יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

ניתוח: אז, מה עומד מאחורי ההחלטות של רשת ABC לקראת החצי השני של העונה ?


רשת ABC קיבלה החלטה בשבוע שעבר והיא לא קשורה לנתוני הרייטינג. ההחלטה הייתה לשבץ את הריאלטי "אמריקן איידול" בימי ראשון החל מחודש מרץ. ההחלטה נבעה ממספר סיבות: יום השידור נבחר משתי סיבות: הרצון לנטרל חור שחור בלוח המשדרים, הכוונה היא לערב יום ראשון שהשנה כבר כמעט ולא קיים עבור הרשת וכן בשל העובדה שברשת סגורים בימי שני עם הרווק\רווקה ו"רוקדים עם כוכבים", בימי שלישי ורביעי עם הקומדיות ובימי חמישי עם הסדרות של שונדה, אשר די סגרו את האפשרויות של הרשת. ההחלטה של הרשת לחכות עד חודש מרץ מגיעה בשל הרצון לחכות שהעונה של The Walking Dead תגיע לסיומה וכן מהרצון לגלוש אל עונת הקיץ בשל אי יכולתה של הרשת לנפק להיטי קיץ מאז Rookie Blue.

החלטה נוספת שהרשת קיבלה הייתה להעניק לסדרה Kevin (probably) Saves The World שלשה פרקים נוספים, אשר יעניקו לה בעונתה הראשונה 16 פרקים. צופי הסדרה אולי רואים בכך תקווה שהסדרה יכולה לשרוד, אך לצער המעריצים צריך להוסיף את הניתוח הבא: לסדרה אין עתיד. ההחלטה הגיעה בגלל שני אלמנטים: ראשית, הסדרה לא הייתה קטסטרופה מוחלטת כפי שהיו סדרות רבות של הרשת בשנים קודמות באותה משבצת שידור. לו הסדרה הייתה יורדת ל 0.4 נק' מדד היא הייתה מועפת מלוח השידורים או שהרשת הייתה מסיימת לשדר את העונה ואז מניחה לה להיעלם. ומצד שני, הצורך של הרשת למלא שעות שידור באותה משבצת. הרשת יודעת ש"עדיף שדון מוכר" מאשר לנסות שוב סדרה חדשה באותה משבצת שידור, משום שניסיון העבר שלה עם העלאת סדרות חדשות בחצי השני של העונה לא צלח. 

בשל כך, הרשת גם בוחנת הענקת שלשה פרקים נוספים לקומדיה The Mayor, אשר מניבה נתונים דומים לאלו של Kevin. ובשל כך הוזמנו שלשה תסריטים נוספים לסדרה. בכל מקרה, כך או כך, שתי הסדרות הללו של רשת ABC לא צפויות לראות עונה שנייה. 

אין תגובות: