יום שישי, 2 ביוני 2017

כתבה: הבחירות שלי מקרב הסדרות של רשת NBC מעונת 2017-2016


רשת NBC המשיכה לשדר בעונה האחרונה יציבות, אבל למען האמת עבורי לא היו יותר מדי סדרות שניתן לציין. ובכל זאת, בכתבה זו ובארבע נוספות אציין את התרשמותי לגבי סדרות הרשת ושאר רשתות הברודקאסט האמריקאיות במבט לאחור. אציין את הדרמה והקומדיה שעבורי היו המעניינות ביותר, וכן את הדרמה והקומדיה שלדעתי היו הגרועות ביותר.

הדרמה הטובה ביותר: Blindspot

בגזרה זו לא היו לי יותר מדי אפשרויות. נכון, This Is Us הצליחה בצורה מדהימה בעונתה הראשונה, אבל עבורי היא הייתה בינונית והרבה פחות מעניינת ממה שהצופים בארה"ב (ואולי גם בישראל) חשבו. כמו כן, המותג של Chicago היה בסדר (מלבד אחת מהסדרות אותה אציין מיד בקטגוריה אחרת), אבל לא ניתן לציין אותן יתר על המידה. כן, אפשר להעביר איתן עדיין 42 דקות מדי שבוע, אבל לאחר מכן שוכחים מהן. בשל כך, לא נשארו עבורי יותר מדי דרמות לבחור מהן. Grimm סיימה את דרכה לפני מספר חודשים, אך אכזבה אותי מעט. בשל כך, נשארתי עם שתי מועמדות עיקריות: The Blacklist ו Blindspot. לגבי הראשונה, אפשר לזהות כבר שחיקה בעוד שהאחרונה הצליחה לסגור בצורה יפה את סיפור המסגרת שלה, אשר רץ במשך שתי העונות הראשונות. לא יצירת מופת, אבל בהחלט סדרה שהצליחה לגרום לי לצפות בה בהנאה.

הדרמה הגרועה ביותר: Chicago Justice

רבים מהקוראים בבלוג בוודאי הרימו גבה לנוכח העובדה שהשמצתי את הסדרה Chicago Justice כל כך הרבה פעמים. אז הנה, מדובר בפעם האחרונה שאני עושה זאת. הסיבה שאני מציין אותה בקטגוריה הזאת היא משום שלפי דעתי יצירה נוספת מהמותג של Chicago הייתה טעות. כמה אפשר למותח את החבל ? במיוחד משום שהסדרה נראתה כמעט מהרגע הראשון כמו עוד גרסה של "חוק וסדר" ולי באופן אישי ממש אין חשק לחזור אל סוג הסדרות הללו. נכון Med לא הרבה יותר טובה ממנה, אבל עדיין, היא הייתה שם קודם ועבורי עוררה עניין בעיקר בשל המתח המיני בין שתי הדמויות הראשיות וויל האלסטד ונטלי מאנינג וכן בשל הסיפור המעניין שנפתח העונה עם רובין צ'ארלס (מקאיה קוקס). לפחות עבורי, מזל שהסדרה הסתיימה לאחר 13 פרקים בלבד.

הקומדיה הטובה ביותר: Trail & Error

לא שהיו יותר מדי מתמודדות בקטגוריה הזאת, בעונה שעברה הרשת לא העלתה יותר מדי קומדיות, אבל עבורי דווקא הקומדיה הזאת בלטה מעל כולן, וזאת למרות ש The Good Place הייתה גם היא לא רעה והציגה שני שחקנים טובים מאד בדמות טד דנסון וקריסטן בל והם גם עשו בחכמה שהסתפקו ב 13 פרקים בלבד. אולם, במקרה של Trail המצב היה מעט שונה. ראשית, הקונספט שלה היה מעניין מאד בדמות סדרה כביכול דוקומנטרית המלווה משפט רצח, העובדה שכיכב בה שחקן ענק בדמות ג'ון לית'גו אליו הצטרפו צוות מסייע לא רע בכלל ולסיום, מעט קומדיות מצחיקות אותי כיום ודווקא הקומדיה הזאת הצליחה לגרום לי לחייך מספר פעמים במשך הפרקים. שמחתי מאד לראות אותה מקבלת עונה שנייה וזאת למרות נתוני רייטינג לא מחמיאים במיוחד.

הקומדיה הגרועה ביותר: Great News

אני מצטער, אבל לא ראיתי בקומדיה הזאת משהו ששווה לצפות בה מדי שבוע. לא ברור לי מדוע הרשת החליטה לחדש אותה לעונה נוספת ולתת לה משבצת שידור כה חזקה אחרי "וויל וגרייס" בעונה הבאה. הסיבה היחידה שעולה בדעתי היא, משום שהיא בבעלות של הרשת. מדי מספר פרקים הייתה בה שורה מצחיקה, אך בוודאי שהיא לא מצדיקה צפייה. לפי דעתי, היה כדאי לבטל אותה ולהאריך את מספר הפרקים של Trail. עושה רושם, שהכל היום עניין של כסף. איך אמרה חלי בארץ נהדרת לפני מספר עונות "עוד מקרה שנכנס לסטטיסטיקה..." כמה מכם חושבים שהיא לא תראה עונה שלישית ? 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

Great News - מסכים לדעתך
לצערי עדיין לא ראיתי את Trail & Error, אבל "הצליחה לגרום לי לחייך מספר פעמים במשך הפרקים"?! - נשמע ממש לא טוב, כי קומדיה אמורה לגרום לך מינימום לצחוק [כמו למשל עמק הסיליקון המעולה והמצחיקה (שאותה אתה משום מה לא אוהב -וזכותך)או אפיסודז], הגדרת בקטגוריה שלך דרמה קומית ולא קומדיה לדעתי...

Blindspot?! היא הרי מראש חיקוי של הרשימה השחורה, רק ללא הנוכחות שורפת המסך של ג'יימס ספיידר; מקווה לטובתך ומי שצופה שהשתפרה מעונתה הראשונה שבה כל חלק שבה היה העתק הדבק של שבלונות מכל סדרת מתח אקשן טיפוסית - מהעלילה והטוויסטים ועד לזהות הרע השבועי....

כמובן טעם אישי, מעדיף עוד חיקוי חוק וסדר גנרי על פני סדרות AXN משובטות כמו חטופה כופר וגם זו חביבתך מלמעלה , שבהן מתבזבזים שחקנים טובים על כלום