יום ראשון, 9 בספטמבר 2012

ביקורת: Coma, מיני סדרה: על גבול ההגעלה.



Coma הינה מיני סדרה ששודרה בשבוע שעבר ברשת A&E, והניבה נתוני רייטינג מתחת לבינוניים, ואשר התמקדה בסטודנטית לרפואה בשם סוזן ווילר (לורן אמברוז, Six Feet Under ולאחרונה נראתה בעונה הרביעית של טורצ'ווד). סוזן מגיעה כמתמחה לבית חולים ממוריאל ומגלה מהר מאד שיש סטטיסטיקה גבוהה מאד של אנשים שנכנסים לתרדמת לאחר שהם עוברים ניתוח, שלעיתים קרובות הוא שגרתי. כאשר היא מנסה לחקור את התופעה היא נעזרת בשותפתה לדירה ובאחת מהאחיות, אך שתיהן מוצאות את עצמן מהר מאד מפוטרות.

סוזן לא מרפה ומושכת לעזרתה את מארק בלו (סטיבן פסקואל), שהוא הבוס שלה ובמהלך המיני סדרה הופך גם לחבר שלה. הניסיונות להצר את צעדיה ולפטרה לא עולים יפה ובשלב כלשהו מנסים לרצוח אותה. הניסיון הנ"ל מוביל אותה לפתרון החידה בכך שבית החולים שאליו נשלחים חולי התרדמת עומד מאחורי כל הסיפור וקיים סיכוי שיש להם סיבה טובה.

אין פלא שהמיני סדרה לא הצליחה לכבוש את לב הצופים האמריקאים היות ומדובר בתסריט כבד מאד ולא קולח. הסיבה לכך ? לפי דעתי, דחסו יותר מדי למיני סדרה של 3 שעות והיו חייבים להוסיף לפחות עוד שעה וחצי לסיפור. אין פיתוח של דמויות והעובדות כגון אלו שסוזן ומארק נראים בסופה מאוהבים עד מעל לראש למרות שלא עבר זמן רב והוא יעשה בשבילה הכל, אפילו לסכן את חייו, עובדות אלו נראות די תלושות.

יתרה מכך, כאשר הסיפור מגיע לסיומו בסוף המיני סדרה ומגלים, שלמעשה בית החולים הוא מעבדה חיה, שדומה למשחטת בשר (צריך לראות בכדי להבין) הצופה נגעל ורוצה להקיא בדיוק כמו הכוכבת, שמוצאת את עצמה בלב העניין.

לורן אמברוז עושה עבודה טובה בתפקיד הראשי, אך רבים יזכרו לה יותר את תפקידה בעונה הקודמת של טורצ'ווד. פנים מוכרות נוספות הם ג'ינה דיוויס, ג'יימס וודס, ריצ'ארד דרייפוס וג'ו מורטון ("אאוריקה"). על ג'ינה דיוויס ניתן לומר שימי זיקנותה לא מיטיביים איתה. על ריצ'רד דרייפוס לא ניתן לומר מילה רעה, אולם לראות אותו במיני סדרה ירודה שכזאת ? היה קצת מפתיע.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. הרעיון מעניין, השמות הגדולים של השחקנים בסדרה יכולים להביא צופים, אך לא לחפות על העובדה שמדובר בהפקה בינונית במקרה הטוב עם תסריט לא קולח והסוף שלה (שפותחים לו פתח לסיפור נוסף) היה מגעיל. עשו לכם טובה ודלגו אליה, הצופים האמריקאים עשו זאת, תלמדו מהם.

אין תגובות: