יום שבת, 1 בספטמבר 2012

ביקורת: The New Normal, פיילוט: קישקוש.



ראיין מרפי הוא אחד המפיקים והיוצרים המבוקשים ביותר בתעשית הטלוויזיה האמריקאית. לאחר ההצלחה שלו עם הסדרות Glee ו American Horror Story פנו ברשת NBC אל המפיק בכדי שיצור עבורם סדרה חדשה. מרפי, ביחד עם אלי אדלר יצרו את הקומדיה (?) הזאת, אשר הייתה בין האהובות על ראשי הרשת בעונת הפיילוטים האחרונה. לאחר צפייה בפיילוט, ניתן לסכם זאת במשפט אחד: לא ברור מה עובר על ראשי NBC.

הסדרה עוסקת בגולדי (ג'ורג'יה קינג), אשה אשר יש לה ילדה קטנה מגבר שלא נשאר לאחר היווצרה ואשר החבר שלה בגד בה עם אשה ממוצא אסייתי (מדוע זה חשוב צריך לצפות בפיילוט, אך מספיק אם אציין שאם סבתה של גולדי עושה מכך מטעמים). לאחר שהיא מוצאת את השניים במיטה, ולאחר שהיא שומעת הרצאות גזעניות מאם סבתה (אלן ארקין) היא מחליטה בעצה עם בתה לנסות ולהגשים את החלום שלה להיות עורכת דין. לשם כך היא הופכת להיות אם פונדקאית לזוג הומוסקסואלי דיוויד מורי (ג'סטין בארת'ה) ובריאן קולינס (אנדרו ראנדל). השניים, למרות שהבטיחו לה צ'ק על סך 35,000 דולר עבור שירותיה, מחליטים גם לסייע לה להפוך להיות עורכת דין.

כבר עתה ניתן לומר, הסדרה עוררה רעש גדול בארה"ב משום שיש בה אלמנט הומוסקסואלי חזק מאד, במיוחד עבור קומדיה ובמיוחד עבור שעת השידור המיועדת של הסדרה. לא ניתן להבין את האמריקאים השמרנים, משום שברור כבר מהדקות הראשונות שהסדרה מיועדת לפלח שוק מוגדר מאד: הקהילה הגאה.

קשה לראות כיצד הציבור הרחב יאהב את הסדרה. לא מדובר בשחזור של הסדרה "וויל וגרייס" עבור הרשת, בין היתר משום שהיא כמעט ולא מצחיקה. האלמנט האבסורדי הוא שרק השורות הגזעניות של אלן ארקין הן היחידות שאולי יכולות להעלות חיוך לחצי שנייה, בשאר הזמן לא ברור באם מדובר בקומדיה (וברמה העקרונית זה מה שהמפיקים מכרו לציבור) או בדרמה. כך או כך, הרמה של הפיילוט הייתה נמוכה מאד, בעיקר בכתיבה.

לאורך כל הפיילוט ניתן להבין, שהיוצרים החליטו שהם בעיקר רוצים להעביר מסר, ש"הלא נורמלי" הוא ה"נורמלי" החדש, כלומר שהמשפחות שבעבר היו נחשבות ללא נורמליות, כגון לסביות או הומוסקסואלים, הם הדבר הנורמלי החדש, במיוחד בכל הקשור למשפחות. עבורי מדובר באכזבה, היות ואם הייתי רוצה שיעבירו לי מסר הייתי רואה סרטים דוקומנטריים ולא צופה בקומדיה, אשר אמורה להעביר לי חצי שעה של כיף ולא להיות כה משעממת.

אז, לראות או לראות ?
אם מוציאים את השם של ראיין מרפי מהמשוואה ואת העובדה שמדובר על נושא חם, הנושא ההומוסקסואלי, ובוחנים את הקומדיה על פי הפיילוט בלבד, התשובה ברורה: דלגו על הקומדיה. הרעיון די משעמם, במיוחד היות ומנסים עוד פעם לרכב על הנושא ההומוסקסואלי (לא הספיק למרפי הסיפורים הנ"ל ב Glee ?) ולמען האמת זה קצת נמאס. התסריט כתוב בצורה גרועה ולא מצחיקה, כאשר אולי בכל 22 הדקות של הפיילוט ניתן למצוא 3 או 4 שורות מצחיקות בלבד. השחקנים, פרט לאלן ארקין, לא מוכרים כל כך, אבל עושים עבודה סבירה ולא יותר מכך. השורה התחתונה שלי היא: עבורי, מדובר בקומדיה אחת פחות לצפות בה בעונה החדשה המתקרבת.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

חחח כן, ראיתי את הפרומו וזה נראה משעמם פחד

אנונימי אמר/ה...

אני דווקא די נהנתי מהפיילוט.
נכון, לא מדובר בסדרה גאונית, גם לא מדובר בסידרה טובה, אבל היא לא משעממת בכלל לטעמי והנושא שלה די רלוונטי.

אנונימי אמר/ה...

ראיין וההומאים - סיפור אהבה

אנונימי אמר/ה...

היה ממש לא מצחיק, והכי מוצלחת הייתה המאמנת האפרו-בלונדית מגלי