יום שישי, 21 באוגוסט 2015

מיוחד: לוח הערכות של רשת NBC לקראת עונת 2016-2015



התכנית The Voice צפויה לאבד גובה ובעונה הבאה נחזה במה שקרה ל"אמריקן איידול" בעונות האחרונות. זה קורה ל The Voice מהר יותר בשל העובדה שהיא מעלה שתי עונות במהלך השנה ולכן בשנה הבאה היא כבר לא תהיה מגה להיט, אך בהחלט תניב נתונים טובים. שנה נוספת ? ללא ספק, אבל ברשת החלו כבר לדאוג.

למרות ש Blindspot נחשבת לפיילוט הטוב ביותר של הרשת בעונת הפיילוטים הקודמת, הבעיה היא שסוג הסדרות הללו כמעט ולא מצליח בשנים האחרונות. יתרה מכך, אין לסדרה שם גדול (ג'יימי אלכסנדר היא לא שם גדול מספיק) בכדי להשיק סדרה מהסוג הזה. בשל כך, ובשל העובדה, שכוחה של The Voice כבר לא מה שהיה לפני שנתיים, קשה לי להאמין שהסדרה תצליח בצורה היסטרית. במידה והסדרה תתייצב על 2.0 נק' מדד, זו תהיה הצלחה סבירה עבורה. הסיכויים לכך ? טובים. מעבר לכך ? נמוכים.

את סימני הדעיכה של The Voice אפשר לראות בנתוני תכנית התוצאות שלה ביום שלישי, אשר נושקת בקושי ל 2.0 נק' מדד, בשנה הבאה המצב צפוי להיות דומה ולספוג ירידה קלה נוספת, אם כי הנתונים עדיין יהיו מספיק טובים.  

בשעה עשרה צפויה לעלות  Best Time Ever עם ניל פטריק האריס, וברשת דווקא קיבלו דיווחים שמדובר באפשרות ללהיט. רבים גם חשבו שהיא תשודר בשעה תשע. למען האמת, קשה לי לראות את זה קורה. 1.4 נק' מדד תהיה הפתעה מרעישה, כאשר הרבה יהיה תלוי בהצלחות של הסדרות החדשות של רשתות ABC ו CBS בערב זה.

Chiacgo Med - אין כל כך הרבה הפתעות לגביה, עוד מוצר מאותו עולם ולכן גם הנתונים יהיו בהתאם, כפי שהפיילוט שלה, אשר שודר בסדרת האם, הראה. צפויה להניב 1.6-1.3 נק' מדד.

לגבי Chicago Fire, שתעלה בחודש נובמבר, אל תצפו ליותר מדי עליות או מורדות. העונות האחרונות של הסדרה הוכיחו, שיש לה קהל בסיס שבא לידי ביטוי בנתונים של 1.4 ל 1.6 נק' מדד, וכאשר היא משודרת אחרי תכנית התוצאות של The Voice בת שעתיים או שיש קרוסאובר עם שאר הדרמות של דיק וולף היא אף עוברת את רף ה 2.0 נק' מדד ודי בקלות. המצב לא אמור להשתנות בשנה הבאה, לכאן או לכאן. כלומר, עונה נוספת ? בקלות.

יום רביעי אמור להיות אחד הערבים הכי צפויים של הרשת. הסדרה The Mysteries of Laura אמורה להיות מבוטלת בתום העונה. עצם חידושה היווה הפתעה וקשה לראות את הסדרה מצליחה להתרומם בחזרה, אלא לאבד יותר גובה. לאור העובדה שרשת FOX מתחילה עם Empire כבר בלוח הסתיו זה אמור להשפיע על כל הלוחות ובמיוחד על הלוח החלש של הרשת והסדרה הזאת בפרט. נכון, Empire תשודר בשעה תשע, אבל ראינו בשנה שעברה מה הסדרה עשתה ל American Idol וכיצד היא הכאיבה לשאר הרשתות. כמו כן, Laura היא הסדרה הפגיעה ביותר של הרשת. קשה לי לראות כיצד Law & Order: Special Victims Unit נפגעת בצורה קשה, הסדרה מבוססת ותניב, ככל הנראה, נתונים של 1.7-1.4 נק' מדד. כתוצאה מהמלחמה מול Empire, אולם כמדי שנה, שאלת חידושה תהיה תלויה מבחינה כספית. גם המצב של Chicago PD לא אמור להשתנות, במיוחד לאור העובדה שרשתות ABC ו CBS לא הציבו מולה להיט גדול, ולכן צפו לנתונים של 1.3 ל 1.6 נק' מדד, אשר יבטיחו לסדרה עונה נוספת.

ביום חמישי Heroes Reburn צפויה לזרוח, לפחות בהתחלה ובמונחים של רשת NBC. העניין שהיא מעוררת גדול מאד גם בקרב קניינים מחו"ל, אולם בחודש נובמבר The Big Bang Theory צפויה לחזור ליום חמישי ואז צפויה הירידה, משום ש"האנטומיה של גריי", "יומני הערפד" ו Bones לא צפויות לפגוע בה. בכל מקרה, מדובר בסדרה מוגבלת לעונה אחת כך שזה לא ממש משנה. 

עד כמה שזה ישמע מוזר, אבל למרות שהסדרה סבלה ירידה ניכרת מנתוני הרייטינג שלה בחצי השני של העונה, הרי שרשת NBC מרוצה מנתוני הרייטינג של  The Blacklist גם מהנתונים בחלק השני של העונה. הסדרה הצליחה לשפר את שעת השידור של הרשת ביותר מ 50% וזאת ללא עזרה מתוכניות ששודרו לפניה או אחריה. בעונה הבאה המצב אמור להיות קל יותר ולכן הסדרה אמורה לשמור על נתונים שינועו סביב 1.6 ל 2.0 נק' מדד, ואולי גם "פיקים" של מעט יותר מכך. אני מודע לכך שרבים חושבים אחרת, אבל אני לא רואה מצב שהסדרה מדרדרת לפחות מכך. בשל כך, עונה רביעית תהיה מובנת מאליה.

The Player, אשר תסגור את ערב יום חמישי, אמורה לשפר את שעת השידור שלה. מגה להיט היא לא צפויה להיות, אבל השם של ווסלי סנייפס אמור להעניק לה יציבות עם נתונים בינוניים. היא יכולה להיות ה"סוס השחור" של העונה הבאה (למי שתוהה, אין כאן משחק מילים). במידה וגם סדרה זו תיפול, קשה לראות כיצד הרשת מתאוששת גם מזה. יכול מאד להיות ששעת השידור תהפוך ל"חור שחור" עבור הרשת. בכל מקרה, הסיכויים שלה לשרוד גבוהים יותר מסיכוייה להיכשל ולהיות מבוטלת אחרי עונה אחת.

בערב יום שישי הרשת, כפי שבוודאי כמעט כולם יודעים, מעלה שעת קומדיות. הצד השלילי הוא שככל הנראה, לא מדובר בלהיט גדול. הצד החיובי הוא ש Undateable הוכיחה בשתי העונות שלה שאמנם היא לא להיט גדול, אך יש לה קהל שבא לראות אותה בקביעות, וזה קרה גם בעונה הראשונה כאשר היא שודרה בקיץ. לפי דעתי, הסדרה לא אמורה להניב יותר מ 0.8 נק' מדד. במידה וזה יקרה, ברשת צריכים למחוא כפיים. הסיכוי שזה יקרה ? גבוה.

הקומדיה Truth Be Told, או בשמה הקודם People Are Talking, לא צפויה להיות הצלחה גדולה, והיא גם צפויה להיות מבוטלת לאחר 13 פרקים בלבד. הקניינים הבינלאומים אפילו לא התייחסו אליה והיא כמעט ולא מעוררת עניין.

Grimm צפויה להמשיך בדימדומיה בעונה הבאה ולצנוח לעיתים קרובות מתחת ל 1.0 נק' מדד ולראשונה מזה ארבע שנים, שאלת חידושה אמורה להיות רלוונטית. בכל מקרה, חידוש מוקדם כפי שקרה לה בשנים האחרונות היא לא צפויה לקבל. בכל זאת, נראה לי, שבשל העובדה שמדובר בסדרה וותיקה, אך לא יקרה יתר על המידה, היא צפויה לקבל לפחות עונה אחת נוספת, שיכול להיות שתהיה גם האחרונה שלה. לצערה של הרשת, הניסיון להשיק דרכה סדרות חדשות כבר לא יצליח.

הדרמה הרפואית The Night Shift צפויה לעלות בקיץ, או לכל המוקדם באביב. במידה והיא תניב לפחות 1.3 נק' מדד, היא צפויה לקבל עונה נוספת באותה מתכונת. לחזור שוב לעונת הסתיו-חורף היא לא צפויה, אבל הסיכוי שלה לחזור לעונת קיץ נוספת גבוה מאד.


סדרות חדשות שעדיין לא נקבע להן מועדי שידור:

דרמות:

Heartbreaker - הצלחה שלה תוכל לגרום דווקא לעלייה של תכנית התוצאות של The Voice, למרות שהיא תשודר אחריה. מה הסיכויים ש Heartbreaker תצליח ? תלוי מה אתם (והרשת) מחשיבים כהצלחה. 1.8 נק' מדד יהיו, לפי דעתי, הצלחה כבירה. מה הסיכויים להניב נתונים דומים או גבוהים מכך ? נמוכים.

Shades Of Blue - קניינים הסתקרנו ממנה מאד, אבל צריך לראות, קודם כל, היכן תשובץ. עושה רושם, שיכל להיות שעלייתה תדחה לאזור אביב-קיץ הבא, או שהיא תעלה ביום ראשון, ואז מצבה יהיה גרוע. במידה והיא תעלה בערב יום רביעי בשעה שמונה במקום Laura אולי יהיה לה סיכוי, אבל זו האפשרות היחידה.

Emerald City - לאור העובדה שהיא אושרה, בוטלה ואושרה שוב, לא ברור באם היא בכל זאת תעלה לאוויר. בכל מקרה, מדובר במיני סדרה בת 10 פרקים ולא צפויות לה עונות נוספות, גם אם תצליח (ואני בספק גדול שזה יקרה, אלא אם תעלה בעונת הקיץ).

Game Of Silence - כל מי ששמע עליה או החל לראות את הפיילוט שלה התלהב, אולם ככל שהזמן עובר ההתלהבות לגבי הפרויקט מתקררת ולכן עושה רושם שהחשש של הרשת בעונת הפיילוטים היה נכון. במקרה הטוב היא צפויה לסתום חורים לזמן קצר ולא יותר מכך, במקרה הרע היא צפויה להיעלם לאחר מספר פרקים מועט.

You Me And The End Of The World - אין הרבה מידע על הסדרה ובשל כך קשה לדעת כיצד תצליח, אבל העובדה שמדובר בשילוב של הומור בריטי ואמריקאי (מדובר בדרמה קומית), קשה לי להאמין שהיא תצליח. קשה לי להאמין שסדרות מהסוג הזה הצליחו אי פעם בארה"ב.

קומדיות:

Crowded - מבין הקומדיות החדשות של הרשת הקניינים אהבו דווקא אותה. מכיוון שמדובר בסיטקום סביר להניח שתשובץ ביום שישי, משום שקשה לראות כיצד הרשת פותחת שעת קומדיות נוספת בלוח השידורים. במידה וזה יקרה, יכול מאד להיות שהיא תפתיע לטובה, במיוחד מאחר ואין הרבה ציפיות ממנה. לפחות לגביה, הסיכוי אפשרי.

Superstore - סיכוי נמוך עד כמעט אפסי לקומדיה שתהיה כמעט העתק ל The Office. במיוחד כשאין שם אפילו משהו שדומה לסטיב קארל.

Hot & Bothered - למרות השם של אווה לונגוריה כמעט אף אחד לא מתעניין בקומדיה הזאת. בשל כך, הסיכוי שלה להצליח קטן מאד עד בלתי קיים.

Coach - עדיין קשה לדעת מה יהיה מצבה, אך מה שכן עובד לטובתה היא העובדה שהיא מעוררת עניין בקרב קניינים מחו"ל, שדווקא אהבו את החזרה שלה. מעניין יהיה לראות היכן תשובץ. במידה וזה יקרה בערב יום שישי סיכויי ההישרדות שלה גבוהים מכיוון שברשת לא מצפים לנתונים גבוהים מדי ונתונים בינוניים פלוס היא צפויה להניב.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה! הבעיה לדעתי עם Blindspot [לפי הפיילוט], שלמרות הרעיון המעניין הביצוע שבלוני לחלוטין והטקסטים בהתאם (ניתן ממש לנחש מה יגידו השחקנים בסצנות מסוימות מרוב שזה שחוק..) , מצד שני אולי הפרק השני יהיה יותר מוצלח.. [ואולי זה גם בגלל שראיתי אותה אחרי Lucifer וMinority Report שיש בהם קצת מעבר לעלילה השבלונית (הומור ומד"ב - בהתאמה)