יום שני, 10 באפריל 2017

פרסום: תמונת מצב של רשתות הברודקאסט האמריקאיות, אפריל 2017



אנחנו נמצאים ארבע שבועות לפני הצגת הלוחות החדשים של רשתות הברודקאסט האמריקאיות. ולמרות שהרשתות הודיעו כבר על מספר רב של חידושים וביטולים לקראת העונה הבאה, עדיין ישנן מספר רב של סדרות, אשר עתידן לוט בערפל בשל אי הודעה רשמית של הרשת לגביהן, כאשר גם ההפקות לא יודעות באם הן חוזרות לעונה נוספת או לא. עם זאת, בשבועות האחרונים, התמונה החלה להתבהר לגבי חלק מהסדרות הללו, אז הגיע הזמן לעשות סדר.




במידה ומוציאים את הסדרות של דיק וולף מהתמונה, משום שקשה לראות את הרשת מבטלת אפילו אחת מהן, למרות ש Chicago Med קצת מאכזבת לקראת סוף העונה לרשת, אין מספר רב של סדרות שעתידן לא ברור. בגזרת הביטולים אפשר כבר להבין ש Taken, Emerald City, Trail & Error ו Powerless לא יחזרו לעונה נוספת, גם הידיעות מתוך הרשת תומכות בכך. בגזרת החידושים, The Blacklist תחזור כמעט בוודאות. למרות ירידה בנתוני הרייטינג של האחרונה, ברשת עדיין מעוניינים בעונה נוספת עבורה. בכך הרשת נשארה עם 3 סדרות בלבד לקבל החלטה לגביהן. הקולות מתוך הרשת גורסים ש Blindspot ככל הנראה תחזור לעונה נוספת, אולי גם מקוצרת, כאשר נשקלת האפשרות להעביר אותה שוב משבצת שידור ליום שישי במקום Grimm. מצד שני, Timeless צפויה להתבטל ולא לחזור, למרות שברשת מאד אהבו אותה. ברשת עדיין לא "סגורים" לגבי הספין אוף של The Blacklist, אולם הכיוון הוא לא להעניק לה עונה נוספת.




ברשת "פוקס" המצב קצת מסובך בשל העובדה שיש לה כל כך הרבה סדרות במצב גרוע וסביר להניח שהיא לא תבצע "ניקיון" יסודי ותחסל את כולן. ישנן סדרות שבוודאות לא יחזרו כגון Scream Queens, Rosewood, Sleepy Hollow, Shots Fired, Making History ו APB. מצד שני, למרות שעדיין לא הודיעו על כך בצורה רשמית, Gotham תשוב לעונה נוספת, כמו גם Son Of Zorn, Family Guy ו The Last Man On Earth. בנקודה הזאת אנחנו נכנסים לסדרות שבאמת "על הגדר". לרשת יש שתי קומדיות וותיקות, אשר כמו בעונה שעברה עתידן לוט בערפל. מצד אחד, הנתונים של Brooklyne Nine Nine טובים מאלו של New Girl, אך מצד שני לרשת יש בעלות על הסדרה של אמילי דשנל ולא על Nine, כך שהיא מרוויחה ממנה. מצד שלישי...פרק סיום העונה של New Girl נראה בהחלט כמו פרק סיום סדרה, כאשר עושה רושם שלסדרה אין לאן להתקדם מבחינה קריאטיבית. בסיכומו של דבר, נראה שרק אחת מהן תחודש, אלא אם הקומדיות של הרשת בעונת הפיילוטים לא יהיו מספיק טובות והקולות בתוך הרשת עדיין נוטים לכיוון Nine, למרות הצד הכספי.

בגזרת הדרמות, ברשת נוטים להעניק ל Pitch הזדמנות נוספת, במיוחד לאור העובדה שאין לה משהו אחר טוב בקנה, אבל גם הזדמנות זו אמורה להיות מקוצרת ל 10 פרקים. שימו לב, שלרשת אין מספר רב של דרמות בעונת הפיילוטים הנוכחית ולכן זה מסביר מעט את הקולות שיוצאים מהרשת לגבי הסדרה. שתי הדרמות הנוספות של הרשת נמצאות במצב של 50-50, הכוונה היא לריבוט של 24 ול The Excorcist, כאשר לגבי האחרונה הנטייה של הרשת היא לוותר עליה. ברשת גם לא מתכוונים להחזיר את 24 לעונה נוספת, לפחות לא בעונה הבאה.



ברשת קיבלו את ההחלטות המרכזיות לגבי הסדרות שלה לעונה הבאה ונשארו מעט מאד שאלות לא פתורות.
Training Day, Code Black, The Odd Couple, Ransom והספין אוף של Criminal Minds לא צפויות לשוב לעונה נוספת. הקולות לגבי The Great Indoors לא חד משמעיים כמו לגבי הסדרות הנ"ל, אך הכיוון הוא שגם היא תבוטל, או לכל היותר תקבל עונה מקוצרת של 13 פרקים. 2Broke Girls צפויה לחזור לעונה נוספת בכפוף להסדר כספי עם ההפקה, Elementary, אשר למרות שברשת נשמעים קולות שהגיע הזמן לבטלה, הנטייה היא להעניק לה עונה מקוצרת בעונה הבאה ואז לבטל אותה, בעיקר משום שהיא מכניסה כסף עבור הרשת משידורים בחו"ל. עצה שלי ? ההחלטה תתבצע ממש ברגעים האחרונים לפני עליית הלוח החדש של הרשת.



כפי שציינתי לפני מספר ימים, ברשת מקבלים את ההחלטות לגבי מרבית הסדרות שלה כאשר הם מכינים את הלוח של העונה הבאה ולכן גם אם לעיתים חידוש סדרה נראה לא הגיוני מבחינת נתוני הרייטינג, עדיין לרשת זה נראה הגיוני לאחר שחישבו את כל הפרמטרים בקבלת ההחלטה. ולמרות זאת, לרשת יש מספר סדרות שיחזרו בוודאות, למרות שלא הודיעו על כך. הכוונה היא ל Black-Ish, Modern Family, The Goldbergs, Designated Survivor, Speechless, American Housewife, Fresh Off The Boat ו Last Man Standing, גם אם לגבי האחרונה זה תמיד נעשה ברגע האחרון בכפוף להסדר כספי. מצד שני, American Crime, Secrets & Lies ו Quantico לא אמורות לשוב לעונה נוספת כמעט בוודאות, כאשר לגבי האחרונה, עדיין נשמעים קולות לשמור אותה כגיבוי לחצי השני של העונה. בגזרת הקומדיות, ישנן שתי קומדיות אשר אמורות להתבטל: The Real O'Neals ו The Ken, כאשר לגבי האחרונה, במידה ולא יימצא סיטקום לשבץ עם The Last Man Standing קיימת אפשרות להעניק לה עונה נוספת, אולם הסיכוי לכך נמוך. Imaginary Mary לא צפויה לקבל עונה נוספת.

לגבי שלש הסדרות האחרונות של הרשת, Once Upon A Time צפויה לחזור לעונה אחרונה, כאשר The Catch, במידה ולא תמשיך לאבד גובה, צפויה להיות "סותמת חורים" בימי חמישי בסוף העונה הבאה כמו בשתי העונות האחרונות, במיוחד אם שני הפרויקטים הנוספים של שונדה ריימס לא יהיו מפותחים מספיק. לגבי "ש.י.ל.ד.", עושה רושם שלמרות הכל היא הגיעה לסוף דרכה וזאת למרות שיש קולות בודדים אשר מנסים להעניק לה עונה נוספת, במיוחד לאור התנופה שסדרת הקומיקס החדשה שהרשת אישרה לתחילת העונה הבאה, The Inhumans יכולה להוות מקפצה עבורה. עצה שלי ? אל תצפו לכך יותר מדי.



ברשת עדיין צריכים לקבל החלטות לגבי שתי דרמות: The Originals ו iZombie. לגבי, The Originals, הרשת ככל הנראה תעניק לה עונה מקוצרת לעונה הבאה. לגבי iZombie, ככל הנראה יחכו ברשת לנתוני הפרקים הבאים בכדי לראות אם תגיע ירידה לאחר פתיחת העונה הבינונית מאד שלה, במידה ונתוני פרק הפתיחה יישמרו היא תחזור כ"סותמת חורים" לסוף העונה, במידה והיא תאבד גובה היא תבוטל כמו שתי הסדרות החדשות של הרשת העונה, No Tomorrow ו Frequency

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה :)