יום שבת, 8 בספטמבר 2012

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Fringe, Continuum, Greem, Grey's Anatomy, How I Met Your Mother, 90210 ועוד...

נתחיל עם שאלה מאדיר לוי על נתוני הרייטינג:

בקשר לסדרה 90210 אני רואה שאתה כותב על סדרות אחרות גם מספרים דומים ( 0.8 ) וכאלו רק שאחרי זה יש הרבה מליוני מאשר כמעט 2 מיליון איך בסדרה 90210 שאתה כותב 0.8 זה יוצא 1.52 מליון ונגיד בסדרות אחרות זה יוצא יותר ?
אשמח לתשובה ;)



תגובה:

כבר עניתי מספר פעמים, שמספר הצופים הכללי לא תמיד משנה. אני מצטער, אבל נמאס לי להסביר את כל נושא נק' המדד מחדש (עניתי על כך לפחות שבע או שמונה פעמים), חפש בגוגל את המילה מדרוג או rayting באנגלית ותמצא בויקיפדיה איך כל סיפור נק' המדד נקבע.

היו גם תגובות לניתוח שלי לגבי עונת החורף 2013-2012 בטלוויזיה האמריקאית:

תגובה ראשונה:


מה ההתלהבות מהפרויקט של מינדי? הפיילוט לא ממש מצחיק, ואם משווים אותו לסקראבס הקורעת (בגלל הדמיון בדגש על קומדיית רפואה ומערכת יחסים), הוא סתם מיותר כמו הקומדיה של מתיו פרי וthe new normal - או שזו מגמה חדשה : קומדיות שלא מצחיקות בכוונה, וזה הולך טוב עם כך שאין פס צחוק מוקלט ברקע?! :(



תגובה:

אין התלהבות מ"הפרויקט של מינדי קאלינג", אך אי אפשר להתכחש מהבאז הגדול שהסדרה מקבלת ומהעובדה שרבים דווקא היללו אותו. לי באופן אישי עוד לא יצא לראות אותו ולכן אני לא יכול להגיב, אולם נתוני הפתיחה שלה דווקא טובים ומכאן הניתוח על מה שיקרה לה, כאשר יתחילו לזרום נתוני הרייטינג שלה בעוד מספר שבועות נהיחה חכמים יותר.

לגבי Go On ו The New Normal, אם קראת את הביקורות שלי על הפיילוטים הללו תבין, שאני מסכים.

תגובה שנייה מגיעה מ OldReader:

רציתי לשאול אותך לגבי הסדרות שסיימתי לאחרונה ולדעת האם אתה חושב כמוני.

סיימתי את העונות השישית והשביעית של איך פגשתי את אמא לאחרונה ומאוד אהבתי את השחקנים האורחים בשתי העונות (ג'ניפר מוריסון בשישית וקאל פן בשביעית), לדעתי הופעתם העלתה מאוד את רמת הסדרה (במיוחד של ג'ניפר, אבל אני מכור - האוס).

בנוסף סיימתי את העונה השלישית של משפחת סימפסון, ואני מאוד מאוכזב מהסדרה. כשהייתי צעיר יותר זכרתי את העונות הראשונות שראיתי כמצחיקות מאוד ואילו עכשיו בקושי חייכתי ברוב הפרקים (לא שאני זקן, אבל בכל זאת).

גם בסדרה הסמויה, סדרה ששמעתי פעמים רבות שהיא יצירת מופת, האכזבה הייתה עצומה. סיימתי את העונה הראשונה ואף התחלתי את השנייה, וחוץ מפרק אחד בעונה הראשונה שנגמר במתח ומיד המשכתי לפרק הבא, לא נהניתי ממנה כלל.

לעומת זאת, הסדרה סקראבס שכרגע אני כבר בעונתה החמישית לאחר מרתון לא קטן מהעונה השלישית לא מראה נפילה באיכות גם בעונה זו.

לאחר סיום כל העונות עד כה של האנטומיה של גריי במרתון מהיר, אני יכול להגיד שלקראת העונות האחרונות, למרות שאני עדיין אוהב את הסדרה, הדרמה כבר נהיית כבדה מידי והסדרה מרגישה יותר ויותר כמו אופרת סבון.
בנוסף אני ממש לא מרוצה מהקאסט החדש שנוצר בעונות האחרונות, לא אהבתי את רוב הרופאים החדשים ולדעתי רובם לא נחוצים כלל (כמו ג'קסון, ריד, צ'ארלס, טדי, האנט ואפילו קאלי) ובכלל לדעתי יש שם יותר מידי שחקנים ראשיים.

לסיום, הסדרה הישנה סיינפלד מבדרת אותי בזמן האחרון (אני בעונתה החמישית) ולמרות שאני קצת צוחק פחות מבעבר, אני מאוד נהנה מהשחקנים שם ובמיוחד ג'ורג' קוסטנזה - שחקן מדהים.

אשמח לשמוע את תגובתך לגבי הניתוחים שלי.



תגובה:

לגבי "איך פגשתי את אמכם", לגבי ג'ניפר מוריסון, אני מסכים, אך לפי דעתי קאל פן לא התאים לסדרה. הוא נראה כנטע זר.

לגבי משפחת סימפסון, אני לא זוכר מתי הפסקתי לראות אותה, נראה לי לשאחר ארבע או חמש עונות, כך שאני לא יכול להגיב על הנעשה בעונות האחרונות. אבל אני חושב שלאחר כל כך הרבה עונות קיים סיכוי גבוה שהיא הגיעה למיצוי.

לגבי הסמויה, למרות שרבים דווקא היללו אותה והתפלאו מאד לעובדה שלא הכנסתי אותה לרשימה שלי של הסדרות הטובות ביותר של ארבע העשורים האחרונים, הרי שלא התחברתי אליה ולעיתים קרובות היא שיעממה אותי.

לגבי סקראבס, ראיתי את שלש העונות הראשונות כמעט מבלי להפסיד פרק ואח"כ די הזנחתי אותה, קשה לי להצביע על הסיבה לכך, אולם נראה לי שתחושת המיצוי הגיעה דווקא ממני ולא ממשהו שעבר על הסדרה, זה לא שהיא גרמה לי לסלידה, פשוט העדפתי להזניח אותה, כך שאני לא יכול להגיב על העונות שאתה מדבר.

לגבי "האנטומיה של גריי", זה מה שטענתי יותר מפעם אחת, אבל מעריצי (או שמא רק "מעריצות"?) הסדרה ביקרו אותי על כך וטענו שאני לא מבין בטלוויזיה בשל כך. כמו כן, היא לא רק מרגישה כמו אופרת סבון, היא נהייתה אופרת סבון בעונות האחרונות ולא מההיבט החיובי. לגבי הרופאים, דווקא רצוי להכניס דם חדש לסדרות כה ותיקות, אי אפשר להמשיך ולהסתמך על אותו קאסט במשך כה הרבה שנים, במיוחד לא בסדרות דרמה מהוג הזה ולאחר שחלק מהקאסט הוותיק עזב.

לגבי סיינפלד, דווקא עונות 5 ו 6 נחשבים לחזקים ביותר של הסדרה ולאלו שהפכו אותה לסדרת קאלט. לגבי ג'ורג', אני מסכים.

השאלה הבאה מתייחסת לסדרה שסיימה את עונתה הראשונה:

מה לגבי Continuum היא נמכרה לרשת אחרת או ש- show case ממשיכה להקרין אותה ?



תגובה:

רשתות Syfy בארה"ב ובברטניה קנו את הזכויות עליה. הרשת האמריקאית מתכננת החל מינואר לשדר ברצף את העונה הראשונה בשידור חוזר ומיד אח"כ את העונה השנייה.

יש גם שאלה על סדרה של רשת NBC:

מה אתה אומר על זה ש"גרים" עובר שוב לליל שישי?



תגובה:

זה היה התכנון המקורי של הרשת, להריץ אותה במשך מספר שבועות בימי שני לאחר תקופת האולימפיאדה וכאשר עונת החורף תחל להחזירה ליום שישי. לפי דעתי, נתוני הרייטינג הוכיחו שיש לסדרה קהל מסור שעומד על 1-7-1.5 נק' מדד והוא נשאר איתה גם בימי שישי בעונה שעברה ולכן זהו בדיוק מקומה. נראה אם גם השנה הם ישמרו לה אמונים. הסיכויים לכך גבוהים.

ונעבור לשאלה על Fringe, אשר מתייחסת לספויילר שפירסמתי שמישהו או מישהי עומדים למות :

זו העונה האחרונה בפרינג' והם מתכננים להרוג מישהו? למה?



תגובה:

על פי מה שמגיע מהתסריטאים, התשובה לכך היא, שבעונה הזאת שבמלחמה יש קורבנות לכן מישהו צריך למות. אגב, הם רומזים שיכול להיות שמדובר ביותר מדמות אחת.

שחקן בסדרה מצליחה שהסתיימה מקבל אף הוא שאלה:

מה קורה עם ג'סי ספנסר מאז שאוס נגמרה?



תגובה:

הוא יככב העונה כחלק מהקאסט הראשי בסדרה Chicago Fire של רשת NBC.

ואיך אפשר בלי שאלה על Revenge:

בקשר לנקמה, זה נכון שויקטוריה תחיה?



תגובה:

ככל הנראה, התשובה חיובית.

גם 90210 מקבלת שאלה השבוע:

עד איזה עונה אתה חושב ש90210 יגיעו ?



תגובה:

לפי דעתי, אם היא לא תבוטל בעונה הנוכחית היא תקבל עונה אחת נוספת וזהו. הנתונים שלה בינוניים וכל ירידה, אפילו ירידה קלה, עלולה לגרום לרשת ה CW לבטל אותה.

והגיעו גם שלש שאלות באימייל:

1. מה ה- TOP 5 שלך בסדרות ?
כלומר , מהם חמשת הסדרות הכי טובות שראית ?

2. רציתי לדעת מה אתה חושב על הסדרה "עמוק באדמה" - Six Feet Under .
האם זאת סדרה ששווה צפייה ? יש בה מתח ? היא ממכרת ?

3. לגבי הגרסה האמריקאית של עספור ,
יש משהו חדש ? יש כבר תאריך יציאה / תאריך צילום ?



תגובה:

1. מקום חמישי – פוארו, מקום רביעי – Press Gang (שגעון של עיתון), מקום שלישי – סיינפלד, מקום שני – באפי קוטלת הערפדים. מקום ראשון – בבילון 5. לרשימת 90 הסדרות הטובות ביותר שראיתי ב 4 העשורים האחרונים, כנס ללינק הבא:
http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2011/09/blog-post_24.html

2. לגבי "עמוק באדמה", כן, מדובר בסדרה איכותית, אבל זו דרמה ואולי יש בה מרכיבים קטנים של מתח, אך לא ניתן להגדירה כסדרת מתח, וגם לא ניתן לומר שהיא ממכרת. אזהרה: לא כולם יאהבו את הסדרה.

3. לא, אין חדש לגבי הגרסה האמריקאית של עספור. בוודאי שלא תאריך יציאה או צילום. למעשה, מלבד הידיעה בסוף חודש יולי, שרשת FOX קנתה את הזכויות לא התקבלו ידיעות חדשות.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מצטער שאני חופר על הסדרה 90210 חח אבל אתה יודע אם ההפקה שלה זולה יחסית לרשת CW או שהיא יקרה ולא שווה להם להמשיך איתה לעונות נוספות ? כי יש שם מלא מפורסמים משתתפים בפרקים ובעונה ה5 יהיה גם מלא וזה .. ? תודה על התשובה ;)

אנונימי אמר/ה...

תודה על התגובה לשאלות על הקומדיות, שנה טובה! :)

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה.

חן אמר/ה...

אני מסכימה עם OldReader ועם D1D1 בנוגע לסמויה!
אני ראיתי חצי פרק ונרדמתי לא יכולתי להמשיך! שעמם מאוד! ובחיים לא הפסקתי לראות פרק באמצע אפילו אם לא ממש אהבתי אבל הסמויה באמת סידרה שחבל שתבזבזו עליה דקה!

אנונימי אמר/ה...

חן אני שמח על דקה ש"בזבזתי" על "הסמויה", היא הדבר הכי גדול שהיה אי פעם על טלוויזיה.
ואם אחרי חצי פרק את ממליצה ככה לאנשים להימנע מהסדרה זה מראה בדיוק מה הדעה שלך שווה.