יום שישי, 9 בספטמבר 2016

לוח הערכות לקראת עונת 2017-2016: רשת FOX



רשת FOX לא שינתה את ערב יום שני ולכן כביכול לא צפויים שינויים גדולים מדי גם בנתוני הרייטינג של הסדרות שלה בערב זה. Gotham צפויה לנוע סביב נתונים של 1.2 ל 1.5 נק' מדד במקרה הטוב ולכן גם עונה נוספת לא צפויה להיות בעיה עבורה. המקרה של Lucifer שונה מעט. הסדרה אמנם החלה בצורה טובה, במיוחד כאשר שודרה אחרי The X Files, אך ככל שהעונה התקדמה הסדרה איבדה גובה, כאשר בפרק ה 11 הסדרה הידרדרה ל 1.06 נק' מדד. הסדרה הסתיימה עם עלייה קטנה לאזור 1.25 ו 1.29 נק' מדד, אבל המגמה צפויה להשתנות בחזרה בעונה השנייה והסדרה צפויה לנוע סביב 1.0 נק' מדד ואולי אף למטה מכך. זינוק מחדש של הנתונים למעלה קשה לראות בעתידה. בשל כך, שאלת חידושה לעונה שלישית אמורה להיות בעייתית מאד. מסקנה: קשה לראות אותה זוכה בעונה נוספת. לפחות לא בקלות.

ביום שלישי, קשה לדעת מה הרשת רוצה לעשות עם הקומדיות שלה, משום שנתוני העונה הקודמת של "ברוקלין 9-9" לא היו אמורים לזכות אותה בעונה נוספת, אבל משום שנתוני שאר הקומדיות של הרשת היו כל כך גרועים הסדרה ניצלה. פרט להזזה שלה בחזרה ליום ראשון הסדרה צפויה להמשיך ולאבד גובה, כאשר הנתונים שלה צפויים לרדת אל מתחת ל 1.0 נק' מדד ולכן גם היא תצטרך לחיות במתח לגבי שאלת חידושה. העובדה שכבר מדובר בעונה הרביעית שלה אומרת שלרשת יש מספיק פרקים לסינדיקציה. גם בשנה הבאה, שאלת חידושה תהיה תלויה בהצלחת שאר הקומדיות של הרשת ולכן עדיין יהיה לה סיכוי לחזור. 

הקומדיה השנייה, New Girl, עדיין מצליחה לשרוד. עונה נוספת לסדרה הוותיקה תלויה מאד באיכות של העונה הבאה. ניכר שקיים שובע מהסדרה, אבל פרט לקטסטרופה גדולה, הסדרה אמורה לחזור לעונה נוספת. רק במידה וכל הקומדיות החדשות של הרשת יצליחו ברשת ישקלו לוותר עליה. הסיכוי לכך נמוך עד אפסי. 

עונה שלישית הסדרה Scream Queens לא אמורה לקבל, בעיקר משום שעושה רושם שגם עונה שנייה היא לא הייתה אמורה לקבל. הסדרה אמורה לנוע סביב 0.6-0.5 נק' מדד במקרה הטוב ולא יותר מכך, כאשר מרבית הסיכויים שאף למטה מכך. רק בגלל השם של ריאן מרפי היא קיבלה הזדמנות נוספת. עונה שלישית ? קשה לראות את זה קורה. 

ביום רביעי, Empire צפויה להמשיך ללהוט, אבל העונה השנייה, שהייתה בעיה גדולה מבחינה קריאטיבית, גרמה לה לנזק גדול מאד ולכן היא לא צפויה להגיע לגבהים של יותר מ 4.0 נק' מדד, נתונים שהיו אלמנטריים בעונה הראשונה. הסדרה גם צפויה לעזור ל Lethal Weapon לשרוד, אבל למרות שהרשת רואה באחרונה פוטנציאל גדול וגם קניינים התלהבו מהפיילוט שלה, עדיין קשה לראות אותה הופכת ללהיט מעבר למה ש Rosewood עשתה בעונה שעברה. ולכן, נתונים של 1.5 עד 2.1 נק' מדד זה, פחות או יותר, מה שצפוי לה. 

רשת FOX כבר שינתה את הלוח שלה בערב יום חמישי, כאשר שיבצה את Pitch במקום Bones (שזו העונה האחרונה שלה). כל הסימנים מראים שלא מדובר בלהיט גדול, במיוחד בגלל השחקנית הראשית. גם Rosewood לא צפויה להניב נתונים סביב 1.5 נק' מדד, אלא לרדת לפחות ל 1.2 ואולי אף למטה מכך. לצערה של הרשת, נתונים אלו יספיקו לעונה נוספת. ירידה נוספת אמורה להיות מסובכת יותר. הסיכוי לכך ? נמוך. 

ביום שישי, Hell's Kitchen תמשיך, כרגיל לעונה נוספת ללא בעיות. הניסיון של הרשת להשיק את הסדרה The Exorcist כסדרה חדשה בערב זה לא אמור לנחול הצלחה גדולה. השאלה היא רק עד כמה גדולה תהיה הנפילה. נתונים מתחת ל 0.8 -0.9 נק' מדד, וזה מה שצפוי לסדרה, והיא לא צפויה לשרוד. ברשת יעדיפו להעניק עונה נוספת ל Sleepy Hollow (אשר צפויה לנפוח את נשמתה בתום העונה) ולא לסדרה החדשה שלהם. 

יום ראשון של הרשת לא אמור להשתנות יתר על המידה וכך גם נתוני הרייטינג של הרשת. ברשת מנסים להעלות סדרה אחת חדשה בערב זה Son Of Zorn. מדובר בהימור הגדול ביותר של הרשת. נכון לעכשיו, אפילו ברשת לא יודעים כיצד "לאכול" את הסדרה החדשה שלהם. מבחינת קניינים מחו"ל, לא קיימת התלהבות גדולה מהפרויקט וזה אולי יכול לתת אינדיקציה לגבי הסדרה. מצד שני, הלוח של הרשת ביום ראשון יציב מאד בשנים האחרונות, ולא זכור פרויקט שלא שרד בערב זה. אפילו "ברוקלין 9-9" חוותה תקופה טובה כאשר שודרה בערב זה. בשלב הזה פשוט אי אפשר לדעת. הפרקים הראשונים יהוו את האינדיקציה. 

בחצי השני של העונה, בגזרת הדרמות, הריבוט של 24 לא צפוי להיות להיט והסדרה תנוע סביב 1.8-1.6 נק' מדד במקרה הטוב, בוודאי בלי קיפר סאת'רלנד. A.P.B לא צפויה להצליח. אין כרגע תכנון לעונה נוספת של Prison Break מעבר למה שישודר בעונה הבאה וכמו במקרה של Heroes, היא לא צפויה לזרוח יותר מדי, אולי אם ידחפו אותה לחודשי הקיץ. Shots Fired היא סדרה בעלת מספר פרקים מוגבל ולא מתוכננת לה עונה נוספת, כך ששאלת הצלחתה לא רלוונטית. 

בגזרת הקומדיות, ל Making History יש סיכוי סביר להצליח, ול The Mick ממש לא. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על הסדרה Mutant X והאם יש לה עלילה מתמשכת?