יום שישי, 23 ביוני 2017

כתבה: הבחירות שלי מקרב הסדרות של רשת CBS מעונת 2017-2016


הגענו אל הרשת הרביעית מתוך חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות ואל הרשת השמרנית ביותר מבין החמש. במקרה של רשת זו הבחירה הייתה מאד צמודה ולעיתים היה קשה להכריע בין שתיים או שלש מהמועמדות.

הדרמה הטובה ביותר: אין ! 

כן, בדיוק כמו ברשת ABC, קשה להצביע על דרמה באמת טובה ואיכותית מקרב הסדרות של רשת CBS. אפשר לומר שהמותג של NCIS עדיין שומר על אותה איכות בינונית שאפיינה אותו בשנים האחרונות. אולם בסדרת האם עדיין לא התגברו על עזיבת הדמויות של זיווה ודינוזו ואילו התוספת של ונסה פרליטו כגרגוריו ב NCIS: New Orleans התבררה ככישלון מכיוון שמדובר בשחקנית גרועה ואילו ב NCIS:LA הסיפור המעניין הסתיים קצת אחרי סיום החצי הראשון של העונה. ב Criminal Minds סיפור המסגרת היה מעניין והוצג בצורה יפה, אך ניכר שסגל השחקנים עייף מאד. ואילו Hawaii ו Blue Bloods עניינו בעיקר בתחילת העונה, אך ככל שהעונה התקדמה הרמה ירדה. Bull לא הרשימה יותר מדי, אך גם לא כשלה לחלוטין מבחינה קריאטיבית. כך שלא ניתן להצביע על דרמה טובה ואיכותית שהתעלתה מעל לבינוניות.

הדרמה הגרועה ביותר: Criminal Minds: Beyond Borders

לסדרה היו מספר מתחרות. Scorpion נמצאת הרבה מעבר לשיאה, "מקגייוור" הייתה פלופ רציני מבחינה קריאטיבית, Code Black הייתה כישלון למרות מתיחת הפנים שלה, אך הספין אוף של Criminal Minds לא הייתה צריכה בכלל לקבל עונה שלישית ולא פלא שהיא בוטלה בתום העונה. אם אתם שואלים אותי, לא בטוח שבכלל היה צורך בסדרת ספין אוף לדרמה שהיא כבר הרבה מעבר לשיאה ואין הרבה מה לחדש בה, רק בכך שהיא התנהלה מחוץ לגבולות ארה"ב. לפעמים צריך לחשוב "מחוץ לקופסה" ולא לנסות למקסם מותג קיים. אל תוך הקלחת הזאת אפשר להוסיף גם את Pure Genius, שגם היא לא שרדה עונה נוספת.

הקומדיה הטובה ביותר: The Big Bang Theory

למרות שכביכול מדובר בקומדיה המצליחה ביותר בימים אלו, במיוחד עבור רשת CBS, הרי שאפשר כבר לזהות שהיא נמצאת הרבה מעבר לשיא שלה, לפחות מבחינה קריאטיבית. עדיין היו לה פרקים טובים במהלך העונה, אבל אפשר כבר לזהות שאחוז "הפגיעות שלה" במהלך העונה קטן. אולם, לפחות עבורי, הייתה לה מתחרה רצינית עם הקומדיה 2Broke Girls, שלא ברור לי כיצד ברשת החליטו לוותר עליה ולהשאיר קומדיות אחרות. נכון, מדובר בהפקה יקרה בעיקר בשל העובדה שהיא וותיקה והיא לא מתקרבת לנתוני The Big Bang Theory, אבל גם "אחוז הפגיעות" שלה גבוה. כמו כן, לסדרה יש את קאט דנינגס, אשר מצליחה להעביר את השורות הנהדרות אשר נכתבו עבורה בצורה מעולה. יהיה מעניין לעקוב אחר הקריירה שלה.

הקומדיה הגרועה ביותר: Man With The Plan ו Kevin Can Wait

אני מצטער, אבל כל הקומדיות האחרות של הרשת מלבד שתי הקומדיות בקטגוריה הקודמת אכזבו בצורה גדולה מאד, במיוחד אלו של קווין ג'יימס ומאט לה בלנק. מאט עשה בחוכמה כאשר הסכים לשחק בסדרה Episodes. הקומדיה החדשה שלו לא שווה צפייה. המקרה של Kevin Can Wait של קווין ג'יימס היה גרוע עוד יותר, משום שמדובר במחזור חומרים ולקראת העונה השנייה אפילו גם מחזור בשחקנים. בזבוז זמן מסך משווע. לא ברור כיצד הן נשארו באוויר ו 2Broke Girls בוטלה, פשוט קבלת החלטות משוועת של הרשת. לפעמים קשה להבין את קבלת ההחלטות של הרשת. אה כן, ואפילו לא הזכרתי את The Odd Couple, שגם היא ראויה להיות מוזכרת בקטגוריה הזאת. בעצם, זה עתה הזכרתי...

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אח יקר תתחיל להיות חיובי במקום שלילי
כבר מתחיל לעצבן לקרוא את בלוג שלך
חבל

אנונימי אמר/ה...

הבעיה בקרימינל מיינדס הייתה שהם לא היו ערוכים לכך היה צריך להחליף את תומאס גיבסון שהוא השחקן הראשי בסדרה. סיפור המסגרת היה גאוני, אבל אכזב קצת בסופו. גם מזכירת המדינה הייתה טובה (חוץ מהפרק האחרון של העונה שהיה מיותר לחלוטין).