יום שבת, 1 בספטמבר 2012

ביקורת: Citizen Khan, פיילוט: נחמד.



לפני כעשור, אחת מהסדרות הבריטיות המצחיקות ביותר בטלוויזיה הבריטית הייתה משפחת קומאר, עד כדי כך הקומדיה הצליחה שניסו לייבא אותה לארץ עם ישראל קטורזה בתפקיד הראשי, אך הניסיון נכשל לאחר זמן קצר מאד. משפחת קומאר עסקה במשפחה הודית לא שגרתית ואילו הקומדיה הבריטית החדשה עוסקת במיעוט בריטי נוסף: במשפחה פקיסטאנית.

מר קאהן הינו אחד מעמודי התווך של הקהילה הפאקיסטנית באזור, מדובר בקמצן ואדם שיחשוב בעיקר על עצמו ורוצה שגם האחרים יחשבו כך עבורו. הוא גאה במכונית המרסדס הישנה והצהובה שלו משנת 1979. לטענתו, העניינים יתנהלו בצורה טובה יותר אם רק ישמעו לו, אך לאשתו ולשתי בנותיו יש קו מחשבה אחר. אחת מהן רוצה להינשא לגבר צעיר ולא ממש חכם והשנייה מעמידה פנים שהיא בת שמרנית, אך בפועל היא כמו כל הנערות הבריטיות שרוצות לכייף.

מדובר בסיטקום חביב, בוודאי לא באיכות של משפחת קומאר והיא גם לא פונה לכלל האוכלוסיה כפי שמשפחת קומאר פנתה. למרות זאת, רמת התסריט די טובה. לא מדובר בקומדיה הטובה ביותר שנראתה בשנים האחרונות, אך מספיק טובה להעלות חיוך מדי מספר דקות, כפי שקומדיה אמורה לעשות. אין הרבה מה לומר עליה מלבד זאת, השחקנים לא מוכרים, פרט אולי לכריס מארשל, אשר מגלם את דמותו של דייב, הבוס של מר קאהן, נוצרי שהתאסלם ומר קאהן לא ממש אוהב אותו. צריך גם להבין, שניואנסים רבים מתייחסים לעדה הפאקיסטנית ואולי רבים לא יבינו אותם או ירצו לעשות זאת.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות, בעיקר אם אין לכם משהו אחר לצפות בו, אך לא יקרה דבר אם תדלגו עליה, אני בטוח שבקרוב מאד נשמע על קומדיות בריטיות חדשות, וככל הנראה גם, טובות יותר.

תגובה 1:

אסף אמר/ה...

סקירה מעניינת. אני מקווה שבחלק
מהמקרים תתבדה :)

הסדרות שאני סימנתי לעצמי:

קומדיות:

Go On נראית - על פניה - כנסיון ליצור קבוצה אקסנטרית (סטייל קומיוניטי?) לצד חיים סטנדרטיים. אני מניח שאתן לה צ'אנס.

Partners נכתבה - כך הבנתי - ע"י היוצרים של וויל וגרייס, וקצת מתעדת את מערכת היחסים ביניהם. היא גם ממוקמת טוב, אז אולי גורלה יהיה חיובי.

Ben and Kate - לפחות בטריילר שלה - משעשעת למדי. לא משהו שלא ראינו, אבל בגדול - לעיתים מאוד רחוקות מגיעה סדרה שהיא משהו שלא ראינו, ויש סדרות טובות לעיתים קרובות יותר.

The Neighbors יכולה ללכת לשני הכיוונים - בדיחות נמוכות סטייל פיפי-קקה, או סוג של משל על שנאת זרים. אני אבדוק אותה, ולו בגלל שכל שמות החייזרים הם שמות של ספורטאי עבר גדולים.

מסדרות אמצע העונה, The Goodwin Games נראית מעניינת - קאסט טוב, סיפור רקע עם פוטנציאל.

דרמות:

Revolution של NBC - יכולה להיות טובה, אם כי NBC ידועים בבחירות גרועות, פרוגרמינג שערורייתי, ובזבוז רעיונות טובים. אני אחכה 3 פרקים לפני שאתחיל. היא יכולה להיות סוג של Falling Skies מחד, או Terra Nova מאידך.

Last Resort של ABC היא אכן חריגה בנוף של הרשת הזאת, ולכן - גם כאן כדאי לחכות. אני מקווה שיש לה סיכוי, כי קצת חסרות סדרות עם סיפור מתמשך.

Elementary נראית כמו זיווג טוב ל-Person of Interest, ובכלל - מתאימה ל-CBS כמו כפפה ליד. לוסי ליו חוזרת לטלוויזיה, שרלוק הולמס תמיד מעניין.

Nashville זוכה לקאסט חזק (קוני בריטון לבד היא קאסט חזק בפני עצמה). השאלה אם אפשר יהיה להתחבר לתמה.

מסדרות אמצע העונה, Zero Hour מעניינת.


סדרות נוספות שאבדוק (אחרי שאקרא ביקורות עליהן):
Vegas, The Mindy Project, Made in Jersey, Park Ave 666, Arrow, Beauty and the Beast, How to live..., The Following, 1600 Pen, Next Caller