יום שני, 17 בספטמבר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



לפרק סיום הסדרה Army Wives. אם נרצה לדייק, העונה השישית, שככל הנראה אמורה להיות גם האחרונה שלה, הגיעה לסיומה. הסדרה, שבתחילת דרכה הצביעה על אלמנטים בצבא ארה"ב שהיה נחמד להכיר, הגיעה בסוף דרכה להיות סבוניה מעצבנת, שאכלסה נושאים כגון איידס, סמים ולסביות, רק בכדי לשמר את הרייטינג שלה. יתרה מכך, ברשת Liftime לא הודו בכך, אך אכן מדובר בעונתה האחרונה של הסדרה. הייתם חושבים שהעלילה תיסגר בצורה נורמאלית, ועל פי אירועי הפרק היה נדמה שזה צועד לכיוון הזה, אך בשתי הדקות האחרונות שוב פתחו קליף האנגר, כאשר אחת או יותר מהדמויות נפגעה או מתה ולא ברור במי מדובר. וזה פשוט מעצבן במיוחד עבור צופי הסדרה הנאמנים. פשוט בושה.

לביצוע הגרוע ב Glee לאחד מהלהיטים הגדולים של השנה. אחד הלהיטים הגדולים של השנה במויזקה היה שירה של קרלי ריי ג'פסן, אשר לאחר שג'סטין ביבר, סלינה גומז, אשלי טיסדייל וחבריהם צילמו קליפ לשיר שלה Call Me Maybe, הפכה לסנסציה עולמית ומאז היא נדחפת לכל מקום (צפו לראות אותה לזמן קצר גם בסדרה 90210). מסתבר שלאחר שבשנה שעבר Glee איבדה כמות מאסיבית של קהל החליטו בהפקה ללכת על בטוח ועשו קאבר ללהיט הענק (ועובדים על פרק הוקרה נוסף לברטני ספירס). לצערי, הביצוע היה כה עלוב שלא ראוי בכלל להזכירו באותו נשימה עם הקליפ של ביבר, גומז וכל השאר. טענתי יותר מפעם אחת, אם מבצעים כיסוי ללהיט גדול צריך לבוא עם משהו חדש ואיכותי שיאפיל על קודמיו, במקרה הזה בהפקה ביישו את השיר, וצריך לציין שמדובר בשיר פופ סביר ותו לא. תעודת עניות.

לעובדה נוספת בעונה החדשה של הסדרה Glee. כזכור, בתום העונה השלישית מספר מהכוכבים סיימו את לימודיהם ועזבו את הלהקה. עושה רושם שבהפקה פשוט ליהקו שחקנים חדשים, אך למעשה מדובר באותם דמויות. ג'ייק (ג'ייקוב ארטיסט), שהוא למעשה אחיו למחצה של פאק בא על תקן של פאק של תחילת הסדרה, בקה טובין מגלמת את דמותה של קיטי המעודדת והיא למעשה בדיוק כפי שקווין הייתה בתחילת הסדרה, אלכס ניווול (כוויד "המיוחד" אדאמס) מגיע על תקן קורט ומליסה בנואיסט (הלוהטת) מגלמת את דמותה של מארלי רוז והיא מגיעה על תקן רייצ'ל בעלת הקול הנדיר. מצחיק שהפרק הראשון עסק במי יהיה רייצ'ל החדשה של הלהקה, כאשר ההפקה למעשה שכפלה את הדמויות והביאה רק שחקנים חדשים. לפי דעתי, מדובר בטעות, משום שמדובר במחזור ומי באמת רוצה לראות את הסדרה מתחילה כמעט שוב מההתחלה ?

לנתוני הרייטינג של פרק הפתיחה של העונה רביעית הסדרה Glee. הסדרה הניבה 3.1 נק' מדד ביום חמישי. למרות, שלכאורה מדובר בנתונים טובים, הרי שמדובר בירידה גדולה מאד מנתוני פרק הפתיחה של העונה השלישית, אשר הניב 4.0 נק' מדד. כלומר, ירידה של כמעט 25% !!! צריך גם לזכור, שהסדרה לא שודרה אל מול פרקים חדשים של הסדרות בשאר הרשתות, כך שנתוני הסדרה צפויים לרדת בשבועות הקרובים. מעריצי הסדרה צריכים לקוות שהמצב ישתנה ובמהרה !!!

לפרק השני הבינוני של Go On. בביקורת שלי על הפיילוט תהיתי האם הסדרה יכולה למשוך במשך עונה שלמה ? על פי הפרק השני בלבד ניתן לענות על כך: לא. הסדרה נשענת על השטויות של מת'יו פרי וזה הכל. אין בסדרה כלום מעבר לכך. התסריט של הפרק היה בינוני במקרה הטוב ומשעמם במקרה הרע. קשה לי לראות כיצד הסדרה תצליח להתרומם בחזרה מבחינת איכות הסדרה, כאשר אין לה אלטרנטיבות מעבר למשחק המוגזם של פרי. לטובת מעריצי הסדרה, אני מקווה שאתבדה. האלמנט המעניין היה שנתוני הרייטינג של הפרק היו גבוהים במיוחד עם 3.4 נק' מדד. האם הצופים בארה"ב השתגעו ?

השבוע יעלו מספר סדרות חדשות ויסתיימו אחרות. ביום ראשון, עלתה העונה השלישית של הסדרה Boardwalk Empire, מנגד Weeds סיימה את דרכה. היום, יום שני, יעלו הסדרות Bones (עונה 8), The Mob Doctor (עונה 1), ו Revolution (עונה 1), כאשר מנגד Perception תסיים את עונתה הראשונה. ביום רביעי תסיים, נכון לעכשיו, Royal Pains (עונה 4) את עונת הקיץ שלה. ביום חמישי יעלו הסדרות Flashpoint (עונה 5), Up All Night (עונה 2), The Office (עונה 9), Parks and Recreation (עונה 5). 2 הסדרות שיסתיימו ביום חמישי הן Wilfred (עונה 2) ו Awkward (עונה 2). ביום שישי תעלה הסדרה Haven לעונתה השלישית.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בקשר לגלי.. כל מילה בסלע!

אנונימי אמר/ה...

כל מה שאמרת על גליי נכון!! אין להם סיכוי לשמור על נתונים טובים מול האנטומיה של גריי שתתחיל בעוד 10 ימים.

דוד אמר/ה...

בקשר לגלי באמת נראה שההצלחה שלהם היתה יותר לחדש שירים או מאשאפ בכל מקרה אני חושב דווקא שהעלילה היתה מענינת (מה שהיה חסר מאוד בעונה הקודמת),