יום שישי, 29 בנובמבר 2013

שלב סיכום עונת הקיץ 2013: 3 הצלחות ו 2 כשלונות.



אתחיל מאמר זה עם מספר הצלחות של עונת הקיץ 2013.

הסדרה Devious Maids, למרות שלא היוותה להיט ענק קרב נשים צעירות כגון Hit The Floor, הרי שאופרת הסבון החדשה של מארק צ'רי ברשת Lifetime הייתה הסדרה במקום הראשון בקרב קהל היעד שלה, נשים מתחת לגיל 50. למען האמת, היא הייתה במקום הראשון בקרב הסדרות החדשות בקרב כלל רשתות הכבלים בקרב גברים ונשים מתחת לגיל 50, כאשר היא מנצחת את הסדרות של רשתות TNT ,USA ו FX. הנתון המרשים הוא, שהסדרה דווקא החלה בקול ענות חלושה ואפילו מאכזבת בחודש יוני עם 0.7 נק' מדד בלבד ורק 1.987 מיליון צופים, אך ככל שהסדרה התקדמה היא צברה תאוצה (גם אם לא רשמה עלייה כל שבוע) ואת העונה הראשונה שלה היא סיימה עם 1.1 נק' מדד ו 2.952 מיליון צופים בפרק הסיום שלה. הסיבה לכך ? החשיפה שהיא קיבלה ברשת באמצעות השידורים החוזרים התכופים סייעו לה לצבור קהל צופים נאמן שהלך וגדל. מעניין אם ברשת ABC מתחרטים על כך שויתרו על הסדרה.

רשת FOX לא מפסיקה לחזר אחר התוכניות של גורדון רמזי. Hell's Kitchen, משודרת במשך זמן רב, אולם למרות זאת רשת FOX העלתה עונה נוספת של התכנית בחודש מרץ, עונה אשר העניקה לרשת FOX נתונים גבוהים מאד עד חודש יולי. וביום רביעי, היא הריצה בהצלחה גדולה את התכנית MasterChef, שבעונתה הרביעית דווקא הצליחה לעלות בנתוני הרייטינג במספר הצופים הכללי. תכנית זו גם הפכה להיות אחת מחמש התכניות הנצפות ביותר מתחת לגיל 50. ההצלחה של גורדון רמזי גם רומזת שהצלחת תכניות הריאלטי בקיץ עדיין לא נעלמה לחלוטין, "הרווקה" מצליחה לא רע ברשת ABC, "האח הגדול" עדיין להיט במשך שלש פעמים במהלך השבוע, ולא משנה עד כמה דפוקים חברי הקאסט.

כמעט כל תכניות האנימציה נחלו הצלחה. רשתות הברודקאסט נפטרו כמעט לחלוטין משידורים חוזרים של סדרות עונות החורף שלהן, משום שנתוני הרייטינג כמעט מתו לחלוטין. שידורים חוזרים של סיטקומים עדיין בלוח המשדרים (פרט לרשת NBC), אך פרט ל The Big Bang Theory ו Two And A Half Men, הן מפיקות נתוני רייטינג מחרידים. אולם, שידורים חוזרים של תכניות האנימציה פרחו בעונת הקיץ. ברשתות הברודקאסט, תכניות האנימציה של רשת FOX ניפקו רייטינג גבוה יותר בקרב צופים מתחת לגיל 50 מאשר תכניות ריאלטי או תכניות בעלות תסריט, כאשר השידורים החוזרים של Fumly Guy בין עשרת התכניות המצליחות ביותר של רשתות הברודקאסט בנתוני הדמו. שידורים חוזרים של הסדרה The Simpsons הצליחו הקיץ יותר מאשר שידורים חוזרים של Two Broke Girls ברשת CBS. ואפילו שידורים של Bob's Burgers הצליחו להביא יותר צופים צעירים מ Motive של רשת ABC ושידורים חוזרים של How I Met Your Mother. תכניות אנימציה הצליחו יותר אפילו בכבלים: Adult Swim, הייתה התכניות הנצפית ביותר בכבלים בקרב צופים מתחת לגיל 35 בעונת הקיץ האחרונה. בשורה תחתונה, Adult Swim וכן השידורים החוזרים של תכניות כגון Family Guy ו King Of The Hill ברשת TBS, ניצחו מדי ערב את השידורים החוזרים של רשתות הברודקאסט.

ועכשיו לכישלונות של עונת הקיץ.

תחרות הריקודים הוותיקה של רשת FOX, התכנית So You Think You Can Dance, הייתה בדרך כלל הלהיט של הקיץ עבור הרשת. כאשר נתוני הרייטינג החלו לרדת לפני שנתיים, ברשת ניסו לקצץ בשעות שלה על ידי ביטול תכנית התוצאות, ובכך קיוו שצופים רבים יותר יגיעו לערב אחד מרוכז. אולם זה לא קרה, להפך, הצופים המשיכו לברוח. באחד מהערבים בעונה האחרונה השעה השנייה שלה הגיעה למקום השלישי במשבצת השידור שלה בקרב הצופים מתחת לגיל 50. היא הגיעה למצב של שיוויון עם התכניות Rizzoli & Isles ו Amish Mafia. החדשות הטובות הן, שהתכנית נמצאה במקומות הראשונים בין תכניות הברודקאסט ושהיא עדיין הייתה טובה יותר מכל תכניות הקיץ של רשת FOX (פרט, כמובן, לתכניות של גורדון רמזי). עדיין, מדובר בתכנית יקרה להפקה ויכול להיות מצב שבמידה וברשת יחליטו לייצר יותר תכניות בעלות תסריט לעונת הקיץ, קיימת אפשרות שאולי התכנית לא תשוב לעונה נוספת.

ולבסוף, כישלון נוסף בעונת הקיץ 2013 היא התכנית Wilfred, אשר עונת הקיץ 2013 הייתה מחרידה מאד עבור הקומדיה. היא מעולם לא הייתה הצלחה גדולה בנתוני הרייטינג, אך השנה הסדרה נפלה בצורה חזקה. בסך הכל 371,000 צופים בממוצע לפרק בקרב צופים מתחת לגיל 50 החליטו לצפות בסדרה השנה, כמעט מחצית מנתוני השנה שעברה (714,000 צופים בממוצע לפרק). מה לגבי נתוני ה DVR ? נכון, יש נתונים טובים בגזרה הזאת, כאשר פרק ממוצע השיג עלייה של 83% בקרב אותה קבוצה (עלייה מ 59% של השנה שעברה), אשר מציבים את הנתונים הסופיים של קהל הצופים בדמו על 678,000 צופים. לצער צופי הסדרה, עדיין מדובר בירידה ב 40% מנתוני הדמו של השנה שעברה (1.1 מיליון צופים). החדשות הטובות למעריצי הסדרה: מדובר בסדרה לא יקרה בכלל, ראשי רשת FX אוהבים אותה והם גם מרוצים מהכיוון הקריאטיבי שאליה הסדרה נעה, אך עדיין זה לא מספיק, למרות שהיא תחזור לעונה נוספת. אכזבה גדולה.

יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

חג חנוכה שמח לכל בית עם ישראל.


חג חנוכה שמח לכל בית עם ישראל.

מי ייתן וחייכם יהיו בוהקים ויפים כנרות החנוכה.

6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על.. Homeland.

 
 
לצד כישלון הגרסאות האמריקאיות "בני ערובה", "רמזור" ורבות אחרות שלא עברו את שלב הפקת הפיילוט, הומלנד מהדהדת כנקודת האור של הטלוויזיה הישראלית (ביחד עם "בטיפול"). היא זכתה באמי על סדרת הדרמה הטובה ביותר (וגנבה את הפרס לעונה הרביעית והמעולה של שובר שורות, שלא בצדק, אם תשאלו אותי) וזכתה בשני פרסי גלובוס הזהב על פרס זה וכן פרסים רבים על משחק של שני כוכבי הסדרה (קלייר דיינס זכתה בשני פרסי אמי ושני פרסי גלובוס הזהב על תפקידה כקרי מת'יסון, ודמיאן לואיס זכה באמי וגלובוס הזהב על תפקידו כניקולס ברודי). עם ביקורות מעולות, רייטינג נהדר וזכיות בפרסים אי אפשר להתווכח- הומלנד היא אחת מההצלחות הגדולות ביותר של ישראל בשוק הטלוויזיה מזה זמן רב. גם לפי דעתי, מדובר באחת מהתכניות הטובות ביותר בטלוויזיה, כיום גם בעונתה השלישית (והחלשה שבין עונות הסדרה, עד כה) ועל כך מגיעה לה פינה, אתם לא חושבים? 
 
קבלו 6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם.. הומלנד. 


1. ברק אובמה, נשיא ארה"ב, הוא מעריץ ענק של הסדרה. הוא משבח אותה על מידת האמינות שלה ועל הטוויסטים בעלילה. אובמה אף הזמין את דמיאן לואיס ואשתו לארוחה חגיגית בבית הלבן, כדי לדון איתו על הסדרה.
 
2. מורנה בכריין (ג'סיקה ברודי) וקלייר דיינס למדו באותו בית ספר יסודי ואף למדו לפרקים באותה כיתה.
 
3. זוכרים את אבו נזיר, הטרוריסט הפסיכופט? אז מלבד היותו שחקן מוכשר, נביד נגהבן הוא גם פנטומימאי מקצועי.
 
4. סטיבן שפילברג הציע לקלייר דיינס תפקיד ב"רשימת שינדלר", אך זו סרבה שכן לא היו מורים פרטיים זמינים בפולין, וזו לא רצתה להפסיק את לימודיה. דיינס נבחנה גם לתפקיד המפורסם של רוז הצעירה בטיטאניק ואף הייתה למועמדת הראשונה של ג'יימס קמרון לתפקיד, אך סרבה בסופו של דבר.
 
5. המפיקים הראשיים של הסדרה' הווארד גורדון ואלכס סנזה, היו גם האנשים שמאחורי 24, וכפועל יוצא מכך היו 12(!) שחקנים ששיחקו בשתי הסדרות.
 
6. מלבד היותו שחקן ענק, מנדי פטינקין הוא גם זמר מעולה. תשמעו את הביצוע שלו ל- Over the Rainbow, ותחליטו בעצמכם. דרך אגב, התפקיד האהוב ביותר על זוכה פרס הטוני והאמי המוכשר בקריירת המשחק הארוכה שלו הוא של איניגו מונטייה ב"הנסיכה הקסומה" (כן,  זה שאמר את המשפט המפורסם - hello. my name is inigo montoya. you killed my father. prepare to die).  

ולסיום, שתי הערות, 
 
1. אשמח אם תמליצו על יעדים לפינות הבאות. לא אוכל להבטיח כי אעשה על כולן, אך אשתדל, אחרי כ"כ הרבה פינות בשנתיים האחרונות, לא קל למצוא יעדים חדשים.
 
2. אריק איינשטיין הלך לעולמו השבוע. הוא היה מגדולי הזמרים, השחקנים, המלחינים והמשוררים שהמדינה הזו ידעה, וזוהי אחת האבדות הגדולות ביותר של השנים האחרונות. יהי זכרו ברוך.


S

פרסום: רשת ABC Family הזמינה פרקים נוספים לסדרה חדשה שלה שעדיין לא עלתה לאוויר.


הסדרה Chasing Life, אודות אשה צעירה המגלה שהיא חולה בסרטן (לא היינו בסרט הזה עד לא מזמן ?), קיבלה הזמנה לשבעה פרקים נוספים מעבר ל 13 שכבר הוזמנו לה. כלומר, העונה הראשונה שלה שתורכב מ 20 פרקים תחולק, ככל הנראה, לעונת קיץ ועונת חורף. ואני שואל, בשביל מה צריך את זה ?

פרסום: Atlantis חודשה גם על ידי BBC America.



הסדרה Atlantis חודשה לעונה שנייה בת 13 פרקים, אשר תעלה לאוויר לקראת סוף שנת 2014.

צריך לציין, שהסדרה חודשה על ידי הערוץ הבריטי בחודש אוקטובר.

יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

רייטינג: יום שלישי ה 26 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: "ש.י.ל.ד." ממשיכה במגמת השיפור.


נתונים טובים:
 
The Voice ירדה מ 3.1 ל 2.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.65 ל 11.03 מיליון צופים.

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D עלתה מ 2.4 ל 2.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.89 ל 9.69 מיליון צופים.
 
NCIS:LA ירדה מ 2.5 ל 2.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 14.99 ל 12.32 מיליון צופים.

The Originals נשארה על 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 2.40 ל 2.38 מיליון צופים.

Supernatural עלתה מ 0.9 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.01 ל 2.39 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

רוקדים עם כוכבים הגיעה ל 2.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 14.75 מיליון צופים.

Person Of Interest עלתה מ 2.0 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 12.28 ל 11.89 מיליון צופים.

Chicago Fire עלתה מ 1.9 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 7.49 ל 6.91 מיליון צופים.

The Biggest Loser עלתה מ 1.9 ל 2.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.49 ל 6.61 מיליון צופים.

New Girl עלתה מ 1.7 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.26 ל 3.51 מיליון צופים.


נתונם גרועים:

Brooklyn Nine-Nine נשארה על 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 3.36 ל 3.69 מיליון צופים.

The Mindy Project עלתה מ 1.2 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.40 ל 2.66 מיליון צופים.

Dads ירדה מ 1.3 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.21 ל 3.18 מיליון צופים.

יום שלישי, 26 בנובמבר 2013

רייטינג: יום שני ה 25 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: Almost Human ו Sleepy Hollow ממשיכות לאבד גובה, The Blacklist והלוח של רשת CBS התייצב.


נתונים טובים:

The Voice ירדה מ 3.5 ל 3.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 10.54 ל 11.52 מיליון צופים.

The Blacklist נשארה על 3.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 10.69 ל 10.96 מיליון צופים.

How I Met Your Mother ירדה מ 3.1 ל 2.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.11 ל 7.64 מיליון צופים.

Two Broke Girls נשארה על 2.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 7.92 ל 7.82 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Mike & Molly עלתה מ 2.3 ל 2.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.08 ל 8.48 מיליון צופים.

רוקדים עם כוכבים עלתה מ 2.0 ל 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 13.80 ל 14.61 מיליון צופים.

Sleepy Hollow ירדה מ 2.5 ל 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.09 ל 6.56 מיליון צופים.

Mom עלתה מ 1.9 ל 2.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.82 ל 7.36 מיליון צופים.

Castle עלתה מ 1.9 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.93 ל 11.41 מיליון צופים.

Almost Human ירדה מ 2.3 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.76 ל 6.12 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

Hostages עלתה מ 1.0 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.54 ל 5.62 מיליון צופים.

Hart Of Dixie נשארה על 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 1.03 ל 1.01 מיליון צופים.
 
Beauty & The Beast נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 680 ל 740 אלף צופים.

שלב סיכום עונה: Merlin, עונה חמישית: סיום בקול ענות חלושה.



לא רבים חשבו, במיוחד בבריטניה, כאשר הסדרה "מרלין" עלתה לאוויר, שהיא תחזיק מעמד חמש עונות. אולם, הם היו צריכים להבין שזה אפשרי בהחלט. הסדרה "רובין הוד" הצליחה לשרוד שלש עונות וללא עזיבת הכוכבים הראשיים סביר להניח שהיא הייתה שורדת לזמן רב יותר. הקהל היה צמא לסדרות מהסוג הזה. לא פלא, שגם הסדרה "אטלנטיס" מצליחה כל כך בנתוני הרייטינג. ואולם, כאשר מביטים על העונה החמישית של הסדרה, אפשר לקבוע בפה מלא: הסדרה "נמרחה" יותר מדי זמן והייתה צריכה להסתיים כבר בתום העונה השלישית. נכון, היה צריך לשנות את קצב ההתקדמות של הסדרה, אבל זה היה נחוץ. העונה החמישית היא עדות לכך.

אם עונות אחד עד ארבע סיפרו את סיפור עלייתו של ארתור למלוכה והיווצרות האגדה של "אבירי השולחן העגול", הרי שהעונה החמישית מספרת את סיפור נפילתו של ארתור עד למותו בפרק האחרון של העונה והסדרה. ואולם, אם מספרים במשך ארבע עונות תהליך עלייה, קשה להבין כיצד בעונה אחת מספרים תהליך של ירידה וזה גם מה שצורם בצפייה בעונה זו.

עובדה נוספת שבולטת בסדרה כולה ובמיוחד בעונה החמישית היא עד כמה מדובר בסדרה שהיא אנטי נשית. נכון, בסופו של דבר, לאחר מותו של ארתור, גוונביר נשארת המלכה (די ברירת מחדל), ואולם עובדה זו מבליטה מאד עד כמה הגברים הם החברה הטובים ואילו הנשים הן הערמומיות, הן הפגע הרע והן מי שרק יכולות להרוס. את המאבק של ארתור ומורגנה ניתן עוד להבין, ואולם בעונה זו רואים כיצד גוונביר (שבעברה לא יכלה להחליט בין ללאנסלוט לארתור) הופכת לכלי שרת בידי מורגנה ומנסה לגרום לחיסולו של ארתור, בעלה, עד אשר מרלין מצליח להציל אותה ולבטל את שטיפת המוח שמורגנה עשתה לה.

השימוש בדמותה של האישה כנחש וכהורסת לא מסתכם בעונה זו רק במורגנה ובגוונביר. כל מי שמכיר את הסיפור של "ארתור ואבירי השולחן העגול" יודע, שמי שאמור להביא למפלתו של ארתור ולמותו הוא מורדרד, ואכן בפרק סיום העונה זה קורה. ואולם, עד לפרק ה 11 של העונה החמישית מורדרד הוא נער טוב ואפילו אביר של קאמלוט, אבל רק לאחר שקארה (אלכסנדרה דאולינג), אהובת ילדות שלו (בואו נקרא לילד בשמו, זה בדיוק מה שהיא הייתה למרות שלא נאמרו הדברים בצורה גלויה), נכנסת לתמונה ומוצאת להורג לאחר שהיא מנסה לרצוח את ארתור, פסק דין שהיה הוגן לכל הדעות וארתור גם נותן לה פתח להתחרט ובעקבות כך הוא יבטל את גזר הדין שלו, אך היא לא מסכימה ומוצאת להורג, רק בנקודה הזאת מורדרד מורד בארתור ומצטרף למורגנה (בסיפור המקורי הוא לצידה מהרגע הראשון ולמעשה בובה שלה). כלומר, הייתה זו אישה שמדרדרת את מורדרד לרצוח את ארתור.

המפיקים לא הסתפקו בכך ויצרו עוד דמות נשית חורשת רעות. מדובר בדמותה של אירה (ארין ריצ'ארדס), אשר נצמדת אל סר גוואין וסוחטת ממנו מידע אותו היא מעבירה למורגנה וגורמת לנזק רציני למערכה של ארתור, עד אשר סודה מתגלה והיא מוצאת להורג.

מול ארבעת הנשים הללו הגברים מוצגים באור חיובי ואפילו דמותו של מורדרד, אשר בסופו של דבר רוצח את ארתור, מצטיירת כדמות טראגית, אשר רק רצח אהובתו גורמת לשינוי באופיו שבהתחלה היה חיובי. ואפילו לא הזכרתי את דמותם של ארתור, מרלין, סר גוואין, סר פרסיבל, גאיוס וכל השאר...

נקודה שצרמה בצפייה בעונה זו היא סיום הסדרה. הקרב בין החילות של מורגנה לזה של ארתור וקאמלוט מתרחש אולי בסך הכל רבע שעה. קצת מאכזב, שקרב שנבנה במשך כמעט חמש עונות מסתיים ברבע שעה. גם מותה של מורגנה על ידי מרלין, לקראת סוף הפרק האחרון, הוא כמעט כמו אנטי קליימקס. בסוף העונה מורגנה יודעת שמרלין הוא אמריס המכשף הגדול, ובסופו של דבר כאילו שגעון הגדולות מכריע אותה והיא נותנת לו לדקור אותה בחרב ולא, כשהיא לא מודעת לכך שהיא חושלה על ידי דרקון ולכן יכולה לפגוע בה. נראה היה שהמפיקים רצו להיפטר מהנושא מהר ולהציג את סצינת הסיום הכואבת בין מרלין לארתור, עד שהלה נופח את נשמתו. היה ניתן לצפות לקרב גדול יותר בין מרלין למורגנה. עושה רושם, שרצו להתייחס לפרק הזה כאפילוג לסופה של הסדרה. ואולם, אם רצו לעשות זאת, היו צריכים לסיים את המאבק בין מורגנה למרלין כבר בפרק הקודם לאחר מאבק רציני ולהקדיש את כל הפרק רק למערכת היחסים שבין מרלין לארתור עד למותו.

בגזרה של התסריט, ניתן להבחין בעייפות החומר. כיצד ? הרעיונות הם אותם רעיונות מארבע העונות הקודמות, התסריט בעל אותו מבנה, השחקנים אותם שחקנים, אבל מי שצפה בארבע העונות הקודמות כבר מגיע עייף לאקט הסיום של הסדרה. בעיקר, משום שההפקה לא הציגה רעיונות חדשים, זאת מלבד הרעיון של הפרקים הראשונים בהם הוצג הרעיון הגרוע שבמרכזו עמדה העובדה שהדרואידים (והדת הישנה) סגדו למעשה לחייזר. רעיון מגוחך.

אז, לראות או לא לראות ?

רק אם לא עייפתם מהסיפור ואתם רוצים לראות כיצד הוא מסתיים. בפועל, מדובר בעונה החלשה מבין חמש העונות ובעיקר ניתן להצביע על עייפות החומר ואי התחדשות. ניתן היה לצפות לסיום הרבה יותר הולם לסדרה. אלמנט אחד שכן ניתן לזקוף לזכות הסדרה הוא, שהם לא סיפרו את הסיפור של "אגדת המלך ארתור" בצורה הרגילה שכולם מכירים. באופן אישי, אהבתי יותר את המיני סדרה "מרלין" של הולמארק משנת 1998 בכיכובם של סאם ניל, הלנה בונהאם קרטר, מירנדה ריצ'ארדסון ואיזבלה רוסוליני. שלש שעות שתימצתו את הרעיון בצורה מעולה ועם סוף מושלם. נסו ותיווכחו בעצמכם.

יום שני, 25 בנובמבר 2013

רייטינג: יום ראשון ה 24 בנובמבר 2014, תוצאות סופיות: הלוח של רשת FOX מתאושש, The Good Wife נופלת מעט.


נתונים טובים:

The Simpsons עלתה מ 1.8 ל 3.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.08 ל 6.78 מיליון צופים.

Family Guy נשארה על 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 4.46 ל 4.58 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:
 
Bob's Burgers עלתה מ 1.5 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.17 ל 4.08 מיליון צופים.

American Dad עלתה מ 1.6 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.55 ל 3.86 מיליון צופים.

The Mentalist עלתה מ 1.4 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.72 ל 10.94 מיליון צופים.

The Amazing Race ירדה מ 2.0 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.12 ל 7.97 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

The Good Wife ירדה מ 1.4 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.72 ל 9.70 מיליון צופים.

הודעה: דבר בעל הבלוג.


מאחר והורדתי את "פינת המענה לקוראים", ומרבית מהשאלות שהתקבלו הינן לגבי סדרות שראיתי או לא ראיתי, אני מוצא לנכון לפרסם את רשימת הסדרות שצפיתי בהן לאחרונה, ערכתי להן "שלב סיכום עונה" ואפרסם אותם בעתיד הקרוב, לאו דווקא באותו סדר:

Hunted
Transporter
World Without End (מיני סדרה)
The Lying Game עונה שנייה.
Damages עונה חמישית.
The Hour עונה שנייה.
Merlin עונה חמישית.
אליפים עונה שלישית.
החממה עונה ראשונה.
Beauty & The Beast עונה ראשונה.
Once Upon a Time עונה שנייה.
Person Of Interest עונה שנייה.
The Vampire Diaries עונה רביעית.
Supernatural עונה שמינית.
Arrow עונה ראשונה.

סדרות שאצפה בהן בימים הקרובים ואז אכתוב עליהן "שלב סיכום עונה":
 
Revolution עונה ראשונה.
Psych עונה שביעית.
Dallas עונות 1 ו 2.
House Of Anubis עונה 3.
 
 
כמו כן, בשבועות הקרובים אתחיל לצפות בסדרות הבאות, וככל הנראה (הערכה גסה), אסיים לצפות בהן רק בחודש מאי 2014 (לא אצפה בהן ברצף, אלא, ככל הנראה, במצב של כפרק לשבוע):

Dexter עונות 7 ו 8.
Homeland עונות 2 ו 3.
Strike Back עונות 3 ו 4.
Falling Skies עונות 2 ו 3.
Teen Wolf עונה 2 והחצי הראשון של עונה 3.
Under The Dome עונה 1.
Haven עונה 4.


לכן, אין טעם לשאול לגבי הסדרות הללו באם צפיתי בהן או לא.

לגבי עונת 2014-2013, צפיתי עד עתה בכל הקומדיות החדשות ועוד לא החלטתי אם לפרסם ביקורת לכל אחת מהן, או שאפרסם סקירה כללית על כל הקומדיות בכתבה אחת. ימים יגידו. לגבי הדרמות החדשות, מפאת חוסר זמן לא יצא לי לצפות במרביתן. ככל הנראה אתחיל לצפות בהן בסמוך לתקופת הקיץ. מבין הדרמות שכן יצא לי לראות ניתן לציין את:

Sleepy Hollow (שכבר פרסמתי לגביה ניתוח)
Reign (שגם עליה פרסמתי ביקורת)
Witches Of East End
Ravenswood
Almost Human

לגבי שלש הסדרות האחרונות, יכול מאד להיות שאפרסם בקרוב ביקורות.

יום ראשון, 24 בנובמבר 2013

פרסום: נקבע מועד לחזרת הסדרה Oprhan Black.


"היום הותר לפרסום" כי העונה השנייה של סדרת המדע בידיונית Oprhan Black תעלה ביום שבת ה 19 באפריל. מישהו מתחיל את הספירה לאחור ?

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Company You Keep - המוצא האחרון - מותחן פוליטי, אשר שם במרכז את דמותו של ג'ים גראנט (רוברט רדפורד), אלמן ואב חד הורי, שבצעירותו היה שייך למחתרת אנרכיסטית ועד היום מבוקש עבור שוד בנק ורצח. ג'ים התחבא מה F.B.I במשך שלשים שנה כאשר התחזה לעורך דין. אך כתב צעיר בשם בן שפרד (שייה לה בוף) מגלה את זהותו ומכריח אותו לברוח בכדי למצוא את מימי, אהובתו לשעבר, אשר יכולה להוכיח את חפותו, משום שהוא לא רוצה לוותר על בתו בת ה 11. בן ממשיך לרדוף אחרי הסיפור וג'ים, אך מגלה שיש דברים חשובים יותר מעוד כותרת בעיתון.

לכאורה, מדובר בסיפור מעניין מאד. הרעיון לא כל כך חדשני, כבר ראינו סרטים קודמים, אשר עסקו באנשים, שמנסים להסתתר מעברם, אבל בפועל מדובר בדרמה קצת מעייפת ובעיקר בינונית. מסרט בו מככבים שחקנים כגון רוברט רדפורד ושייה לה בוף היית מצפה לקצת יותר, אך הבעיה מסתתרת בעיקר בתסריט (המבוסס על ספר משנת 2003), שכמעט ולא מציע עליות ומורדות. בסרט מהסוג הזה אמורים להיות קצת יותר קטעי אקשן, הרי מדובר ברדיפה, אך בפועל זה לא קורה והקצב על המסך מתנהל על מי מנוחות כמעט עד לסופו, כאשר גם הסצינה הסופית (וגם לא זו שקדמה לה) לא מסתיימת בצורה חזקה, אלא כאילו מסיימים את העמוד האחרון בספר. ואולי בכך נטועה הבעיה, בתור ספר הרעיון אמור לעבור בצורה טובה יותר, על המסך הוא היה צריך לעבור שינויים בכדי להתאימו עבור הצופים וזה לא נעשה. 

אז, לראות או לא לראות ? 
אפשר לראות, אבל לא חייבים. לא מדובר בסרט גדול ולא יקרה מאומה אם תדלגו עליו, אך במידה ותתקלו בו בטלוויזיה או יתגלגל לידיכם ה DVD, אפשר לצפות בו.



The Incredible Burt Wonderstone - בארט וונדרסטון הלא ייאמן - לבארט וונדרסטון (סטיב קארל בדמות המבוגרת) נטפלו כאשר היה קטן, אך כאשר קיבל ליום הולדתו ערכת קסמים של הקוסם ראנס הוליוויי הוא מחליט שהוא רוצה להיות קוסם. הוא חובר לילד חולני בשם אנטון מארבלטון (סטיב בושמי בגרסה המבוגרת) והשניים פוצחים בקריירה מבטיחה בלאס וגאס בתור קוסמים ומריצים שם מופע מצליח, כאשר מצטרפת אליהם בשלב כלשהו עוזרת בשם ג'יין (אוליביה ויילד), אשר שואפת להיכנס אל עולם הקסמים בעצמה. יום אחד מגיע ללאס וגאס קוסם יהיר בשם סטיב גריי (ג'ים קארי), אשר מבצע קסמים פיזיים ודי מחרידים, שגורמים לצופים להתמכר אליו והמופע של בארט ואנטון נקלע לקשיים משום שהם לא מתחדשים.

כאשר אחד מהקסמים שבארט ואנטון מנסים לבצע לא עולה יפה השותפות בין השניים והחברות הארוכה שלהם מגיעה לסיומה. בארט נאלץ לכתת את רגליו למקומות הזויים בכדי לשרוד מאחר ואין לו כסף. באחד המקומות, בית אבות, הוא נתקל בראנס הוליוויי והלה מצליח להחיות אותו מחדש. עתה בארט ינסה לאחד כוחות מחדש עם אנטון וג'יין, בה הוא גם חושק, בכדי להניב מופע חדש ולזכות מחדש בתהילה.

מדובר בקומדיה חביבה, לא כל השורות בה מצחיקות, אבל בניגוד לסרטים אחרים בשנים האחרונות, כאשר ניתן לזהות קאסט של שמות מוכרים, הרי שבסרט הזה הקאסט דווקא הוא היתרון הגדול שלו. הסרט הזה גם מוכיח בפעם המי יודע כמה שסטיב קארל הוא שחקן על, בוודאי בכל מה שקשור לקומדיה. כמעט כל שורה שהוא מוציא מהפה יכולה לגרום לצופה לצחוק, גם אם לא מדובר בתסריט גדול. ההוכחה לכך מגיעה לכך בסרט הזה, כאשר רוב התפניות מוכרות וגם התסריט לא שנון ביותר, אבל קארל מצליח להחזיק אותו במשך קרוב למאה דקות.

הסרט גם מחזיר את ג'ים קארי אל האלמנטים הקומיים בהם הוא זרח באמצע שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים ובשנים האחרונות קצת נשכח. ולגבי אוליביה ויילד, מדובר ביפה התורנית בסוג הקומדיות הנ"ל (למרות שהיא עושה עבודה טובה בסרט) ולאחר שמביטים בתפקידים שהיא קיבלה בשנים האחרונות בסרטי קולנוע צריך להרים גבה ולשאול האם היא לא מבוזבזת בתפקידים שקטנים למידתה.

אז, לראות או לא לראות ?
רק עבור סטיב קארל וג'ים קארי כדאי לראות את הסרט. שני ענקים קומיים, אשר עם תסריט קצת יותר טוב, שגם עבר שינויים במשך שנים (הרעיון נהגה בשנת 2006) עד שזכה להגיע למסך הגדול, יכול היה להיות הרבה יותר טוב.


The Call - הקריאה  - האלי ברי מגלמת את דמותה של ג'ורדן טרנר, מוקדנית חירום, אשר מקבלת שיחה מילדה בשם ליאה שגבר פרץ לדירתה ובשל החלטתה שגויה שקיבלה, גורמת למותה. בשל כך, ג'ורדן לא יכולה להמשיך לעבוד כמוקדנית ועוברת להדרכה של מוקדנים מתחילים. יום אחד מתקבלת קריאה מנערה בשם קייסי שבו היא טוענת שהיא נחטפה בחניון של קניון וג'ורדן מנסה לתקשר איתה בכדי לגרום לכך שהמשטרה תחלץ אותה, אך ככל שעובר הזמן היא מבינה שמדובר באדם שרצח את ליאה. ג'ורדן עושה מעל ומעבר בכדי לעזור לקייסי, עד כדי התמודדות פיזית מול החוטף.

אין יותר מדי מה להגיד על הסרט. רעיון מקורי הוא לא כל כך, במיוחד לאור כל הסדרות שעוסקות ברוצחים סדרתיים, התסריט סביר ולא יותר מכך, לא תזכרו אותו לאחר שהסרט יסתיים. לגבי המשחק, האלי ברי היא שחקנית טובה ועושה את עבודתה בצורה מעולה, אולם אין לצידה שחקנים בקליבר שלה וכך נוצר מצב של אי שוויון בין הדמות שלה לרוצח והיא מאפילה עליו ותוצאת הסרט ברורה כבר מתחילתו.

יש לי גם שאלה שקשורה לתסריט (זהירות ספויילר) לא ברור לי מדוע כאשר הרוצח מביא את קייסי לבונקר שלו הוא חייב להוריד לה את החולצה ולהשאיר אותה עם חזייה. באותה הזדמנות היה מוריד לה את המכנסיים ומשאיר אותה עם תחתונים. הפעולה לא הייתה נחוצה, במיוחד לאור העובדה שהחזה של השחקנית אביגיל ברסלין (קייסי) קטן והאקט לא משיג את האפקט הרצוי.

אז, לראות או לא לראות ?
אם אין לכם משהו אחר לצפות בו, אפשר לראות, בכל זאת, מדובר ב 90 דקות בלבד, אבל אם אתם עמוסים (בזמן או בסדרות שאתם צופים בהן) אתם יכולים גם לדלג עליו, לא יקרה שום דבר.

 

יום שבת, 23 בנובמבר 2013

רייטינג: יום שישי ה 21 בנובמבר 2013,תוצאות סופיות: Bones משפרת עמדות בשבוע השני שלה ביום שישי, Nikita פתחה בצורה חלשה מאד.




נתונים טובים:

Shark Tank עלתה מ 1.7 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.48 ל 6.90 מיליון צופים.

Blue Bloods עלתה מ 1.4 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 11.79 ל 11.90 מיליון צופים.

Hawaii Five-O ירדה מ 1.6 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.9 ל 9.92 מיליון צופים.

Bones עלתה מ 1.2 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.18 ל 5.78 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Last Man Standing נשארה על 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 6.15 ל 6.21 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

The Neighbors עלתה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.95 ל 3.93 מיליון צופים.

Raising Hope עלתה מ 0.8 ו 0.7 ל 0.8 ו 0.8 נק' מדד, ומ 2.38 ו 2.03 ל 2.45 ו 2.25 מיליון צופים בהתאמה.

The Carrie Diaries נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 780 ל 710 אלף צופים.

Nikita פתחה עונה עם 0.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 740 אלף צופים.

רייטינג: יום חמישי ה 21 בנובמבר 2013: הערב של רשת CBS בעלייה קלה.


נתונים טובים:

The Big Bang Theory עלתה מ 5.2 ל 5.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 18.30 ל 18.94 מיליון צופים.

Scandal נשארה על 2.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 9.04 ל 8.93 מיליון צופים.

The Millers עלתה מ 2.6 ל 2.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.08 ל 11.78 מיליון צופים.

The Vampire Diaries נשארה על 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 2.72 ל 2.67 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Grey's Anatomy נשארה על 2.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 8.56 ל 8.61 מיליון צופים.

The Crazy Ones עלתה מ 2.1 ל 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.59 ל 8.60 מיליון צופים.

Two and a Half Men נשארה על 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 8.66 ל 8.69 מיליון צופים.

Reign נשארה על 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 1.69 ל 1.81 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

Elementary עלתה מ 1.6 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.54 ל 9.24 מיליון צופים.

The X Factor עלתה מ 1.3 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.18 ל 5.54 מיליון צופים.

Glee נשארה על 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 4.22 ל 4.09 מיליון צופים.

Parenthood נשארה על 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.77 ל 3.65 מיליון צופים.

Parks & Recreation ירדה מ 1.1 ל 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.03 ל 2.81 מיליון צופים.

Sean Saves the World נשארה על 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 2.64 ל 2.99 מיליון צופים.

The Michael J FOX Show נשארה על 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 2.53 ל 2.89 מיליון צופים.

Once Upon A Time In Wonderland נשארה על 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.73 ל 3.53 מיליון צופים.

פרסום: Witches of East End חודשה.


רשת Liftime הודיעה על חידוש סדרת המכשפות שלה Witches of East End לעונה שנייה, אשר תעלה לאוויר בשנת 2014 ותמנה 13 פרקים. חדשות טובות למעריצי הסדרה, האם אתם נמצאים בקטגוריה הזאת ?

יום שישי, 22 בנובמבר 2013

פרסום: רשת FOX פרסמה את הלוח שלה לחצי השני של עונת החורף 2014-2013. .

להלן השינויים שהרשת ביצעה בחצי השני של העונה:


5 בינואר: יום ראשון.

חזרה מחופשה של ערב האנימציה.


6 בינואר: יום שני.

Almost Human,  Sleepy Hollow  - חזרה מחופשה.


7 בינואר: יום שלישי.

חזרה מחופשה של ערב הקומדיות.


10 בינואר: יום שישי.

Bones, Raising Hope - חזרה מחופשה.

Enlisted - פתיחת עונה.


15 ו 16 בינואר: ימי רביעי וחמישי.

"אמריקן איידול" - עונה חדשה.


19 בינואר: יום ראשון.

שעה 10: The Following - פתיחת העונה.


20 בינואר: יום שני.

Sleepy Hollow  - פרק סיום העונה.

The Following - הפרק השני לעונה.


23 בינואר: יום חמישי.

"אמריקן איידול" - שעת השידור החדשה (שעה שמונה).

Rake - פתיחת עונה של סדרת עורכי הדין החדשה של הרשת.


27 בינואר: יום שני.

Almost Human - פרק חדש.  

The Following  - הפרק השלישי לעונה.


28 בינואר: יום שלישי.

The Mindy Project - פרק סיום עונת החורף.


2 בפברואר: יום ראשון (ערב הסופרבול).

Brooklyn Nine-Nine, New Girl.


4 בפברואר: יום שלישי.

Brooklyn Nine-Nine - עוברת לשעה תשע וחצי.


11 בפברואר: יום שלישי.

Dads - שני פרקים ברצף ואז יוצאת לחופשה, כאשר מועד חזרתה לא ברור (יתכן ששאר פרקי העונה ידחו לחודש מאי או אפילו לעונת הקיץ)


25 בפברואר: יום שלישי.

Glee - חוזרת לשעת השידור של שעה שמונה בימי שלישי בפתח עונת האביב שלה.

New Girl, Brooklyn Nine-Nine - פרקים חדשים.


25 במרץ: יום שלישי.

Brooklyn Nine-Nine - פרק סיום העונה.


1 באפריל: יום שלישי.

Glee - פרק חדש.

The Mindy Project - שני פרקים ברצף החל מהשעה תשע.


8 באפריל: יום שלישי.

Glee, New Girl - פרקים חדשים.

The Mindy Project - עוברת לשעת שידור חדשה בשעה תשע וחצי.

יום חמישי, 21 בנובמבר 2013

רייטינג: יום רביעי ה 20 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: Modern Family ו Arrow עם ירידה גדולה.


נתונים טובים:

Modern Family ירדה מ 3.8 ל 3.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.75 ל 10.19 מיליון צופים.

Criminal Minds עלתה מ 2.7 ל 2.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.63 ל 12.40 מיליון צופים.

Arrow ירדה מ 1.2 ל 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.09 ל 2.66 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

הישרדות נשארה על 2.54 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 9.87 ל 10.18 מיליון צופים.

The Middle ירדה מ 2.4 ל 2.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.93 ל 8.53 מיליון צופים.

CSI עלתה מ 1.9 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.47 ל 11.19 מיליון צופים.

Super Fun Night ירדה מ 2.0 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.84 ל 5.52 מיליון צופים.

Law and Order: SVU נשארה על 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 6.16 ל 5.97 מיליון צופים.

Revolution ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 5.17 ל 5.37 מיליון צופים.

The Tomorrow People נשארה על 0.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 1.65 ל 1.70 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

Back In The Game ירדה מ 1.8 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.47 ל 6.14 מיליון צופים.

The X Factor נשארה על 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 5.78 ל 5.51 מיליון צופים.

Nashville עלתה מ 1.5 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.52 ל 5.75 מיליון צופים.

שלב סיכום עונה: Nikita, עונה שלישית: שני חצאים שונים לחלוטין.



כאשר הסדרה "ניקיטה" עלתה לאוויר בשנת 2010 ברשת ה CW היא לא הצליחה לנפק לעצמה קהל רב ולכן בעונתה השנייה היא נדחקה אל שעת שידור, שהיא בדרך כלל בית קברות לסדרות: יום שישי בערב. במספר הצופים הכללי הסדרה התייצבה בצורה סבירה, אולם בנתוני הדמו היא לא סיפקה את הסחורה ושאלת חידושה לעונה שלישית לא היה ברור. בשל כך, מפיקי הסדרה סיימו את העונה השנייה ב"מפץ גדול", כאשר ניקיטה חיסלה את פרסי, האיש שעמד מאחורי "דיוויז'ן" המרושעת. ואולם, רשת ה CW הודיעה בסופו של דבר למפיקים שהם קיבלו עונה נוספת ולא רק שהם קיבלו עונה נוספת, אלא שמדובר בעונה מלאה בת 22 פרקים.

התוצאה ?

בהפקה נאלצו להתחיל את העונה השלישית כמעט מאפס. הפעם, ניקיטה, מייקל, בירקהוף וראיין הם אלו שנאלצו לרדוף אחרי סוכנים שסרחו, לתפוס אותם ולהעניק להם את האפשרות להשתנות או להסתכן במאסר. כפועל יוצא מכך, כמעט כל עשרת הפרקים הראשונים של העונה עסקו בכך. אם לפרק או שניים זה היה סביר הרי שבשלב מסוים זה היה משעמם וצפוי. הסדרה איבדה בשלב זה את החדות שלה ונראה היה שהם "עפים" עם כיסויי עיניים.

מעט מאד מהפרקים הנ"ל עסקו בנושא המרכזי השני, וגם העיקרי, של העונה: המרדף של ניקיטה אחר אמנדה, שמצד שני גם צדה אותה. ואולם, הפרקים הבודדים שעסקו בנושא הנ"ל הראו עד כמה איכותית הסדרה יכולה להיות, כאשר הפרקים מרוכזים ואינטנסיביים. פחות העיסוק של מערכת היחסים שבין ניקיטה ומייקל או אלכס (לינדזי פונסקה המדהימה ביופיה) ושון ויותר המרדף של החתול ועכבר בין ניקיטה ואמנדה (אם כי בשלב כלשהו בעונה קשה היה לזהות מיהו החתול ומיהו העכבר).

נכון, חלק מהפרקים היו מחויבים המציאות, בין היתר בכדי לבסס את דמותו של אואן לצידה של ניקיטה, לאחר שמייקל איבד את ידו במהלך מרדף אחר אמנדה, בכדי להגיע בחלק השני של העונה אל זהותו האמיתית של אואן (ששמו האמיתי מתברר היה סאם), אך עדיין התוצאה הייתה חד משמעית: הסדרה סיפקה ברגעים אלו אקשן טוב, אך לעיתים נראה היה שהתסריטאים "טוחנים מים".

ואז הגיע החלק השני.

ההבדל שבין החצי הראשון של העונה לשני (מהפרק ה 11 עד תום העונה) היה תהומי. נראה היה שהסדרה נכנסה מהילוך ראשון לרביעי בין רגע. זה התחיל בהפללה של שון על ידי אמנדה ברצח של קנדריק, ראש ה C.I.A, המשיך בבגידה של אמנדה בחבר שלה ארי טהסרוב, דרך חטיפתה של אלכס ושינויה מבחינה פסיכולוגית בכדי שזו תגרום לכאוס בתוך "דיוויז'ן" אותה ניקיטה ומייקל ניהלו, התעמקות גדולה יותר ב"חנות" האמיתנית אותה זכינו לראות בסוף העונה השנייה למשך זמן קצר, כאשר פרסי ניסה להתקבל לשירותיה ולקראת סוף העונה השלישית אמנדה חברה אליהם, אלכס מנסה לחסל את ראיין ובסופו של דבר שון, החבר שלה, מת כאשר הוא נקלע לאש הצולבת בתוך דיוויז'ן בשעה שחלק מהסוכנים ניסו לברוח מהפחד שהנשיאה תוציא פקודת הרג נגדם ועד לבגידה של אואן\סאם ולבסוף ההפללה של אמנדה את ניקיטה מתוך ברירה: חיי מייקל או חיי נשיאת ארה"ב.

חלק זה של העונה הציג עליית מדרגה כמעט מפרק לפרק ובנוסף לכל גם הראה לצופים כיצד סדרת אקשן צריכה להיראות. הבעיה היא, שבשלב זה לסדרה כבר לא היה לאן להתפתח מבחינת קהל הצופים (הסדרה ירדה מ 2.32 מיליון צופים בממוצע לפרק בעונה הראשונה, ל 1.77 בעונה השנייה ורק 1.38 מיליון בעונה השלישית, כאשר הפרקים האחרונים של העונה נעו סביב מיליון צופים בלבד). נראה היה שבהפקה שוב סגרו את הקצוות של כל הסיפור (בפרק האחרון החבורה מפוצצת את דיוויז'ן, אשר חוסלה סופית). נכון, נשאר רק עניין ההפללה של ניקיטה והמאבק הסופי של ניקיטה באמנדה ו"החנות", אבל העונה הרביעית המקוצרת אמורה לסגור סופית את הקצוות. כל שאר הרעיונות והעולם שליווה את הסדרה בשלש העונות הראשונות הסתיים. לכן, ניתן לראות בעונה הרביעית הממשמשת ובאה כמעין ספין אוף או אקורד הסיום שלה.

ראוי לציון גם את הפרק ה 18 של העונה בו מתגלה סוף סוף הסוד הגדול של אמנדה: מתברר ששמה בכלל הוא הלן, שהיא הייתה נתונה לניסויים לא חוקיים שאביה ביצע בה כאשר הייתה ילדה ובסופו של דבר היא חיסלה את אביה ואת אחותה התאומה, ששמה היה אמנדה ולאחר מכן היא לקחה את שמה של אחותה מאחר והעולם לא היה מודע לכך שהיא הייתה קיימת. מדובר באחד מהפרקים החזקים ביותר של הסדרה אם לא החזק שבהם.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות. על החצי הראשון של העונה ניתן "לרפרף" במהירות (וחובה לצפות בהם בכדי להבין את המשך העונה), אולם החצי השני של העונה יספק הנאה צרופה.

דרך אגב, במרבית הביקורות שלי על סדרות הנוער בארץ טענתי שלא יודעים כיצד לסיים עונה בצורה נכונה. ראוי שהתסריטאים של סדרות הנוער הישראליות יצפו בסדרה הזאת ויבינו כיצד עושים זאת נכון. הגעה לפרק האחרון, כאשר כל הקצוות של העונה סגורים, פרק אחרון שעוסק רק בנושא אחד, סגירת הנושא של הפרק ופתיחת פתח לעונה הבאה. כך בדיוק צריכה לנהוג כל סדרה ישראלית וזאת בניגוד ל"האפי אנד" שאנו רואים. אז נכון, מדובר בסדרות לבני הנוער, אבל האם גם להן לא מגיעה התייחסות טובה יותר מאשר השמאלץ הרגיל ? ודרך אגב, גם בפרק האחרון של העונה השלישית של "ניקיטה" היה רגע של שמאלץ כאשר מייקל מת וקשה היה להחזיר אותו לחיים עד אשר ניקיטה חזרה והתחננה שיחזור אליה, אבל עבור עונה שלמה ניתן לסלוח למפיקים על מעידה רגעית. רק שלא יקרה שוב...

יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

רייטינג: יום שלישי ה 19 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: The Mindy Project עם נתונים מחרידים, הערב של CBS יציב.


נתונים טובים:
 
The Voice ירדה מ 3.4 ל 3.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.64 ל 11.65 מיליון צופים.

NCIS נשארה על 3.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 19.37 ל 19.66 מיליון צופים.
 
NCIS:LA עלתה מ 2.4 ל 2.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 14.88 ל 14.99 מיליון צופים.

Supernatural ירדה מ 1.1 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.36 ל 2.01 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D עלתה מ 2.2 ל 2.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.67 ל 6.89 מיליון צופים.

Person Of Interest נשארה על 2.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 12.60 ל 12.28 מיליון צופים.

Chicago Fire ירדה מ 2.2 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.66 ל 7.49 מיליון צופים.

The Biggest Loser עלתה מ 1.8 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 6.26 ל 6.49 מיליון צופים.


נתונם גרועים:

New Girl נשארה על 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 3.36 ל 3.26 מיליון צופים.

The Goldbergs ירדה מ 1.7 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 5.12 ל 5.03 מיליון צופים.

Brooklyn Nine-Nine עלתה מ 1.4 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.26 ל 3.36 מיליון צופים.

The Mindy Project ירדה מ 1.4 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.66 ל 2.40 מיליון צופים.

Dads עלתה מ 1.2 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.19 ל 3.21 מיליון צופים.

פרסום: Whitechapel בוטלה.


הסדרה Whitechapel בוטלה לאחר ארבע עונות. לא מדובר בהחלטה מפתיעה לאור העובדה שנתוני העונה הרביעית היו הגרועים ביותר של הסדרה ונעו סביב 4.9 מיליון צופים בלבד. חבל, העונה הראשונה הייתה מעולה ולאחר מכן החלה ירידה, אבל עדיין מדובר במוצר טוב.

פרסום: Necessary Roughness בוטלה.


רשת USA ביטלה את הסדרה Necessary Roughness לאחר שלש עונות. אין בכך הפתעה גדולה לאור העובדה שהסדרה נאבקה בנתוני רייטינג בינוניים ומטה החל מהרגע שעלתה לאוויר. מישהו מצטער על כך ?

יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

פרסום: רשת ABC פרסמה את הלוח שלה לחצי השני של עונת 2014-2013.



להלן השינויים שהרשת ביצעה לחצי השני של העונה שלה:

2 בינואר 2014: יום חמישי.  

שעה 8: The Taste.

שעה 10: The Assets - מיני סדרה בת 8 פרקים המבוססת על חייו של סוכן C.I.A סנדי גריימס.

6 בינואר 2014: יום שני 8 בערב.

הרווק.

7 בינואר 2014: יום שלישי שעה 10.

Killer Woman - מולי פארקר היא האישה היחידה בקרב הטקסס ריינג'רים, אישה יפה שלא מפחדת לנקוט בכוח בכדי להשיג את שלה.

15 בינואר 2014: יום רביעי 8 וחצי.

Suburgatory - עונה 3.

26 בפברואר 2014: יום רביעי 9 וחצי.

Mixology - מתרחשת בבר סקסי במנהטן, ותתאר את המתרחש בו במהלך לילה אחד.

9 במרץ 2014: יום ראשון.

שעה 9: Resurrection - מה קורה, כאשר האנשים אותם קברת והתאבלת עליהם חוזרים ודופקים על דלתך ? זה מה שקורה לתושבי אורורה, שחייהם משתנים בשל כך.

שעה 10: Revenge בשעה חדשה. (הסדרה יוצאת לחופשה החל מה 15 בדצמבר 2013)

11 במרץ 2014: יום שלישי 10 בערב.

Minds Games - מערכת יחסים בין שני אחים, גאון בעל מחלה של דו קוטביות ופושע לשעבר, אשר פותחים סוכנות בכדי לפתור את הבעיות של הקליינטים שלהם באמצעות מדע ומניפולציות. כמו כן, אנשים בסוכנות "עובדים" אחד על השני.

Grey''s Anatomy ו Scandal יחזרו מהחופשה שלהן (הן יוצאות לחופשה החל מה 12 בדצמבר) רק ב 27 בפברואר 2014.

Nashville תשדר 4 פרקים במהלך חודשים ינואר-פברואר.

פרסום: Awkward קיבלה הזמנה לפרקים נוספת.


הסדרה Awkward כבר חודשה לעונה רביעית בת 10 פרקים. היום הודיעה רשת MTV על הזמנת 10 פרקים נוספים לעונה הרביעית ובכך עונה זו תכיל 20 פרקים וכנראה תפוצל גם היא לשתיים, כאשר החצי הראשון יעלה בקיץ 2014.

רייטינג: יום שני ה 18 בנובמבר 2014, תוצאות סופיות: Almost Human עם נתונים לא מלהיבים במשבצת השידור החדשה.



נתונים טובים:

The Voice ירדה מ 3.8 ל 3.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.99 ל 10.54 מיליון צופים.

How I Met Your Mother נשארה על 3.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי נשארה על 8.11 מיליון צופים.

Two Broke Girls נשארה על 2.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.23 ל 7.92 מיליון צופים.

Sleepy Hollow ירדה מ 2.6 ל 2.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 7.03 ל 7.09 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Mike & Molly נשארה על 2.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 8.65 ל 8.08 מיליון צופים.

Almost Human הגיעה ל 2.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 6.76 מיליון צופים.

רוקדים עם כוכבים עלתה מ 1.7 ל 2.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 12.57 ל 13.80 מיליון צופים.

Castle ירדה מ 2.0 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.05 ל 10.93 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

Mom נשארה על 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 6.96 ל 6.82 מיליון צופים.

Hostages ירדה מ 1.1 ל 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.53 ל 4.54 מיליון צופים.

Hart Of Dixie נשארה על 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 1.11 ל 1.03 מיליון צופים.
 
Beauty & The Beast נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 750 ל 680 אלף צופים.

ביקורת: Reign, עונה ראשונה, פרקים 5-1: לא הבית הנכון.



מרי מלכת הסקוטים, אשר את תולדות חייה הבוגרים מהמאה ה 16, מתארת הסדרה הנ"ל עבור רשת ה CW, הינה אחת מהדמויות הטראגיות ביותר בהיסטוריה, לצידן של קליאופטרה מלכת מצריים במאה הראשונה לפני הספירה ואן בולן, אשתו השנייה של הנרי השמיני מלך אנגליה. כל שלש הנשים הנ"ל, למרות ששיחקו תפקיד משמעותי בהיסטוריה, מתו מוות לא טבעי וכואב (קליאופטרה התאבדה בכדי שלא יוציאו אותה להורג, אן ומרי הוצאו להורג בשל האשמות חסרות בסיס), בסופו של דבר מרי הייתה המנצחת על יריבתה המושבעת, אליזבת הראשונה מלכת אנגליה, שגם הוציאה אותה להורג, מאחר שבנה הפך להיות מלך בריטניה (אנגליה, אירלנד וסקוטלנד) הראשון לאחר מותה של אליזבת. ממאגר הדמויות ההיסטוריות אין כמעט ספק שמדובר באחת מהדמויות המעניינות ביותר ומכיוון שסיפורה מתחיל בגיל צעיר הוא כביכול מתאים גם לרשת ה CW, שמעדיפה פרצופים צעירים על המסך שלה. אך, לאחר חמישה פרקים בלבד עושה רושם שהסדרה לא מצליחה להמריא.

אז, מדוע הסדרה לא מצליחה כל כך ?

ניתן למצוא לכך מספר סיבות. הראשונה והבולטת מכולן היא: מדובר בסדרה שהיא שונה מאד מהנוף של סדרות רשת ה CW. מדובר בניסוי של הרשת ולא פלא, שכאשר הפיילוט החל את דרכו בעונת הפיילוטים הקודמת הוא לא היה בעדיפות ראשונה וצבר כוח ככל שעונת הפיילוטים התקדמה. ככל הנראה, ברשת קיוו שבשל ההצלחה של דרמות תקופתיות כגון "רומא", "משפחת בורג'יה", "הטיודורוס" ועוד... הסדרה יכולה להצליח, אך בשל העובדה שבשנים האחרונות ברשת התמקדו רק באופרות סבון כגון "אחת שיודעת" או 90210, היכולת של הרשת להביא צופים שאוהבים סוג אחר של סדרות קטן מאד. שנה קודם לכן הרשת ניסתה זאת עם הסדרה Ringer, אשר הרמה שלה והכיוון הקריאטיבי שלה היה שונה לחלוטין ממה שהרשת הייתה רגילה אליו. התוצאה ? הסדרה קרסה לאחר עונה אחת בלבד ובוטלה, וזאת למרות שכיכבה בה שחקנית על כגון שרה מישל גלר.

המקרה של Reign חמור עוד יותר משום שאין לרשת שחקן אחד מרשים שניתן לשווק דרכו את הסדרה. אפילו ל"משפחת בורג'יה" היה את ג'רמי איירונס המוכר והטוב. למרות שלפי דעתי, הניסיון ללהק שחקנית ראשית בלתי מוכרת (אדלייד קיין) לתפקיד של מרי היה נכון, משום שהרשת הייתה זקוקה לפנים רעננות, הרי שברשת היו חייבים ללהק לפחות שחקן אחד (או שחקנית) מוכר וידוע, משום שבכל זאת, הסיפור מתמקד (לפחות בתחילתו) במרי כאשר היא נערה על סף היותה אישה ולכן במקום שהצופים ינסו לשייך את הסדרה אל הדרמות התקופתיות שציינתי עושה רושם שהצופים חושבים שמדובר בעוד אופרת סבון שהרשת מעלה. שם מוכר ורציני כדוגמת איירונס היה משווה לסדרה עומק וגם חשיבות. אבל לא, בהפקה החליטו שכל הפנים הצעירות (ויש הרבה כאלה) יהיו בלתי מוכרות ושהצוות המבוגר יהיה מורכב משחקנים מדרגה ב ומטה. לא ברור באם ההחלטה נפלה בשל בעיות תקציביות או מתוך החלטה מודעת. בכל מקרה, התוצאה שלילית.

גם השיבוץ של הסדרה עם The Vampire Diaries באותו ערב עושה לה עוול. כביכול, בהפקה חשבו שהיות ומדובר בשתי דמויות נשיות ראשיות במרכז הסדרה יהיה להן מכנה משותף, אך מדובר בשתי סדרות מסוג שונה לחלוטין. כיצד נערות שאוהבות סיפורי ערפדים יאותו להישאר ולצפות בדרמה תקופתית שכזאת ? הבעיה של הרשת היא, שאין לה שעת שידור אחרת לשבץ אותה. במידה והייתה משובצת ליום שני היא הייתה אבודה עוד לפני שהייתה עולה לאוויר, יום שלישי הפך ליום של על טבעי ויום רביעי של גיבורי על. להתחיל סדרה חדשה שכזאת בערב יום שישי הינה פריבילגיה שהרשת לא יכולה להרשות לעצמה. ואכן, לאחר חמישה שבועות בלבד הסדרה מאבדת כמעט מחצית מהקהל שסדרת הערפדים מובילה אליה, לפחות בנתוני הדמו ולעיתים גם במספר הצופים הכללי.

האם הסיפור מעניין ?

התשובה חד משמעית: כן. מדובר בסיפור של נערה (ולאחר מכן של אישה), אשר כל חייה סבו סביב תככים וניסיונות חיסול, של מאבקים לשרוד. כמו כן, אל הקלחת נכנסת דמותו של נוסטרדאמוס, חוזה העתידות המפורסם ביותר בהיסטוריה הכתובה. ואיך אפשר שלא לציין את האהבות שאפפו את דמותה של מרי, שאדלייד (שהיא, במילים עדינות, לא הנערה היפה ביותר בטלוויזיה) דווקא מיפה אותה. מהבחינה הזאת, ניתן למצוא קווים מקבילים לדמותה של קליאופטרה, שגם היא לא הייתה נאה מאד, אך ידעה לשבות את ליבם של גברים בעקבות הסקס אפיל שלה, אם כי במקרה של מרי המשיכה נבעה יותר מכוח החיות שלה ומהעובדה שיכלה להעניק לגברים מלוכה בממלכה אירופאית.

למי שמעוניין לקבל קצת רקע על התקופה, להלן התקציר: מרי היא היורשת לכס המלכות בסקוטלנד, אולם מאחר ומרי טיודור מלכת אנגליה (בתו של הנרי השמיני) עומדת למות ללא צאצאים, למרי יש גם זכות לכתר המלכות באנגליה, מאחר ורבים ראו באליזבת, בתו של הנרי השמיני מאן בולן, יורשת לא חוקית בשל העובדה שהכנסייה הקתולית לא אישרה נישואים אלו משום שהיא לא אישרה להנרי את גירושיו מאשתו הראשונה, קתרין. בשל כך, חששו באנגליה שמרי תתבע את כתר אנגליה לעצמה ומאחר והייתה צעירה היא גם תוכל להביא יורשים, ובכך למעשה סקוטלנד "תבלע" את אנגליה. בשל הסיבה הנ"ל, האנגלים ניסו בכל הזדמנות לחסל את מרי, גם לאחר שאליזבת עלתה על כס המלכות באנגליה היא המשיכה בניסיונות הללו, למרות שמרי הייתה בת דודתה.

בגזרת התסריט, חייבים לציין, שהוא קולח יותר מהתסריטים של הדרמות התקופתיות שהתרגלנו אליהן עד כה, ללא ספק בשביל להתאים את הסדרה לקהל הצעיר. אולם מצד שני, בניגוד לדרמות התקופתיות שציינתי, הסדרה הזאת פחות אלימה ובעיקר שומרת על כלליי העירום בערוץ ברודקאסט (כלומר, אין עירום). הוכחה לצנזורה ניתנה כבר בפרק הפיילוט כאשר צינזרו סצינה של אוננות נשית של אחת מנערות המלכה מרי לאחר שהן צופות בזוג מקיים יחסי מין. לצופים של הדרמות התקופתיות שהתרגלו לאיכות ולסצינות העירום קיימת בוודאי אכזבה מכך, למרות שלפי דעתי התסריט הינו הבעיה האחרונה של הסדרה, משום שהצופה, בוודאי אם מדובר בצופים צעירים, לא מרגיש שהזמן עובר.

אז, לראות או לא לראות ?

התשובה לכך לא פשוטה. מצד אחר, הרעיון מעניין, התסריט סביר מאד וכך גם המשחק, אולם הבעיה היא שחובבי הדרמות התקופתיות יחשבו שמדובר בסדרה ילדותית מדי מכפי שחזו עד כה ושהליהוק לא מספיק מרשים. עבורי מדובר בסדרה חביבה, אולם העצה שלי היא, שכל צופה צריך להחליט בעצמו אם הוא מוכן להשקעה שכזאת ורק אז לנסות את הפיילוט.

יום שני, 18 בנובמבר 2013

פרסום: "הכוכב הבא" מגיעה לרשת ABC בקיץ 2014.


רשת ABC קנתה את הפורמאט של "הכוכב הבא" ותעלה אותו בעונת הקיץ 2014 למשך 10 תוכניות. השאלה היא רק: בשביל מה צריך את זה בכלל ?

רייטינג: יום ראשון ה 17 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: Almost Human פתחה בצורה טובה.


נתונים טובים:

Almost Human פתחה עם 3.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 9.18 מיליון צופים.

Family Guy עלתה מ 2.0 ל 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.18 ל 4.46 מיליון צופים.

The Amazing Race ירדה מ 2.2 ל 2.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי נשארה על 9.12 מיליון צופים.

Once Upon a Time ירדה מ 2.1 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.71 ל 6.66 מיליון צופים.

The Simpsons עלתה מ 1.6 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 4.20 ל 4.08 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Revenge עלתה מ 1.3 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.49 ל 5.81 מיליון צופים.

The Good Wife ירדה מ 1.7 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.26 ל 9.72 מיליון צופים.

The Mentalist נשרה על 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 8.46 ל 9.72 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

Betrayal עלתה מ 0.8 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.20 ל 3.39 מיליון צופים.

יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

ניתוח: מגמות של תחילת עונת 2014-2013.



כחודשיים לאחר תחילת עונת 2014-2013, האבק של תחילת העונה מתחיל להתפזר, הסדרות החדשות החזקות חודשו, החלשות בוטלו, והסדרות ש"על הגדר" קיבלו מספר מעורב נוסף של פרקים נוספים. שעות מסוימות הפכו לעמוסות ותחרותיות כגון שעה שמונה של יום שלישי עם "ש.י.ל.ד." של רשת ABC, מצד רשת CBS יש את NCIS ולרשת ה CW את The Originals. מצד שני היו גם כאלה שלא היו בהן תחרות למרות שהייתה צפויה אחת שכזאת, כגון Blacklist של רשת NBC, אל מול Hostages של רשת CBS. לפני תחילת העונה התחזיות לגבי השתיים היו דומות, אך בפועל Hosatges אפילו לא מגרדת את הרייטינג של Blacklist, שגם נתוני ה DVR מקפיצים אותם.

המאפיין הבולט של תחילת העונה הוא עד כמה הרשתות תלויות בסדרות המובילות בלוח המשדרים. The Blacklist ו Chicago Fire חייבות את הנתונים הטובים שלהן ל The Voice, ואילו The Millers ו The Crazy Ones לא ישרדו ללא The Big Bang Theory.

על פני השטח, 9 קומדיות חדשות של 4 הרשתות הגדולות קיבלו הודעות על הזמנת פרקים נוספים (כולן מלבד Supper Fun Night ו Sean Saves The World קיבלו הזמנה לעונה מלאה), בנוסף לקומדיה של מייקל ג'יי פוקס, אשר קיבלה זאת לפני תחילת העונה. בצד של הדרמות, שלש דרמות חדשות קיבלו הזמנה לעונה מלאה ("סליפי הולו", Blacklist ו"ש.י.ל.ד."). עדיין לא מדובר במכת מוות עבור הרשתות, משום שניתן להצביע על מספר קומדיות שלקח להן זמן להצליח בגדול ("סיינפלד", "איך פגשתי את אמכם", "המשרד"...)הבעיה היא, שלא ראינו מגמה שכזאת בשנים האחרונות. להפך, ראינו מגמה הפוכה, כאשר קומדיות הפכו ללהיט ואז קרסו מהר ("מרוששות", Suburgatory), או נעלמו לאחר עונה שנייה או שלישית כגון Happy Endings.

בשנים האחרונות אנו עדים להזמנה גדולה יותר של קומדיות, אנו נמצאים בשנה העמוסה ביותר של קומדיות מזה עשור, אך לעיתים חלקן (בשל מחסור בשעות שידור) נדחקות אל ימי שישי, כגון השנה בלוח של רשתות ABC ו FOX. כמו כן, אף אחת מהקומדיות החדשות לא הצליחו בצורה יוצאת דופן. מבין ערבי הקומדיות ניתן להצביע על המובילות בכל רשת: The Big Bang Theory וכן How I Met Your Mother לרשת CBS, ברשת ABC יש את Modern Family ולרשת FOX את New Girl. צריך לציין, שהקומדיות של רשת FOX, שמקבלות רייטינג גרוע באותו יום, דווקא מצליחות בצורה טובה מאד ב DVR. לגבי הקומדיות של רשת NBC, אין אפשרות להצביע על אלמנט חיובי אחד. ברשת יצטרכו לבצע חריש עמוק בתחום הזה.

רשת FOX:

כאשר מביטים על נתוני הרשת במבט כולל של Live +3 או Live +7, הרשת נמצאת כמעט במצב של שוויון אל מול העונה שעברה. הרשת (עם נתונים של 7.6 מיליון צופים ו 2.5 נק' מדד בקרב בוגרים בגילאי 49-18) נמצאת במצב של עלייה של 6% במספר הצופים הכללי ובשוויון בנק' המד לגילאי 49-18. אך מצד שני, ברשת מאבדים גובה לאחר תקופת הבייסבול ולמרות ההצלחה היחסית של "סליפי הולו" ושל MasterChef Junior, ברשת מביטים בחשש כיצד The X Factor ו Glee מאבדות את קהל בצורה מאסיבית בעונה הנוכחית. גם ערב הקומדיות עם נתונים גרועים.

רשתות ABC, CBS ו NBC:

רשת NBC (עם נתונים של 9.6 מיליון צופים ו 3.1 נק' מדד) רושמת עלייה של 10% במספר הצופים הכללי, אך גם ירידה של 3% בנק' המדד בקרב גילאי 49-18. גם השנה, בתקופה הזאת, היא נמצאת בראש חמש רשתות הברודקאסט. לרשת יש הצלחה טובה עם The Blacklist וגם עם Chicago Fire בנוסף ל The Voice, Grimm וגם ערב הפוטבול של יום ראשון. מצד שני, ערב יום חמישי שלה, ובמיוחד הקומדיות שלה, עם נתונים מחרידים.

רשת CBS (עם נתונים של 12 מיליון ו 2.8 נק' מדד) נמצאת במצב של עליה של 3% במספר הצופים הכללי ובשוויון בנק' המדד. אף אחת מקרב הסדרות החדשות שלה לא מרשימה וערב יום שני שלה עדיין בצרה גדולה, למרות חזרת Mike & Molly. עדיין, לרשת יש את ההצלחות הגדולות ביותר בקרב הדרמות והקומדיות (The Big Bang Theory ו NCIS).

רשת ABC (עם נתונים של 8.7 מיליון ו 2.5 נק' מדד) מראה ירידה של 4% בשתי הקטגוריות והיא לא נמצא במצב טוב. "ש.י.ל.ד." מצליחה בצורה טובה, כאשר מחשיבים את נתני ה DVR, אך היא לא יציבה כגון The Blacklist או "סליפי הולו" ומאבדת גובה כמעט מדי שבוע. Scandal נשארת יציבה, אך מצד שני, מרבית מהסדרות של הרשת שחזרו לעונה נוספת מאבדות גובה והסדרות החדשות לא מרשימות, בלשון המעטה.

רשת ה CW:

רשת ה CW, אשר זה עתה העניקה לשלש הסדרות החדשות שלה עונה מלאה, רשמה עליה של 8% במספר הצופים הכללי (1.9 מיליון צופים) ובנק' מדד של גילאי 49-18 (0.8) היא רשמה עלייה של 9%, בעיקר הודות להצלחה של The Originals. נתון מעניין נוסף הוא ש 40% ממספר הצופים הכללי של רשת ה CW מגיע מצפייה בצורה דיגיטלית, כאשר בתחום הזה (צפייה דיגיטלית) נרשמה עליה של 50% לעומת שנה שעברה.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

יום שבת, 16 בנובמבר 2013

רייטינג: יום שישי ה 15 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: Grimm, וכן Hawaii Five-O ו Blue Bloods מתאוששות מעט, נחיתה לא כל כך טובה ל Bones בערב יום שישי.



נתונים טובים:

Shark Tank ירדה מ 2.0 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.32 ל 6.48 מיליון צופים.

Undercover Boss ירדה מ 1.8 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.22 ל 8.6 מיליון צופים.

Hawaii Five-O עלתה מ 1.4 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.51 ל 9.9 מיליון צופים.

Grimm  עלתה מ 1.3 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.88 ל 5.81 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Blue Bloods עלתה מ 1.3 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.97 ל 11.79 מיליון צופים.

Last Man Standing ירדה מ 1.4 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 6.22 ל 6.15 מיליון צופים.

Bones הגיעה ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 5.18 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

Dracula נשארה על 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי נשארה על 2.99 מיליון צופים.

The Neighbors ירדה מ 1.0 ל 0.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.52 ל 3.95 מיליון צופים.

Raising Hope הגיעה ל 0.8 ו 0.7 נק' מדד, ול 2.38 ו 2.03 מיליון צופים בהתאמה.

הטופ מודל הבאה עלתה מ 0.4 ל 0.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.08 ל 1.29 מיליון צופים.

The Carrie Diaries נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 770 ל 780 אלף צופים.
 

פרסום: The Killing חודשה.


כן, אתם לא טועים, הסדרה אשר בוטלה בסוף העונה השנייה על ידי רשת AMC וחזרה על ידה לעונה שלישית רק בכדי לבטל אותה שוב בסוף העונה, תחזור לעונה רביעית, אך הפעם זה יהיה ב Netflix ורק ל 6 פרקים, אשר אמורים גם להיות הפרקים האחרונים של הסדרה, אך במקרה שלה אי אפשר לדעת...

רייטינג: יום חמישי ה 14 בנובמבר, תוצאות סופיות: רשת ה CW עם עוד ערב טוב מבחינתה, עוד ערב קטסטרופלי לרשת NBC.


נתונים טובים:

The Big Bang Theory עלתה מ 4.9 ל 5.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 16.89 ל 18.30 מיליון צופים.

Scandal עלתה מ 2.8 ל 2.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.66 ל 9.04 מיליון צופים.

The Vampire Diaries נשארה על 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 2.59 ל 2.72 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Grey's Anatomy ירדה מ 2.7 ל 2.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.68 ל 8.56 מיליון צופים.

The Millers נשארה על 2.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 10.38 ל 11.08 מיליון צופים.

Two and a Half Men עלתה מ 2.0 ל 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.27 ל 8.66 מיליון צופים.

The Crazy Ones נשארה על 2.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 8.27 ל 8.59 מיליון צופים.

Reign עלתה מ 0.6 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 1.64 ל 1.69 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

Elementary ירדה מ 1.8 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.89 ל 8.54 מיליון צופים.

Glee ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 4.01 ל 4.22 מיליון צופים.

The X Factor עלתה מ 1.2 ל 1.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.67 ל 5.18 מיליון צופים.

Parenthood ירדה מ 1.3 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.88 ל 3.77 מיליון צופים.

Parks & Recreation עם 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 3.03 מיליון צופים.

Sean Saves the World ירדה מ 1.4 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.55 ל 2.64 מיליון צופים.

The Michael J FOX Show ירדה מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.45 ל 2.53 מיליון צופים.

Once Upon A Time In Wonderland נשארה על 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 3.55 ל 3.73 מיליון צופים.

יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

פרסום: רשת NBC הזמינה קומדיה חדשה.


רשת NBC הזמינה קומדיה בת 12 פרקים בשם Working the Engels אודות משפחה, אשר לאחר שהאב נפטר, חייבת לצאת כולה לעבוד בשביל לשמור על חברת עורכי הדין שלו. הבעיה היחידה היא, שרק הבת ג'נה יכולה לעסוק כעורכת דין.

פרסום: Hell On Wheels חודשה.


רשת AMC הזמינה עונה רביעית לסדרה שלה Hell On Wheels, כאשר בעונה זו מספר הפרקים שלה עלה ל 13. העונה תשודר בסוף קיץ 2014.

רייטינג: יום רביעי ה 13 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: Arrow עם עליה קטנה, Criminal Minds עם התאוששות קלה.



נתונים טובים:

Modern Family נשארה על 3.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 10.32 ל 10.75 מיליון צופים.

Criminal Minds עלתה מ 2.3 ל 2.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.70 ל 11.63 מיליון צופים.

Arrow עלתה מ 1.0 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.8 ל 3.09 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

הישרדות נשארה על 2.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 9.29 ל 9.87 מיליון צופים.

The Middle עלתה מ 2.2 ל 2.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.03 ל 8.93 מיליון צופים.

Super Fun Night עלתה מ 1.7 ל 2.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.17 ל 5.84 מיליון צופים.

Law and Order: SVU עלתה מ 1.5 ל 1.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.65 ל 6.16 מיליון צופים.

Revolution עלתה מ 1.4 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 5.21 ל 5.17 מיליון צופים.

The Tomorrow People נשארה על 0.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 1.56 ל 1.65 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

CSI עלתה מ 1.8 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.08 ל 10.47 מיליון צופים.

Back In The Game עלתה מ 1.7 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.11 ל 6.47 מיליון צופים.

The X Factor עלתה מ 1.5 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.54 ל 5.78 מיליון צופים.

Nashville עלתה מ 1.4 ל 1.5 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 5.25 ל 5.52 מיליון צופים.

שלב סיכום עונה: חסמב"ה דור 3, עונה 2: לא לילד הזה פיללנו.



קוראי הבלוג שלי בוודאי יודעים את דעתי לגבי העונה הראשונה של הסדרה, למי שלא קרא אחזור על דבריי: לפי דעתי, העונה הראשונה של חסמב"ה דור 3 הייתה היצירה הטובה ביותר של HOT בשנים האחרונות. לכן, ההמתנה לעונה השנייה של הסדרה (קרוב לשלש שנים) הייתה מייגעת מאד. ואז, בתחילת חודש אוגוסט 2013 הגיעה העונה המיוחלת. מה אני אגיד לכם, לאחר צפייה בעונה כולה, יצאתי קצת מאוכזב. יכול מאד להיות שהאכזבה שלי נבעה גם מהציפיות הגדולות שהיו לי ממנה, ואולם, היו לכך סיבות נוספות.

נתחיל דווקא עם נקודות חיוביות. ראשית, העלילה של העונה השנייה עסקה בעיקר בדור השני של חסמב"ה. לאחר שהעונה הראשונה עסקה בעיקר בדור הוותיק של ירון ותמר זהבי, אהוד השמן ועוד...זכינו לראות בעונה השנייה את הדמויות של הדור השני, של יואב צור, רחל ושרגא לצידם של שני הדורות האחרים. היה נכון מאד לגוון ולהציג דמויות נוספות מהרפרטואר של הסדרה. אם כי, צריך לומר זאת, צירוף הדמויות של הדור השני לקח זמן מסך מהדמויות של הדור הראשון הוותיק יותר.

נקודה חיובית נוספת היא ליהוק של שלש דמויות. ראשית, הליהוק של יובל סגל כיואב צור, לשעבר בשב"כ שעבר התמוטטות עצבים, היה נכון, של שי גולדשטיין כשרגא השמן שרזה ועכשיו הוא פסיכופט הייתה הברקה ולבסוף, הליהוק של אורנה פיטוסי כרחל היפה, אשר נחשדה כטרוריסטית ועדיין מנהלת יחסי אהבה-שנאה עם אורי זהבי (רנן היא הבת שלהם ומאוחר יותר מתברר גם שיש להם ילד נוסף ששרגא חטף ועתה תמר עושה את כל מה שזרח זורקין (איציק כהן בהופעה טובה גם כן) ושרגא אומרים לה בכדי שיחזירו לה את בנה), הליהוק של אורנה היה מושלם מכל הבחינות.

ואולם, בהפקה עשו טעויות ענקיות בשני ליהוקים מחדש. ראשית, דורית בר אור, אשר גילמה את דמותה של סאני זורקין, לא המשיכה אל העונה השנייה. ניתן להבין זאת, אבל ללהק את מגי אזרזר במקומה לתפקיד ? ראשית, מבחינה ויזואלית הן אפילו לא דומות, אולם זו לא הבעיה הגדולה. צר לי לומר זאת, אבל המשחק של מגי לא אמין, ראו זאת ב"ניו יורק" בשתי עונות, כאשר היא שיחקה בצורה שעצבנה את הצופים (ולא, זה לא קשור לדמות שלה). כמו כן, לאחרונה היא מופיעה יותר מדי על המסך (מישהו זוכר אותה מ"החממה" ?)

אם לא די בליהוק מחדש הגרוע של דמותה של סאני הגיע הליהוק מחדש של הדמות של פרדי זורקין. יהודה לוי גילם בעונה הראשונה את דמותו של פרדי בצורה מושלמת !!! ניתן להבין גם את העובדה שהוא לא המשיך, אבל מי לעזאזל חשב שמיקי גבע הוא ליהוק סביר ? בתוכנית "לילה בכיף" צחקו כל הזמן על מיקי גבע כאילו בצחוק, אבל זה ממש לא מצחיק. לרדת משחקן בדרגה א (לוי) לשחקן מדרגה ז (גבע) זה היה מעליב, אפילו בצחוק.

מבחינה קריאטיבית ניתן להצביע על בעיה רצינית. מדרמה-קומית קלילה, ששילבה קצת מתח והרפתקאות, בעיקר לדור הצעיר, הסדרה הפכה למעין אופרת סבון. אמו של איגי זונחת אותו וטסה לארה"ב, איגי מושפע ועוזב את רנן אותה הוא אוהב בשל רגשי נחיתות רק בכדי להבין זאת בסוף העונה והם חוזרים אחד לשני. חופני מקנא ללודה והשניים נפרדים, רק בכדי להבין את טעותו לאחר שהוא יוצא עם בת-אל המשוגעת וגם הם חוזרים להיות ביחד. אורי לא סובל את רחל, אבל שוכב איתה ומגלה בסוף העונה שיש לו ילד נוסף וכולם שמחים כאילו כלום לא קרה. סאני מגלה שהיא לא הבת של אלימלך זורקין, אלא של זרח זורקין ואפשר להמשיך בלי סוף...

גם התסריט השנון של העונה הראשונה סבל מירידה גדולה מאד. ראשית, מה זה כל המשחק עם החושן ? האם זה ניסיון להיות מעין גרסה ישראלית של אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה ? גם כל העניין שרנן היא המיועדת היה בדיחה גדולה. לא אהבתי את הסיפור הדומה של "החולמים" ו"גאליס" שהגיעו עם רעיון דומה של "המיועד" כמקבילה של "הארי פוטר", זה נראה כמו חיקוי זול, כי מה שהם לא יעשו הם לא ישתוו למקור.

לסיכום, העונה השנייה של הסדרה כבדה מאד, קשה גם למצוא רגעים גדולים שיזכרו ממנה. הרגעים הטובים הגיעו רק בסצינות של אורנה פיטוסי ושי גולדשטיין וזה אומר הכל.

אז, לראות או לא לראות ?

למרות האכזבה הכללית עדיין מדובר ביצירה טובה יחסית ליצירת הישראליות ולכן ההמלצה שלי היא עדיין לראות. אולי אם היו מותחים את הסדרה על פני מספר פרקים רב יותר (בעונה השנייה קוצץ מספר הפרקים מ 17 ל 13) ניתן היה לנפק מוצר טוב יותר. פרקים נוספים היו מאפשרים לפתח דמויות מסוימות, במיוחד כאשר נוספו הדמויות של הדור השני לצד שני הדורות האחרים וכן לנסות להקליל את התסריט הרבה יותר, כך שהוא לא היה כה כבד. הניסיונות המועטים שנעשו במהלך העונה נראו מאולצים. כמו כן, כיצד ניתן לוותר על דמותה של תמר (נירה רבינוניץ') על פני עונה שלמה ולקצץ בצורה משמעותית את מעורבות הדמות של איגי ? חסרונם הורגש מאד.

יום רביעי, 13 בנובמבר 2013

רייטינג: יום שלישי ה 12 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: "ש.י.ל.ד." ממשיכה להידרדר.


נתונים טובים:
 
The Voice נשארה על 3.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 11.30 ל 11.64 מיליון צופים.

NCIS עלתה מ 2.9 ל 3.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 19.18 ל 19.37 מיליון צופים.
 
NCIS:LA נשארה על 2.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 14.76 ל 14.88 מיליון צופים.

Chicago Fire עלתה מ 2.1 ל 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.45 ל 7.66 מיליון צופים.

The Originals עלתה מ 0.9 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.03 ל 2.40 מיליון צופים.

Supernatural עלתה מ 0.9 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.15 ל 2.36 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D ירדה מ 2.5 ל 2.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.15 ל 6.67 מיליון צופים.

Person Of Interest עלתה מ 1.9 ל 2.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.79 ל 12.60 מיליון צופים.

The Biggest Loser ירדה מ 2.1 ל 1.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.82 ל 6.26 מיליון צופים.


נתונם גרועים:

The Goldbergs עלתה מ 1.5 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.89 ל 5.12 מיליון צופים.

New Girl ירדה מ 2.0 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.85 ל 3.36 מיליון צופים.

Brooklyn Nine-Nine ירדה מ 1.6 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.84 ל 3.26 מיליון צופים.

The Mindy Project ירדה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 2.88 ל 2.66 מיליון צופים.

Trophy Wife עלתה מ 1.1 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.66 ל 3.72 מיליון צופים.

Dads ירדה מ 1.4 ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.65 ל 3.19 מיליון צופים.

פרסום: רשת CBS הקדימה עליית דרמה חדשה.


Intelligence, אשר הייתה אמורה לעלות ב 24 בפברואר 2014 תחל את העונה הראשונה שלה כבר ב 7 בינואר 2014 אחרי פרק חדש של NCIS ביום שלישי. הפרק השני ישודר ב 13 בינואר 2014, והחל מיום זה הסדרה תשודר במשבצת השידור של יום שני בשעה עשר.

Hostages תשדר את שני פרקי הסיום שלה ב 6 בינואר 2014 ולא תשוב.

יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

פרסום: רשת TNT הודיעה על מועד חזרת 2 סדרות שלה מפגרה.


רשת TNT הודיעה כי הסדרות הבאות:

Perception
Rizzoli & Isles


יחזרו לארבעה פרקים נוספים בימי שלישי החל מה 25 בפברואר 2014.

רייטינג: יום שני ה 11 בנובמבר 2013, תוצאות סופיות: The Blacklist בעליה קטנה, Two Broke Girls ו Sleepy Hollow יציבות, מנגד Mike & Molly בירידה.


נתונים טובים:

The Voice עלתה מ 3.6 ל 3.8 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 11.75 ל 11.99 מיליון צופים.

How I Met Your Mother ירדה מ 3.4 ל 3.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.67 ל 8.08 מיליון צופים.

The Blacklist עלתה מ 2.9 ל 3.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.34 ל 10.69 מיליון צופים.

Two Broke Girls עלתה מ 2.6 ל 2.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 8.12 ל 8.23 מיליון צופים.

Sleepy Hollow עלתה מ 2.5 ל 2.6 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 7.00 ל 7.03 מיליון צופים.


נתונים בינוניים:

Mike & Molly ירדה מ 2.6 ל 2.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 9.22 ל 8.65 מיליון צופים.

Bones נשארה על 2.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 6.97 ל 7.35 מיליון צופים.

Castle ירדה מ 2.2 ל 2.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 10.87 ל 10.05 מיליון צופים.


נתונים גרועים:

Mom ירדה מ 2.0 ל 1.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 7.38 ל 6.96 מיליון צופים.

רוקדים עם כוכבים ירדה מ 2.0 ל 1.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 13.72 ל 12.57 מיליון צופים.

Hostages ירדה מ 1.2 ל 1.1 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 4.79 ל 4.53 מיליון צופים.

Hart Of Dixie נשארה על 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה מ 1.00 ל 1.11 מיליון צופים.
 
Beauty & The Beast נשארה על 0.3 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי עלתה 680 ל 750 אלף צופים.

פרסום: רשת ה CW העניקה עונה מלאה ל 3 הסדרות החדשות שלה.


רשת ה CW הזמינה 9 פרקים נוספים לשלש הסדרות החדשות שלה:

The Originals
The Tommaroe People
Reign

בכך, מספר הפרקים שלהן העונה יעמוד על 22.

עתה, נשאלת השאלה, כיצד הרשת עומדת לשלב 2 סדרות חדשות, נוספות, אשר מחכות לעלות לאוויר בנוסף לתכנית ריאלטי. הכוונה היא לסדרות הבאות:

The Hundred
Star-Crossed

אין ספק שברשת עומדים לשנות את לוח המשדרים שלהם. מכיוון ש The Originals היא ההצלחה הגדולה ביותר של הרשת העונה, קשה להניח שברשת יסכנו אותה ויעבירו אותה לשעת שידור אחרת. The Tommaroe People לא מתאימה ליום אחר מלבד יום רביעי ולכן גם היא נראית כמועמדת ודאית להישאר במשבצת השידור שלה עד תום העונה. ולכן, נשארנו עם Reign בלבד. עושה רושם, שברשת ינסו להריץ את הסדרה ללא הפסקות (אחרי חופשת החגים) בכדי להגיע אל תקופת האביב כשמשבצת השידור פנויה, אולי גם להסתייע ב The Vampire Diaries בכדי להשיק אותה (למרות שבשנים האחרונות היא לא מסייעת לאף סדרה להתרומם).

לגבי הסדרה הנוספת קיימות שלש אפשרויות.

האפשרות הפחות סבירה היא, שכאשר The Carrie Diaries תסיים את העונה ברשת ישיקו סדרה חדשה במשבצת השידור שלה ביום שישי.

האפשרות הטובה יותר היא, שלאחר ש The Carrie Diaries (שלא אמורה בכל מקרה לקבל עונה מלאה) תסיים את העונה, הסדרה Beauty & The Beast תזוז ליום שישי בכדי לסיים את העונה ואז הסדרה החדשה תעלה ביום שני בערב והמשמעות היא, בסבירות גבוהה, מוות מהיר בתום העונה הראשונה.

האופציה השלישית היא, שבכדי למנוע שידורים חוזרים, ברשת ינקטו בצעד של העלאת סדרה חדשה לצד יום שידורים קיים (של כל אחד מימות השבוע). כלומר, לבצע מעין רוטציה בכדי לא לשדר שידורים חוזרים וכך שלש סדרות ישודרו על פני שתי שעות שידור בחצי השני של העונה.

ואל תשכחו, שברשת גם אמורים להעלות תכנית ריאלטי, שסביר להניח שתעלה בחודשי האביב. מעניין יהיה לעקוב אחר הפרסומים הרשמיים של הרשת.