יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



להתרסקות של נתוני פרק החזרה של הסדרה Hawaii Five-O. להשיג 1.8 נק' מדד בפרק הראשון של העונה עבור רשת CBS זה לא פחות מאסון, למרות שמדובר בסדרה שמשודרת בשעה עשר בערב. הסיבות לירידה בנתונים ? עושה רושם שיש שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא, שסביר להניח שמרבית מהצופים עברו לצפות ב Revolution של רשת NBC. הסיבה השנייה היא, שעל פי ערב אחד בלבד של החזרה מחופשה, ערב הקומדיות של הרשת כבר לא כה חזק כפי שהיה לפני שתי עונות וגם בעונה שעברה. הקומדיות היחידות שמניבות נתונים גבוהים הן How I Met Your Mother שהניבה 3.6 נק' מדד ו Two Broke Girls שהגיעה ל 3.7 נק' מדד, גם Mike & Molly שהניבה 3.1 נק' מדד כבר לא מניבה נתונים גבוהים במיוחד. מעניין יהיה לראות את נתוני הפרקים הבאים של הסדרות של רשת CBS ובאם מדובר במגמה.

לנתונים הלא טובים של Partners של רשת CBS. הסדרה הניבה 2.4 נק' מדד בפרק הפתיחה שלה ועבור רשת CBS גם נתונים אלו גרועים במיוחד. ראשית, מדובר בפיילוט של סדרה וסביר להניח שהנתונים שלה יירדו במהלך השבועות הקרובים. יתרה מכך, העובדה שהסדרה איבדה כמעט מחצית מהקהל ש How I Met Your Mother השאירה לה עם 3.6 נק' מדד והסדרה שבאה אחריה Two Broke Girls הניבה 3.7 נק' מדד היא מקור לבעיה גדולה יותר. כלומר, הבעיה היא לא בשעת השידור ובמאבק של רשת CBS מול הרשתות האחרות, אלא בסדרה עצמה. סביר להניח שאין לה מספיק קהל שיצפה בה. רק לשם ההשוואה הקומדיה How to Be a Gentleman, שעלתה בשנה הקודמת ברשת והניבה 2.7 נק' מדד בפרק הפתיחה שלה לא שרדה מעבר ל 3 פרקים לפני שבוטלה. האם Partners בדרך לכך ? סביר מאד להניח. במיוחד היות ו Rules of Engagement כבר מחכה, כבכול שנה לחזור אל לוח השידורים.

לפתיחה הבינונית של הדרמה Vegas של רשת CBS. הדרמה הניבה 2.5 נק' מדד בפרק הפתיחה שלה. גם במקרה שלה ניתן להשוות אותה ל Unforgettable, אשר שודרה במשבצת השידור שלה בעונה הקודמת. Unforgettable הניבה 2.9 נק' מדד בפרק הפתיחה שלה וככל שהעונה התקדמה נאבקה בנתוני רייטינג בינונים עד חלשים ובסוף העונה בוטלה (לפני שניצלה ברגע האחרון והפכה לסדרת קיץ). גם בהשוואה לשאר הסדרות של הרשת באותו ערב, Vegas מתבססת בבינוניות. NCIS העניקה לרשת התחלה מבטיחה עם 4.0 נק' מדד ו NCIS:LA הביאה גם היא נתונים טובים של 3.4 נק' מדד. נתונים אלו רק מדגישים את הקריסה ל 2.5 נק' מדד עבור Vegas. במיוחד כאשר שתי הסדרות שהתחרו איתה באותה שעת שידור: Private Practice של רשת ABC ו Parenthood של רשת NBC לא היוו יריבות של ממש עם 1.9 ו 1.8 נק' מדד בהתאמה. מעניין יהיה לראות עד כמה תרד הסדרה לאחר פרק הפיילוט שלה וסביר מאד להניח שהיא תאבד גובה.

לירידה בנתוניה של הסדרה Go On. אין כמעט ספק שירידה מ 3.4 ל 2.7 נק' מדד מעלה סימן שאלה עבור הרשת. לפי דעתי, אין להתייחס לכך בתור בעיה. עדיין לא. נתונים של 2.7 נק' מדד בשעת שידור עם NCIS:LA ו New Girl (שעלתה עליה רק במעט עם 2.8 נק' מדד) הם נתונים יותר מסבירים עבור הרשת ואף נתונים טובים. ניתן יהיה לזהות בעיה במידה והסדרה תמשיך לאבד גובה ותתרסק לאזור 2.0 נק' המדד. הבעיה הגדולה של הרשת ? עד כה הסדרה מצטיירת כקומדיה (?) בינונית מאד והסיכוי שהיא תמשיך ליפול בנתוני הרייטינג גבוה. אולי בשל כך, השבוע כבר החלו להיזרק שמות מוכרים בתור שחקנים אורחים לסדרה, כאשר השם הלוהט הראשון הוא של לורן גרהאם (Parenthood, Gilmore Girls) שכבר אישרה את השתתפותה כשחקנית אורחת. גם במקרה הנ"ל מדובר בסדרה שצריכה להיות במעקב אחר נתוני הרייטינג שלה.

להתרסקות של הקומדיות של רשת NBC ביום רביעי. הסדרה Animal Practice הניבה רק 1.4 נק' מדד בפרק השני שלה ואילו Guys With Kids לא הייתה רחוקה ממנה עם 1.6 נק' מדד. אין כמעט ספק שהסדרות הללו לא יקבלו עונה נוספת. יתרה מכך, ספק אם לאור ההידרדרות בנתוני הרייטינג שלהן הסדרות יצליחו לשרוד זמן רב בלוח השידורים. בעונה שעברה, הסדרות של רשת NBC היו הראשונות לעוף מלוח המשדרים כשבין היתר ניתן לציין את The Playboy Club, עושה רושם שגם השנה ברשת יעמדו עם אצבע קלה על ההדק. למזלם, יש להם בארסנל קומדיות נוספות שיוכלו להחליף את השתיים במקרה של ביטול. לגבי Animal Practice, צר לי מאד, לגבי Guys With Kids, לא ממש.

גם השבוע יעלו מספר סדרות חדשות:

יום ראשון: Dexter, Homeland, The Good Wife, The Mentalist, Once Upon a Time, Revenge,
Park Ave 666, Bob's Burgers,The Simpsons,  Family Guy, American Dad.

יום שלישי: Hart Of Dixie, Raising Hope.

יום רביעי: Supernatural, Red Dwarf, Hunted.

יום חמישי: 30 רוק.

יום שישי: Jessie.

יום שבת: Merlin.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יצא לך לראות את הפיילוט של VEGAS?
דווקא אני חושב שהוא היה לא רע..

אנונימי אמר/ה...

הפיילוט ווגאס אכן היה מוצלח
ותודה D1D1 על המשך רשימת הקניות לסדרות של העונה ;)