יום שישי, 2 באוקטובר 2015

לוח הערכות של רשת CBS לקראת עונת 2016-2015




ביום שני, כאשר הרשת העלתה את לוח המשדרים שלה, מחכה לה הסדרה The Big Bang Therory זו השנה השנייה ברציפות, לפני שתעבור בחודש בחודש נובמבר בחזרה אל יום חמישי. כן, הסדרה תמשיך להניב מספרים יפים, אולם הימים בהם היא הייתה מגה להיט ושברה שיאים, הימים האלו חלפו ולכן, צפו לירידה בנתוני הרייטינג, אפילו אל עבר 3.5 נק' מדד. הקומדיה השנייה של הערב, Life In Pieces, לא צפויה לשרוד זמן רב, אולי אפילו לא להגיע למשבצת השידור בערב יום חמישי בחודש נובמבר ואז צפו לחזרת אחת מהקומדיות הוותיקות .

בחודש נובמבר, כאשר Supergirl תעלה במקום רצועת הקומדיות, לפי דעתי, הנתונים שלה בתחילת העונה ינועו סביב 2.2 נק' מדד. לכמה זמן זה יחזיק מעמד ? קשה לדעת, הרבה יהיה תלוי באיכות הסדרה ועד כמה הקהל יתחבר אליה. בכל מקרה, לי נראה, שלפחות בהתחלת הדרך היא אמורה לנצח את Gotham, אשר תעלה בעונתה השנייה באותה משבצת השידור ברשת FOX.

בשעה תשע עלתה כבר הסדרה Scorpion לעונתה השנייה וכפי שסוף העונה הראשונה שלה הוכיחה, הסדרה התייצבה על נתונים של 2.1-1.7 נק' מדד, צפו לכך גם בעונתה השנייה. במידה ו Supergirl תצליח מעל המשוער (והסיכוי לכך סביר בהחלט), יכול מאד להיות שגם הנתונים הללו יעלו. בכל מקרה, פרט לקריסה יוצאת דופן, הסדרה צפויה לקבל עונה נוספת.

ולבסוף, את ערב יום שני חותמת הסדרה NCIS:LA בעונתה השביעית. קשה לראות את הסדרה מתרוממת מעבר ל 1.5 נק' מדד בממוצע השנתי. לפי דעתי, לסדרה יש בארסנל עונה או לכל היותר שתיים נוספות, אך עושה רושם שהשיא שלה מאחוריה ופרט למעבר לימי שישי או ראשון היא תמצא את עצמה בעוד שנים לא רבות מחוץ ללוח המשדרים.

מדהים לראות בערב יום שלישי שוב את NCIS, אשר חוזרת לעונתה השלש עשרה. למרות הירידה בנתוני הרייטינג (בנתוני הדמו היא איבדה בעונה הקודמת כ 13.61% ובמספר הצופים הכללי כ 6.71 מיליון צופים), היא עדיין צפויה לשוב לעונה נוספת. אבל גם במקרה שלה, שעון החול שלה מתחיל לאזול, בין היתר בשל העובדה שמדובר בסדרה וותיקה ומעט יקרה. המקרה של NCIS: New Orleans, מצד שני, שונה. היות וסוף העונה הראשונה אכזב מבחינת נתוני הרייטינג, כאשר הסדרה הידרדרה החל מהפרק השבע עשרה שלה לנתונים שנעו בין ל 1.6 ו 1.9 נק' מדד בלבד. ירידה נוספת לאזור 1.5 ומטה יכולה לגרום (פרט להזזתה לערב יום שישי או ראשון) לביטולה, כבר לאחר שתי עונות. בהפקה יצטרכו להיות עם היד על הדופק.

את הערב חותמת הסדרה Limitless. על הסדרה החדשה של הרשת ניתן לומר, שהעובדה היחידה שהיא הצליחה לעורר עד עתה הייתה, שברדלי קופר אמור להופיע בה כשחקן אורח מתמשך. אפילו הקניינים הבינלאומיים לא כל כך התלהבו ממנה ולכן עושה רושם שלהיט גדול היא לא צפויה להיות. מכיוון שהמותג של NCIS כבר ירד מגדולתו הרי שלטורך זמן נתוני הדמו של הסדרה צפויים להיות נמוכים, אפילו פחות מ 1.8 נק' מדד. במידה והסדרה תעבור את 2.0 נק' מדד זו תהיה הפתעה גדולה מאד.

ערב יום רביעי של הרשת לא צפוי להיות להיט גדול. "הישרדות" צפויה לשרוד עונה נוספת, תמיד יש טיפשים שאוהבים את התכנית הזאת גם לאחר יותר מעשרים עונות, אך אם ציינו ששעון החול NCIS מתקתק, הרי שהמקרה של Criminal Minds, גרוע עוד יותר. הסדרה צפויה להמשיך להידרדר, גם אם בצורה איטית, ולראשונה מזה זמן רב עצם חידושה עשוי להיות לוט בערפל. גם את ערב יום רביעי של הרשת (כמו ביום שלישי) חותמת דרמה חדשה, Code Black, אשר מכל הדרמות הרפואיות החדשות היא נחשבת לדרמה החזקה מכולן בקרב קניינים מחו"ל, אולם עושה רושם שהשיבוץ שלה לא יעשה לה טוב. Criminal Minds כבר נמצאת לקראת סופה, ולכן אולי בקהל הצופים הכללי היא צפויה לנפק מספר נאים, לפחות בהתחלה, אולם קשה לראות אותה מנפקת אפילו 1.5  נק' מדד לאחר חמישה פרקים. לפי דעתי זה יהיה הרבה פחות מכך.

ביום חמישי, ערב הפוטבול צפוי להניב עבור הרשת נתונים נאים, אך גם אלו לא יהיו נתונים גדולים מדי. בחודש נובמבר, כאשר הרשת תחזיר את הסדרות שלה, רק The Big Bang Therory, צפויה להניב מספרים נאים. במידה ו Life In Pieces אם תצליח לשרוד עד המעבר לערב זה מיום שני, קשה לראות אותה אפילו מקבלת עונה מלאה, לא כל שכן מקבלת עונה שנייה. שאלת חידושה של Mom צפויה להיות בעייתית מאד בתום העונה השלישית, וחידושה יכול להגיע, אם בכלל, ברגע האחרון, משום שהסדרה צפויה להמשיך לאבד גובה ובכך לגרום גם לקריסתה של Angel From Hell, כאשר אפילו הקניינים הבינלאומיים לא התיחסו אליה. העונה הרביעית של Elementary צפויה להיות האחרונה שלה ובמידה והיא בכל מקרה תחודש היא צפויה לעונה מקוצרת ואחרונה בהחלט, אלא אם גם אותה יעבירו בכל זאת ליום שישי או ראשון (אתם שמים לב כמה סדרות של הרשת זקוקות לחבל ההצלה הזה של הרשת ?)

ערב יום שישי לא צפוי להישאר על כנו בעונת 2017-2016. בשעה שעושה רושם ש The Amazing Race תזכה בכל מקרה לעונה נוספת, הרי שאחת מהסדרות Hawaii-Five-O או Blue Bloods צפויה להיות מבוטלת ואולי אף שתיהן, כאשר הסיכוי של הראשונה גדול יותר לביטול, מאחר והיא גם יקרה יותר וגם נתוניה פחות טובים (1.24 לעומת 1.29 נק' מדד בשקלול השנתי בעונה הקודמת).

מבין הסדרות של ערב יום ראשון עושה רושם שרק כוכבה של Madam Secretary עשוי לזרוח, גם אם באופן זמני. הפריחה הזמנית שלה לקראת אמצע העונה הראשונה שלה, אשר אפשרה לה מרווח נשימה עד תום העונה, לא צפויה לחזור על עצמה בעונתה השנייה, אולם שתי הסדרות האחרות של הערב The Good Wife ו CSI:Cyber צפויות להיות מבוטלות, או במקרה הטוב רק אחת מהן, כאשר הדגש הוא על הסדרה החדשה של CSI.

מבין הסדרות הוותיקות, אשר אמורות לחזור בחצי השני של העונה הרי ש The Odd Couple צפויה להיות מבוטלת בתום העונה השנייה שלה, ההידרדרות שלה בתום העונה הראשונה הוכיחה שלו הייתה משובצת במשבצת שידור אחרת היא לא הייתה שורדת. הרשת מעניקה לה סיכוי נוסף, אך זה לא יעזור לה. גם Person Of Interest צפויה להיות מבוטלת בתום העונה המקוצרת שלה, פרט לנתונים יוצאי דופן (סיכוי קטן) בעונה זו. לגבי Mike & Molly  וTwo Broke Girls זה יהיה תלוי בהחלטה של הרשת לגבי מספר הקומדיות שהיא מעוניינת לשדר בערב יום שני. במידה ו Supergirl תצליח והיא תתפוס את משבצת השידור של השעה שמונה בערב יום שני אזי לפחות אחת מהן תבוטל, כאשר הסדרה בסיכון הגדול יותר היא Mike & Molly הוותיקה והיקרה יותר.

לרשת יש גם שתי דרמות חדשות, אשר אמורות לעלות בחצי השני של העונה. Criminal Minds: Beyond Borders לא צפויה לשרוד מעבר לעונתה הראשונה. ברשת מבינים שלא מדובר בסדרה גדולה ולכן מעלים אותה רק בחצי השני של העונה. לא ברור מדוע בכלל אישרו אותה לשידור, אולי ניסיון אחרון לנצל את המותג. ב Rush Hour, מצד שני, הייתה התעניינות גדולה מצד קניינים בינלאומיים, אולם קשה לראות דרמה שכזאת מצליחה בחצי השי של העונה. במידה ואולי "ידחפו" אותה לעונת הקיץ הסיכוי שלה יגדל, במידה והיא תעלה כמו שהרשת עושה מדי שנה עם הדרמות החדשות שלה באזור חודשים מרץ-אפריל, יהיה מדובר בכישלון.

אין תגובות: