יום שישי, 15 בספטמבר 2017

שלב סיכום עונה: Prison Break, עונה חמישית: לא מספיק



כאשר הסדרה Prison Break עלתה לאוויר היא הייתה רעיון חדש ומעניין. הבעיה ? היא הייתה אמורה להיות משודרת כמיני סדרה בת לא יותר מ 13 פרקים, אך בפועל נמתחה כמו מסטיק על פני ארבע שנים. לאור ההצלחה היחסית של החזרת המותגים The X Files ו 24 (עדיין של קיפר סאת'רלנד) ברשת FOX החזירו מהקבר דרמה נוספת. התוצאה ? לא מספיק טובה.

ראשית, חייבים לציין החלטה טובה מאד שהרשת קיבלה: להסתפק בתשעה פרקים בלבד. אם זה היה תלוי בי הייתי אפילו מקצץ את העונה בפרק ומסתפק בשמונה פרקים בלבד. כאשר הסדרה הגיעה לסיומה אפשר היה להבחין שהמותג מיצה את עצמו ויותר מכך. נכון, לפעמים כשמחזירים מותג קיימת לפעמים התרגשות מחזרתו, אך לא במקרה הזה. העובדה שהסדרה גם עלתה בסוף עונת הסתיו-חורף, אבל לא בעונת הקיץ, ולא בהתחלתה, כלומר כמעין "סותמת חורים" רק הראתה עד כמה הרשת באמת האמינה במותג. כאשר צופים בתשעת הפרקים מבינים עד כמה ההחלטה הייתה נכונה, המוצר אכן לא מספיק טוב. 

הבעיה העיקרית של הסדרה היא: הלב של השחקנים לא ממש בתוך העניין שלה (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב). התסריט (אליו אתייחס מיד) דומה בדינמיקה של התסריט מארבע העונות הראשונות וכל השחקנים שסיימו את הסדרה מופיעים גם בעונה החמישית שלה, אבל בתום הצפייה בעונה מבחינים שהכל מלאכותי, שהשחקנים למעשה משחקים ולא באמת רוצים להיות שם. וונוורת' מילר ודומיניק פארסל עושים עבודה טובה יותר אפילו בסדרה Legends Of Tomorrow מאשר במיני סדרה הזאת. 

בנוגע לתסריט. החזרת הדמות הראשית של מייקל סקופילד אמנם מוסברת על ידי הדמות ולמען האמת נשמעת אמינה, סוכן C.I.A שסרח והקים יחידה בתוך ה C.I.A גרם לו לזייף את מותו בכך שאיים על חיי אשתו, אחיו ובנו והשתמש בכישוריו בכדי להבריח אנשים מבתי כלא עבור מטרות שהמדינה צריכה, אך בסופו של דבר בוגד בו ומשאיר אותו לרקב בבית כלא בתימן לאחר שהתאהב בשרה אשתו ועתה הוא נישא לה. אולם עדיין לא ענו על השאלה הבוערת מכולם: בתום העונה הרביעית מייקל היה חולה במחלה סופנית ועתה הוא בריא לחלוטין ? 

שאר הסיפור בעונה זו היה די צפוי. עוד פעם בריחה מכלא שמור מאד. גם הפעם אחד האויבים הגדול הוא דאע"ש (יש סדרת אקשן שלא מזכירה כיום את הארגון הזה ?). טי באג גם הפעם מוצא את עצמו בכלא בסופו של דבר. סי נוט וסוקרה ממשיכים לסייע למייקל ולינק וצמד האחים ממשיכים להגן אחד על השני. גם הטוויסט בכך שבעלה של שרה, ג'ייקוב (מארק פיורסטין) הוא הסוכן שסרח לא הפתיע אף אחד. 

אם כבר עסקנו במארק פיורסטין, הליהוק היה גרוע מאד. הוא אמור היה לשחק שתי דמויות בדמות אחת, את דמות הבעל ואת דמות הסוכן. את דמות הבעל הוא שיחק בצורה נכונה וסביר להניח שלקחו אותו בעיקר בכדי שהאפקט של הגילוי בכך שהוא הסוכן שסרח יהיה משמעותי, אולם בפועל זה לא קורה וכמעט כל מי שצפה בסדרה אחת או שתיים מבין שזה עומד לקרות. אך, הוא גם אמור לגלם את דמות הסוציופת בתור הסוכן שסרח, אך את הדמות הזאת הוא גילם בצורה לא אמינה. אפילו כשהוא מכה את שרה, כאשר היא שבויה וכפותה לכיסא לקראת סוף העונה, הצופה מרגיש שהסצנה לא אמינה. 

אה כן, ויש גם את הנקודה הישראלית. ענבר לביא מככבת בסדרה. אז נכון, צריכים להיות גאים בכך שישראלית מככבת בהוליווד, אבל, טענתי זאת כבר כשציינתי את משחקה ב Imposters, אני חושב שהמשחק שלה לא אמין בעליל. בסדרה זו היא גילמה תימניה. אני מצטער, אבל בשום שלב על המסך היא לא הזכירה לי תימניה. המבטא שלה לא היה נכון, וללא היופי שנובע ממנה (וכן, אני מצטער שזה מגיע לדברים הללו) אין לה הצדקה להיות על המסך במיני סדרה הזאת. מבחינתי, במידה והיו לוקחים כל שחקנית אחרת היא הייתה מגלמת את הדמות בצורה טובה יותר. אפילו מורן אטיאס עשתה עבודה טובה יותר ב Tyrant מאשר לביא בסדרה זו. הבעיה גדולה, משום שהיה לה תפקיד גדול בסדרה. 

אז לראות או לא לראות ? 

מי שאין לו משהו אחר לראות ומחפש סדרות אקשן יכול לרפרף על העונה. היה רק רגע אחד מעניין בה והוא הצורה שבה מייקל חודר לחדר המבצעים של פוסידון, הסוכן שסרח. מעבר לכך, ומעבר אולי לצפייה שוב דמויות שאהבו בעבר, אין הצדקה לצפות בה. לפחות סגרו את הסיפור בצורה הרמטית. יש לי רק בקשה אחת מהרשת המשדרת: בבקשה אל תחזירו את המותג שוב, תנו לסדרה לנוח על משכבה. אתם לא חושבים כמוני ? 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

די עם האנטי תכתוב קצת טוב
תבחר סדרה שאתה חושב שהיא טובה ותכתוב דברים טובים
לא כל הזמן הביקורות צריכות להיות שליליות
חלאס

אנונימי אמר/ה...



בלוג אישי MUCH?! ;)