יום שישי, 30 בספטמבר 2016

לוח הערכות לקראת עונת 2017-2016: רשת CBS



הניסיון של רשת CBS לפתוח בשנים האחרונות את ערב יום שני עם The Big Bang Theory לא הצליח עד כה לייצר עבורה ערב יום שני מוצלח. אם בשנה שעברה היה נדמה ש Supergirl התייצבה על נתונים סבירים, הגיעו הפרקים האחרונים שלה ואיכזבו מעט. בעצם, אולי אכזבו הרבה יותר ממה שחשבו (הסדרה הרי עברה לרשת ה CW). בעונה הבאה, בכדי למנוע מצב דומה, הרשת מעלה קומדיות עם כוכבים מוכחים: קווין ג'יימס ומאט לה בלנק. מבין שתי הקומדיות דווקא לזו של קווין ג'יימס יש סיכוי טוב יותר להצליח, מכיוון שהדיווחים שמגיעים מתוך הרשת גורסים שמדובר בקומדיה הטובה יותר, אך לזו של לה-בלנק סיכוי טוב יותר לשרוד היות והיא מופקת על ידי אולפני CBS, ואילו זו של ג'יימס לא, ולכן הרווחים ממנה ילכו, כולם לכיסה. אין ספק שלפחות בתחילת הדרך הקומדיות צפויות להניב נתוני רייטינג טובים, אך קשה לי לראות אותן, בוודאי לאחר ש The Big Bang Theory תחזור ליום חמישי, חוצות את 2.0 נק' המדד. בכל מקרה, נק' הפתיחה של שתיהן טובה מאד. ועדיין, איכותיות הן לא צפויות להיות.

שאר הערב של הרשת לא צפוי לזרוח. הקומדיה 2Broke Girls צפויה להמשיך להניב נתונים של 1.7-1.4 נק' מדד ולקבל עונה נוספת, אם כי קשה לראות אותה שורדת בעוד שלש שנים. במידה וזה יקרה, עובדה זו תהיה דוגמא לקריסה של הרשת בגזרה זו. The Odd Couple, אשר זרחה בעונה השנייה (בצורה יחסית) לא צפויה לשרוד לעונה נוספת. קשה לי לראות את הסדרה מצליחה אפילו להחזיר את נתוני העונה השנייה. במידה והסדרה תניב 1.4-1.3 נק' מדד היא צפויה להיות מבוטלת, וזה פחות או יותר, מה שהיא צפויה להניב. ולסיום, Scorpion צפויה להמשיך להידרדר במשבצת שידור שלא מתאימה לה לכיוון של 1.2-1.1 נק' מדד, ואולי אך למטה מכך, עובדה שתגרום לכך ששאלת חידושה תהיה מוטלת בספק, אך בשל העובדה שהעונה שלאחר מכן צפויה להיות הרביעית שלה היא תקבל עונה נוספת בשל הצורך בפרקים לסינדיקציה.

ערב יום שלישי לא השתנה כל כך, כאשר מסתבר שהמותג של NCIS עדיין חזק מאד ושתי הסדרות אורות לחזור לעונה נוספת, אם כי NO צפויה לאבד גובה לאזור 1.4-1.3 (במקום 1.8-1.7 שהניבה השנה) נק' מדד. השאלה היא רק לגבי Bull. על פי הדיווחים, ברשת מרוצים מאד ממה שיש להם ביד וכך גם הקניינים מחו"ל. סוג הסדרה, השיבוץ, והשחקן הראשי מבטיחים שהסדרה לא תקרוס, אך להיט גדול היא לא צפויה להיות. נתונים של 2.0-1.8 נק' מדד יהיו הישג אדיר עבורן, ובתחילת העונה יכול מאד להיות שהיא אכן תשיג זאת ואף מעבר לכך, אך קשה לראות את הסדרה משיגה את הנתונים הללו לאורך זמן.

ערב יום רביעי של הרשת לא השתנה, אך כמדי שנה, שאלת חידושה של Criminal Minds יהיה תלוי בנושא הכספי, כאשר Code Black תבוטל, קשה לראות תרחיש שמצב כזה לא יקרה. העובדה שהאחרונה בכלל קיבלה עונה נוספת הייתה בגדר בדיחה עצובה.

בערב יום חמישי לא צפויות הפתעות גדולות. The Big Bang Theory צפויה להתקרב לאזור 3.0 נק' מדד, אך עדיין מדובר בלהיט עבור הרשת ויש לה גם עונה נוספת מובטחת. Mom צפויה להתקרב לאזור 1.4-1.3 נק' מדד ולהיות מאוימת בביטול, אך בסופו של דבר לשרוד. השאלה לגבי Life In Pieces תהיה כספית מאחר והיא לא מופקת על ידי אולפני הרשת, עובדה שגרמה לכך שחידושה בעונה הקודמת הוטלה בספק עד הרגע האחרון. אולם, הסדרה הוכיחה שגם ללא התמיכה של The Big Bang Theory היא הניבה בעונה שעברה נתונים יפים. במידה ותשחזר זאת, והיא צפויה לעשות זאת, עם אופציה לנפילה קלה, היא תחזור לעונה נוספת.

רשת CBS גם מעלה שתי סדרות חדשות בערב זה. Pure Genius צפויה לשרוד, בעיקר משום שהרשת מעוניינת בדרמת רפואה ולאחר ש Code Black תבוטל, היא תרצה לשמר את הדרמה היחידה הנוספת שלה בז'אנר הזה. רק במקרה של קריסה של הסדרה, והסיכויים לכך קצת פחות מסבירים, המצב יכול להשתנות ואז אולי Code Black היא זו שתשרוד לעונה שלישית. עצה שלי ? אל תהמרו על כך.

ולבסוף, בערב זה, The Great Indors לא צפויה לשרוד, ואולי אפילו לא תסיים את 13 הפרקים שהוזמנו לה.

הנתון המעניין לגבי ערב יום שישי הוא לגבי הסדרה MacGyver, אשר הייתה ה"סוס השחור" של עונת הפיילוטים האחרונה, כאשר הצליחה להשיג אישור לסדרה וזאת ללא פיילוט ! הפיילוט צולם מחדש וכל השחקנים פרט לשני השחקנים הראשיים הוחלפו. אולם, הקניינים הבינלאומיים אהבו מאד את מה שהם שמעו וההתעניינות גבי הסדרה היא גדולה מאד. כמו שאני רואה את הדברים, הכל יהיה תלוי באיכות הפרקים הראשונים. במידה וניתן יהיה לראות את הקשיים בה הסדרה נתקלה היא לא תשרוד, אך במידה והריבוט לסדרה שעוד לא עלתה לאוויר יצליח יהיה לה סיכוי, בוודאי לאור מה שהרשת יכולה להרוויח ממכירתה לחו"ל. הסיכויים, נכון לעכשיו, קצת פחות מ 50%, אבל יכולים להשתנות במהירות בתוך שבועיים מרגע עלייתה לאוויר.

שתי הסדרות הנוספות של הרשת בערב זה, Hawaii Five-O ו Blue Bloods נכנסות לשנתן השביעית. ולכן, הן גם הופכות ליקרות יותר ויותר ככל שהזמן מתקדם. מבין השתיים, מצבה של Blue Bloods טוב יותר וקשה לראות את הרשת מבטלת אותה. לגבי Hawaii, שאלת חידושה תהיה תלויה במספר אלמנטים: האלמנט הראשון הוא מספר הדרמות האחרות שהרשת תבטל. במידה והיא תבטל ארבע דרמות אחרות לפחות מצבה יהיה טוב יותר. הסיכוי לכך ? טוב. במידה וברשת לא ירצו לזעזע יותר מדי את יום שישי בפרט ואת הלוח שלה באופן כללי. הסיכוי לכך ? טוב. במידה ולרשת יהיו פיילוטים חזקים רבים בעונת הפיילוטים הבאה. הסיכוי לכך ? נמוך.

ביום ראשון, רק ל Madam Scretary סיכוי טוב לחזור לעונה נוספת (רביעית). הסדרה Elementary צפויה להתבטל בתום העונה. לגבי NCIS:LA, המצב עדיין לא ברור. קשה לדעת כיצד היא תגיב למעבר ליום ראשון לאורך זמן. בכל מקרה, עושה רושם שהיא מתחילה להגיע לסוף הדרך, אם זה יקרה בתום העונה הבאה או בשנה שלאחר מכן. בכל מקרה, קשה לראות את הסדרה מניבה יותר מ 1.3-1.2 נק' מדד. במידה והיא תגיע לנתונים הללו היא תשרוד, במידה והנתונים ירדו מתחת ל 0.9 נק' מדד (והסיכויים לכך לא גדולים) היא לא תשרוד. מרבית הסיכויים שהיא תניב 1.2-1.1 נק' מדד תשרוד עונה נוספת.

כל הדרמות שמחכות לחצי השני של העונה: Training Days, Doubt והספין אוף של Criminal Minds, אשר תחזור לעונה שנייה, לא צפויות לשרוד, כאשר אולי רק ל Training סיכוי בכלל להיכנס לתחרות, תלוי בשיבוץ שלה ומתי שהיא תעלה לאוויר. 

אין תגובות: