יום רביעי, 8 בנובמבר 2017

ביקורת: Kevin (Probably) Saves The World, עונה ראשונה, פרקים -6-1



מדי כמה שנים עולה בארה"ב "דרמת מלאכים" (אשר מצליחות בדרך כלל, לזמן קצר או ארוך), שבה מלאך, מלאכית או קול מהאל הגדול יורדים לכדור הארץ לסייע לבן אנוש להציל נשמות אבדות ובעיקר את עצמם, ומנסה להצליח בעולם טלוויזיוני די ציני. הסדרה Touched By An Angel ("מגע של מלאכים") הצליחה לשרוד ברשת CBS תשע עונות מאמצע שנות התשעים ועד תחילת שנות האלפיים, הדרמה Joan From Arcedia ("ג'ואן מארקדיה") הפנטסטית הצליחה מעט פחות ושרדה שתי עונות בלבד. לפני שבועות בודדים רשת ABC העלתה את הדרמה Kevin (Probably) Saves The World. לצערה, הסדרה לא מצליחה בנתוני הרייטינג החל מהרגע הראשון.

מדובר ב"מלכודת דבש" היות והאמריקאים הם אומה מאמינה מאד והנושא די קורץ. אז, מדוע הסדרה בכל זאת לא מצליחה להתרומם בנתוני הרייטינג ? או במילים אחרות, למה צופים לא נוהרים לצפות בה ? 

נתחיל דווקא במילים חיוביות על הסדרה. אחד מהאלמנטים הקשים ביותר בהפקה של סדרה הוא הליהוק. מדובר באלמנט קריטי היות וללא ליהוק נכון, גם אם הסדרה היא איכותית סביר להניח שהיא לא תצליח. במקרה הזה, הליהוק של שלשה מארבע הדמויות הראשיות של הסדרה מושלם. 

ג'ייסון ריטר, אשר מגלם את דמותו של קווין פין, אדם שחי בניו יורק, עובר התמוטטות עצבים, מנסה להתאבד ונכשל, אך מאבד את האישה שלו ומחליט לחזור ולגור עם אחותו איימי קאבררה (ג'ואנה גרסיה) ועם בתה בת העשרה, ריס (קלואי איסט). בערב שבו הוא מגיע לבית של אחותו מטאור נופל בסמוך וכאשר הוא מגיע לחזות בפלא הוא נוגע בו בטעות ולאחר מכן מלאכית בשם איבט (קימברלי הברט) מופיעה בפניו ומודיעה לו שהוא אחד מ 36 הצדיקים שנמצאים על כדור הארץ, ושהוא צריך לעזור לסייע למצוא את 35 האחרים. הוא יעשה זאת באמצעות עזרה לאנשים שזקוקים לכך ואז יקבל חזיונות לגבי שאר האנשים. כמובן שאסור לו לומר מילה לאף אחד וגם כאשר הוא מנסה הוא לא מצליח. 

ריטר כבר כיכב ב"דרמת מלאכים" קודמת ("ג'ואן מארקדיה") ומאז רק השתבח, הוא הוכיח שמדובר בשחקן טוב מאד בכל סדרה שבה הופיע וגם בסדרה זו הוא עושה עבודה טובה מאד. 

ג'ואנה גרסיה היא אחת השחקניות המבוזבזות בתעשייה. מדובר בשחקנית מוכשרת ונאה מאד, שבכל פעם שנראה שהיא מקבלת את ההזדמנות שלה (והיו לה מספר הזדמנויות לאורך הדרך) היא לא מצליחה לשרוד בסדרה מעבר לעונה אחת (ולא, הופעת אורחת מתמשכת ב Once Upon A Time לא נחשב, היות ומספר הפרקים שלה בסדרה זו היה קטן מאד). גם בסדרה זו היא מצליחה ליצור אמפתיה לאחר שהדמות שלה מאבדת את בעלה ואהבת חייה. הבעיה היא, שבסדרה זו יש לה מושא אהבה בדמותו של סגן השריף ניית'ן פארסל (ג'יי אוגוסט ריצ'ארדס), שמאוהב בה במשך שנים, אך בכל סצינה שבין השניים קשה להבחין בכימיה. כאשר היא ניצבת לצידו של ריטר המצב משתנה ושוב אפשר לזהות כיצד היא מתחילה לזרוח שוב. 

קלואי איסט, אשר מגלמת את דמותה של ריס, הינה גם היא ליהוק טוב והאינטראקציה של עם ריטר וגארסיה מעולה והיא גם מצליחה לעורר סימפתיה כבת אשר מתגעגעת לאבא שלה ואשר לאט לאט מצליחה להיפתח לדוד שלה. אם כי, לפי דעתי, היא עדיין צריכה לשפר מעט (ולא בהרבה, בעיקר בשינוי ההבעות שעל פניה) את משחקה. אולי ניסיון יצליח להביא את השיפור.

הצלע הרביעית בחבורה, קימברלי הברט, אשר מגלמת את דמותה של המלאכית איבט הינה סיפור שונה. בניגוד לשחקנים הראשיים האחרים היא לא מצליחה לייצר אהדה ובעיקר רצון להזדהות עם הדמות שלה. חבל. 

נחזור לשאלה ששאלתי בתחילת הביקורת: אם הרעיון להחזיר למסך "דרמת מלאכים", שלפי דעתי הוא ניסיון נכון לשחזר נוסחה, במיוחד עבור רשת שזקוקה לעוגנים, במיוחד בשעה עשר (המועד שבה הסדרה משודרת), והיות וליהוק של חלק ניכר מהקאסט הראשי הינו נכון, מדוע הסדרה לא מצליחה ? 

התשובה פשוטה. היא לא מספיק טובה. התסריט של הסדרה צפוי, לא איכותי, ובשלש מילים: לא מספיק טוב. כמו כן, המשפטים ידועים כמעט מראש. בשל כך כל הסדרה נופלת על הכתפיים של ג'ייסון ריטר ולאחר פרק פיילוט טוב הצופה מבין את הפואנטה ולא מצליח לרצות להמשיך ולצפות בה. 

אז, לראות או לא לראות ? 

מדובר בסדרה "פרווה". כלומר, בהחלט לא מדובר בסדרה איכותית, בעיקר בשל תסריט ירוד וצפוי. אך מצד שני, בשל השחקנים הראשיים, גם לא בסדרה גרועה. אפשר לצפות בה אם ממש משועממים ואין במה לצפות (לאור ריבוי סדרות הטלוויזיה בשנים האחרונות קשה להגיד שזה אכן המצב), אך לאור העובדה שגם נתוני הרייטינג שלה לא טובים, חיי המדף שלה קצרים מאד וסביר להניח שהיא גם לא תשרוד, אז למה בכלל לנסות ? 

לסדרה היה פוטנציאל גדול, ואפשר היה לראות זאת כאשר בעונת הפיילוטים הקודמת היא הגיעה משומקום והפכה מהר מאד למועמדת ודאית לאישור לסדרה, עובדה שיצאה לפועל בסופו של דבר. לפעמים לא מספיק בכוונות טובות, רעיון וליהוק, הסדרה צריכה להיות מספיק טובה בכדי שהצופים ירצו לצפות בה, ובמקרה הזה זה לא קורה. חבל.

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

בנוגע למלאכית, היא הרבה יותר עדיפה מהשחקנית שהייתה בפיילוט.

וכן לדעתי הבעיה הראשית פה זה הכימייה היותר מדי טובה בין ריטר לגרסיה.

ודא לא פרסמת את מה ששלחתי לך במייל בנוגע לפיירפליי וחבל, בלוגר טוב יודע להשתמש בכל מה שהוא מקבל.