יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע האחד עשרה בעונת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות



רשת ABC הביטה על נתוני הסדרה Conviction ומהר מאד קיבלה את ההחלטה להחליף את שעות השידור בינה לבין Quantico, שגם היא קורסת בנתוני הרייטינג. אין ספק שהנתונים ש Conviction הניבה בשבוע שעבר חרצו את דינה באופן סופי. להניב נתונים של 0.6 נק' מדד ו 3.36 מיליון צופים בלבד זה הרבה מתחת למה שברשת רוצים לראות. אז נכון, לא הייתה לה את ההובלה של "רוקדים עם כוכבים" בשבוע זה, אבל עדיין, מדובר בנתונים מחרידים. אולם, כל מי שחושב שזה יסייע ל Quantico להתרומם בנתוני הרייטינג משלה את עצמו. גם לפני ש The Walking Dead חזרה בעונה נוספת הסדרה לא הצליחה להתרומם מעבר ל 0.9-0.8 נק' מדד ומעבר ליום שני לא אמור אפילו לסייע לה להגיע לנתונים הללו. קשה לראות את הסדרה שורדת עונה נוספת, אלא אם יקרה נס והיא תצליח להגיע אל מעבר ל 1.0 נק' מדד. עצה שלי ? אחרי המעבר לשעון הקיץ, לפי דעתי, הנתונים אף יירדו מעבר לכך.

רשת ה CW הביטה בשמחה על נתוני הסדרה Supergirl. פרק הקרוסאובר הניב לה רייטינג שיא בעונה זו של 1.1 נק' מדד ו 3.53 מיליון צופים. אפשר לראות בכך את תקרת הזכוכית של הסדרה, שלא צפויה להניב יותר מכך בשאר העונה. במידה והסדרה תצליח להתבסס על 1.0-0.9 נק' מדד זו תהיה הצלחה ענקית עבורה. גם עתה, הסדרה מסדרת לרשת את שעת השידור בשעה שמונה בערב של יום שני לאחר שנים שהמשבצת הפכה לחור שחור עבור הרשת. עתה נותר לרשת למצוא לה סדרה שתחבור אליה ותיצור ערב סולידי. כולם מבינים עתה, ש Jane The Virgin זו לא התשובה.

רשת NBC ממשיכה להביט על נתוני הסדרה This Is Us ולהשתומם. אם נדמה היה שהסדרה במגמת ירידה לאחר שבשבוע שלפני כן הסדרה איבדה גובה ל 2.4 נק' מדד, הרי שבשבוע שעבר התברר שהסדרה שומרת על יציבות נהדרת עבור הרשת. הסדרה רשמה עלייה ל 2.7 נק' מדד ! אלו נתונים ששאר הרשתות כמעט ולא רואים פרט למקרים בודדים. הנתון מפתיע עוד יותר לאור העובדה ש The Voice, אשר משודרת לפניה, מניבה נתונים פחות טובים ממנה. בשבוע שעבר הנתונים נעצרו על על 1.9 נק' מדד בלבד. מי היה מאמין שבעונת הפיילוטים 2015 ברשת החליטו לא לאשר אותה ורק ברגע האחרון היא קיבלה הזדמנות נוספת בעונת הפיילוטים 2016.

רשת FOX שידרה בשבוע שעבר את פרקי סיום עונת הסתיו של שתי סדרות הקומיקס שלה. מדהים היה לראות שדווקא Lucifer הניבה נתונים טובים יותר של 1.1 נק' מדד ו 4.09 מיליון צופים לעומת 1.0 נק' מדד ו 3.37 מיליון צופים של Gotham. יכול להיות שהסיבה לכך נעוצה בכך שהצופים בחרו לצפות בפרק הקרוסאובר של Supergirl, אשר שודר באותה שעת שידור של Gotham. בכל מקרה, עד כמה שזה יישמע עצוב, במצב הנוכחי שתי הסדרות צפויות לבל הודעת חידוש לעונה נוספת. המעריצים אוהבים את זה, מנהלי הרשת בוודאי שלא. מישהו חייב להתעורר שם.

ברשת CBS בוודאי מרוצים מכך ש Madam Secretary מצליחה לשרוד אל מול The Walking Dead. בשבוע שעבר הסדרה הניבה 1.0 נק' מדד ו 8.97 מיליון צופים. לכאורה, לא מדובר בנתונים גבוהים במיוחד מאלו ש The Good Wife הניבה בעונה שעברה. אך היות והאחרונה הייתה בעונתה השביעית ובשל כך גם יקרה יותר והיות והמפיקים ובעיקר כוכבת הסדרה רצו לעזוב אותה הרי שהיא בוטלה עוד לפני תום עונה. במידה והנתונים של Madam Secretary יישארו כפי שהם הסדרה לא צפויה להיתקל ביותר מדי בעיות מכדי לקבל עונה נוספת. במיוחד לאור התחרות הבלתי אפשרית שבה היא נמצאת מול הלהיט של רשת AMC. עושה רושם שהסדרה ביססה לעצמה קהל בסיס. יהיה מעניין מאד לראות את הנתונים שלה לאחר ששעון הקיץ יופעל בארה"ב. עד אז, עושה רושם שהסדרה בטוחה. מרוצים ? 

אין תגובות: