יום שישי, 6 בינואר 2017

שלב סיכום עונה: Agents Of S.H.I.L.D, עונה שלישית: עונה של אובדן...



לאחר שמסיימים לצפות בעונה השלישית של "ש.י.ל.ד." הצופה לא יודע כיצד "לאכול" את הסדרה. כל מי שצפה בסדרה מעונתה הראשונה מגיע למסקנה שאין כמעט ספק שהסדרה התקדמה מאד מבחינה קריאטיבית מהעונה הראשונה הגרועה שלה. אך מצד שני, היא עדיין בינונית במקרה הטוב.

הבעיה העיקרית של הסדרה, כפי שאני רואה אותה, היא הסדרות של "נטפליקס", אשר מוצבות באותו יקום. החל מהעונה הראשונה של הסדרה "דרדוויל" ועד העונה הראשונה של "ג'סיקה ג'ונס", כאשר אליהן ניתן להוסיף את העונה השנייה של "דרדוויל" הצופה נכנס אל העולם של "מארוול", אבל מגלה שאפשר לעשות זאת טוב יותר. הרבה יותר טוב. כאשר שמים את הסדרות, אחת לצד השנייה, זה נראה כאילו "ש.י.ל.ד." היא לילדים קטנים ואילו הסדרות של "נטפליקס" הן לציבור הרבה יותר מתוחכם. הבעיה היא מהותית מאחר והעונה הראשונה של "ג'סיקה ג'ונס" עלתה בזמן שהעונה השלישית של "ש.י.ל.ד." עלתה לאוויר ואילו העונה השנייה של "דרדוויל" עלתה לקראת תום העונה שלה. אי אפשר היה להתחמק מההשוואות. ו"ש.י.ל.ד." הפסידה. בגדול.

מצד אחד, אפשר לראות שהדמויות כבר "יושבות" על השחקנים בצורה טובה, ובעיקר הדברים אמורים לגבי מינג נא וון כמאי, קלואי בנט כדייזי (כן, אני יודע שיש רבים שרואים בה את החלק החלד שבליהוקים, וכך גם חשבתי בעונה הראשונה, אולם ככל שהפרקים התקדמו ובוודאי בעונה השלישית, שיניתי את דעתי) ואף באיאן קייסטקר כפיץ. מצד שני, די נמאס היה בעונה זו להמשיך לראות את ברנט דאלטון ממשיך לגלם את הדמות הרעה גם בעונה השלישית. די, כמה אפשר. הדמות שלו נמתחה כמו "מסטיק", גם לאחר שבפרק סיום החצי הראשון קולסון הורג אותו כגרנט וורד רק בכדי לקבל אותו שוב כ"הייב" על אנושי, אשר מסוגל להשפיע על אנשים לקיים את מה שהוא רוצה.

כמו כן, בעונה השנייה התוודענו לדמויות של בובי (אדריאן פליקי) והאנטר (ניק בלוד). לאחר החצי הראשון של העונה השלישית השניים עוזבים את הסדרה. בתחילה הצעד נעשה מתוך מחשבה להעניק להם סדרת ספין אוף (אם כי לאור נתוני הרייטינג של סדרת האם לא ברור מדוע עשו זאת), אולם כבר בחודש מרץ היה ברור שההרעיון לא צועד לקראת קבלת אישור לסדרה ולכן היה ניתן להחזיר אותם, אולם הצעד שהם עשו היה כמעט ללא דרך חזרה לאחר שהם נחשפו כמרגלים ונכפה עליהם לעזוב את המקצוע. צריך לציין, לא מדובר בדמויות המרכזיות ביותר של הסדרה, אולם הן הפכו לחלק אינטגראלי ממנה ובשלב הזה, כאשר הסדרה רק מאבדת צופים מדי פרק, הרי אין לה את האפשרות לאבד שחקנים דומיננטיים.

המעריצים צריכים גם להודות לתסריטאים שסוף סוף סיימו את המתח המיני שבין פיץ לסימונס על ידי כך שהשניים החליטו לקחת את הצעד הבא קדימה ולהיות זוג, כאשר באחד הפרקים גם רואים את השניים מתחילים לקיים יחסי מין. מתחו את החבל הזה במשך שנתיים וחצי, באמת הגיע הזמן. לא לפני שבחלק הראשון של העונה שמו בפניהם מכשול נוסף בדמות וויל, איתו ג'מה נתקעת בעולם אחר ומחולצת על ידי פיץ לא לפני שהיא מפתחת אליו רגשות ופיץ כמעט יוצא מדעתו בשל כך.

גם דייזי זוכה בעונה זו לאהבה, בדמותו של לינקולן, אותו מגלם השחקן לוק מיטשל, אשר לא זר לסדרות מהסוג הנ"ל (כיכב בסדרה The Tomorrow People), אשר נישאר שריד העונה השנייה. אולם, גם במקרה הזה (כמו במקרה של בובי והאנטר), לאחר כמעט עונה וחצי, גם בתום העונה השלישית מעריצי הסדרה ייפרדו מהדמות, לאחר שלינקולן מקריב את עצמו בכדי לחסל את "הייב" והשנים טסים אל מותם ביחד. אפשר להבין את הצעד של הרשת בחיסול הדמות של לינקולן, בכדי להעמיק את המשבר שדייזי חווה, במיוחד לאחר ש"הייב" שוטף לה את המוח, אבל עדיין, התוצאה זהה: מעריצי הסדרה איבדו דמות כמעט מרכזית אשר ליוותה את הסדרה זמן רב.

דמויות נוספות שחוות אובדן בעונה זו הן: קולסון, אשר גרנט וורד מחסל את אהובתו, רוזלין פרייס (קונסטנטין זימר) ומאי, אשר הייב מחסל את בעלה אנדרו (בלייר אנדרווד) לאחר שהלה, אשר בעונה זו גם הופך ל"על אנושי" בשם לאש אשר מחסל "על אנושיים אחרים", מציל את דייזי לאחר שזו עוברת שטיפתת מוח על ידי "הייב".

אז, לראות או לא לראות ?

מעריצי הסדרה, או חובבי סדרות הקומיקס שלא מפספסים סדרות מהסוג הנ"ל יכולים לצפות בה, אבל כל מי שצפה בסדרות של "נטפליקס" ירגיש מיד בהבדלי הרמות. הצופים הללו יתקשו לעמוד ב 22 הפרקים של העונה השלישית של "ש.י.ל.ד.", וזאת למרות השיפור ברמתה. לצער מעריצי הסדרה, אין לה גם זמן רב להמשיך במגמת השיפור משום שימיה ספורים. בסופו של דבר, הספירה שלה לאחור נמצאת העיצומה.

ולסיום, היה כל כך נחמד לצפות בבת'אני ג'וי לנץ (הזכורה לטובה מהסדרה One Tree Hill וגם מ"דקסטר") בעונה זו, אבל גם היא, ניחשתם נכון, מתה בעונה זו. אפשר לחשוב שאנו נמצאים בעונה נוספת של הסדרה Scream...

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לא מבינה את כל ההייפ וההתלהבות מסדרות הקומיקס של נטפליקס.
דרדוויל היא סדרה בסדר. לא יותר מזה.
העלילה והמשחק בינוניים, בעונה השנייה הקטעים הטובים היחידים היו הקטעים עם המעניש. שאר החלקים שעסקו באלקטרה והרחמים העצמיים של פוגי והג'ינג'ית היו בלתי נסבלים ומשעממים להחריד.
את ג'סיקה ג'ונס מיציתי אחרי 3 פרקים בגלל חוסר עניין ולוק קייג' כל כך גרועה שהיא לא שווה התייחסות.
זה שהסדרות הופקו בנטפליקס ויש בהן אוירה קודרת לא הופך אותן לאיכותיות. אני מעדיפה לראות את שילד, על כל מגרעותיה, הרבה לפני הסדרות שהוזכרו כאן.

JamesCrow אמר/ה...

כלכך צודקת בנוגע לעונה השניה של דרדוויל, ברגעים שפרנק לא היה כמעט נרדמתי.
את ג'סיקה אהבתי בגלל דיוויד טאננט.

הקטע הוא שנטפליקס עושה פשוט סדרות דרמה בעולם הקומיקס.
ומבחינתי גראנט וורד היה הדבר הכי טוב בעונה האחרונה שלו.