יום ראשון, 13 במאי 2018

פרסום: ניתוח הלוח החדש של רשת NBC לעונת 2019-2018


יש כמה אלמנטים אשר בולטים בלוח החדש של רשת NBC. ראשית, וזה היה צפוי מזה זמן רב: רשת NBC יצרה ערב שלם, ערב יום רביעי, של סדרות מהמותג של Chicago. הכוונה היא ברורה, כאשר Chicago Med עלתה בעונתה הראשונה היא שודרה לפני Chiago Fire ועובדה זו סייעה מאד להשקה שלה ולעונת רייטינג לא רעה בכלל (לפני ש This Is Us הגיעה והראתה מה באמת ניתן להשיג באותה משבצת שידור). התקווה של הרשת היא שהפוטנציאל של הרשת, אשר הראה שהסדרות הללו יכולות להגיע לאזור של 1.7-1.6 נק' מדד במקרה הטוב יצליח להתגשם ושהצופים יישארו לכל אורך הערב בכל שלש הסדרות. בשל כך, גם צפויים, לפי דעתי, הרבה קרוסאוברים ביניהם. השיבוץ הנ"ל גם אמור להקל על האפשרות הזאת.

מצד שני, עושה רושם שערב יום חמישי, אשר בעבר הרחוק היה הגאווה הגדולה ביותר של הרשת הפך להיות גם לערב המיותר שלה. ברשת ממשיכים עם ערב קומדיות בין שעתיים בערב זה ומנסים לא לזעזע יותר מדי את הערב, כאשר שלש התכנית שפתחו את הערב בשנה שעברה (Superstore, The Good Place ו"וויל וגרייס") ממשיכות כרגיל. ברשת מנסים להשיק כצפוי קומדיה חדשה והדרך היחידה לעשות זאת היא אחרי "וויל וגרייס". הבעיה ? לאחרונה כבר לא יהיו את נתוני הרייטינג שהיו לה בתחילת העונה שעברה. הרחק מכך. צפו לכך, ש Brookyn Nine Nine תחליף, ככל הנראה, את The Good Place, מה שאומר ש Abby's צפויה להחליף את
I Fell Bad אחרי "וויל וגרייס". זאת כמובן, במידה ונתוני שלש הקומדיות שיפתחו את הערב יישארו כמו שהם ולא יקרסו לחלוטין (בלאו הכי, הנתונים לא מספיק גבוהים) ואז ברשת צפויים לערוך שינוי נרחב יותר. A.P. Bio צפויה להיות עתודה במידה ושתי הקומדיות החדשות יקרסו (הסבירות שאחת מהשתיים הראשונות הוותיקות יקרסו נמוך מאד). במידה ואחת מהקומדיות החדשות תצליח, סביר להניח שהיא תדחה אל עונת הקיץ, כפי שקרה לעונה השנייה של Trail & Error העונה. את הערב אמורה לנעול העונה העשרים של Law & Order:SVU. לאחר שהוחלט שערב יום רביעי יהיה ערב Chicago (וסביר להניח שזו הייתה הנחת העבודה הראשית ומנקודה זו המשיכו הלאה) אין משבצת שידור אחרת שהסדרה יכולה הייתה להיות משודרת.

ערב יום שישי לא כל כך מפתיע. הסיבה שהסדרה Blindspot חודשה לעונה רביעית היא שלמרות שנתוני הרייטינג שלה לא גבוהים במיוחד הרי שהם היו יציבים מאד במהלך העונה כולה, כאשר צפויה הייתה הירידה לאור משבצת השידור החדשה. לאחר שחודשה לא היה צורך להזיז אותה מערב זה. אליה מצטרפת Midnight, Texas אשר הייתה הפתעה נעימה מאד בעונת הקיץ הקודמת. מלכתחילה הסדרה הייתה אמורה להיות המחליפה של Grimm בערב יום שישי (סדרות "על טבעי") ועתה היא תופסת את מקומה. גם השימוש ב The Blacklist, אשר אמורה לעלות בחודש ינואר בערב זה לאחר ש Midnight, Texas תסיים את עונתה השנייה ולרוץ ללא שידורים חוזרים עד תום העונה נראה הגיוני מאד מאחר ומדובר בסדרות דומות מאד (ביחד עם Blindspot) מבחינת המבנה שלהן. למען האמת, הצעד הזה היה צפוי כבר בעונה הקודמת, אך ברשת ניסו להעניק ל Taken הזדמנות נוספת (לא ברור מדוע) וקרסו איתה מהר מאד. במקרה הזה, "הולכים על בטוח".

דרך אגב, שלא ינסו להטעות אתכם. The Blacklist אולי חודשה ברגע האחרון (פחות מיממה לפני עליית הלוח החדש) אבל היא הייתה בטוחה לחלוטין לחזור לעונה נוספת. הסיבה ? לג'יימס ספיידר, כוכב הסדרה, יש חוזה חתום עם ההפקה לשתי עונות נוספות. במידה וזה לא היה המצב קשה להאמין שהסדרה הייתה חוזרת מאחר והרשת דרשה הפחתה רצינית בעלויות ההפקה ואף קיבלה זאת. ההפקה יכלה לעשות זאת מאחר ויש לה הסדר שמן עם "נטפליקס" שמכניס לקופתה כסף רב. כמו כן, לרשת יש בעלות של 50% על הסדרה, כך שגם היא רואה רווחים.

כאשר רשת NBC אישרה את הסדרות החדשות שלה, רבים הצביעו על The Village כדרמה הבטוחה אשר תקבל את השיבוץ לאחר This Is Us. זה לא קרה, והיא צפויה לעלות רק בהמשך העונה. יש לכך מספר סיבות. הסיבה הראשונה היא, שהרשת רצתה ליצור בחצי השני של העונה לוח חזק מאד ועל פי עונת הפיילוטים הנוכחית מדובר בפיילוט החזק ביותר של הרשת. סיבה שנייה היא, שברשת מעוניינים לנסות להשיק את הדרמה הפחות חזקה מתוך מחשבה ש The Village תוכל להצליח בצורה טובה יותר בשלב השני של העונה. ולבסוף, ממידע שהגיע לגבי הסדרה מתוך הרשת מתברר שברשת חושבים שהיא דומה יותר מדי ל This Is Us ברוחה ולכן הם מנסים משהו מעט שונה. New Amsterdam, אשר תעלה אחרי This Is Us בתחילת העונה, אמורה גם היא להמשיך באווירה העגמומית ש This Is Us משאירה. בכל מקרה, במידה ו New Amsterdam תקרוס מהר מאד צפו לכך ש The Village תוזעק לעזרה, אם כי מרבית הסיכויים שזה יקרה רק בחודש ינואר 2019. הקלפים ייטרפו במידה ובסופו של דבר New Amsterdam תצליח ואז יתווספו לה פרקים.

בערב יום שני הרשת מנסה בפעם המי יודע כמה להשיק דרמה נוספת והשנה מדובר ב Manifest. ממיטב המסורת של משבצת השידור הנ"ל אחרי The Voice מגיעה דרמה נוספת אשר בבסיסה מיסתורין וסיפור מסגרת, קטן או גדול ככל שיהיה. זה החל ב The Blacklist, המשיך עם State Of Affairs ו Blindspot ואפילו Timeless. הניסיון לשבור את הנוסחה השנה עם The Barve ו Good Girls כשל, אז ברשת חזרו ל"ישן והמוכר". על פי מבט בלוח של הרשת אין משבצת שידור אחרת לדרמה מהסוג הנ"ל, אלא אם היא עולה בעונת הקיץ. יש לה כבר מחליפה פוטנציאלית וקוראים לה The Enemy Within. במידה ו Manifest תצליח ותקבל עונה מלאה הרי ש The Enemy Within צפויה לעבור ליום שלישי, אחרי ש This Is Us תסיים את עונתה או לצידה במידה ויחליטו ש The Village תחליף אותה (תסריט סביר בהחלט).

לא ברור מדוע היא חודשה אבל לאחר ש Good Girls חודשה, עם נתוני הרייטינג שלה ברשת מנסים להעניק לה הזדמנות נוספת כפי שעשו עם Timeless בערב יום ראשון מתוך תקווה שהפעם זה יהיה שונה.

ולבסוף, The InBetween היא ה Reverie של העונה של רשת NBC. ממלאת חורים במידה והכל קורס, אך הסבירות הגבוהה יותר היא שהיא תעלה כסדרת אביב-קיץ.


לסיכום, לאחר שבשנים האחרונות הלוח של הרשת נראה כלוח מעניין, עושה רושם שהשנה מדובר בלוח משעמם. ערב יום שלישי הופך להיות ערב העגמומיות של הרשת, ערב יום רביעי נשבה כולו על ידי המותג Chicago, ומי שלא צופה בסדרות הללו יכול לדלג על הערב, ערב יום חמישי לא מציג להיטים ואילו בערב יום שישי מדובר בסדרות שבסוף דרכן, כך או אחרת.

על פניו, הלוח של הרשת נראה הגיוני, אבל פרט ל Manifest, ואולי ל The Enemy Within בחצי השני של העונה, עושה רושם שמדובר בלוח שמרני, אשר מנסה "ללכת על בטוח" ופחות לקחת סיכונים.


הציון ללוח: 5. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה לוח שעובד טוב. המבנה שלו נכון. העובדה שהרשת לא לוקחת סיכונים היא מכיוון שהיא לא צריכה לקחת כאלה. סוף סוף, אחרי כל כך הרבה שנים, הרשת הצליחה לייצר לוח יציב. הם התפללו לזה כל כך הרבה זמן.

אנונימי אמר/ה...

כל כך מעצבן שימי חמישי, שבעבר היוו בית לכל כך הרבה קומדיות טובות, מהווים כרגע את שיא הבינוניות.

ואני אפילו לא מדבר על תקופת ה-"must see tv" של שנות ה-80, או שנות ה-90, או שנות ה-2000.
רק לפני כמה שנים בסך הכל כינס יום חמישי את "קומיוניטי", "רוק 30", "המשרד" ו"מחלקת גנים ונוף".

צריך רק להתגעגע לתקופה ההיא ולתהות האם ככל שמתרבים התכנים על המסך (ועל המסכים האחרים) אנחנו עדים לאיכויות הולכות ופוחתות.