יום רביעי, 18 במאי 2016

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת CBS לעונת 2017-2016: להלן החדשות ועיקרן תחילה. קומדיות


כמו ברשת ABC, אשר פרסמה את הלוח החדש שלה אתמול, גם ברשת CBS האלמנט הברור ביותר מלוח המשדרים בעונה הבאה הוא הרחבת רצועת הקומדיות של הרשת ל 8 קומדיות, אשר יתפרסו על ימי שני וחמישי. ההחלטה הגיעה מכיוון לא צפוי: היציבות הבינונית פלוס של The Odd Couple ו 2Broke Girls בעונה הקודמת שכנעה את מנהלי הרשת שיש להם מספיק קומדיות איכותיות בכדי למלא שני ערבי שידור. הבעיה המרכזית היא, שהרשת עולה עם כל הקומדיות שברשותה כבר בתחילת הדרך ובמידה ואחת מהן, או יותר מכך, יקרסו (והסיכוי לכך הוא סיכוי לא קטן) אין לה קומדיות אחרות שיוכלו להחליף אותן והרשת תצטרך לשדר שוב פעם שידורים חוזרים של The Big Bang Theory עד אשר יצליחו לארגן את הלוח מחדש.

ההימור הופך לגדול עוד יותר משום שהחל מסוף חודש אוקטובר, כאשר The Big Bang Theory תחזור למשבצת השידור שלה בפתיחת ערב יום חמישי, שתי הקומדיות החדשות של הערב, Kevin Can Wait של קווין ג'יימס ו Man With A Plan של מאט לה בלנק יפתחו את הערב בלי שקומדיה וותיקה תוביל אליהן. יכול מאד להיות שבמידה ותחול ירידה בנתוני הרייטינג של שתי הקומדיות ה"קלפים יטרפו" וברשת יערכו מחדש את הלוח. לא ברור באם מדובר באמונה בקומדיות החדשות או בהימור ששני השחקנים הגדולים יוכלו להחזיק את הערב, לפחות בהתחלה.

שימו לב ש Man Withh A Plan ו The Odd Couple משובצות באותו ערב (למרות שהן לא משובצות אחת אחרי השנייה). מדובר באקט שיווקי בכדי לנסות ולפתות את המפרסמים בכך שהם משדרים באותו ערב שני יוצאי הקומדיה Friends. אקט זה הוכח כיעיל בעבר.

ואם כבר מזכירים קומדיות, כל שלש הקומדיות החדשות שהרשת מעלה בעונה הבאה (אל השתיים שציינתי אפשר להוסיף את The Great Indoors, אשר תעלה בערב יום חמישי אחרי The Big Bang Theory) הן כולן סיטקומים. לאחר שבעונה שעברה ברשת ניסו להשיק קומדיות שהן לא סיטקומים, כאשר העלו את Life In Pices ו
Angel From Hell, והראשונה גם שרדה לעונה שנייה עם נתונים מעט מעל לבינוניים, השנה קיימת חזרה לפורמאט שאפיין כל כך את הרשת, לפחות בכל מה שקשור לקומדיות.

לאחר שבע שנים, ברשת CBS לא יהיה בלוק של שתי דרמות של המותג NCIS בזה אחר זה בערב יום שלישי. בצעד שנראה הגיוני, ברשת שיבצו את Bull של מייקל וותרלי, יוצא הסדרה NCIS, בין סדרת האם של NCIS ל NCIS:New Orleans. הצעד הזה מובן מכמה סיבות. ראשית, הענקת משבצת השידור הטובה ביותר לסדרת דרמה חדשה אחרי הדרמה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת. סיבה שנייה, להמשיך לתת לצופים של NCIS להמשיך להישאר לכל אורך הערב, משום שוותרלי שיחק בסדרה NCIS במשך 13 עונות ובוודאי צבר מעריצים שירצו להמשיך לראות אותו. וסיבה שלישית, ברשת מודעים לכך ששיבוץ של הסדרה בשעה עשר לא היה מאפשר לה להשיק את עצמה בהצלחה.

הבעיה היא, שהמעבר שעשתה NCIS:LA משעה 9 בערב יום שלישי לשעה 10 של ערב יום שני לפני שנתיים התברר ככישלון אחד גדול, שאולי החל את הגסיסה שלה. יכול מאד להיות, שמוקדם עדיין להעביר את
NCIS:New Orleans לשעה עשר. בכל זאת, NCIS:LA רצה במשך חמש עונות עד שעברה לשעה עשר ונתוניה היו טובים יותר לפני המעבר.

ואם כבר עסקנו ב NCIS:LA, המעבר שלה לערב יום ראשון הוא ניסיון אחרון להציל את המותג. בערב זה הרשת סלחנית יותר לנושא נתוני הרייטינג. לאחר שאיבדה בערב זה את The Good Wife ברשת רצו, ככל הנראה, "ללכת על בטוח" ולקחו "שדון מוכר" מאשר להסתכן עם סדרה חדשה בערב של The Walking Dead. מצד שני, המעבר של Madam Secretary נראה הגיוני יותר מאשר להציב סדרה חדשה בשעה זו, אך הבעיה היא שהסדרה צפויה לאבד גובה. ברשת מבינים את זה ומוכנים לירידה קטנה בנתוניה, היות והיא גם פונה לקהל שונה לחלוטין מזה של The Walking Dead,  מאשר קריסה טוטאלית של סדרה אחרת.

אפשר גם לראות עד כמה ברשת רוצים להשיק דרמה רפואית מצליחה. כל הסימנים הראו שברשת מתלבטים בין Code Black ל Pure Genius, אשר תעלה בשעה עשר של ערב יום חמישי, שתיהן דרמות רפואיות ובסופו של דבר שתיהן אושרו. לראשונה מדובר בניסיון שני, כאשר הסדרה צפויה לעבור שינויים בין העונות. העובדה ששתיהן אושרו גם יצרה מצב שבעוד Code Black נשארה בערב יום רביעי הרי ש Pure שובצה בערב יום חמישי אחרי הקומדיות, ומדובר על קהל שונה לחלוטין, כך שנתוני הפתיחה שלה לא טובים.

השיבוץ של MacGyver בערב יום שישי לצד Hawaii Five-O ו Blue Bloods הינו בשל העובדה שהיא פונה, פחות או יותר, לאותו קהל (דרמה לכל המשפחה). אולם קיימות שתי בעיות: הראשונה, הסדרה מתחילה את הערב ובדרך כלל סדרה חדשה מתקשה לעמוד בכך. סיבה שנייה היא, שלפחות בשלב הזה הסדרה צפויה לעבור שינויים רבים מפרק הפיילוט שהופק ויצולם שוב, כאשר חלק מהדמויות אמורות להיות מלוהקות מחדש, כך שמדובר בפרויקט שעדיין לא מגובש.

ולסיום, לרשת יש שתי דרמות חדשות (Training Day ו Doubt) אשר אמורות לעלות בחצי השני של העונה וסדרה וותיקה שחוזרת (Criminal Minds:Beyond Borders). לגבי הסדרות החדשות, למרות שהספין אוף של Criminal חודשה לעונה שנייה, מתי בשנים האחרונות הרשת הצליחה להשיק סדרה חדשה בחצי השני של העונה ? כך שמי שקיווה לראות שוב את קתרין הייגל, כנראה צפוי לקבל את מבוקשו, אך לא לזמן רב.

לסיכום, כמו הצעד של רשת ABC, המעבר של רשת CBS לשמונה קומדיות בשבוע נראה הגיוני, אבל שני הערבים של הרשת תלויים בשלש הקומדיות החדשות של הרשת. אם הן יצליחו הערבים יצליחו, אם הן ייכשלו, הערבים יקרסו כמעט לחלוטין. וצריך גם לזכור שהרשת ערכה ניסיון דומה לפני שנתיים ונכשלה. ערב יום שישי עדיין ממשיך להראות יציב בבינוניות פלוס, וזה של יום ראשון ממשיך להראות חלש. הבעיה הגדולה, כפי שניתן לראות זאת במבט ראשון נעוצה דווקא בדרמות החדשות של הרשת, קשה לראות אפילו אחת מהן (אולי למעט Bull וגם אז זה יותר בשל השיבוץ והשחקן הראשי מאשר הסדרה עצמה) שיש לה פוטנציאל להצלחה גדולה. לכל היותר, ברשת יזכו לעוד דרמות בינוניות עם נתונים בינוניים. האם זה באמת מה שברשת רוצים ? מצד שני, במידה ולפחות ערבי הקומדיות של הרשת יצליחו אולי ברשת יראו בכך את התחלת הדרך להמראה מחדש, בניגוד למגמת הירידה בשנים האחרונות, ולקוות שבשנה הבאה הפרויקטים שלהם יהיו מוצלחים יותר. "צעדי תינוק"..."צעדי תינוק".

הציון ללוח: 7.

תגובה 1:

מנחם אמר/ה...

אז רוטר מפרסמים אותך.
http://rotter.net/forum/scoops1/314706.shtml

אתה מכיר את נירעוז מרוטר? הוא מביא קישורים לבלוג שלך.