יום שישי, 22 באוגוסט 2014

לוח הערכות לקראת עונת 2015-2014 : רשת NBC.



רשת NBC שמרה, פחות או יותר, על מבנה של רוב ימות השבוע שלה. יום שני ייפתח כרגיל עם The Voice, אשר אמורה להמשיך להניב נתוני רייטינג גבוהים, אבל ניתן להבחין בירידה איטית של נתוניה, ירידה שאמורה להמשיך גם בעונה הבאה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בשתי עונות, אשר ישודרו במהלך השנה.
The Blacklist, אמורה להמשיך להניב נתונים גבוהים באזור של 2.8-2.6 נק' מדד, לפני שתעבור ליום חמישי.

ב 17 בנובמבר אמורה לעלות במקום The Blacklist הסדרה החדשה של קתרין הייגל, State Of Affairs, אשר זוכה לבאז גדול מאד בשל השם של השחקנית הראשית, אבל כמעט כל הדיבורים על הסדרה הם על כך שהיא לא תצליח לשחזר את ההצלחה של The Blacklist, בשל משבצת השידור שלה היא אמורה לצלוח את 2.0 נק' המדד, אבל קשה לראות אותה מגיעה לאיזור 3.0 נק' מדד. הקונים הבינלאומיים שראו את הפיילוט דווקא שיבחו את משחקה של הייגל וטענו שהיא מפגינה משחק יוצא דופן וכובשת את המסך. היא זקוקה לכך, בגלל שהצופים שצופים בהייגל מתחלקים לשניים: אלו שאוהבים אותה ואלו ששונאים אותה. מעניין יהיה לראות את הסדרה ללא תמיכת The Voice, רק אז ניתן יהיה לבדוק עד כמה היא חזקה. אולם, הקונים הבינלאומיים טוענים שלא מדובר בדרמה החדשה החזקה ביותר של הרשת.

ביום שלישי, תכנית התוצאות של The Voice אמורה להמשיך להניב נתונים סולידיים באיזור של 2.8 נק' מדד, ואולם הקומדיה החדשה של הרשת, Marry Me, אמורה להמשיך ולאכזב כמו שאר הקומדיות של הרשת בשנים האחרונות. למרות שהיא זוכה לתמיכה רחבה מבין קונים בינלאומיים, כאשר אחד מהם כינה אותה "הקומדיה המצחיקה ביותר של השנה". ברשת עדיין לא הבינו שהצד החזק שלהם הן הדרמות ולא הקומדיות. אם כי, בשל כך שתשודר אחרי The Voice, היא צפויה, כפי שקרה ל About The Boy בעונה הקודמת, לקבל הודעת חידוש, אם אכן הטענות לגבי איכותה נכונות. About A Boy, אשר תחזור לעונה שנייה, אמורה לצלוע עד לביטולה בתום העונה, בין אם מדובר ב 13 או ב 22 פרקים. Chicago Fire יציבה ואמורה להמשיך להיות יציבה ולקבל בתום העונה עונה נוספת ללא בעיות מיוחדות.

ביום רביעי, למרות שברשת התייחסו ל The Mysteries Of Laura כאחד מהדרמות החזקות שלה, קשה לראות את הסדרה מנפקת נתונים גבוהים, לכל היותר היא אמורה להניב נתונים בינוניים של למעלה מ 2.0 נק' מדד, למרות שאולי בתחילת הדרך היא צפויה לנפק זאת, נתונים טובים בהרבה מ Revulotion בעונתה האחרונה, שאלת חידושה אמורה לעלות יותר מפעם אחת במהלך העונה. מי שצפה בפיילוט שיבח מאד את משחקה של דברה מסינג ואת ההפקה, אחד מהם השווה את הסדרה ל The Protector, אשר שודרה במשך עונה אחת ברשת Lifetime. לצערי, אני חושב שבתום העונה, הסדרה החדשה של רשת NBC אמורה להגיע לאותו מצב, או לפחות קרוב לכך (שאלת חידושה תהיה בספק).

שתי הדרמות הנוספות של הרשת באותו ערב, Law & Order: SVU ו Chicago P.D לא אמורות להציג נתונים שונים מהעונה הקודמת. לגבי הראשונה, שאלת חידושה אמורה לעלות כמידי סוף עונה למרות הנתונים הסולידיים, בעיקר בשל הצד הכספי, העונה הבאה לא אמורה להיות שונה. לגבי השנייה, הסדרה הוכיחה שהיא יכולה לעמוד בפני עצמה, פרט לתופעה יוצאת דופן, ,קשה לראות כיצד היא חוזרת לאחור ולא מקבלת עונה שלישית.

ביום חמישי, The Biggest Loser צפויה להמשיך עם נתונים סולידיים שינועו סביב 2.0 נק' מדד, אבל לא מעבר לכך, וזה בדיוק מה שהרשת רוצה בערב זה, יציבות. רבים מהקונים הבינלאומיים ראו בפיילוט Bad Judge את אחת מהקומדיות המצחיקות יותר של השנה. וכמובן, יש לסדרה Bad Judge את קייט וולש, אבל קשה לראות את הקומדיה מצליחה לשמור נתונים של למעלה מ 2.0 נק' מדד במשך כל העונה וזה במקרה הטוב. הקומדיה שתשודר אחריה, A To Z, לא זוכה כמעט לבאז למרות שחלק כינו אותה כ"מצחיקה" ו"בנויה בצורה נכונה", אולם זה לא אמור לעזור לה. בדרך כלל, כאשר סדרה לא זוכה כמעט לבאז היא לא צפויה לשרוד, וזה גם מה שאמור לקרות לה. Parenthood מסיימת את דרכה בתום העונה, כך ששאלת חידושה לא על הפרק.

בחצי השני של העונה, The Blacklist אמורה להמשיך להניב נתונים טובים מאד ולקבל עונה שלישית ללא בעיות, אולם היא צפויה למאבק חזק אל מול Scandal של רשת ABC, ולכן, אולי נתוניה ירדו מעט לאזור של 2.2 נק' מדד או אפילו מעט פחות מכך. הדרמה החדשה של הרשת, Allegiance, נחשבת לאחת מהאהובות על הקונים הבינלאומיים, בין היתר בגלל שהיא שונה, אולם לאור העובדה שיש כבר דרמה שעוסקת ב"מלחמה הקרה" ("האמריקאיים") ואחת נוספת נכשלה (The Assets). קשה לי לראות אותה שורדת מעבר לעונה, ואם זה יקרה זה אמור להיות ממש על הגבול. עצה שלי ? אל תיקשרו אליה יותר מדי.

יום שישי אמור להישאר יציב, Grimm תסוב סביב 1.5-1.2 נק' מדד ותקבל עונה חמישית, Constantine היא כרגע חידה. הפיילוט שלה הוגדר כמוצלח מאד, הקאסט שלה כאיכותי והתסריט כתוב בצורה טובה. מכיוון ש Grimm איבדה מעט מכוחה, קשה לראות אותה משיקה בהצלחה סדרה גדולה, אבל הכל יהיה תלוי בפרקים הראשונים. במידה ותצליח לשמר נתונים של 1.2 נק' מדד ומעלה בפרקים אלו סביר שתשרוד ותזכה לעונה נוספת. אחת הבעיות שיכולות לצוץ לסדרה היא העובדה שהשנה יש "הצפה" של סדרות קומיקס. היא תצטרך להיות ייחודית ולבלוט בכדי לשרוד.


סדרות שעדיין לא נקבע להן מועד שידור:

Odyssey - נחשבת לדרמה החזקה ביותר של רשת NBC השנה וגם הקונים הבינלאומיים התלהבו ממנה, אבל במקרה שלה הכל יהיה תלוי במשבצת השידור שלה, בהפקה יקוו לא לקבל את משבצת השידור של יום ראשון, משום שמדובר בסדרה עם סיפור מסגרת ובעונה הקודמת Crisis, שהייתה במצב דומה, לא זכתה לראות עונה נוספת.

מבין ארבע הקומדיות הנוספות של הרשת (קשה גם לראות היכן ישובצו): Mission Control, Mr. Robinson, Unbreakable Kimmy Schmidt ו One big happy עושה רושם שרק לאחרונה יש סיכוי כלשהו בגלל אלישיה קאתברט ואלן דג'נרס, אשר עומדת מאחורי הקומדיה. לגביה (מאחר והסיכויים של שאר הקומדיות לא גבוהים) שאלת שיבוצה היא קריטית, משום שפרט ליום שלישי קשה לראות היכן עוד ניתן לשבצה פרט לעונת הקיץ. במידה ותשובץ אחרי The Voice אולי יש לה סיכוי, במידה ולא, תבוטל ביחד עם שאר הקומדיות.

5 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

על כל זה נאמר נבואה ניתנה לשוטים

אנונימי אמר/ה...

תודה! אני מניח שלגבי הפיילוט של קונסטנטין אתה מתייחס לפיילוט הראשון שדלף ולא לזה החדש שישודר בסופו של דבר?!

אנונימי אמר/ה...

קודם כל רציתי לומר שהבלוג שלך מעולה!
האם יצא לך לראות פרק של "הנגיף" ? אם כן האם שווה צפייה ?

אנונימי אמר/ה...

תודה, מעניין.
מה דעתך על Web Therapy - האם היא שווה צפייה? היא מצחיקה?

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה. תמיד מעניין לקרוא את הכתבות שלך.

שאלה קטנה - האם אתה מתכוון לעשות ניתוחים גם על ערוצי הכבלים?