יום ראשון, 5 בפברואר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע החמישי בשנת 2017 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת CBS מתחילים להביט בדאגה על נתוני הסדרה Madam Secretary. הסדרה הייתה יציבה בתחילת העונה ונעה מעל 1.0 נק' מדד, אולם דווקא לאחר ש The Walking Dead יצאה לחופשה ולפני ששעון הקיץ נכנס לתוקפו בארה"ב בחודש הבא, הסדרה נפלה ל 0.9 נק' מדד בשבוע שעבר. ולמרבה הפלא גם לא הייתה תכנית בעלת רייטינג גבוה שתצדיק ירידה שכזאת, או אפילו משחק בעל נתוני רייטינג גבוהים. יתרה מכך, NCIS:Los Angeles, אשר שודרה לפניה הניבה 1.4 נק' מדד הניבה 3 מיליון צופים יותר ממנה (11.29 לעומת 8.71 מיליון צופים). יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוני הסדרה בפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה ברורה לגביה. עד עתה, הסדרה הייתה בטוחה לגבי העונה הבאה וגם הנתונים הנ"ל עוד עשויים להעניק לה עונה נוספת, אולם ירידה נוספת בנתונים יכולה לגרום לרשת לשקול מחדש.

רשת ABC יכולה כבר להבין: המעבר של Quantico ליום שני לא כל כך עזר לה. לאחר שבפרק הראשון שאחרי המעבר שלה היא רשמה עליה קלה בנק' המדד ל 0.9 נק' מדד הגיע הפרק השני והחזיר את הסדרה למצב בו היא הייתה לפני המעבר. נתונים של 0.7 נק' מדד ו 2.76 מיליון צופים הם נתונים שברשת לא יכולים לקבל. מצד שני, גם הניסיון להנמיך ציפיות עם העברתה של Conviction ליום ראשון לא עזר גם לה, כאשר היא הניבה 0.5 נק' מדד ו 2.43 מיליון צופים בפרק סיום העונה, אשר הפך בכך לפרק סיום הסדרה. בכך מגיעות לסיום דרכן שתי דרמות של הרשת. יהיה קשה מאד לראות כיצד ברשת יצדיקו את חידוש של כל אחת מהן.

רשת ה CW בוודאי שמחה מאד לראות כיצד נתוני The Flash זינקו שוב מ 0.9 ל 1.1 נק' מדד ובעקבות כך גם עלייה של Legends Of Tomorrow מ 0.6 ל 0.7 נק' מדד, אך צריך להודות בכך שלא היו לסדרה יותר מדי מתחרות בערב זה, בוודאי לאחר שרשת NBC לא שידרה בערב זה פרק חדש של This Is Us, ולא משנה באיזו שעה היא משודרת, היא משפיעה על כל הערב. הבעיה הגדולה יותר של הרשת הגיעה בערב יום רביעי, כאשר The 100 חזרה בעונה חדשה לנתונים חלשים של 0.4 נק' מדד ו 1.27 מיליון צופים בלבד. רק לשם השוואה, הסדרה הניבה בפרק פתיחת העונה השלישית 0.67 נק' מדד ו 1.881 מיליון צופים. מצד שני, פרק סיום העונה השלישית הניב 0.47 נק' מדד ו 1.290 מיליון צופים, כך שהנתונים הללו לא מפתיעים כל כך.

רשת FOX שידרה בשבוע שעבר את פרק סיום החצי הראשון של העונה של סדרות הקומיקס שלה. הנתון המפתיע הוא שדווקא Lucifer הניבה נתונים טובים יותר מאלו של Gotham הוותיקה ממנה בעונה אשר שודרה לפניה, גם אם במקצת. Lucifer הניבה 1.2 נק' מדד ו 4.19 מיליון צופים ואילו Gotham הניבה 1.1 נק' מדד ו 3.46 מיליון צופים. כלומר, Lucifer הוסיפה צופים נוספים על אלו של Gotham. בכל מקרה, פרט לקטסטרופה בלתי צפויה, שתי הסדרות צפויות לקבל עונה נוספת, כמו גם Star, אשר רשמה במפתיע עלייה מ 1.2 ל 1.3 נק' מדד לאחר שבועיים בהם התבססה הסדרה על 1.2 נק' מדד. סיבה לכך שהעלייה נרשמה היא בכך שכמעט ולא היו לה מתחרות, פרט ל The 100 אשר פתחה עונה עם נתונים חלשים ול Criminal Minds, שגם היא נמצאת במצב לא טוב עם 1.3 נק' מדד בלבד. יהיה מעניין לראות אם המצב ישתנה כאשר Modern Family תחזור.

רשת NBC העלתה בשבוע שעבר את הקומדיה Powerless וקיבלה, פחות או יותר, את אותם הנתונים ש The Good Place הניבה בחצי הראשון של העונה: 1.1 נק' מדד ו 3.10 מיליון צופים. מדובר בנתונים סבירים, אשר במידה ויישארו יעניקו לסדרה עונה נוספת, אך עדיין מוקדם לקבוע בוודאות, משום שלאחר הפרק הראשון בדרך כלל צפויה ירידה בנתונים ובמידה וזה אכן יקרה המצב ישתנה לחלוטין היות והסדרה ניצבת ממש על הגבול בין חידוש לביטול, כך שכמעט כל תזוזה לכיוון איבוד גובה צפויה לגרום לה לביטול, במיוחד לאחר ש The Good Place כבר חודשה לעונה שנייה. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

קווינטיקו סדרה כל כך גרועה ששום דבר לא יכול לעזור לה.