יום רביעי, 14 במאי 2014

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת CBS לעונת 2015-2014


רשת CBS התחכמה. אין דרך אחרת לומר זאת. כאשר מביטים על מה שהרשת ביצעה בימי שני וחמישי, המילה הראשונה היא שעולה בראשי רבים ממומחי הטלוויזיה האמריקאית היא: התחכמות. ראשי CBS היו מנהלי הרשת הרביעית מתוך חמשת רשתות הברודקאסט האמריקאיות, אשר חשפו את לוח השידורים שלהם, הם ראו את מה שרשתות NBC ו ABC עשו בימים אלו והחליטו להגיב.

שתי הרשתות הנ"ל החליטו לפגוע בערב יום חמישי של רשת CBS, אשר פרט ל The Big Bang Theory הפך לפגיע מאד, אזי ראשי הרשת החליטו לפגוע בהם ביום שני. לאחר שברשת התחייבו בחודשיים הראשונים לשדר בימי חמישי שידורי פוטבול היה צפוי שברשת יזיזו את The Big Bang Theory בתחילת העונה ליום שני. אולם, העובדה שברשת החליטו לקצץ בשעות הקומדיה בימי שני משעתיים לשעה ולעבור לשתי סדרות דרמה באותו ערב, אמורה לפגוע בעיקר ב NBC ו ABC. נכון, בעונה הקודמת ערב הקומדיות של יום שני של הרשת די קרס, במיוחד לאחר ש How I Met Your Mother סיימה את תפקידה, אבל להרים ידיים בצורה שכזאת ? קשה להאמין שראשי הרשת הכל כך שמרנית היו עושים זאת בכוונה תחילה. יתרה מזאת, ברשת יכלו להחזיר את ערב יום חמישי למצב שבו היה לפני שנה, קרי שתי קומדיות בין השעה שמונה לתשע ולאחר מכן שעתיים של סדרות דרמה. פורמאט שהצליח להם ולא ברור מדוע הם הרגישו צורך לשנותו, אך במקום זאת החליטו להשאיר את הפורמאט של יום חמישי על כנו, קרי ארבע קומדיות ודרמה אחת ואילו ערב יום שני שינה צורה.

ממבט ראשון נראה שהשיבוץ הגיוני. אבל, וזה אבל גדול, כבר ראינו בסוף העונה ש Two Broke Girls לא יכולה להחזיק את הערב. היא מניבה נתונים בינוניים, וכאשר היא תוזעק להחליף את The Big Bang Theory, כאשר זו תחזור ליום חמישי, הערב המיוחד של הרשת עלול להתפרק, במיוחד מאחר ו Mom הראתה שלהיט גדול היא לא תהיה. ראשי הרשת מהמרים על כך, שחודשיים של הובלה של The Big Bang Theory תספיק לייצב את הדרמה החדשה שלהם, Scorpion, וש NCIS:LA תמשיך לשמור על נתוני מהעונה האחרונה. לצערה של הרשת, The Big Bang Theory הוכיחה בשנים האחרונות שלמרות שהיא הייתה הצלחה מסחררת, דבר אחד היא לא הצליחה לעשות: לבנות סדרות שמגיעות אחריה. הסדרות הללו הצליחו בצורה סבירה בלבד וצריך גם לזכור שבין
The Big Bang Theory ל Scorpion ניצבת Mom, עם נתוניה הבינוניים. לכן, ברשת היו חייבים לחזור לציוות שעבד להם לפני שנתיים כאשר ציוותו לקומדיה הטובה ביותר שלהם את Two And A Half Man, במיוחד מאחר ומדובר בעונה האחרונה של האחרונה. אבל ברשת היו חמדנים יותר מדי ורצו שזו האחרונה תשמש כמקפצה ל The McCarthys ביום חמישי. זו הוכחה נוספת לשיבוץ הגרוע של מנהלי הרשת ולפי דעתי היא צפויה לספוג מהלומות בשניהם, במיוחד ביום שני מול The Voice.

הימור נוסף של הרשת נעשה ביום ראשון. הזזת The Amazing Race ליום שישי ומעבר לשלשה סדרות בעלות תסריט בערב יום ראשון הינו בעייתי מאד, במיוחד מאחר והרשת שיבצה את הדרמה החדשה הטובה ביותר שלה, Madam Secretary, דווקא בפתיחת הערב. הבעיה גדולה עוד יותר מאחר ורשת NBC משדרת פוטבול בתחילת העונה ואילו רשת ABC ביססה לעצמה ערב סולידי וכאשר תוסיפו לכך את The Walking Dead, אחוזי ההצלחה של הרשת צפויים להיות נמוכים, במיוחד היות ו The Good Wife ממשיכה בעקביות להידרדר בנתוני הרייטינג והשנה היא הייתה ממש על הגבול לחידוש. אז נכון, לכאורה השיבוץ נראה הגיוני מאחר ובשתיהן מדובר בנשים חזקות בתפקיד הראשי, אבל נתוני הפתיחה לא לטובתן. הוספת CSI אמורה להוסיף יציבות מאחר וזו הוכיחה שכמעט בכל ערב (רביעי, שישי) היא מניבה את נתוניה הרגילים. לצערי, קשה לי לראות את זה מספיק בכדי להציל את הערב, אולי זה יספיק להשיק רק את סדרת הבת של CSI. וגם זה בספק.

לאור השיבוצים הגרועים בימי ראשון, שני וחמישי נראה כי השיבוצים בימי שלישי, רביעי ושישי, אשר לא בוצעו בהם זעזועים גדולים מדי, נכונים. ביום שלישי NCIS תנסה להשיק סדרת בת נוספת בין שתי סדרות, אשר מגלות יציבות בנתוני הרייטינג, כאשר עושה רושם שברשת השלימו עם העובדה ש Person Of Interest מגרדת בערב זה ביום טוב את 2.0 נק' המדד. השאלה היא, לאור הירידה של כוחה של NCIS בשנתיים האחרונות, האם בכוחה להשיק סדרת בת נוספת. מדובר בסימן שאלה גדול.

סימן שאלה נוסף הוא האם Criminal Minds מספיק חזקה גם היא להשיק אחריה סדרה, במקרה שלה את Stalker. במיוחד מאחר ומדובר בסדרות דומות בתמה שלהן. לפני עונה שאלה זו לא הייתה עולה, אבל לאור נתוני Criminal Minds בעונה האחרונה היא חייבת להישאל.

לפחות ערב יום שישי נשאר על כנו. בערך.

לקוראים ששואלים היכן The Mentalist ? לעונה השביעית (ומה שמסתמן גם האחרונה שלה) שלה הוזמנו 13 פרקים בלבד ולכן ברשת לוקחים את הזמן עימה והיא תהפוך ל"סותמת חורים". במידה ו Madam Secretary תקרוס היא תחליף אותה, או לאחר ש Stalker תסיים את העונה (היא צפויה לעונה מקוצרת), היא תוכל להחליף אותה.

לקוראים שתוהים מדוע הקומדיה החדשה של מת'יו פרי (The Odd Couple) לא נמצאת על הלוח החדש של הרשת, יש לכך תשובה פשוטה. הסדרה עוברת תהליך של כתיבה ובנייה מחדש לאחר שגם שתי שחקניות הועזבו מהפרויקט ובמקומן צפויות להגיע שחקניות חדשות.

לסיכום, ברשת CBS לקחו סיכונים גדולים העונה, סיכונים שלי נראים כטעויות גדולות, אשר התוצאה שלהן יכולה להביא להמשך ההידרדרות של הרשת. שבשנים האחרונות נמצאת בירידה בנתוני הרייטינג. נכון, לרשת יש עדיין מספיק סדרות "חזקות", אשר יכולות "לסחוב" אותה לזמן מסוים, אבל במידה והרשת תעבור עונה נוספת כדוגמת העונה הקודמת, הקריסה שלה קרובה ותקופת הזהב שלה, כאשר נדמה היה שכל סדרה שתשבץ תהפוך ללהיט, תקופה זו עומדת להסתיים באופן סופי וחילופי המשמרות בינה לבין רשת NBC עומדים להיות סופיים.

הציון שלי ללוח של רשת CBS:
6.

אין תגובות: