יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

שלב סיכום עונה: Lost Girl, עונה שנייה: איבדה גובה.



ב 12 בספטמבר 2010 שודר הפרק הראשון של העונה הראשונה של הסדרה Lost Girl, סדרה אשר סיפרה את סיפורה של בו (אנה סילק), אשה בתחילת גילאי השלשים שלה שכאשר הייתה מנשקת אנשים הייתה יונקת מהם את החיים שלהם. מאוחר יותר בו מגלה שהיא סקיובוס, שיש עולם מיסטי ובו כוחות אור וחושך, אך היא מחליטה לא להשתייך לאף אחד משני הצדדים ולהישאר נייטרלית עם קנזי (קסניה סולו), עמה היא מתידדת לאחר שהיא מצילה אותה מאונס והשתיים גרות ביחד והופכות לחברות הכי טובות. אל השתיים חוברים שני שוטרים שגם הם מיסטיים: דייסון (קריס הולדן ריס), איש זאב והייל (קיי סי קולינס) שהוא "סירנה". את החבורה משלימים טריק, שהוא ברמן של מקום נייטרלי עבור כוחות האור והחושך, אך למעשה הוא היה בעברו מלך כוחות האור והאיש אשר קבע את החוקים עבורם. ולבסוף, לורן (זואי פלמר), בת אנוש, אשר החליטה להקדיש את עצמה למפקד כוחות האור, אשר נקרא "אש".

לקראת סוף העונה הראשונה חזרה אמה של בו, אשר נקראה "איפא", וזו רצתה לחסל את כל מפקדת כוחות האור, אך בו עצרה בעדה והמחיר לכך היה רב. דייסון, האיש אותו אהבה, נאלץ לוותר על האהבה שלו כלפיה בכדי שרוח הגורל תעניק לבו את הכוח להביס את אמה.

במהלך העונה השנייה מתברר לבו, שגם לאהבתה השנייה, לורן, יש מניעים נסתרים והיא רצתה שתסייע לה להציל את החברה שלה, נדיה, אשר חלתה במחלה מיסתורית לפני חמש שנים ומאז היא בתרדמת. בסופו של דבר בו עוזרת לה לרפא את נדיה מאחר והיא מגלה שה"אש" הקודם הזמין קללה על ראשה של נדיה בכדי שלורן תעבוד עבורו.

לאחר שנדיה מתעוררת (למעשה כעבור מעט זמן) מתברר לבו וללורן שמשהו לא בסדר אצלה, שישות מיסתורית בשם "גרודה", ישות אשר ניזונה מקונפליקטים ומאחר וכוחות האור והחושך בעת שלום היא מורעבת, השתלטה עליה ועושה רושם שהיא רוצה לחסל את בו. בסופו של דבר בו הורגת את נדיה על פי בקשתה ובקשת לורן.

במקביל, דייסון מפתח מערכת יחסים עם קיירה, פייה אותה חשב למתה לפני מאות שנים ועכשיו היא פנויה ועשירה. אך מתברר לו שבגלל שזאבים מתאהבים פעם אחת בחיים ורוח הגורל לקחה את אהבתו לבו הוא לא יכול לאהוב אשה אחרת לעולם. הוא מנסה להמשיך ולאהוב, אך כשקיירה מגלה את האמת וחוזרת רק לקראת סוף העונה בכדי לסייע במלחמה עם ה"גרודה". הסוף שלה היה רע ומר.

קנזי מקבלת מושא אהבה בעונה השנייה בדמות נייט, אותו אהבה כשהייתה ילדה בת 6 ולא ראתה מאז, אך למרות תקופה בה היא מתאהבת בו מעל לראש היא בוחרת להישאר במאבק לצד בו ומשלחת את נייט מעליה בטענה שהיא לא אוהבת אותו ושהכל היה פנטייזית נעורים. רואים גם שיש בינה לבין הייל ניצוצות, אך בעונה הזאת לא קורה דבר רומנטי ביניהם, למרות שבאחד מהפרקים היא מעמידה פנים שהיא החברה שלו בפני הוריו בכדי שהם ירדו מהגב שלו.

גם בו מקבלת מושא אהבה חדש בעונה. שמו הוא ראיין למברט והוא שייך לכוחות האופל, בשל כך המשיכה שלהם חזקה מאד וקשה לבו להתנתק ממנו, למרות שכולם מסביבה אומרים לה לעשות זאת. בסופו של דבר היא עושה זאת.

לקראת סוף העונה קורים מספר דברים. ה"אש" מקריב את עצמו בכדי שבו תנצח במאבק נגד ה"גרודה", קיירה מתה במהלך אחד הקרבות ודייסון מאשים את עצמו, קנזי מצליחה להחזיר לדייסון את האפשרות שלו לאהוב עם תוצאות הרות גורל עבורה לעתיד, בו מתוודה בפני לורן שהיא אוהבת אותה, טריק מתוודה בפני בו שהוא הסבא שלה ובפרק האחרון מתנהל המאבק האחרון מול ה"גרודה" ובו מנצחת בו, אך גם לניצחון יש מחיר.

במבט על העונה כולה, ניתן להסיק מספר מסקנות לגביה:

1. עונה של 22 פרקים הייתה יותר מדי עבור סדרת ה"על טבעי" הזאת. העונה הראשונה, שהכילה 13 פרקים הייתה איכותית יותר גם בגלל שהייתה ממוקדת יותר. בכך עשו ברשת בחוכמה שאישרו לעונה השלישית רק 13 פרקים.

2. 8 הפרקים האחרונים של העונה היו טובים בהרבה מ 14 הפרקים שקדמו להם, בעיקר בשל העובדה שכולם עסקו בסיפור המסגרת, בעוד הפרקים הראשונים היו מפוזרים יותר. הסיבה לכך היא, שבמקור תוכננה עונה של 13 פרקים ורק אח"כ נוספו 9 פרקים נוספים ולכן בהפקה החליטו למתוח את הסיפור בכדי להתאימו ל 22 פרקים במקום 13. ומכיוון שהסיפור אמור להגיע לנקודת רתיחה לקראת סוף העונה העניינים אמורים להיות אינטנסיביים יותר ככל שהעונה מתקדמת.

3. אחד הדברים שבידלו את הסדרה מסדרות "על טבעי" אחרות היו סצינות הסקס שבה, שהיו מעט יותר מפורטות מסדרות הפריים טיים. עדיין לא ניתן היה למצוא בה סצינות כגון ב"דם אמיתי", למרות זאת הם לא היו שמרנים כפי שעושים זאת ברשתות האמריקאיות הגדולות. אולם בעונה השנייה נדמה היה שהשתמשו בסצינות הסקס יותר מדי ולעיתים רק בכדי למלא מכסה ולא תמיד כשהיה צריך. כמו כן, לאחר שבעונה ראשונה הראו את הרומן הפיזי בין לורן לבו, סצינות הסקס הלסביות של בו בעונה הזאת לא כל כך ריגשו, במיוחד כאשר מצאו כל דרך שהיא להסתיר את החלקים האינטימיים של המשתתפים בסצינות. ואני אומר, אם אתם הולכים כבר על הנושא לכו עד הסוף. להראות את בו והפרטנרית שלה באמצע אקט כששתיהן ללא חלק עליון ובכל זאת להסתיר הכל זה רק להתגרות בקהל.

4. אני מבין שקיים רצון להפריד בין הזוגות הראשיים בסדרה, אבל מה שעשו לדייסון היה מגוחך. אם בהפקה רצו להפריד בין בו לדייסון אז שיפרידו עד הסוף ולא ימצאו לכך פתרון לקראת סוף העונה וממצב שנראה היה בלתי אפשרי (שהוא לא יכול לאהוב יותר בחייו) עתה שוב קיים סיכוי שבו ודייסון יחזרו להיות ביחד. זה נראה כל כך עלוב. גם ההפרדה בין קנזי לנייט נראתה עלובה. נכון, השארתו של נייט הייתה גוררת את הפיכתו לחלק מהקאסט, אבל אם כבר להפריד ביניהם אז לעשות את זה בצורה יותר מתוחכמת ולא צפויה (הרי היה צפוי שקנזי תישאר לצד בו).

5. מי לעזאזל המציא את השם "גרודה" לישות הרעה הראשית בעונה השנייה ? זה נשמע מגוחך בכל פעם שאמרו את השם ובעיקר, ילדותי. צריך גם לזכור שמדובר בישות הרעה הראשית !!! ולכן היה צריך שם קצת יותר מפחיד.

6. הייתה הרגשה לכל אורך העונה שבהפקה ניסו להפוך את בו למעין "באפי ציידת הערפדים". חובבי הסדרה הוותיקה בוודאי ניזכרו באין ספור הנאומים של שרה מישל גלר בתור באפי לפני יציאות לקרב האחרון שלהם בסוף העונה. לי זה קצת נראה מזויף ואולי אף משומש יתר על המידה. בהפקה היו צריכים ללכת לכיוון אחר.

7. אין כמעט ספק שחלה ירידה באיכות התסריט לעומת העונה הראשונה. הצופים ראו שהתסריטאים ניסו לשמר את האיכות של העונה הראשונה, אך לצערי, זה לא קרה ובמרבית מהפרקים (בעיקר בתחילת העונה) התסריט היה רדוד ובעיקר צפוי.

אז, לראות או לא לראות ?
למרות הנפילה באיכות מהעונה הראשונה, עדיין התשובה היא: לראות. מדובר בסדרת "על טבעי" נחמדה, אך אם בעונה הראשונה היא היייתה משב רוח מרענן, הרי שבעונה השנייה הסדרה איבדה מזוהרה והפכה לעוד סדרה בז'אנר. חובבי הז'אנר דווקא יאהבו אותה, לגבי שאר הצופים אני לא כל כך בטוח. המלצה שלי ? בניגוד לחלק מסדרות אחרות אותם אני מציע לראות ברצף של פרקים, דווקא את הסדרה הזאת אני ממליץ לראות לאט לאט, אין בה גורם ממכר ואין מה למהר ולצפות בפרק שלאחר מכן, אולי רק לקראת סוף העונה, כאשר כל הסיפור עומד להיסגר. בתקווה שהעונה השלישית תהיה טובה יותר.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

סדרה כה גרועה, למרות הפוטנציאל הלכאורה רב, והפרק השני של העונה הראשונה האיכותית היה כ"כ מפגר שנטשתי ללא חזור(וגם מי שאני מכיר שכן המשיך לצפות נטש כול עוד נפשו בו בעונה השנייה האיומה..) נו טוב - מזל שיש על טבעי וגרים להשוואה איך סדרה טובה צריכה להיראות...
(ואולי שילמדו מסדרה אחרת שמשודרת אצלם בערוץ איך לעשות זאת כיאות-Continuum...)
וד"ש לקוטלת שמתבזה בהשוואה שלה לסדרה הנחותה הזאת

btw - זוהי דעתי בלבד, ומסתבר שאם לערוץ syfy היא הייתה מספיק טובה, כנראה שהטעם שלי לא ממש שווה משהו... ;)
ותודה על הסקירה D1D1