יום שני, 3 באפריל 2017

ביקורת: Time After Time, עונה ראשונה, פרקים 5-1: רשת ABC הרסה עוד רעיון טוב



עונת הפיילוטים 2016 הייתה אחת החלשות ביותר שרשתות הברודקאסט הניבו בשנים האחרונות. מלבד ההצלחה של This Is Us אין עוד סדרה חדשה אשר הותירה רושם חיובי. לפני שבועות בודדים רשת ABC העלתה דרמה חדשה בשם Time After Time בניסיון כמעט אחרון למצוא הצלחה בעונה הנוכחית. ארבע שבועות עברו ואפשר לומר בפה מלא: הניסיון נכשל. התוצאות הגיעו לפני ימים בודדים, כאשר הרשת ביטלה את הסדרה לאחר חמישה פרקים בלבד.

הדרמה הייתה ההפתעה הגדולה ביותר של עונת הפיילוטים הקודמת בקרב הרשת. למעשה, כאשר העונה החלה כמעט ולא נתנו לה סיכוי להפוך מפיילוט לסדרה, בעיקר משום שאם שמים לב הרעיון שלה, אשר מתמקד במסע בזמן והניסיון להציג גרסה מתקדמת של הסיפור של ג'ק המרטש וה ג'י וולס, לא משתלב עם הסדרות האחרות של הרשת. אולם מהר מאד היא הפכה למועמדת עיקרית לקבל אישור, אותו אכן קיבלה.

אז, מדוע נכשל הניסיון הנוסף (לאחר Timeless) להציג סדרה העוסקת במסע בזמן, ואשר עוסקת בשתי דמויות מרכזיות מאד בהיסטוריה האנושית כגון ג'ק המרטש וה ג'י וולס ?

קיימות לכך מספר סיבות. ראשית, הסדרה עלתה בשלב מאוחר מאד בעונה ובערב שסבל מבעיות רייטינג גדולות מאד. Once Upon A Time, אשר בעבר הניבה נתוני רייטינג גבוהים, מניבה השנה נתוני רייטינג בינוניים ומטה ובכך לא מסייעת לסדרה החדשה, במיוחד לאור העלייה המאוחרת.

לכך ניתן להוסיף את העובדה שסדרה נוספת שעסקה במסע בזמן (Timeless) עלתה חמישה חודשים קודם לכן וכבר סיימה את העונה ובמקביל ברשת FOX משודרת קומדיה נוספת מאותו תחום (הכוונה היא ל Making History). בשל כך קיימת רוויה מסוימת מהז'אנר.

אבל הבעיה הגדולה ביותר נעוצה בתחום הקריאטיבי. כפי שאני רואה את הדברים, הרעיון של הסדרה, הכוונה היא לניסיון של ה' ג' וולס לתפוס את חברו הטוב אותו כולם מכירים כג'ק המרטש ואשר השתמש במכונת הזמן שלו בכדי להגיע אל שנת 2017. בכך התסריטאים עסקו בשלשה נושאים די מעניינים ולמען האמת, פרק הפיילוט גם הציג אותם בצורה מעניינת מאד.

וכאן גם תמונה הבעיה של הסדרה. במקום לנסות להיות מקוריים, ברשת הפכו את הרעיון לעוד אופרת סבון פלסטית שהרשת מפיקה בשנים האחרונות מאז ששונדה ריימס החלה את הטרנד עבור הרשת. אז, מה הם היו צריכים לעשות  במקום זאת ?

התשובה לכך ברורה. אני לא יודע מדוע בשנים האחרונות רשתות הברודקאסט זנחו את רעיון מיני הסדרות כמעט לחלוטין, אבל אם יש רעיון שמתאים להיות מוצג כמיני סדרה, או כמיני סדרות, זהו הרעיון הזה. הפיכת הרעיון למיני סדרה היה מונע ממנה להפוך את הסדרה לאופרת סבון וגורמת לה להתמקד במיתולוגיה, כלומר בסיפור המסגרת המעניין מאד.

תוסיפו לכך את העובדה שעושה רושם שהליהוק נראה גם הוא כלקוח מספרי אופרת הסבון (ג'וש באומן הזכור מהסדרה Revenge בתפקיד ג'ק המרטש ? באמת ?) ותקבלו ביצוע כושל של רעיון כללי וסיפור מסגרת מעניינים מאד, אשר עברו עיבוד כושל להיות עוד מוצר דלוח.

אז, לראות או לא לראות ?

לפי דעתי כדאי לראות את הפיילוט, אשר נכתב בצורה טובה מאד ואז לזנוח את הסדרה. יש לה את ההבלחות שלה ומספר רעיונות מעניינים, אבל המוצר הכללי ("הפלסטיק") לא מספיק טוב עבור צפייה בעונה כולה, במיוחד בהתחשב בכך שבשל בעיות רייטינג הסדרה כבר בוטלה. מישהו באמת מתפלא שהאיש מאחורי הפרויקט, קווין וויליאמסון, הוא גם האחראי לפרויקט The Vampire Diaries ? 

4 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

אין שום קשר לקווין וויליאמסון שהחלטת לדחוף פה - כולנו יודעים שיומני הערפד היא אחת הסדרות ששרדו תקופה ארוכה ברשת CW.

הרשת מהרגע הראשון לא הכי אהבה את הרעיון של הסדרה מהרגע הראשון ששמענו עליו,
דחפה אותו בצמוד לקיץ וכמובן שזה שזאת עוד סדרת ברודקאסט על מסע בזמן דיי חיסל אותה עוד לפני שהתחילה.
-זאת הסיבה שלא ראיתי את הפיילוט ואמרתי שאתן לזה צאנס רק אם היא תהיה עונה מלאה וטיימלס תסיים את שלה (דבר אחד בטוח כבר לא יקרה).

דבר נוסף, לא יודע בנוגע לשחקן שמשחק את ג'ק המרטש אבל אתה חייב להפסיק עם לתת תגית לנצח לשחקנים.
השחקנים מ"מגרש ביתי" הוכיחו לנו שהם יכולים לא להיות נערים, מקנזי אומנם לא השחקן הכי טוב בעולם אבל הוא גם לא ילד וזה נכון גם לאותו אחד מטיימלס שאתה תמיד מזכיר את התפקידים הקודמים שלו.

עכשיו, אולי במקרה הזה אתה צוחק כי אני פרשתי מ"רבנג'" עוד בתחילת העונה השניה כי זה היה יותר מדי אופרת סבון גם בשבילי (ואני רואה אמפייר,סטארס וראיתי את 2 בוורלי הילס, 2 מלרוז פלייס ועוד).
-בטח אתה אהבת בגלל השחקנית ששיחקה את רבקה באחים ואחיות כי.. אתה דיי צפוי חח XD

בקיצור זה היה חיקוי זול לעוד סיפור דמוי הרוזן ממונטה קריסטו אבל זה כבר נושא אחר.

מה שאני מנסה לומר שסתם החלטת לדחוף סיבות לא נכון ושיש לך "ענן שחור" על שחקנים ששיחוקו דמויות אחרות או על שחקניות רזות

אנונימי אמר/ה...

לזה שמעלי- רק זכור שהבלוג מייצג טעם אישי, וזכותו לחשוב כך, אז תגובה קצת יותר מעודנת הייתה יותר מתאימה לדעתי [גם אם ההבחנות שלך נכונות ב100% (וגם אם לא ;) ] תודה D1D1 על הניתוח, סה"כ הייתה פלסטיקית אך חביבה בדרכה

JamesCrow אמר/ה...

לאנונימי, ברור שזאת דעה אישית ואני לא אומר כלום על דעתו בנוגע לאם הסדרה טובה או לא.
אני רק מציין מספר דברים שחוזרים על עצמם שוב ושוב ולא הכי קשורים לביקורת על הסדרה.

אנונימי אמר/ה...

oK תודה על ההבהרה וחג שמח :)