יום שני, 10 באוקטובר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע השלישי בעונתת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות


רשת ה CW העלתה בשבוע שעבר חלק נכבד מלוח השידורים שלה (עדיין נותר לה להעלות את ערבי שישי ושני). הנתונים המעניינים ביותר מגיעים דווקא מאחד העוגנים שלה: Arrow. פרק החזרה של הסדרה מחופשה הניב בסך הכל 0.7 נק' מדד ו 1.87 מיליון צופים. מדובר בנתונים הנמוכים ביותר שהסדרה קיבלה. רק לשם השוואה, פרק החזרה מחופשה של העונה הרביעית הניב עבור הרשת 1.09 נק' מדד ו 2.670 מיליון צופים. גם פרק סיום העונה הרביעית הניב נתונים יפים של 0.82 נק' מדד ו 2.193 מיליון צופים. בתור אחד מעוגני הרשת, מדובר בבעיה עבורה, במיוחד באיבוד מספר הצופים הכללי, וברשת צריכים להתחיל לחשוש מפני קריסה של הסדרה הוותיקה. עדיין לא צריך להיכנס לפאניקה, אך ברשת בהחלט צריכים לחשוש מלאבד את אחת הסדרות החשובות ביותר שלה. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוני הסדרה בשבועות הקרובים.

רשת FOX צריכה לחשוש גם היא. הסדרה Empire מאבדת גובה מדי שבוע ועושה רושם שהיא לא עומדת לעצור בזמן הקרוב. בשבוע שעבר הניב הפרק השלישי של העונה 3.4 נק' מדד ו 9.25 מיליון צופים. עדיין מדובר בנתונים מעולים, אבל לאור העובדה שבשנה שעברה הניב 5.12 נק' מדד ו 13.101 מיליון צופים מדובר באיבוד של כרבע מהצופים שלה. מדובר בסדרה היחידה של הרשת, אשר מניבה נתונים סבירים ברשת חייבים להיות מודאגים מאד מהקריסה שלה. כל הלוח שלה תלוי בסדרה הזאת ועושה רושם שהקהל מתחיל לאבד את סבלנותו, במיוחד לאחר שממשיכים להישמע טענות נגד הבעיות הקריאטיביות שלה, אשר החלו כבר בעונה השנייה.

רשת ABC ניסתה השבוע להשיק דרמה חדשה. בערב יום שני עלתה הסדרה Conviction בכיכובה של היילי אטוול. ברשת תלו תקוות גדולות בסדרה, אשר אמורה להחליף את הסדרה Castle והנתונים, אשר עמדו על 0.9 נק' מדד ו 5.17 מיליון צופים, היו מאכזבים. מאד. גם בהשוואה ל Castle, אשר הייתה בעונתה השמינית, מדובר בנתונים גרועים. הסדרה הוותיקה הניבה בממוצע 1.08 נק' מדד ו 6.198 מיליון צופים. פרק סיום הסדרה הניב 1.28 נק' מדד ו 7.648 מיליון צופים. כלומר, אפילו לא כל הקהל ש Castle הגיע לצפות בסדרה החדשה של הרשת. במידה ונתוני הסדרה לא יצמחו בשבועות הקרובים, עושה רושם שעתיד גדול לא יהיה לה. הסיכוי לעתיד ? נכון לעכשיו, נמוך מאד.

רשת NBC צריכה להביט על נתוני הסדרה Blindspot ולהיות מרוצה. מאד. על פי נתוני הסדרה בשבועויים האחרונים, עושה רושם שהסדרה התייצבה על נתונים מספקים מאד של 1.3 נק' מדד. גם מספר הצופים הכללי, אשר עמד בשבוע האחרון על 5.71 מיליון צופים מספק מאד את הרשת. רק לשם השוואה, פרק סיום העונה הראשונה, אשר שודר בשנה שעברה אחרי The Voice, הניב 1.31 נק' מדד ו 5.854 מיליון צופים. כלומר, הסדרה שימרה לעצמה את כל הקהל שצפה בפרקי הסיום של העונה הראשונה וזאת למרות המעבר ליום ושעת שידור אחרת ולתחרות אל מול Empire בעלת הרייטינג הגבוה של רשת FOX וללא המקדמה של The Voice. ברשת יעקבו אחר נתוניה בשבועות הקרובים, אך לו הסדרה תשמר את הנתונים הללו אין בכלל ספק שהיא תקבל הודעה על עונה נוספת, אולי אפילו הודעה מוקדמת.

רשת CBS יכולה לרשום את הקורבן הראשון שלה לעונה הבאה. על פי נתוני הרייטינג של הפרק הראשון של העונה ש הסדרה Elementary, אשר עמדו על 0.8 נק' מדד ו 6.03 מיליון צופים, קשה לראות כיצד ברשת יצדיקו עונה נוספת לסדרה, במיוחד כאשר נותרו לה 21 פרקים נוספים לעונה והסדרה צפויה לאבד גובה, במיוחד לאחר ש The Walking Dead תחל את העונה החדשה שלה ותהפוך את ערב יום ראשון של כל הרשתות לחלש יותר. נכון, הפרק האחרון של העונה הרביעית הניב 0.71 נק' מדד ו 5.458 מיליון צופים. אך עושה רושם שלמרות העלייה הקטנה בנתונים, ברשת צופים שיקרו שני דברים: 1. הסדרה תאבד גובה בפרקים הקרובים ובוודאי בחצי השני של העונה. 2. העונה הבאה אמורה להיות גם יקרה יותר. ולכן יהיה קשה לאשר לה עונה נוספת. בשנה שעברה The Good Wife בוטלה עם נתונים טובים יותר.

אין תגובות: