יום ראשון, 20 בינואר 2013

ביקורת: Deception, עונה ראשונה, פרקים 2-1: טעות נוספת של רשת NBC.



עושה רושם, שלמרות שברשת NBC יכולים לחייך בעקבות נתוני הרייטינג של החצי הראשון של העונה, נדמה שמנהלי הרשת לא למדו מספר לקחים, משום שהם ממשיכים לעשות את אותן טעויות שנה אחרי שנה. בעונת הפיילוטים של לפני שנתיים ברשת החליטו להכניס ברגע האחרון את הסדרה The Firm אל רשימת הסדרות שאושרו לעונה. רבים תהו היכן הסדרה תשובץ, אולם בסופו של דבר, הצופים נאלצו לחכות עד חודש ינואר של שנת 2012 בכדי לזכות ולצפות בסדרה. לכאורה, אין בכך שום דבר יוצא דופן, רשתות רבות נוהגות להעלות סדרות חדשות בחצי השני של העונה. אך, כל מי שמכיר את עולם הטלוויזיה יודע, שלהעלות סדרה עם נושא מרכזי מורכב בשלב כה מאוחר של העונה, הינו סיכון גדול מדי. הצופים האמריקאיים כבר סיגלו לעצמם את הרגלי הצפייה לעונה, ולעלות לאוויר בשלב הזה סדרה "כבדה" באופן יחסי, משאיר לה סיכוי נמוך מאד להצליח. ואכן, לא עבר זמן רב והסדרה צנחה בנתוני הרייטינג שלה. היה ברור שהיא עומדת בפני ביטול והיא אכן בוטלה.

ברשת NBC החליטו השנה לחזור על אותה טעות והעלו לפני כשבועיים את הסדרה Deception. לכאורה, מדובר באופרת סבון, אך עלילת הסדרה די מורכבת ומסובכת, כאשר הדמות של ג'ואנה לוקאסטו (מייגן גוד), שוטרת-בלשית, חוזרת לבית בו גדולה כבת של המשרתת, והפעם בכדי לחקור את מותה של חברתה הטובה מימי הילדות, ויויאן, עמה איבדה קשר. ב F.B.I חושבים שמישהו מבני משפחתה אחראי למות ויויאן וג'ואנה עובדת עבורם כשוטרת סמויה בכדי לחשוף את זהות הרוצח או הרוצחת. כמובן, שבדרך גם מתגלים כל מיני נתונים חשובים כגון העובדה, שמיה באורס (אלה רה פאק), אשר נחשבה לאחותה של ויויאן היא למעשה בתה, או שרוברט באורס (ויקטור גארבר הידוע מהסדרה Alias) בגד באשתו במשך שנתיים עם המזכירה שלו ולאשתו סופיה לא ממש אכפת מכך, שלאדוארד באורס (טייט דונובן) יש נטייה לאלימות. וכן, לכך שבידי ג'וליאן באורס, אחיה של ויויאן עמו גואנה הייתה מעורבת בצורה רגשית בימי ילדותה ועדיין יש לה רגשות כלפיו, יש טבעת בה השתמשו להכות את ויויאן, ככל הנראה, בליל מותה.

הרעיון מוכר, משפחה עשירה שמסתירה סודות ולאחרונה ניתן לציין בהקשר הזה את הכישלון של Dirty Sexy Money, אשר שבקה חיים לאחר שתי עונות מקוצרות בלבד. גם העריכה מוכרת, כאשר רואים פלשבקים מהעבר (ורק אזכיר כדוגמא את Ringer מהשנה שעברה) ואת דמותה של ויויאן המתה כאילו מדברת אל ג'ואנה (מישהו זוכר את "ורוניקה מארס" ?). עבורי, מדובר בצורה די מעצבנת של הצגת הסיפור. לפרק אחד או שניים זה מעניין, אבל אחרי שש שנים של צפייה בסדרה Lost די נמאס מכך, ובכל מה שקשור לאיכות, Deception לא מתקרבת לרמה של Lost או "ורוניקה מארס".

בכל מה שקשור לליהוק, בהפקה שוב המשיכו בטעויות שלהם כאשר הציגו כוכבים מזדקנים כויקטור גארבר, אשר מאז ההצלחה של Alias, לא מצליח, למרות שהשתתף בסדרה איכותית כגון "איליי סטון", ניסיון כושל לייצר להיט כגון "המלאכיות של צ'ארלי" והשתתפות בסדרת כבלים סבירה כגון Web Therapy. נראה שהשחקן די "נשרף" על המסכים, והיה ראוי שימתין שנה או שנתיים בכדי שהצופים יתגעגעו אליו.

כוכב מזדקן נוסף שלא נראה שמוצא את מקומו הוא טייט דונובן, שימי זיקנותו די מביישים את נעוריו (זוכרים את הפרקים בהם כיכב בסדרה Friends ? כדאי לכם לצפות בהם, הם מצחיקים מאד...). נראה היה שדונובן מצא את מקומו בסדרה Damages, אולם ב Deception הוא נראה כנטע זר, ולא נראה שהסיבה לכך היא הדמות הרגזנית שלו.

הליהוקים הבעייתיים יותר הן של הדמויות של מיה באורס ושל ג'ואנה לוקאסטו. אלה רה פאק, אותה ניתן היה לראות בעונה החמישית של הסדרה Gossip Girl, אמורה לגלם נערה בגילאי העשרה, אולם כאשר צופים בה לא חושבים שהיא נמצאת בגיל נמתאים (השחקנית בת 23). ישנן שחקניות מעט מבוגרות, אשר מצליחות להעביר את האשליה הזאת, אך במקרה של אלה, לצערי זה לא מצליח.

הבעיה העיקרית היא בליהוק של מייגן גוד לדמות הראשית. מייגן היא שחקנית טובה וגם בעלת מראה מצודד, אך נראה שהיא חסרת כריזמה לגלם דמות ראשית, בוודאי אם משווים אותה לשחקנית כמו קריסטין בל, אשר גילמה את הדמות של "ורוניקה מארס" והעריכה של הסדרה "זורקת" את הצופים שצפו בסדרה "ורוניקה מארס" לשוב ולהיזכר בה.

אז, לראות או לא לראות ?
רק אם אין לכם משהו אחר לצפות בו. מדובר בערבוב של רעיונות מוכרים ובליהוק בינוני במקרה הטוב. הסדרה דווקא החלה עם רייטינג סביר של 2.0 נק' מדד, אך כבר בשבוע השני הדרדרה ל 1.6 נק' מדד, כך שנראה שעתיד גדול לא צפוי לה ולכן לא כדאי להתמכר לה, במיוחד היות ולכאורה מדובר באופרת סבון, אשר סביר להניח שבתום 13 פרקי העונה תשאיר סופים פתוחים.

אין תגובות: