יום שישי, 3 בנובמבר 2017

שלב סיכום עונה: Scorpion, עונה שלישית: יותר מדי



מאז שעלתה לאוויר קשה למצוא ביקורות חיוביות לגבי הסדרה Scorpion, שרשת CBS כבר חידשה לעונה רביעית. מבט על העונה השלישית של הסדרה מראה שאפשר להבחין במספר אלמנטים חיוביים, אך גם את הבעיות שהסדרה ממשיכה להתמודד איתם. ולא בהצלחה.

ראשית, קשה להבין את החלטת הרשת להזמין לסדרה 25 פרקים לעונתה השלישית. אין כמעט ספק שלא מדובר בסדרה איכותית, בוודאי לא בעונה השלישית שלה, ולכן הענקת מספר פרקים כה רב רק מצביע על בעיות שהרשת נתקלת בהם בקרב הדרמות שלה. ועדיין, זה לא מצדיק מספר פרקים כה רב. העונה נמשכה בלי סוף. 

הבעיה גדולה עוד יותר היות ולסדרה אין סיפור מסגרת רציני. יהיו צופים שיגידו שהחתונה של האפי וטובי יכולים לשמש כסיפור מסגרת, אולם לאור כל סיפורי המסגרת בשל הסדרות המצויות כיום זה היה די עלוב. במיוחד אם חשובים שלמתוח את רעיון החתונה על פני כל כך הרבה פרקים היה רעיון לא מספיק טוב. 

צופים אחרים של הסדרה יכולים לציין את מערכת היחסים של פייג' ווולטר כסיפור מסגרת נוסף שרץ במהלך העונה. על כך אפשר לציין, שמתח מיני שנמתח על פני כמעט שבעים וחמישה פרקים זה המון. אם כבר נכנסים לסיפור המסגרת הזה, העונה נפתחת כאשר פייג' וטים יוצאים, אך לקראת החצי השני של העונה פשוט החליטו להזיז את טים מהתמונה רק בכדי לקדם את מערכת היחסים שבין פייג' לוולטר. הצורה שבה מעשו הדברים הייתה גם היא עלובה. פשוט העיפו את הדמות של טים למזרח התיכון ואפילו לא הביאו את השחקן לפרק פרידה סופי. 

אם רוצים להמשיך ולציין את הבעיות של הסדרה חייבים לציין את משחקה של קתרין מקפי כפייג'. גם בעונה השלישית של הסדרה (ולאחר שתי עונות של Smash) עדיין מדובר בשחקנית מדרגה ג. לראות אותה מנסה להכניס את וולטר למיטה בדקות האחרונות של העונה היה לא יותר ממביך.

מצד שני, בעונה זו אפשר כבר להתרגל למשחק של אליאס גייבל כוולטר אובריאן. בעונה זו אפשר להבחין שתפקיד "יושב" עליו בצורה טוה מאד. כיום, לאחר כשבעים וחמישה פרקים של הסדרה קשה לראות שחקן אחר מגלם את הדמות. מפתיע לטובה גם ריילי בי סמית כראלף, בנה של פייג'.

בכל מה שקשור לאיכויות של התסריט, רק שלשה הפרקים האחרונים של העונה היו סבירים, כל השאר היו קשקוש אחד גדול. השורות צפויות מאד, למעט אולי ההמצאות בכל פרק ובעיקר לא מצחיקות, למרות שעושה רושם שהתסריטאים מנסים ליצור אווירה קלילה. אווירה זו נוצרת אמנם, אבל הבעיה היא שאין מאחוריה תכן כלשהו.

אז, לראות או לא לראות ?

רק אם ממש אין מה לראות ומשעממם אפשר להריץ מרתון פרקים, מאחר ובצפייה בפרקים הללו לא צריך לחשוב יותר מדי, במיוחד בחודשי הקיץ. כיום, יש סדרות הרבה יותר טובות ממנה, אפילו "מקגיוור" שפונה לאותו קהל, מעניינת יותר.

הבעיה של הסדרה אמורה להיות גדולה יותר בעונה הבאה, הרביעית במספר, מאחר ושני הנושאים המרכזיים של הסדרה עד כה, מערכות היחסים של האפי וטובי וזו של פייג' וולטר הגיעו למיצוי, כאשר האפשרות היחידה של ההפקה היא ליצור להם בעיות ואני מניח שהמעריצים שעדיין יש לה לא יאהבו את זה. 

תגובה 1:

אורן אמר/ה...

הסדרה עצמה אכן לא אכילה במיוחד. אבל דווקא על השחקנית שאתה יורד - היא לא כזו גרועה. ראיתי רבות גרועות ממנה, והיא מאוד חביבה ולא מרגישים שהיא מתאמצת שזה טוב. היא גם פחות מלאכותית מאשר שאר השחקנים בסדרה..
זו דעתי.