יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

שלב סיכום עונה: Lost Girl, עונה חמישית: קשקוש



זה יישמע מוזר למרבית מהצופים שחזו במספר עונות של הסדרה Lost Girl (והתאכזבו בכל פעם מחדש), אבל לאחר שהיא הגיעה לסיומה בתום העונה החמישית המורחבת שלה, חשתי תחושה של צער. לא משום שרציתי לחזות בעוד עונה של הסדרה, אשר מתום העונה הראשונה שלה החלה בתהליך התרסקות, אלא בשל העובדה שהיה לסדרה פוטנציאל עצום להצליח והיא לא הצליחה לעמוד בו. הסדרה הצליחה להציג עולם "על טבעי" חדש ומעניין בתחילת דרכה, אך ככל שהפרקים התקדמו העלילות הפכו מופרכות יותר ויותר עד שאי אפשר היה לסבול זאת בעונה החמישית.

במבט לאחור, עושה רושם שהטעות הראשונה שנעשתה הייתה הרחבת העונה השנייה מ 13 פרקים (כפי שהיה בעונה הראשונה) ל 22. בשל ההצלחה של הסדרה ברשת המשדרת ניסו "לרכוב עליה" ולהפיק תשעה פרקים נוספים, אשר גרמו לכך שהסיפור "יימרח". אמנם, בעונות השלישית והרביעית חזרו ל 13 פרקים, אבל הנזק נגרם וכבר אי אפשר היה לעצור את ההידרדרות, אשר הגיעה לסיומה בפרק ה 16 של העונה החמישית והאחרונה.

דרך אגב, אפשר להבין את הרצון לנסות ו"לחלוב" את הסדרה עד כמה שניתן ואולי גם את האפשרות לחלק אותה לשתי עונות מקוצרות במקום עונה אחת רגילה (ב 16 פרקים ניתן לעשות זאת ב 13 זה הרבה יותר קשה), אך גם הפעם הוכח ש 16 פרקים לעונה אחת זה היה יותר מדי, בוודאי אם רואים אותה ברצף.

עד כמה בעייתי היה הסיפור ?

בעונה החמישית מתברר לבו (הדמות הראשית) שאליי יוון העתיקים הם למעשה אנשים בעלי כוחות עתיקים וחזקים מאד ושאחד מהם, האדס, הוא אביה. כמובן, שכיאה ל"מלך השאול" הוא ערמומי ויש לו תכנית עבורה ועבור העולם כולו. כמו כן, זאוס חוזר בגוף של אישה (אמנדה וולש) והרה, אשתו, חוזרת בגוף של גבר (נועם ג'נקינס). הבעיה היא, שהסיפור היה כל כך מטומטם שקשה להבין כיצד לא ערכו עליו הגהה ברשת.

נכון, העונה החמישית של הסדרה החלה לפני ש Once Upon A Time פתחו גם הם בנרטיב על האדס בחלק השני של העונה החמישית, ולכן הם לא יכלו לדעת שיגעו בנושא הזה, אולם זה לא תירוץ. בשני המקרים מדובר בסיפור החלש ביותר ששתי הסדרות העלו במהלך כל העונות של הסדרה ולא עזרה העובדה שלתפקיד האדס לוהק שם גדול כדוגמת אריק רוברטס.

עושה רושם, שבהפקה ידעו שהם עומדים לסיים את הסיפור בתום העונה החמישית והחליטו לסיים אותו בצורה החזקה ביותר שהם יכולים. ומה יכול להיות חזק יותר מאשר אלים ? יכול מאד להיות שהם צדקו, אבל הצורה שבה זה נעשה מעוררת גיחוך. בשביל מה היה צריך שזאוס והרה ייכנסו לגופות מנוגדים למין שלהם ? מלבד רגע קטן מאד של ההפתעה ברגע הגילוי לא הייתה לכך הצדקה וזה די הציק. נכון, בסדרה הזאת הרגישו חופשיים בכל מה שקשור למין, אבל עושה רושם שהם ניסו להיות יותר מדי מתוחכמים ושלא לצורך.

גם שאר סיפורי המשנה בעונה זו היו מגוחכים: לדייסון פתאם יש ילד בשם מארק (לוק ביליאק) שהוא לא ידע עליו ? מה, אנחנו באופרת סבון ? קנזי (שהייתה דמות ראשית עד עתה) עוזבת בתירוץ עלוב שהיא רוצה להתרחק מהעולם של האנשים בעלי הכוחות ("הפיי") לאחר שני פרקים בחלק הראשון של העונה וחוזרת רק לקראת סופה של הסדרה ? במידה והיא לא הייתה חוזרת זה היה מובן, אך גם אם היא חזרה לסופה צריך היה לחשוב על סיפור עזיבתה בצורה אחרת. לורן מרגישה חסרת ביטחון במערכת היחסים שלה עם בו ועוזבת אותה ? כבר היינו בסרט הזה בעונות קודמות, שלא לדבר על כך שבסוף הן חוזרות אחת לזרועה של השנייה כאילו כלום לא קרה בפעם השלישית בארבע עונות (בעונה הראשונה היא הייתה עם דייסון). ה"מוריגן" (המנהיגה לשעבר של הפיי בצד האפל לאחר שאיבדה את כוחותיה בגילומה של עימנואל ווג'יה) מאחר והיא גוססת מתחילה לחשוב לאחר כל כך הרבה שנים באופן חיובי ? היא "ראתה את האור" ?

שאלה נוספת אשר מתעוררת בצפייה בעונה החמישית: כך סוגרים סיפורים ?

במשך כל העונה מדברים על כך שאף אחד לא יכול להכניע את האדס, ועד לדקות האחרונות של העונה לא מצאו שום דבר שיכול לסייע לבו לנצח את אביה, ובסוף מתברר שהאהבה של אמה וסבה המתים ושל חבריה החיים מסייעת לה לגבור על על האיש שאי אפשר להכניע אותו ? אתם רציניים ? מה, אנחנו שוב ב"הארי פוטר" ? יותר עלוב מכך אי אפשר להיות ובמיוחד מדובר בלעג לכל צופי הסדרה.

גם את היחסים הבין אישיים סגרו בצורה גרועה. ראשית, מארק, אשר במשך יותר מתשעה פרקים לא הראה שום נטיות כלפיי גברים, שבחלק הראשון של העונה היה לו רומן עם נערה ושבמספר מקרים נדמה היה שינסו לשדך אותו לקנזי מגלה בדקות האחרונות של העונה שהוא אוהב את וקס (פול איימוס) ? נכון, וקס מפנטז עליו כמעט מתחילת העונה, אך לא הראו אפילו זיק אחד אמיתי ביניהם לפני הסצינה "קורעת הלב" בפרק האחרון.

את מרובע האהבים בו-טמזין-לורן-דייסון סידרו בצורה יותר מדי יפה. ראשית, הרגו את טמזין ברגע הלידה שלה וכך ירדה מתמודדת אחת מהמשוואה. ואז, לורן ודייסון הגיעו להסכם לגבי בו: לורן תזכה בה עד שתמות ואז היא תעבור לדייסון. ובסוף, בו מחליטה שהיא אכן תיתן ללורן את הסיכוי הנוסף. באמת ?

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. מדובר בבזבוז זמן, שהוא גם ארוך מהרגיל (16 במקום 13 פרקים) ולמרות שמדובר בסופה של הסדרה עדיין מדובר בסיוט מתמשך. מי שבכל זאת צפה בה עד כה ומעוניין לחזות בסופה של הסדרה שיצפה בשני הפרקים הראשונים ובשני הפרקים האחרונים של העונה. שאר העונה הוא קשקוש אחד גדול.

חבל, מסדרה שהיה לה פוטנציאל כל כך גדול היא תיזכר בסופו של דבר רק בכל מה שקשור לנושא סצינות הסקס בסדרות מהסוג הנ"ל ומהעובדה שלא פחדו לנפק סצינות לסביות, הומוסקסואליות ואפילו אורגיות. מעבר לכך, ואולי גם הזיכרון הזה יתעמעם עם השנים, הסדרה תשכח מהר מאד. חבל.

תגובה 1:

שד משחת אמר/ה...

תודה אחי
1] מה בסוף קורה עם הבלוג
2] ילדה אבודה הייתה סדרה מעולה וכמו שאני לא מבין את הקטע של "מלחמת הכוכבים" בשבילי זה מטופש לחלוטין חסר תוכן ועניין אבל מיליונים בעולם מטורפים על זה כך גם ילדה אבודה בשבילי היא הייתה סדרה מעולה גם בגלל הקאסט שהיה מעולה וגם הסיפור עד עונה 5 היה מעולה עונה 5 טיפה הגזימו
וכמו שאת עונה 11 של "על טבעי" שהיא הזויה לחלוטין ופשוט לא ראיתי מאחרי ה4
אבל הסדרה בכללותה היא בסדר גמור רק שיש עונות גרועות
3]מה אתה חושב על הספר[מחזה] החדש של הארי פוטר?