יום שישי, 3 באוקטובר 2014

לוח הערכות לקראת עונת 2015-2014: רשת CBS



הקומדיות של הרשת ביום שני לא צפויות להניב נתונים גבוהים. Two Broke Girls לא צפויה להניב יותר מ 2.4 נק' מדד וגם אם זה יקרה, סביר להניח שזו תהיה קפיצה רגעית. The Millers, אשר עברה מיום חמישי צפויה לסבול מהניתוק מ The Big Bang Theory ולרדת גם היא לאזור של 2.5-2.3 במקרה הטוב וסביר להניח שפחות מכך. Scorpions, למרות פתיחה טובה לא צפויה להיות להיט גדול ולגרד את ה 2.3 ביום טוב לקראת סוף העונה כאשר The Big Bang Theory תחזור למשבצת השידור שלה ביום חמישי, קשה לראות אותה מצליחה ושאלת חידושה צפויה לעלות בתום העונה. למרות נתוני פתיחה לא מספיק טובים NCIS: Los Angeles צפויה לקבל עונה נוספת ואולי שוב לעבור יום (בימים שישי וראשון צפויים שינויים בשנה הבאה), גם אם הנתונים שלה צפויים לרדת לאזור של 1.5 נק' מדד. ירידה לאיזור 1.2 נק' מדד ומטה ישנו את המשוואה. הסיכוי לכך ? קטן.

יום שלישי, במיוחד על פי נתוני השבועיים הראשונים, לא צפויים להשתנות. פרט לקטסטרופה לא צפויה, שתי הסדרות של NCIS צפויות לקבל הודעות חידוש, אולם המקרה של Person Of Insterest מעט שונה. מכיוון שבתום העונה הסדרה תגיע ל 88 הפרקים הנחוצים לסינדיקציה, ברשת יצטרכו לקבל החלטה לפי עלות-תועלת. במידה וישתלם לה מבחינה כספית, ברשת יחדשו אותה לעונה נוספת ואולי יעבירו אותה לערב אחר (גם לגביה, יום ראשון נראה התאמה אפשרית ואולי גם יום שישי, עליו ארחיב מיד את הדיבור), משום שהנתונים שלה צפויים לרדת לאזור של 1.6 נק' מדד ומטה. ירידה מתחת ל 1.5 נק' מדד תבטיח שברשת יעשו את החישוב הנ"ל.

גם הנתונים של יום רביעי לא אמורים להשתנות. למרות שמדובר בעונה המי יודע כמה של "הישרדות" עושה רושם שהיא לא צפויה להיתקל בבעיה לגבי שאלת החידוש שלה לעונה נוספת. Criminal Minds צפויה להמשיך לאבד גובה ולראות את אזור ה 2.0 נק' מדד הרבה יותר מאשר את ה 3.0 נק' מדד. למרות זאת, קשה עדיין לראות את הרשת השמרנית הזאת מוותרת על הסדרה הוותיקה הזאת. לגבי Stalker, הדעות חלוקות. לא נראה שהיא עומדת להיות להיט גדול, אולם בשל העובדה שמרבית הסדרות של השעה עשר לא מניבות יותר מ 2.0 נק' מדד הרי שהנתונים הללו יספיקו לה לקבל עונה נוספת והכוכבים שלה אמורים להעניק לה זאת.

יום חמישי לא אמור להיות התקווה החדשה של הרשת. The Big Bang Theory, לפחות על פי הפתיחה שלה, לא עוצרת ויש לה כבר חוזה מובטח לעוד מספר שנים. Mom צפויה לקבל שדרוג בעקבות הציוות שלה ל The Big Bang Theory אבל קשה לראות אותה מזנקת לאזור של 3.0 נק' מדד או אפילו מעט מתחת לכך. כאשר היא תחזור ליום שני ב 5 בינואר הסדרה צפויה לחזור לרייטינג האמיתי שלה ולסוב סביב 2.0 נק' מדד. Two And A Half מסתיימת בתום העונה ו The McCarthys תמשיך להתבוסס בבינוניות של הערב ואילו Elemenary תקבל עונה נוספת בעיקר בכדי להגיע ל 88 הפרקים הנחוצים לסינדיקציה.

הבעיה צפויה להגיע בימים שישי וראשון. ביום שישי, אחת מהסדרות Blue Bloods או Hawaii Five-O צפויה לקבל הודעת ביטול ואולי אפילו שתיהן תקבלנה את ההודעה הזאת מכיוון שהנתונים שלהן נמצאים בירידה ולפי פרק הפתיחה הן כבר כעת על הגבול שבין חידוש לביטול. צפו לערב שישי חדש של הרשת בשנה הבאה.

ביום ראשון, The Good Wife תחכה עד הרגע האחרון בכדי לגלות אם מדובר בעונה האחרונה שלה. הבעיה שלה, לפי דעתי, שגם אם היא תקבל הודעת חידוש, בכל מקרה העונה השביעית תהיה גם האחרונה שלה ואולי גם יהיה מדובר בעונה מקוצרת. Madam Secretary כבר לא תהיה להיט גדול, בוודאי לא בנתוני הדמו (צופים בגילאי 49-18), אולם קשה לי לראות את הרשת מבטלת אותה. כדי לקבל עונה נוספת היא תהיה חייבת לשמור על נתונים של למעלה מ 1.3 נק' מדד. הסיכוי לכך ? 50-50. לגבי CSI הכל יהיה תלוי בסידור הכספי בין הרשת להפקה והאולפנים, אולם כרגע עושה ששעון החול שלה מתחיל לתקתק. בכל מקרה, ברשת לא יבטלו את כל שלש הסדרות של יום ראשון. זה בטוח.

Mike & Molly, שאין לה תאריך עליה, תמשיך לסתום חורים וגם אצלה זה אמור להיות שאלה כספית, משום שהקומדיה לא צפויה לעבור את רף 2.0 נק' מדד יותר מדי. במידה ועלייתה תידחה לאזור מרץ, קיים גם סיכוי גדול מאד שמדובר בעונה האחרונה שלה. The Mentalist, כולם כבר יודעים, מסתיימת בתום העונה.

לרשת יש גם שתי סדרות חדשות שלא נקבע להן מועד עליה. בדרך כלל ברשת שומרים את הדרמות שלהן לאזור חודש מרץ ותמיד הן מבוטלות בתום העונה, קשה לראות את Battle Creek משנה את המצב. יכול מאד להיות גם, שברשת ישמרו את הסדרה לעונת הקיץ 2015 ואז מצבה יכול להיות טוב יותר. הקומדיה The Odd Couple לא צפויה לשרוד ולהיות מבוטלת אחרי עונה אחת, במיוחד כשכבר בשלב ההפקה נתגלו אצלה בעיות.

לסיום, כפי שזה נראה כעת, בשורה חדשה עבור הרשת אין בלוח החדש שלה, אולי פרט לכך שמספר סדרות צפויות לקבל הודעת ביטול. סדרה שאתם אוהבים נמצאת ברשימה הזאת ?

אין תגובות: