יום שני, 16 במאי 2016

ניתוח: הלוח של רשת FOX לעונת 2017-2016: העונה מתחילה רק ב 2017


לאחר שרשת NBC פרסמה את הלוח החזק שלה לעונת 2017-2016, היה מעניין מאד להמתין לפרסום הלוח של רשת FOX בכדי להבחין בהבדלים ביניהם. מבט אחד על הלוח מספיק בכדי להבחין שבעוד ברשת NBC נמצא אדם שיודע מה הוא עושה, כאשר הוא עובד על לוח השידורים, ברשת FOX המצב הפוך לחלוטין.

כל הסדרות הוותיקות של הרשת, למעט Seleepy Hollow, יעלו כבר בחודש ספטמבר. בדרך כלל, החזרה של סדרות וותיקות כבר בתחילת השנה היא אלמנט חיובי, אך הבעיה היא, שלמעט Empire ואולי גם Gotham, כל שאר הסדרות של הרשת הציגו לקראת סוף העונה שלהן נתוני רייטינג גרועים.

בתחילת שנות האלפיים רשת FOX נחשבה לרשת רעננה, כאשר הציגה סדרות מהפכניות כגון 24 ו"האוס", ולאחר מכן גם את Prison Break. הלוח של הרשת לעונה הבאה הוא עלבון גדול לסדרות הללו. אפילו החזרת 24 בגרסה החדשה שלה וכן זו של Prison Break, היא הודאה בכך, שאין לה רעיונות חדשים.

אפשר להבין את החלטת הרשת לחכות עם עליית 24 לחצי השני של העונה. הם מקווים להשתמש בשידור הפוטבול כמקפצה עבור הסדרה ולקוות שתהיה לה נקודת פתיחה חזקה בכדי שתעשה מה ש The X Files עשתה עבורה השנה. הבעיה היא, שבעוד שהלוח שלה בחצי השני של העונה נראה טוב יותר, במיוחד כאשר גם Prison Break חוזרת, הרי שבפועל היא מוותרת על חצי עונה בשל כך.

השאלה הגדולה השנייה של הרשת (הראשונה הייתה מתי לעלות עם 24) הייתה מה לעשות עם הקומדיות של הרשת. בפועל, החלטת הרשת להמשיך עם ערב יום שלישי כל כך חלש, שלא מהווה אפילו תחרות לרשת ה CW, בכך שהיא השאירה את New Girl, "ברוקלין" ו Scream Queens הייתה פשוט טיפשות. ההחלטה הטובה ביותר הייתה לוותר על רצועת הקומדיות, להעבירן ליום ראשון או שישי ולנסות להשיק שתי דרמות, שלפחות אחת מהן חדשה. בפועל, השקת הדרמה החדשה Pitch, אשר תסגור ערב נשי ביחד עם New Girl ו The Mick, תקרה...ניחשתם נכון, רק בתחילת שנת 2017.

קשה גם להבין את השיבוץ של הריבוט ל"נשק קטלני" עם Empire. ראשית, במהלך עונת הפיילוטים התברר שלא מדובר בסדרה מעולה ובקושי היא זכתה לקבל אישור (עובדה זו מצביעה יותר מהכל על מצב הפרויקטים של הרשת). לאור העובדה שבעונה שעברה ברשת ניסו להשיק במשבצת השידור הנ"ל סדרת פענוח תעלומות, אשר בראשה עמד שחקן אפרו אמריקאי, הרי שאולי זו הכוונה גם הפעם (בנשק קטלני, אחד מהשחקנים הראשיים הוא אפרו אמריקאי), וזאת בכדי שיהיה הקשר כלשהו ל Empire. באופן מעשי, אין שום קשר בין הסדרות והיה עדיף לו ברשת היו מנסים לעלות עם Star לצידה של Empire.

מה הייתה ההחלטה של הרשת ?

Star תחליף את Empire, כאשר זו תצא לחופשה בין שני חצאי העונות שלה. ואילו את "נשק קטני" תחליף סדרת משטרה אחרת, Shots Fired. כמובן, שבמידה והעיבוד הטלוויזיוני ל"נשק קטלני" יצליח, הסדרה תקבל הזמנה לפרקים נוספים מעבר ל 13 שהוזמנו לה. אולי ברשת חשבו, ששתי סדרות בעלות מוטיב מוזיקלי הן יותר מדי לערב אחד. הבעיה היא, ששילוב סדרות המשטרה עם הסדרות בעלות המוטיב המוזיקלי, גם אם Empire היא אופרת סבון, לא נראה הגיוני כלל וכלל.

המצב של ערב יום חמישי לא הרבה יותר טוב. לא ברור מדוע ברשת אישרו ל Bones עונה נוספת. אולם, לאחר שכבר אישרו לה עונה אחרונה מקוצרת, מדוע להעלות אותה בערב יום חמישי ולבזבז עליה משבצת שידור ? היה יותר הגיוני לשבץ אותה בערב יום שישי, אולי עם Sleepy Hollow (שתעלה גם היא רק בחצי השני של העונה), או להעביר לשם את Scream Queens, ולתת לכולן לגווע בעונתן האחרונה.

השיבוץ של The Excrcist בערב יום שישי נראה תמוה לחלוטין. נכון, Grimm של רשת NBC, שהיא מאותו הז'אנר, פחות או יותר, משודרת באותה משבצת שידור, אבל מתי בפעם האחרונה ברשת, אשר מתקשה בנתוני הרייטינג בשנים האחרונות, הצליחו להשיק בהצלחה סדרה, שלא נראית כטובה מאד, בערב יום שישי ?

לסיכום, מבט על הסדרות החדשות של הרשת לא גורם ליותר מדי אהדה עבור הרשת בעלת הבעיות הקשות ביותר מבין חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. כמו כן, במקום לנסות לייצב את לוח שידורים שלה, ברשת יצרו לוח שידורים גרוע. פרט לערב יום שני, אשר נראה כיציב (וגם הוא לא מצליח יותר מדי) וכמובן, Empire, בערב יום רביעי, כל שאר הלוח של הרשת הוא בדיחה. לפחות בעונת הסתיו. בעונת החורף, כאשר 24 ו Prison Break יעלו, המצב ישתפר מעט, אך השאלה היא, אם זה לא יהיה מאוחר מדי. לא ברור מי מקבל את ההחלטות עבור הרשת. עצה שלי ? מי שיצר את הלוח הזה, צריך לפטר אותו. ויפה שעה אחת קודם.

הציון ללוח: 4. 

עדכון: 21.05.2016

ארבעה ימים לאחר שפרסמה את הלוח החדש שלה לעונה הבאה, רשת FOX שינתה את לוח השידורים שלה, כאשר ביום חמישי היא מעלה כבר בחודש ספטמבר את Pitch, בשעה 9 אחרי Rosewood, כאשר בחצי השני של העונה Bones אמורה לתפוס את מקומה. Prison Break, שהייתה אמורה להחליף את Bones, תשמש מחליפה ביום שלישי ל Scream Queens.

מדובר בהודאה בכישלון אחד מתוך רבים שהרשת עשתה בלוח שלה לעונה הבאה. השינוי מגיע משלש סיבות עיקריות. סיבה ראשונה היא, שהרשת משדרת בחודשים ספטמבר-אוקטובר את שידורי הבייסבול, והם מקווים לנצל את השידורים שלהם בכדי להזניק את התכנית. הסיבה השנייה היא, שכוכבת הסדרה Pitch, היא קיילי באנברי, והיא אפרו אמריקאית, ולכן השיבוץ שלה אחרי Rosewood, שגם בה הכוכב הראשי הוא אפרו אמריקאי, נראה הגיוני יותר. סיבה שלישית, מנהלי הרשת פחדו להעלות את הסדרה כבר בחודש ספטמבר, משום שחשבו שהעלילה של הסדרה "רכה" מדי. מצד שני, ברשת מודים כבר עתה, שמבחינת הפיילוטים בעונת הפיילוטים הנוכחית, מדובר בפיילוט הטוב ביותר שלהם. ולכן, הוחלט לעוך את השינוי. הבעיה ? לא בטוח שזה יספיק להם, הם זקוקים לשינויים נוספים, עדיין מדובר בלוח חלש. אבל, טוב מאוחר מלעולם לא. 

אין תגובות: