יום ראשון, 18 במרץ 2018

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השמיני של שנת 2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


השבוע נתחיל דווקא עם רשת NBC. זהו השבוע השלישי בלבד של הדרמה Good Girls וכבר לאחר שלשה פרקים בלבד אפשר להכריז בפה מלא שמדובר בכישלון. בשבוע שעבר הסדרה הניבה 1.0 נק' מדד ו 4.46 מיליון צופים. צריך לציין שהדרמה מניבה את הנתונים הללו במשבצת השידור אחרי The Voice ועדיין, מלבד פרק הפתיחה, אשר הניב נתונים סבירים, הדרמה כושלת. אפשר להבין את הרשת בכך שבחרה להעלות את Rise ביום שלישי במקום This Is Us שסוגרת עונה, בכדי שלא יהיו לה "חורים שחורים" בלוח השידורים כפי שהיה לה בשנה שעברה אחרי ש This Is Us סגרה עונה ראשונה מעולה מבחינת נתוני הרייטינג, אבל מצד שני יכול מאד שהמוטיב של Rise היה מסייע לה להניב נתונים טובים יותר וליצור ערב שני מוצלח יותר. נחכה לראות את נתוני Rise השבוע בכדי להיות חכמים יותר. בכל מקרה, Good Girls היא כישלון ופרט לזינוק מפתיע קשה לראות אותה חוזרת לעונה נוספת.

ברשת ABC בוודאי שמחו לראות ש The Good Doctor חזרה לנתונים הממוצעים שלה בעונה הראשונה שלה כאשר הניבה בשבוע שעבר 1.8 נק' מדד ו 9.88 מיליון צופים. ברשת בוודאי חששו שלאור הירידה בפרק הקודם כאשר הדרמה הניבה 1.3 נק' מדד יכול מאד להיות שקורה לה בדיוק מה שקרה ל Designated Survivor בשנה שעברה, כאשר היא דעכה ככל שהעונה הסתיימה ובעונה זו הדעיכה ממשיכה עד, ככל הנראה, ביטול בסוף העונה, אבל נתוני השבוע שעבר בוודאי הרגיעו אותה. ולאור העובדה שנותרו לה שני פרקים בלבד עד תום העונה עושה רושם שמדובר במקרה שונה לחלוטין. יהיה מאד מעניין לבדוק את נתוניה בפתיחת העונה הבאה.

ברשת ה CW הפרק השני של הדרמה Life Sentence הצביע על המשך הקריסה. נתונים של 0.2 נק' מדד (בדומה לשבוע שעבר) ורק 560 אלף צופים הם נתונים מחרידים עבור הרשת. אולי היה לרשת עדיף להשאיר את Valor, לפחות עד תום העונה, משום שמבחינת נתוני רייטינג היא נתוני רייטינג טובים יותר ברוב העונה שלה. אולי גם עדיף לרשת להחזיר את Supergirl כבר עכשיו ליום שני ולהזיז את iZombie ליום רביעי, משום שנכון לעכשיו יש לרשת שני "חורים שחורים" בשני ערבים שונים. המהלך הנ"ל יוכל אולי לפתור (בצורה יחסית) אחד מהם. Life תוכל לסיים את פרקיה בקיץ ולא לחזור, משום שעם נתונים כאלה וללא הסדר עם "נטפליקס", וקשה לראות הסדר כזה בכלל קורם עור וגידים, עונה שנייה היא בגדר הזיה.

ברשת CBS היה מעניין לראות בשבוע שעבר שני נתונים מעניינים. ראשית, סדרת האם של NCIS עדיין מצליחה להניב לעיתים נתונים סבירים, ובשבוע שכבר היא נעצרה על 1.5 נק' מדד ו 13.26 מיליון צופים. אלו לא נתונים שהדרמה הניבה לפני שלש שנים, אבל בעולם הטלוויזיוני של היום, ברשת יקבלו נתונים כאלה בחיבה גדולה. הנתונים הללו סייעו ל Bull להניב נתונים נאים גם כן של 1.2 נק' מדד ולסדרת הבת (New Orleans) גם כן עם 1.0 נק' מדד. מיותר לציין ששלש הדרמות חורות לעונה נוספת ללא בעיות (כאשר האחרונה רק עומדת להחליף שחקנית). כמו כן, בערב של שידורים חוזרים, Man With A Plan הניבה נתונים סבירים של 1.0 נק' מדד וגם במקרה שלה קשה לראות את הרשת לא מחדשת אותה בצורה זו או אחרת (אולי אפילו כממלאת מקום, כפי שקרה השנה).

ברשת FOX לא הרשמו הפתעות גדולות כאשר Lucifer ו The Resident ממשיכות לאכזב בערב יום שני (0.7 ו 0.8 נק' מדד בהתאמה), LA Vegas ו The Mick ממשיכות לאכזב בערב יום שלישי (0.7 ו 0.6 נק' מדד בהתאמה), The X Files מאכזבת ביום רביעי עם 0.7 נק' מדד ו 3.01 מיליון צופים בלבד. ורק 9-1-1 ממשיכה לנפק נתונים סבירים של 1.6 נק' מדד ו 6.55 מיליון צופים. יהיה מאד מעניין לראות איזה "ניקיון אורוות" הרשת עומדת לעשות בקרב הסדרות שלה בעוד כחודשיים, משום שפרק אולי ל 9-1-1 קשה לראות כיצד אפילו לאחת מהן יש את הנתונים המספקים לחידוש. האם יהיה לה אומץ לעשות ניקיון כללי ? נחכה ונראה. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

TY
מוזר מה שקורה בניו אורלינס- כל 2 עונות שחקנית מוחלפת?! WTF