יום שישי, 9 ביוני 2017

כתבה: הבחירות שלי מקרב הסדרות של רשת FOX מעונת 2017-2016

הגעתי אל הרשת, אשר נמצאת במצב הבעייתי מכולן, לפחות עבורי, מכל רשתות הברודקאסט. המבחר שהרשת הנ"ל נותנת קטן מאד, לפחות בתחום הדרמות.

הדרמה הטובה ביותר: Lucifer

הנקודה הבעייתית ביותר של הרשת. הכישלונות שהרשת חוותה השנה עם Pitch ו A.P.B לצד החזרה המאד לא טובה של 24 וסוף הדרך של Sleepy Hollow ו Bones לא השאירה יותר מדי מקום לגאווה עבור הרשת. אז עם מה נשארנו ? מנקודת מבטי, רק שתי סדרות הקומיקס של הרשת שוות איזכור. מבין השתיים דווקא Lucifer נראית כדרמה המעניינת ואפילו הטובה מבין השתיים. למרות שבתחילת דרכה Gotham נראתה כאפשרות הטובה יותר, עושה רושם שמבחינה קריאטיבית היא לא עושה את הדרך הנכונה. כמו כן, Lucifer היא ללא ספק הרעננה יותר מבין השתיים ולא משום שהיא צעירה מ"חברתה" בשנה. כמו כן, עושה רושם ששני השחקנים הראשיים שלה מראים סימני כימיה.

הדרמה הגרועה ביותר: A.P.B

לפחות עבורי, הדרמה נמצאת בקטגוריה הזאת מסיבה אחת: היא לא הייתה אמורה להיות בלוח המשדרים בעיקר משום שהיא מסוג הסדרות שהיו עושים בשנות התשעים. הבעיה גדולה יותר משום שעושה רושם שברשת ניסו בשנים האחרונות סדרות מהסוג הנ"ל, כאשר הדוגמא הבולטת ביותר היא Secound Chance. מרשת שהייתה מקור לחדשנות עם סדרות כגון 24 בתחילת דרכה ואפילו House, היא הפכה לרשת מדרגה שנייה. ולא, Empire היא לא דוגמא מספקת, אלא הבלחה בים של כישלונות וגם ההבלחה הזאת קורסת כמעט מפרק לפרק בנתוני הרייטינג. פרט לשתי השחקניות הראשיות בסדרה, נטלי מרטינז וקתלין סטייסי, לא היה בה שום דבר ששווה צפייה.

הקומדיה הטובה ביותר: The Mick

גם בקטגוריה הזאת לרשת היו בעיות רבות. New Girl נמצאה בעונה שעברה הרבה מעבר לשיא ואילו סימני השחיקה ניכרים על Brooklyn Nine Nine. הקומדיה Son Of Zorn הייתה פשוט זוועה וכך גם Making History. דווקא The Mick, אשר לאחר פרק הפיילוט איבדה מעט מהעוצמה שלה, החלה בחצי השני של העונה לגלות סימנים של קומדיה מהנה, בעיקר בשל העובדה שהם לקחו את הקומדיה כמעט עד לקצה ובפרק האחרון אפילו שרפו את הבית הגדול בו החבורה התגוררה. אבל עד כמה שאפשר לציין אותה כקומדיה הטובה ביותר של הרשת, היא עדיין לא מספיק טובה בכדי להיות קומדיה ברמה גבוהה, אפילו מה ש Brooklyn Nine Nine הייתה בתחילת דרכה. יהיה מאד מעניין לראות באם מקבץ הקומדיות הבא של הרשת יצליח לנפק משהו יותר טוב.

הקומדיה הגרועה ביותר: Son Of Zorn

אין כמעט ספק שהניסיון של הרשת לנפק הכלאה בין אנימציה לשחקנים אמיתיים היה פשוט גרוע. בסוף שנות השמונים הסרט "מי הפלילי את רוג'ר רביט" היה עניין חדשני ובהחלט היה גם סרט טוב, אך כיום הבטה על הסדרה שרשת FOX העלתה בעונה שעברה מביאה את הצופים לכדי מסקנה, שהיה מדובר בגימיק ותו לא, אשר לא עבד אפילו בפרק הפיילוט, שהיה כה גרוע שרבים לא המשיכו לצפות בסדרה. למען האמת, לו הסדרה לא הייתה משודרת ביום ראשון קשה היה לראות את הסדרה משיגה את מספר הפרקים שהיא הגיעה אליהם בעונה היחידה שלה. לפעמים צריך לחשוב קדימה ולא לנסות רק למצוא את "הדבר הגדול הבא" , אלא באמת למצוא את הקומדיה (או הדרמה) הטובה הבאה. וזה ללא ספק לא הייתה הקומדיה הזאת. לא פלא שברשת ממשיכים לעונה נוספת עם New Girl, גם אם מקוצרת. גם בעונה שעברה ולאחר שהייתה הרבה מעבר לשיא היא הייתה הרבה יותר טובה מ Zorn ועל פי ניסיון קודם, אולי גם ממרבית הקומדיות הבאות. פרט ל Brooklyn ול New Girl, קשה לזכור קומדיה חזקה של הרשת בשנים האחרונות, פרט לסדרות האנימציה שלה. ולא, Last Man On Earth, היא לא דוגמא מספיק טובה. 

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מוזר שאהבת את the mick. החא כלל לא מצחיקה. והשחקנית הראשית פשוט דוחה (וזאת מצפייה בפרק הראשון בלבד). לגבי לוציפר נטשתי את הסדרה לאחר שקיבלתי עוד ועוד מאותו דבר. למעשה לא ראיתי אפילו סדרת קומדיה אחת טובה וברמה בחודשים האחרונים.