יום ראשון, 14 במאי 2017

שלב סיכום עונה 2017-2016: לרשת ה CW שתי סיבות לחייך, אבל מספר סיבות גם לא לעשות זאת


רשת ה CW לא ניסתה יותר מדי בעונה הקודמת, אבל עושה רושם שמה שעבד לה עד עתה המשיך לעבוד ומה שלא עבד הפסיק לעבוד.

מה עבד לרשת בעונה זו ?

סדרות הקומיקס של הרשת עדיין ממשיכות לשלוט עבור הרשת וממשיכות "לעשות את העבודה עבורה". במיוחד אמורים הדברים לגבי המעבר של Supergirl מרשת CBS אל רשת הבת שלה. הסדרה הצליחה לסגור "חור שחור" עבור הרשת בימי שני בשעה שמונה בערב. כמו כן, גם הסדרה Legends Of Tomorrow הצליחה לשרוד את העונה השנייה בצורה סבירה עם נתונים של 0.65 נק' מדד ו 1.810 מיליון צופים בממוצע, גם ללא העזרה של The Flash מאחוריה היא הצליחה לשרוד בימי חמישי.

ממלאות המקום של הרשת בחצי השני של העונה, הכוונה היא ל The 100, The Originals, iZombie ממלאות את התפקיד שלהן כממלאות מקום בצורה טובה מאד.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

הסדרות החדשות של הרשת התבררו ככישלון. No Tomorrow ו Frequency ואפילו Riverdale לא הצליחו להתרומם מהרגע הראשון.

שתיים מסדרות הקומיקס של הרשת Arrow ובמיוחד The Flash מאבדות גובה, כאשר לגבי הראשונה עושה רושם ששעון החול שלה מתחיל להיגמר. Arrow החלה להידרדר לכיוון של 0.5 נק' מדד בממוצע, כאשר עונה נוספת או לכל היותר שתיים עם המשך הידרדרות איטית, כפי שקרה בשנתיים האחרונות, יכולות להציב אותה בבעיה לחידוש.

סדרה וותיקה נוספת של הרשת, Supernatural, הידרדרה אל 0.6 נק' מדד, כאשר בחצי השני של העונה הנתונים אפילו ירדו אל מתחת לכך ואל כיוון 0.5 נק' המדד. מעניין יהיה לראות בעונה הבאה לאיזה כיוון היא תנטה ואם היא תצליח להתרומם מחדש או להמשיך במגמת הירידה.

למה הרשת זקוקה בעונה הבאה ? 

הרשת חייבת הצלחה של לפחות דרמה חדשה אחת, עם תקוות שזו לא תהיה Black Lightning, בעיקר בשל מראית עין שלא רק סדרות קומיקס מצליחות ברשת הזאת, משום שאז יקרה לרשת מה שקרה לה בתקופה שאופרות הסבון שלטו ברשת. יווצר לרשת תדמית מסוימת שייקח לה מספר שנים, אם בכלל, לצאת ממנה. אולי הגרסה החדשה של Dynasty תעשה עבורה את העבודה.

לכישלון טוטאלי של הסדרות בעלות הגוון הקומי כגון Crazy Ex Girlfiend ו Jane The virgin בכדי להיפטר מהן לחלוטין, משום שפרט למבקרים, עושה רושם שכמעט אף אחד אחר לא צופה בהן. (אני יודע שמדובר בהגזמה, אבל היא נועדה להדגיש נקודה) ברשת יעשו בחוכמה אם ינקו את האורוות הללו. 

אין תגובות: