יום ראשון, 12 במאי 2013

עונת הפיילוטים 2013: העונה של הקומדיות.



הרמזים התגלו כבר לפני מספר שבועות. לאחר שהעונה הקודמת לא הצליחה לייצר קומדיה מצליחה אחת, ברשתות הגדילו את המאמצים שלהם בתחום. התוצאה ? מלאי של קומדיות, אשר הפכו את מנהלי הרשתות למאושרים מאד. בשל כך, היה ברור שברשת יהמרו על הקומדיות החדשות שברשותם, אך הם צעדו צעד אחד קדימה: מחיקת כמעט כל הקומדיות שעלו בשנה שעברה. מתוך 16 הקומדיות שעלו לראשונה בשנה שעברה, רק שתיים, The Mindy Project של רשת FOX ו The Neighbors של רשת ABC יחזרו לעונה שנייה. שנה קודם לכן, זכו 7 קומדיות להזמנה לעונה נוספת.

עד כה, 19 קומדיות חדשות אושרו לעונה הבאה על ידי רשתות הברודקאסט, כאשר יכול להיות שיצטרפו אליהן עוד אחת או שתיים נוספות. Mr. Robinson של קרייג רובינסון עבור רשת NBC ו Friends with Better Lives עבור רשת CBS הן השתיים בעלות הפוטנציאל. לא במפתיע, רשת NBC מובילה את כמות ההזמנות עם 6 קומדיות, שכבר הוזמנו. בהתחשב בעובדה ש The Office הסתיימה, רשת NBC נשארה כמעט ללא קומדיות, כאשר רק Parks & Recreation תחזור לעונה מלאה ואילו Community תחזור ל 13 פרקים.
 
מבחינת הפורמאטים, קיים שינוי קל, כאשר רשת CBS חזרה לפורמאט של קומדיות שהן לא סיטקום, בשעה שאישרה את Crazy Ones ו We Are Men לסדרות. מדובר בהזמנה ראשונה של הרשת לסוג הנ"ל של קומדיות מאז שנת 2008, כאשר הרשת העלתה את Worst Week. במקביל, רשת FOX חוזרת אל הסיטקומים, כאשר היא אישרה את Dads, הקומדיה של סת' מקפרלן, והסיטקום הראשון מאז שנת 2011 כאשר הרשת נכשלה עם   I Hate My Teenage Daughter, וקיימת גם אפשרות שהרשת תהפוך את To My Assistant מקומדיה רגילה לסיטקום. במקביל, רשת ABC נמנעה לחלוטין מלהזמין סיטקום אחד לרפואה, כאשר פסחה על King John ו Divorce ואף ביטלה את Malibu Country. בכך נותר רק Last Man Standing כסיטקום היחיד של הרשת בלוח המשדרים של העונה הבאה. ברשת NBC, מדובר בסטטוס קוו, כאשר היא ביטלה שני סיטקומים: Whitney ו Guys With Kids, אך אישרה שניים נוספים: Sean Saves The World ו Undateable.

מבחינת התמות, ניתן להצביע על קומדיות משפחתיות מסוגים שונים בעונה הבאה:
יש את הקונספט הרגיל:  The Millers של CBS, ואילו רשת ABC תציג את The Goldbergs.
יחסי אב-בת: Back In The Game של רשת ABC, כמו גם Sean Saves The World של רשת NBC.
יחסי אם-בת: רשת CBS תעלה את Mom.
יחסי אבות-בנים: Dads ברשת FOX.
אם חורגת: Trophy Wife של רשת ABC.
אב עם ילדים: Michael J. Fox של רשת NBC.
ילד עם הורים גרושים: The Family Guide של רשת NBC.
הורים תחליפיים: About A Boy של רשת NBC.
זוג צעיר ומאוהב המתמודד עם המשפחות שלהם: Welcome To The Family של רשת NBC
ו Us & Them של רשת FOX.

כמו כן, ניתן להצביע על השנה של הקומדיות בסימן גברים עם: Enlisted, Dads ו Brooklyn Nine-Nine של רשת FOX, כאשר רשת CBS תציג את We Are Men ואילו רשת NBC את Undateable.


הערה: הניתוח מתבסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: