יום ראשון, 1 בינואר 2017

שלב סיכום חצי עונה: עונת הסתיו 2016: מה אומרים נתוני הרייטינג עד כה ?


בשעה שמערכת הבחירות בארה"ב צברה תשומת לב רבה, רשתות הברודקאסט בארה"ב נאלצו להיאבק בעונה הנוכחית עבור תשומת הלב של הקהל. ניתן לציין מעט מאד נקודות אור: This Is It של רשת NBC, הדרמה Hawaii Five-O של רשת CBS וסדרת הגמר של הבייסבול עבור רשת FOX, אשר הצילה את הרשת מקריסה כמעט טוטאלית.

להלן סיכום קצר על הנתונים עד כה:

סדרות חדשות: 

ניתן לציין רק סדרה אחת שהייתה הצלחה גדולה וזו This Is Us של רשת NBC, אשר הניבה נתונים של 4.3 נק' מדד. הסדרה הצליחה הסדרה הצליחה מנקודת ההתחלה ועד הסוף: החל מהבאז שהיא עוררה, דרך הטריילר בפייסבוק, הביקורות החיביות ונתוני רייטינג טובים מאד שגם היו יציבים, לפחות עד עתה. הקפיצה שהסדרה מקבלת כתוצאה משידורים נוספים אחרי היום המקורי של שידור הפרק עומד על 1.967, אפילו טוב יותר מזה של "תיאוריית המפץ הגדול", אשר עומדת על 1.96 והבאה אחריה Designated Survivor, אשר עומדת על 1.95. מדובר בסדרה שעומדת במקום השלישי בכלל סדרות הברודקאסט אחרי "תיאוריית המפץ הגדול" ו"אימפריה".

הבאה אחריה בתור היא Designated Survivor, אשר עומדת על 3.0 נק' מדד. אולם, לאחר התחלה טובה מאד, הסדרה התייצבה על נתונים סבירים בלבד.

אפשר גם לציין את Bull של רשת CBS, אשר מצליחה לשמר חלק ניכר מאד ממה ש NCIS מותירה לה, כאשר היא מניבה קרוב ל 17 מיליון צופים. וכן את MacGyver, שבאופן מפתיע הצליחה לייצב עבור הרשת את שעת השידור של שמונה בערב יום שישי. שתי הסדרות נמצאות בבעלות CBS ויסייעו לה לזכות ברווחים, גם אם הן לא מצליחות כל כך בנק' המדד.

בגזרת הקומדיות, הרי ש American Housewife , אשר הגיעה ל 2.3 נק' מדד, הצליחה לעמוד בציפיות ולשמר כמעט את כל מה ש The Middle השאירה לה ולעיתים אף למעלה מכך ואף להיות לעתים הסדרה בעלת הנתונים הגבוהים ביותר של הרשת באותו ערב. Speechless, אשר גם היא הגיעה ל 2.3 נק' מדד, גם היא הצלחה מתונה עבור ABC בערב יום רביעי, כאשר מצד שני The Real O'Neals, אשר רושמה עד כה 1.3 נק' מדד, לא מצליחה להתרומם ובשל כך קיבלה הזמנה ל 3 פרקים נוספים בלבד מעבר ל 13 שהוזמנו לעונה זו.

בגזרת הדרמות, על Designated Survivor כבר דיברנו. נתונים של 1.2 נק' מדד רשמה הסדרה Conviction, ובכך כשלה ולא קיבלה הזמנה לפרקים נוספים מעבר ל 13 זכבר הוזמנו לה, כאשר Notorious הגיעה ל 1.4 נק' מדד, אפילו קוצצה במספר הפרקים מ 13 ל 10 ונפחה את נשמתה, למרות הדחיפה הגדולה מ"האנטומיה של גריי" בערב יום חמישי.

ברשת CBS, הקומדיה Kevin Can Wait רשמה נתונים של 2.6 נק' מדד והיא ממשיכה להוביל כסדרה הנצפת ביותר בערב יום שני עם 10.21 מיליון צופים, אולם זה בעיקר הודות לכך שבפרקים הראשונים היא קיבלה דחיפה גדולה מ"תיאוריית המפץ הגדול". היא עדיין עומדת על נתונים סבירים, בוודאי טובים מאלו של Man with a Plan, אשר באה אחריה ולא עומדת בציפיות,כאשר הניבה 1.6 נק' מדד, בדיוק כמו הכישלון של The Great Indoors אשר הגיעה ל 1.9 נק' מדד ושורדת רק בגלל התמיכה של "תיאוריית המפץ הגדול" ובכל זאת מניב נתונים דומים לאלו של Mom, שרושמת נתונים של 1.7 נק' מדד ו Life In Pieces שרמה 1.8 נק' מדד באותו ערב.

הדרמה החדשה של הרשת, Pure Genius נעצרה על 1.2 נק' מדד ולא הצליחה להתרומם מהפרק הראשון שלה ובשל כך לא קיבלה הזמנה לפרקים נוספים. הדרמה הרפואית השנייה, Code Black לא הרחק מאחור עם 1.5 נק' מדד ואף היא לא הצליחה הרבה יותר ולכן קיבלה הזמנה ל 3 פרקים נוספים בלבד.

ברשת NBC, הדרמה Timeless הגיעה ל 2.3 נק' מדד, כאשר את ההצלחה אפשר להגדיר כסבירה בלבד,כאשר גם צריך לקחת בחשבון שהיא עדיין משודרת אחרי The Voice וכן בשל העובדה שבכל פרק ברשת זקוקים לסט צילומים אחר ההפקה יקרה יותר. הסדרה קיבלה הזמנה ל 3 פרקים נוספים בלבד מעבר ל 13 שהוזמנו לה. בגזרת הקומדיות, ברשת מרוצים מאד מהנתונים של Superstore, אשר הראו 1.8 נק' מדד, ולכן היא קיבלה הארכה ל 22 פרקים בעונה זו וכן מאלו של The Good Place שנעצרה על 2.0 נק' מדד.

רשת FOX נהנתה מאד משידורי סדרת גמר הבייסבול. מעבר לכך, הסדרה Lethal Weapon בלטה מאד לחיוב ונעצרה על 2.5 נק' מדד, כאשר היא נמנתה גם, אבל לא רק, מההובלה של Empire. שאר הסדרות החדשות של הרשת Pitch עם 1.3 נק' מדד ו The Exorcist עם 1.1 נק' מדד קרסו מהר מאד ועתידן לוט בערפל ונראה עגמומי מאד.

רשת ה CW רשמה הצלחה עם המעבר של Supergirl מרשת האם. מצד שני, No Tomorrow ו Frequency לא הצליחו להתרומם וליצור לעצמן קהל בסיס וזה גרם לכך, שלראשונה מזה 11 שנים, למעשה מהרגע שהרשת נוצרה, ברשת לא העניקו עונה מלאה לפחות לסדרה חדשה אחת שלה.

סדרות וותיקות: 

כמעט כל הסדרות הוותיקות של רשתות הברודקראסט סבלו ירידה בנתוני הרייטינג, פרט ליחידי סגולה. ברשת CBS הדרמות Hawaii Five-O ו Blue Bloods, אשר השיתוף שלהן עם MacGyver עשה טוב לכולן. Hawaii Five-0 עם 1.8 נק' מדד אף הניבה נתונים גבוהים יותר מהעונה שעברה ואילו Blue Bloods נמצאת בשוויון לעומת העונה שעברה.

דרמה נוספת שנמצאת במגמת עלייה לעומת העונה שעברה ברשת CBS הינה NCIS: LA שעם 1.9 נק' מדד רשמה עלייה של 12% לעומת העונה שעברה. המעבר שלה מיום שני ליום ראשון עשה לה רק טוב, בין היתר בשל התמיכה של משחק הפוטבול והיא אף מנצחת את The Walking Dead במספר הצופים הכללי. גם Mom עם 1.7 נק' מדד ו Jane the Virgin עם 0.6 נק' מדד הצליחו בצורה לא רעה בכלל עד עתה.

בשעה ש NCIS: LA פורחת (אם כי נצטרך לבחון זאת לעומק לאחר תום עונת הפוטבול), סדרות אחרות סובלות ממעבר לשעות שידור שונות. Blindspot של רשת NBC רשמה את הירידה הגדולה מכולן של 53% עד ל 1.8 נק' מדד. Rosewood של רשת FOX עם 1.0 נק' מדד, מיד אחריה עם 52%. The Vampire Diaries עם 0.6 נק' מדד איבדה 40% לעומת העונה שעברה במשבצת השידור של ערב יום שישי ואילו Scorpion עם 1.9 נק' מדד נעצרה על 30% כאשר עברה לשעה עשר במקום תשע.

סדרות אחרות שרשמו ירידה מעל 30% הינן Quantico של רשת ABC, אשר רשמה ירידה של 47% ל 1.6 נק' מדד, How to Get Away With Murder עם 32% ל 2.3, Once Upon a Time עם 32% ל 1.7 ו Dr. Ken 31% ל 1.1. ולבסוף, ברשת FOX, הדרמה Empire עם 33% ל 4.6 ו Scream Queens עם 40% ל 1.2 נק' מדד.

סדרות שמצליחות להחזיק מעמד הן Grey’s Anatomy עם 3.4 נק' מדד, אשר ירדה רק ב 6% עבור רשת ABC, כמו גם Law & Order: SVU הוותיקה עם ירידה של 8% ל 2.3, Chicago Fire עם אותה ירידה אך ל 2.4 נק' מדד, Chicago Med עם ירידה של 5% ל 2.1. כמו גם NCIS, אשר רשמה ירידה של 10% ל 2.6. ולבסוף, סדרות האנימציה של רשת FOX, הכוונה היא The Simpsons ו Family Guy, שגם הן רשמו ירידה דומה. 

אין תגובות: