יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור השישי של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



אין כמעט ספק שחייבים להתחיל השבוע את סקירת רשתות הברודקאסט האמריקאיות עם רשת CBS. ליתר דיוק, עם ערב יום שני שלה. ערב יום שני הקודם של הרשת היווה נקודת שפל. לא לקח זמן רב לאחר ש The Big Bang Theory עברה בחזרה לשעת השידור הרגילה שלה בימי חמישי וכל הערב של הרשת פשוט התרסק לחלוטין. השבוע נעסוק בקומדיות שלה בערב זה. פרט ל Kevin Can Wait,  אשר נשארה עם נתונים בינוניים וסולידיים של 1.2 נק' מדד, כל שאר הסדרות שלה הניבו נתונים עלובים. הקומדיה הראשונה ששילמה את המחיר הייתה Me, Myself & I, אשר בוטלה לאחר שהניבה נתונים של 0.7 נק' מדד ו 3.91 מיליון צופים בלבד. אולם, שאר הקומדיות של הרשת לא נשארו הרחק מאחור. 9JKL קרסה לחלוטין מ 1.4 ל 0.8 נק' מדד ובערב החדש שהרשת בנתה היא הוגלתה לשעה 9:30, שם, ככל הנראה היא צפויה גם לגווע. נפוצו שמועות שהרשת בוחנת להזמין תסריטים נוספים לסדרה, אך גם אם זה יקרה (והסיכוי לכך לא גבוה) מדובר על שלשה בלבד ולאחר מכן גם היא צפויה להתאדות. גם Superior Donuts, אשר לא ברור מדוע בכלל קיבלה עונה שנייה חזרה עם נתונים של 0.8 ו 4.76 מיליון צופים בלבד. הנתונים הללו צפויים גם לרדת מעט וקשה לראות כיצד היא צפויה לשרוד, גם בעונה שבה נתוני כלל הסדרות לא גבוהים במיוחד. פלא, שהרשת הזעיקה את Man With A Plan של מאט לה-לבנק כל כך מהר ? יהיה מעניין לראות אם היא תצליח בצורה טובה יותר. נתוני העונה הקודמת לא כל כך נותנים לה סיכוי גדול לכך.

ברשת ה CW חייבים להתייחס למה שקורה לסדרה Riverdale. הסדרה הניבה בעונתה הראשונה נתונים של 0.39 נק' מדד ו 1.042 מיליון צופים, כאשר פרק סיום העונה הניב בסך הכל 0.41 נק' מדד ו 962 אלף צופים. כחמישה חודשים עברו והסדרה הפכה ללהיט יחסי, כאשר היא חזרה עם 0.8 נק' מדד ו 2.342 מיליון צופים. נכון, מאז הסדרה איבדה מעט גובה, אך היא שומרת על יציבות של 0.6 נק' מדד מזה שלשה שבועות ונעה בין 1.7 ל 1.5 מיליון צופים. בעונה שבה גם סדרות הקומיקס של הרשת איבדו גובה ולאחר שנדמה היה שהסדרה גם לא תקבל עונה שנייה, עושה רושם, לפחות נכון לעכשיו,  שהרשת קיבלה החלטה אחת נכונה והיא לחדש את אופרת הסבון שלה. אז, מה הסיבה להצלחה הפתאומית של הסדרה ? במילה אחת: "נטפליקס". השידורים החוזרים במהלך הקיץ סייעו להעלות את קרנה של הסדרה וחשפו אותה לקהל יעד נרחב מאד. יהיה מאד מעניין לראות אם ההצלחה תישמר גם בהמשך העונה.

ברשת NBC השבוע נזכיר שוב את The Blacklist. כן, אני יודע שאני חופר יותר מדי על הסדרה, אבל צריך לזכור שמדובר עבור הרשת בסדרה שנמצאת בעונתה החמישית ומתנדנדת בין סיכוי לחידוש או ביטול. לאחר שנדמה היה שהסדרה מדרדרת ובדרך לביטול וודאי, היא הצליחה בשבוע שעבר להתרומם בחזרה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד ומ 5.23 ל 5.25 מיליון צופים. נכון, מדובר בעלייה קטנה מאד, אך צריך לזכור שהסדרה הייתה במגמה שלילית (ירידה לנתונים שלילים של 0.8 נק' מדד) והצליחה, גם בצורה זמנית, לעצור אותה. כמו כן, צריך לזכור שזה קרה בערב שבו שודר גמר אליפות הבייסבול האמריקאי, אשר הניב עבור הרשת נתונים של 8.2 נק' מדד ו 28.24 מיליון צופים. בכך הוכיחה הסדרה שעדיין יש בכוחה אפשרות לשרוד. הנתונים הלו עדיין גבוליים, ובהפקה יצטרכו להיות קשובים מאד לנתוני הרייטינג עד תום העונה בכדי לראות אם הסדרה תקבל עונה שישית. לפחות לשבוע הם יכולים לחייך.

ברשת ABC לא נרשמה הפתעה מיוחדת בשבוע שעבר. עדיין Once Upon A Time ו Infamous קורסות בערב יום שישי, The Good Doctor שומרת על נתונים הנעים בין 1.8 ל 2.0 נק' מדד, כאשר בשבוע שעבר היא רשמה עלייה קלה מ 1.8 ל 1.9 נק' מדד, אשר קובעים למעשה שהסדרה מצאה לה את קהל היעד שלה ואף נעה במספר הצופים הכללי עם למעלה מ 10 מיליון צופים מדי שבוע, ולבסוף, הקומדיות שלה בימי שלישי ורביעי חוו ירידה קלה בלבד אל מול משחקי הבייסבול. לא ברור עדיין אם העובדה שאין חדשות זו גם בשורה טובה עבור הרשת שציפתה להצלחה קצת יותר טובה, לפחות מהקומדיות שלה.

ברשת FOX הגענו אל הדרמה שנשאלתי לגביה מספר פעמים בעת האחרונה - Gotham. צופי הסדרה בוודאי מביטים על נתוני הרייטינג של הסדרה וחוששים. נתונים של 0.9 נק' מדד, כפי שהסדרה השיגה בשבוע שעבר, הינם נתונים שבעבר היו פשוטים עבור מקבלי ההחלטות: ביטול. אולם, צריך גם לומר מספר מילים שיסייעו לאותם מעריצים. ראשית, בעולם טלוויזיוני ש NCIS מגרדת 1.2 עד 1.4 נק' מדד (ומרבית הדרמות "המצליחות" פרט לבודדים במקרה של This Is Us, Empire ו The Good Doctor), הרי ש 0.9 נק' מדד הינם נתונים סבירים מאד. במיוחד כאשר נתוני הסדרה סולידיים מאד ולא מחליקים מעבר לכך. עוזרת לכך גם העובדה ש Lucifer מניבה נתונים פחות טובים משלה. גם מספר הצופים הכללי של הסדרה כמעט ולא משתנה ונע סביב 2.7 עד 2.9 מיליון צופים. מצד שני, צריך לזכור שמדובר כבר בעונה הרביעית של הסדרה ומדובר בדרמה לא זולה כל כך, ולכן ההחלטה לגבי חידושה קשה מאד עבור הרשת. לאור העובדה ש Empire, Star ו The Orville חוזרות בעונה הבאה וסביר להניח שברשת יאשרו לפחות ארבע או חמש דרמות חדשות, עושה רושם שמדובר בסדרה שתישאר על הגדר (במידה ולא תאבד גובה). בכל מקרה, הצופים שחושבים שבמידה והיא תבוטל רשת ה CW תאמץ אותה אל חיקה, הסיכוי לכך לא גבוה לאור העובדה שמדובר בדרמה יקרה באופן יחסי. מצד שני, אם מצאו פתרון לעובדה ש Supergirl הייתה סדרה יקרה ובכל זאת עברה לבית החדש שלה (מעבר לצילומים בקנדה) אולי גם לכך יש סיכוי. 

אין תגובות: