יום ראשון, 9 בספטמבר 2012

שלב סיכום עונה: The Almighty Johnsons, עונה שנייה: סדרת הגיבורים הטובה ביותר, נכון לעכשיו.



כאשר הצופים הישראלים חושבים על סדרות טלוויזיה, כמעט ולא שמים לב לסדרות, אשר מגיעות מניו זילנד. בדרך כלל הדגש הוא על סדרות אמריקאיות או בריטיות. במידה והצופה הישראלי יצמצם את קו מחשבתו לכך, הוא לא ישים לב לסדרת הגיבורים הנהדרת, אשר יוצאת מהאי.

The Almighty Johnsons עוסקת במשפחת ג'ונסון, משפחה שהיא התגלמותם של האלים הנורדים. אקסל, הצעיר שבחבורה, הוא אודין והוא נמצא במסע למצוא את אהובתו, פריק. כאשר השניים יתאחדו, כל האלים והאלות הנורדים אמורים לקבל את מלוא הכוחות שלהם.

העונה הראשונה, אשר עסקה בעיקר בניסיונות של אודין למצוא את פריק מבין הנשים הרבות במדינה, הסתיימה, כאשר טיי, שהכוח שלו הוא שהוא יכול להקפיא כל דבר, אחיו של אקסל, הקריב את עצמו ונשא לאישה את אווה, אלה מעורערת בנפשה ובתו של לוקי, אל האש. בכך טיי ויתר על דון, המזכירה של אנדרס (אחיו) ואהובתו.

בעונה השנייה, אקסל מקבל ידיעה מקווסיר, האל הכי חכם בממלכה, שבכדי שפריק תגיע אליו, עליו להיות גבר. לקראת אמצע העונה מתברר לאקסל, שגאיה, השותפה שלו לדירה בה הוא מאוהב, עתידה להיות פרקי בתוך מספר ימים. אולם, גזע אחר של אלים מגיע וטוען שהיא אמורה להיות גם האלה הראשית שלהם ועליה לבחור. העונה מסתיימת בצורה מפתיעה בכל מה שקשור לעתידה של גאיה (הפרק האחרון של העונה עוסק בהאלהתה של גאיה).

בגזרה של טיי, בתחילה נראה שהוא ואווה לא יכולים להסיר אחד מהשני את הידיים, אולם אווה המעורערת בנפשה מדרדרת את טיי וכמעט הורגת אותו. איגניטה, שהייתה היריבה של משפחת ג'ונסון, מתגלה כאמם והיא נוקטת צעדים, אשר גוררים צעדים נגדיים מצד לוקי, אביה של אווה. לקראת סוף העונה טיי מחליט לוותר על היותו אל עבור דון, אולם מעשהו גורם להשלכות הרסניות עבורו.

מייק זוכה בהתערבות עם לוקי בבאר, אך לא מודע שגם לכך יהיו השלכות. הוא מתחיל לנהל מערכת יחסים עם מישל, חברתו לשעבר של לוקי, אך הוא לא יודע אם הוא יכול לבטוח בה מאחר ובעונה הראשונה היא ניסתה לרצוח את משפחתו.

אנדרס, ולמעשה בראגי, האל שיכול להקסים כל אדם, יוצא לנורבגיה בתחילת העונה בשליחות אמו וחוזר עם חלק מעץ החיים. במקביל הוא מתחיל לנהל רומן מיני אינטנסיבי עם אלת הפריון. אולם ניסיון העבר טוען שלשניים גורל משותף, אך הוא תמיד מסתיים רע עבורה. גם הפעם ההיסטוריה חוזרת על עצמה, במיוחד לאחר שנטלי, אשר שייכת לכת שרוצה להשמיד את האלים, שמה את אנדרס למטרה.

ולבסוף, זב, השותף לדירה של אקסל וגאיה, הופך להיות הסייד-קיק של אקסל ומנסה לעזור לו בחיפושו. במהלך העונה גם הוא מקבל מספר רגעים משמחים, כאשר אחת מהאלות הנמוכות בסולם הדרגות, פולה, או בשמה בכדור הארץ, סטייסי, תחת השפעה, גוררת אותו למרתון סקס וגואלת אותו מבתוליו, רק בכדי שלקראת סיום העונה היא מתאהבת באולף, הסב של משפחת ג'ונסון, שלא מזדקן וגם משמש כאורקל של המשפחה. אגב, בתחילת העונה אולף יוצא עם אינגריד, האורקל של האלות.

לאור הנפילה הדרסטית של הסדרה Misfits בעונתה השלישית, ניתן לראות בסדרה הנ"ל את סדרת הגיבורים הטובה ביותר על מסכי הטלויזיה ומכמה סיבות:

ראשית, גם בעונתה השנייה, אין הרבה אפקטים, כך שהסדרה ממשיכה לשמר מראה של אותנתיות, וגם כאשר אקסל הופך באחד הפרקים לאישה, זה נראה אמין בצורה יחסית.

הסיבה השנייה, אין חשש בסדרה ללכת עד הסוף. אם בתחילת העונה נראה שמיתנו את סצינות הסקס והעירום, הרי שמאמצע ולקראת סופה הסצינות חוזרות, כולל נשיקה לסבית. בדרך כלל אני לא חסיד של סצינות כגון אלו, אך בסדרה כל סצינה שכזאת נראית במקום.

הסיבה השלישית, לא מדובר בסדרה יומרנית. הטקסט הוא בגובה העיניים ולמרות שמדובר בסדרת גיבורים, הצופה לא מרגיש בכך במרבית מהזמן. גם הנושאים, ברובם, הם בעיקר של יחסים אישיים. נכון, מתוך שלש עשרה פרקי העונה השנייה, ניתן להצביע במספר פרקים על נפילות מקומיות ברמת הטקסט, אך בהשוואה לסדרות גיבורים אחרות, עדיין האיכות של העונה כולה נשמרת. אולי במידה ומספר הפרקים היה עומד על 10 כמו בעונה הראשונה, הסדרה הייתה הופכת לאינטנסיבית ואיכותית יותר.

הסיבה הרביעית, למרות שמדובר בשחקנים לא מוכרים לצופה הישראלי, הרי שהם עושים את עבודתם ללא חת, ללא יוצא מהכלל.

אז לראות או לא לראות ?
נכון, לא מדובר באיכות של סמולוויל בעונותיה הראשונות, או אפילו של Misfits בעונתה הראשונה, אך נכון לעכשיו מדובר בסדרת הגיבורים הטובה ביותר שיש ולכן, התשובה בעקבות הצפייה בעונה השנייה היא: כן, לראות את הסדרה, או לפחות לתת לה צ'אנס, אך לבוא עם ראש פתוח, לא מדובר בסדרת גיבורים רגילה.

אין תגובות: