יום שבת, 1 בספטמבר 2012

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Bad Education, Scandal, The Newsroom, Criminal Minds, Mad Men, New Girl, Pretty Little Liars ועוד...

נתחיל עם שתי שאלות לגבי הסדרה Bad Education:

שאלה ראשונה:


משהו יודע מאיזה אתר אני יכולה להוריד או לצפייה ישירה את הסדרה ?

שאלה שנייה מנועה:

יש לזה תרגום ?איפה ואיך אפשר לראות את זה או להוריד ?



תגובה:

לסדרה אין עדיין תרגום (חוץ מהאנגלי) ואפשר להוריד אותה מכל אתרי ההורדות הרגילים. בבלוג אני לא מפרסם כתובת להורדה, מצטער.

השאלה הבאה מ Mip לגבי הסדרה The Newsroom:

יש לך מושג מתי תעלה העונה השנייה של הסדרה וכמה פרקים צפויים בה?



תגובה:

עד עתה ידוע רק שהסדרה חודשה לעונה שנייה, אשר תעלה לאוויר בחודש יוני 2013.

השאלה הבאה מתייחסת לסדרה Scandal:

באיזה אתר אני יכול לראות scandal ? ראיתי רק עד פרק 4 וזאת סידרה מעניינת.



תגובה:

כפי שציינתי בתגובה לשאלה הראשונה, באתר הזה לא מפרסמים כתובות של אתרי הורדות או צפייה ישירה, אבל ניתן יהיה למצוא את הסדרה בכל אתרי ההורדות הרגילים.

השאלה הבאה מגיעה ממני לגבי 34 הסדרות שחוזרות לעונה נוספת, שפירסמתי השבוע מה עומד לקרות בהם בעונה הבאה:

מעניין אותי מאוד באילו סדרות מתוך ה-34 האלו אתה צופה?
תודה.
ושוב תודה על הבלוג. אני נהנה לקרוא מיום ליום.
מתי אתה מתכוון לפרסם את התחזיות שלך על הלוחות החדשים?
והאם אתה עושה הערכות כבר עכשיו לאילו סדרות ימשיכו בעונת 2013-14?



תגובה:

אני צופה בכל 34 הסדרות. חלק גדול מהן אני משאיר לתקופת הקיץ ורואה את העונה כולה ברצף ואת השאר במשך העונה כולה.
לגבי התחזית שלי לעונה הבאה, חכו למחר, הכתבה כבר מוכנה לפרסום. מדובר בתחזית בהתבסס על מה שידוע עליהם ולא ממש הערכה היות ואין נתונים לנסות ולהסיק לגבי הסדרות.

נעבור לשאלה על הסדרה החדשה שרשת ABC מתכננת והיא מגיעה מאלעד:

מה עלילה של S.H.I.E.L.D ואיזה גיבורי על יופיעו שם?



תגובה:

נכון לעכשיו, אין מידע על הסדרה מלבד העובדה שרשת ABC קנו את הרעיון שג'וס ווידון מכר להם. בשל כך, גם לא ידוע אילו דמויות מהקומיקס יופיעו. כשיהיה מידע אפרסם.

ושאלה נוספת מאלעד לגבי הסדרה החדשה שרת Showtime מפתחת ואשר אמורה להתרחש בישראל:

סדרה על ישראל??!?!
הסדרה תצולם פה בארץ?



תגובה:

כן, אכן מדובר על סדרה, אשר תתרחש בישראל, אבל לא חובה שכל הסדרה תצולם בישראל, אלא יכולים לצלם צילומים מרחוק של ישראל ושאר הצילומים מהאולפן או בשאר הלוקיישנים יכולים להיות מצולמים בארה"ב. נצטרך להמתין למידע נוסף.

הגיעה גם תגובה לספויילר שפירסמתי כי בסדרה , בפרק ה 16 של העונה יתגלה שטובי הוא חלק מצוות A והגילוי יהווה רעידת אדמה:

תודה רבה (על עדכוני הסדרות), אבל הידיעה על Pretty Little Liars איננה נכונה. בפרק האחרון ששודר, פרק 12, כבר הראו אותו כחלק מ-A.



תגובה:

הבאתי את הידיעה מתוך חשבון הטוויטר של מרלן קינג, אחת ממפתחות הסדרה, והידיעה היא מלפני פחות מיומיים, כך שסביר להניח שהיא מודעת לכך שהצופים גילו שטובי הוא הסייען החדש של צוות A. בשל העובדה שהיא מציינת, שהגילוי יהווה רעידת אדמה, סביר להניח שהיא מתכוונת לכך שדמויות בתוך הסדרה (4 הכוכבות ?) יגלו את העובדה הזאת. שוב, מדובר בהשערה בלבד, אך זה נראה לי הפתרון הכי נכון.

ועכשיו, שאלה על סדרה שאולי בהתהוות:

שמעת משהו על Rebel Day? הבנתי שמתוכננת גרסא אמריקאית ל"המורדים" שתיקרא כך, אבל באינטרנט אין שום דבר רשמי על כך. מה ידוע לך על הנושא?



תגובה:

לא, מצטער, לא שמעתי מאומה על הפרויקט, אם אשמע אדווח על כך.

ועכשיו, שאלה לגבי הסדרה 90210 מאדיר לוי:

90210 אחת הסדרות במיוחד עונות 1 , 3 ו 4 בעונה ה 4 עד פרק 13 מאוד יפה !! ואז עד פרק 16-17 יש קצת ירידה ואז עוד פעם קטלנית !! והפרק סיום של עונה 4 הפרק סיום הכי טוב שהיה לסדרה ובכלל בין סדרות לא מבין למה אתה שונא אותה כלכך .. אתה צופה בה בכלל ?! .. אני חושב שלא אתה מפרסם כלכך הרבה בין סדרות וגם אני מאמין שאתה לא צופה בהכל וגם אם כן אז אני מאמין שמרוב שאתה צופה בהרבה כבר ירד לך הטעם ומתערבב וכך בקושי סדרות מושכות לך את העין .



תגובה:

צריך להבין, כן, אני צופה בכל הסדרות שאני מדבר עליהן, ולא הייתה סדרה שניתחתי אותה או העברתי עליה ביקורת ולא צפיתי בה וזה כולל את 90210 שראיתי את כל העונות שלה עד עתה (בלי להחמיץ פרק). לגבי ההשערה שלך, אולי אני רואה הרבה סדרות, אבל צפייה בכל הסדרות מצליחה להבהיר לי מהר מאד את האיכות של סדרה. לגבי 90210, העונה הראשונה שלה הייתה סבירה מינוס, אבל עוד היה לה מבנה כלשהו, בעונה הזאת לסדרה היו בעיות מבניות, אבל עדיין היה ניתן לצפות בה. החל מהעונה השנייה הסדרה הפכה למוצר פלסטיק מחריד. לסדרה המקורית לקח 4 שנים בכדי להגיע לאותה נקודה. אבל הבעיות של הסדרה נשארו לאורך כל הדרך: שחקנים עם רמת כריזמה ששואפת לאפס, אין לאף שחקן נוכחות על המסך (בניגוד למשל לשחקנים מהסדרה "אחת שיודעת"), תסריט שלא קשור לכלום ולא מפתח את הדמויות. נכון, מדובר באופרת סבון, אבל עדיין ניתן לרצות רמת תסריט נורמאלית עם סיפורים מעט מעניינים. יתרה מכך, הסדרה לא הביאה שום דבר חדש, וזאת בניגוד לאופרות סבון אחרות כגון: מגרש ביתי (הרגשה אינטימית שבעונות הראשונות 6-1 גם הציגה תסריט איכותי), סודותיה של נערת טיפש עשרה (הדיבורים הכביכול מתוחכמים), עשה או שבור את זה (המוטיב האולימפי) וכמובן, "אחת שיודעת" עם התיחכום של החברה הגבוהה בניו יורק. ל 90210 אין שום ייחוד, אלו הם סתם סיפורים משומשים עם שחקנים סוג ב. אין אף שחקן או שחקנית שאוכל להגיד עליהם שיזכרו אותם לאחר שהסדרה תרד מהמסכים. ילדים בגילאי 15-12 אולי יאהבו את הסדרה, אבל צופים שנחשפו לסדרות נוער אחרות (כולל אופרות סבון) יבינו מהר מאד עד כמה מדובר בסדרה ירודה. ואני עוד לא מדבר על ההשוואה לסדרה המקורית, שרק ההתייחסות לשתיהן באותו משפט מעליבה את הסדרה המקורית.

ועכשיו, לשאלות שהגיעו במייל:

נתחיל עם מקבץ שאלות:


1. אני בן 14 , ושמעתי ביקורות טובות על מד מן , ושהיא קוטפת פרסים בלי הפסקה .
רציתי לדעת מה אתה חושב על הסדרה .
האם ילד בגיל שלי יוכל להבין אותה או שהיא בעיקר למבוגרים ?
אני יודע שרוב הסדרה זה "דיבורים" אבל האם יש גם מתח ? אפשר להתמכר אליה ?

2. רציתי לדעת מה אתה חושב על הסדרה "הבחורה החדשה" - New Girl
שווה צפייה ? אתה חושב שהיא מתאימה גם לבנים ? ואיך הסדרה בכלליות ?

3. לגבי הסדרה "החץ" - Arrow,
לפי מה שהבנתי להוט יש הסכם עם THE CW שרוב הסדרות של הרשת הזאת הוט תרכוש .
מה הסיכויים שהיא תרכוש גם את "החץ" Arrow ?



תגובה:

1. לגבי מד מן, מדובר באחת הסדרות האיכותיות על המסך, אך צריך לציין שלא מדובר בסדרה קלילה כמו מרבית הסדרות האמריקאיות, אבל ברגע שנתונים לה סיכוי אמיתי מגלים עד כמה היא טובה ובמיוחד עד כמה התסריט שלה איכותי. לגבי הגיל, גם ילד בגילאי ה 14 יכול להבין אותה, אבל שוב, לא מדובר בסדרה קלה. לגבי השאלה אם יש בה מתח, אז התשובה היא לא, אין בה ולא על זה מדובר. מדובר בדרמה ולא בדרמת מתח.

2. לגבי New Girl, כן, מדובר בסדרה ששווה צפייה. הסדרה מתחילה בצורה חלשה, אבל ככל שהיא מתקדמת היא הופכת לטובה יותר. וכן, זו גם סדרה לבנים.

3. אני חוזר שוב, אין לי הרבה מידע על מה שקורה ברשתות הישראליות. נכון, חלק מהסדרות של רשת ה CW משודרות ב"הוט" ("יומני הערפד", "המעגל הסודי", "אחת שיודעת", "ניקיטה", "הטופ מודל הבאה"), אולם לא כולן משודרות ("הלב של דיקסי" ו "רינגר" לדוגמא). קשה לי להאמין שבמידה וקיים הסכם כזה בין רשת ה CW ל"הוט" הם יוותרו עליה מאחר ומדובר באחת הסדרות המדוברות של הקיץ, אך בכל מה שקשור ל"הוט" אי אפשר לדעת, מחלקת הרכש שלהם לא ממהרת לקבל החלטה לגבי סדרות. וגם אם הם יחליטו להעלות את הסדרה, אל תצפו לראות את העונה הראשונה עד הקיץ הבא, או לפחות באביב הבא. אולי עדיף שב"יס" ירכשו את הזכויות, אין ספק שבמידה והם יעשו זאת הסדרה תעלה בצורה מהירה יותר.

ושאלה נוספת מגיעה על הסדרה "מחשבת פליליות":

בסיקור שעשית לעונות החדשות לא הכנסת את מחשבות פליליות, למה?



תגובה:

מכיוון שלא מדובר בסדרה עם סיפורי מסגרת מאחוריה, אלא שבמרבית הפרקים כל אחד עומד בפני עצמו, אין מה לחדש מלבד הספויילרים שפירסמתי על הדמות הנשית החדשה שמחליפה את פייג' ברוסטר: ג'יין טריפלהורן תגלם את דמותה של אלכס בלייק, היא מתמחה בשפות זרות ויש לה עבר מסוים עם ריד. היא פרופסור בג'ורג'טאון וריד מרצה אורח שם. על העובדה שלריד עומדת להיות חברה חדשה ולמשך מספר פרקים ושהוץ' יעזוב את החברה הנוכחית שלו (השחקנית הפכה לחלק מהקאסט הראשי בסדרה Scandal).

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

חבל שפייג'ט עזבה, עוד חיבבתי אותה עוד מימיה בסדרה קצרת החיים האף..