יום שני, 3 בספטמבר 2012

ניתוח: מה עומד לקרות בעונת 2013-2012 בחמשת הרשתות האמריקאיות הגדולות מבחינת נתוני הרייטינג ?



בימים אלו אני נמצאים בתום עונת הקיץ 2012 וימים ספורים לפני פתיחת עונת החורף בטלוויזיה האמריקאית, עונת 2013-2012. לקראת העונה החדשה, וקוראי הבלוג מודעים לכך, חמש רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות ערכו שינויים מסוימים בלוחות השידורים שלהן ולכן הן נמצאות בסימן שאלה גדול. כפי שאנחנו ידועים, נתוני הרייטינג משחקים תפקיד חשוב ואף קריטי בשאלת חידוש סדרות לעונה נוספת. צופים רבים מעוניינים שהסדרות אותן הם כל כך אוהבים ימשיכו לעונה נוספת. נכון, מאז חרב בית המקדש הנבואה ניתנה לשוטים, אך במאמר זה אנסה לנתח ולהעריך את כיצד יצליחו הסדרות אותן יציגו חמש רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות. אני מקווה שהסדרות שאתם אוהבים יהיו במצב טוב. חפשו אותן.

קדימה למלאכה.

יום שני:



רשת NBC החליטה שהיא מרימה ידיים בכל מה שקשור לשידור סדרות בפריים טיים של ערב יום שני, היא תשדר 2 מעגלים של התוכנית The Voice בשעות 8 עד 10. צר לי לומר, אך מדובר בטעות ולפי דעתי ברשת עומדים לראות כיצד התוכנית מאבדת גובה. קשה לי להאמין שהתוכנית תהווה מפלצת רייטינג כפי שהייתה בעונתה הראשונה, או אפילו בתחילת העונה השנייה.

בשעה 10 אמורה לעלות הדרמה הכי מסקרנת של הרשת, Revolution, ולפחות בתחילת דרכה היא אמורה להניב נתונים גבוהים. הרבה מאד תלוי באיכות של הסדרה, הנושא שלה לא מתאים לערב של שירה ולכן לא ברור כמה מצופי The Voice יבחרו להישאר איתה. הבעיה של הרשת היא, שלא הייתה משבצת שידור אחרת טובה יותר. הערכה שלי ? היא אמורה לשרוד, אך אני מדגיש בשנית: הכל תלוי באיכות של הסדרה, משום שאת קרש הקפיצה שלה היא תקבל. הערכה נוספת ? נתונים של 2.3 נק' מדד יתקבלו בברכה גדולה מאד עבור הרשת ויראו כהצלחה גדולה.

רשת FOX נמצאת בבעיה גדולה בערב פתיחת השבוע. אין ספק ש Bones נמצאת בסוף דרכה, נשארה לה לכל היותר עונה אחת בלבד מעבר לעונה הנוכחית. ההערכה שלי היא, שבסוף העונה ברשת יצטרכו לקבל החלטה כואבת לגביה, משום שנתוניה יהיה גבוליים ומטה.

בשעה 9 הרשת מעלה סדרה חדשה בשם The Mob Doctor ולפי דעתי הסיכוי שלה לשרוד נמוך מאד. להעלות דרמה שיש בה נגיעה חזקה בתחום הרפואה במשבצת השידור או אפילו בערב השידור, אשר עונה קודם לכן שודרה "האוס", הינה טעות פאטאלית. ההשוואה ל "האוס" תכביד עליה ותמנע ממנה להגיע לנתונים גבוהים. לא עוזרת לה העובדה שמרבית מצופי הרשת מצפים דווקא לדרמה The Following, אשר אמורה לעלות בחצי השני של העונה ולהצליח הרבה יותר. מדובר בערב תחרותי מאד ול The Mob Doctor סיכויי ההצלחה קלושים.

רשת ABC לא משנה את ערב השידורים שלה ותמשיך עם "רוקדים עם כוכבים" בשעות 8 עד 10. נתוני התוכנית בעונה הנוכחית עלולים במידה רבה להשפיע על עתידה היות ובעונה הקודמת התוכנית סבלה מירידה גדולה. לצערי, אני צופה ירידה גם בעונה הקרובה, בעיקר הודות לתחרות מול The Voice, עובדה שתשפיע גם על ירידה נוספת בנתוני הסדרה Castle ובתום העונה שאלת חידושה תהיה רלוונטית מתמיד, גם במקרה שלה, כמו במקרה של Bones, הסוף קרב, גם אם לא בעוד עונה הרי שימיה הטובים מאחוריה.

רשת CBS ערכה מתיחת פנים קלה לערב של יום שני, כאשר הזיזה את העוגן הגדול ביותר שלה ("שני גברים וחצי") ליום חמישי. לגבי How I met Your Mother, עושה רושם שנתוני הרייטינג שלה לא אמורים להוות את המדד לחידוש, משום שכבר לפני מספר שבועות ברשת החלו במשא ומתן עם ההפקה לחידוש הסדרה לעונה אחת נוספת לפחות. המשא ומתן אמור להיות נינוח ולא מהיר ויכול מאד שלא נשמע על תוצאותיו לפחות עד תום השנה האזרחית, אך במידה ויגיעו להסדר עם הכוכבים (ג'ייסון סיגל טען שהוא רוצה לעזוב), הסדרה אמורה לחזור לעונה נוספת.

Partners, אשר אמורה לעלות אחרי How I met Your Mother הינה חידה. מדובר בקומדיה החדשה היחידה שברשת יעלו בחצי הראשון של העונה ונכון לעכשיו קשה להעריך במידה נכונה כיצד היא תצליח. ברשת אהבו אותה מהרגע הראשון שצפו בה בעונת הפיילוטים כך שיש לה את הגב של הרשת. הערכה שלי ? לפחות בתחילת הדרך נתוניה יהיו גבוהים מספיק. הבעיה תגיע לאחר הפרק השני או השלישי והרבה יהיה תלוי אם היא באמת טובה כפי שברשת חושבים שהיא.

Two Broke Girls, ההפתעה הגדולה של העונה הקודמת עבור הרשת, אמורה, אם לא יהיו הפתעות מרעישות לצחוק כל הדרך לעונה שלישית. בניגוד אליה, Mike & Molly, אשר מאבדת את "שני גברים וחצי" כסדרה מובילה, אמורה לאבד גובה בצורה רצינית ושאלת חידושה לעונה נוספת אמורה לעלות כבר לפני חופשת החגים. הוואי 0-5, אשר תסגור את הערב, אמורה גם היא לאבד גובה נוסף, לאחר שבעונה הקודמת נתוני הרייטינג שלה ירדו מעט, אם כי קשה לי לראות אותה קורסת עד כדי ביטול.

רשת ה CW אמורה לסבול בצורה רצינית בערב יום שני. אין כמעט ספק שמדובר בערב החלש ביותר של הרשת. 90210 אמורה להמשיך ולאבד גובה ולהיות מבוטלת, אם לא בתום העונה הבאה אזי לבטח בעונה שלאחריה. Gossip Girl מסיימת את דרכה בתום החצי הראשון של העונה, ולטעמי מספר עונות מאוחר מדי. הבעיה היא, ש The Carry Diaries, אשר אמורה לעלות בחצי של העונה, מקבלת נתוני פתיחה גרועים, אולם הרשו לי לנחש שהסקרנות לגביה תעניק לה, לפחות בהתחלה, דחיפה גדולה. מה יקרה לאחר הפרק החמישי ? קשה לדעת, נכון לעכשיו ומבלי לצפות בפיילוט. צריך לזכור שבשלב כלשהו תיכנס לתוקף "תופעת שעון הקיץ" ועמה אמורה להגיע ירידה בנתונים.

יום שלישי:



תוכנית התוצאות של The Voice אמורה לתת לרשת NBC מקפצה רצינית, אך הקומדיות שאמורות להמשיך את הערב: Go On של מת'יו פרי ו The New Normal, לא עושות רושם שמדובר בקומדיות איכותיות ולכן עתידן לוט בערפל. הפיילוט של Go On ששודר לפני מספר שבועות השיג נתונים יפים מאד, אולם זה היה בתקופת שידורי האולימפיאדה ולכן, אין לקחת זאת בחשבון. לפי דעתי, לפחות אחת מהן לא תשרוד, עם הדגש על The New Normal. הסדרה Parenthood אמורה לצלוע אל סופה, וגם במקרה שלה, אם זה לא יקרה בסוף השנה הנוכחית, זה יקרה בשנה הבאה, אין בכלל ספק בכך.

ערב יום שלישי הוא החידוש הגדול בלוח המשדרים של רשת FOX. ערב שמורכב לחלוטין מקומדיות. הבעיה ? ברשת ניסו זאת בשנה האחרונה והניסיון הוכתר ככישלון. גם השנה, לפחות סדרה אחת לא תשרוד, ולצער רבים, לפי דעתי מדובר ב Raising Hope. עובדת חידושה הייתה מדהימה לכשעצמה והזזתה לשעה שמונה בערב רק תדרדר אותה עוד יותר. Ben & Kate, למרות אהדת המבקרים ובעיקר בגלל שעת השידור ומאחר והא תשודר אחרי Raising Hope, תניב נתונים בינוניים, אך הסיבה המרכזית היא משום שהיא תתמודד מול תוכניות ריאלטי של רשתות NBC ו ABC (תוכנית התוצאות שלהן). דווקא בשעה תשע הרשת אמורה להצליח עם עונה נוספת של New Girl והקומדיה של מינדי קאלינג, כאשר האחרונה היא התקווה הגדולה ביותר של הרשת לעונה הקרובה, שתיהן אמורות לשוב לעונה נוספת.

עבור רשת ABC לא מדובר בערב קל. תוכנית התוצאות של "רוקדים עם כוכבים", אשר תשודר בשעה שמונה, אמורה להניב מספרים סבירים עד טובים, אך לאחר מכן, לפחות אחת מהקומדיות (במקרה הטוב) או שתיהן (במקרה הרע), Happy Endings או Don’t Trust the B—- in Apartment 23, אמורות להיות מבוטלות, כאשר הדגש הוא דווקא על Happy Endings.

בחצי השני של העונה אמורות לעלות שתי קומדיות חדשות בשעה 8 ו 8 ושלשים, מדובר בקומדיות: How to Live With Your Parents for the Rest of Your Life ו The Family Tools, אך עתידן נראה רע מאד עוד לפני שיעלו לאוויר בשל התחרות הקשה בשעה הזאת מצד רשתות NBC ו CBS.

לגבי Private Practice, קשה להאמין שלא מדובר בעונתה האחרונה, במיוחד היות ומדובר בהזמנה ל 13 פרקים בלבד ובשל הודעת הכוכבת הראשית שלה, קייט וולש, שהיא לא תשוב לעונה נוספת, גם אם הסדרה תחודש. גם Body Of Proof, אשר תחליף אותה בחצי השני של העונה, אמורה להיות מבוטלת בתום העונה השלישית שלה. חידושה היווה את ההפתעה הגדולה ביותר בקרב כל חמש הלוחות של רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות. נס נוסף ? קשה לי להאמין, גם אם חל קיצוץ בתקציב ההפקה.

לגבי רשת CBS, אין הרבה חדש. לרשת יש בלוק של שתי הסדרות של NCIS משעה 8 עד 10 ושתיהן אמורות להמשיך ללא בעיות ולקבל עונה נוספת. Vegas, אשר תסגור את הערב עבור הרשת, היא הימור ענק, הימור שלפי דעתי יסתיים בכישלון בגלל שמדובר בסדרה שונה לחלוטין עבור קהל הצופים של הרשת, וגם בעונת הפיילוטים הבאה ברשת יצטרכו למלא את משבצת השידור הזאת, כפי שהיו צריכים לעשות בשנתיים האחרונות.

גם יום שלישי אמור להיות אחד מהערבים הפחות משמעותיים עבור רשת ה CW. הסדרה Hart Of Dixie אמורה להמשיך ולדשדש עד תום העונה ופרט להפתעה מרעישה גם להיות מבוטלת בתום העונה. Emily Owens M.D, אשר תשודר אחריה היא הסדרה החדשה הכי פחות נוצצת של הרשת והפיילוט היחיד שברשת לא היו בטוחים בו. היתרון שלה ? לא מדובר בשעה תחרותית כל כך עבור קהל היעד שלה ולכן יש לה סיכוי. החיסרון ? לא תהיה לה מקפצה גדולה, בדיוק כפי של Ringer לא היה בשנה הקודמת וכולנו יודעים מה קרה לה. כמו כן, מי באמת רוצה לראות עוד אופרת סבון על רופאים ?

יום רביעי:



ברשת NBC, למרות שלאחר צפייה בפיילוט של Animal Practice אפשר לאהוב אותה, הרי שמצבה לא ברור. לכאורה מדובר בשעת שידור שהייתה לא תחרותית, ו Up All Night הצליחה בשעת השידור הזאת בשנה שעברה. מצד שני, רשת ה CW שיפרה עמדות השנה. הערכה שלי ? נתוניה יהיו בינוניים במקרה הטוב ושאלת חידושה תעלה באיזור חודש מרץ. אני מאד מקווה שאני טועה.

סיבה נוספת לכך, שאני חושב ש Animal Practice תסבול מנתונים לא גבוהים, היא שהסדרה שתשודר אחריה, Guys With Kids, לא תשרוד את העונה. מדובר בקונספט גרוע וגם בלי לצפות בפיילוט ניתן להעריך שמדובר בחוליה החלשה של הערב עבור הרשת.

Law And Order: Special Victims Unit אמורה להמשיך לדשדש בבינוניות שלה ולאבד גובה, אם כי לא בצורה גדולה. ולבסוף, Chicago Fire, אמורה להשיג קהל צופים קטן, אך לא להוות להיט גדול. למען האמת, לא ברור מה הסדרה עושה בלוח המשדרים. מדובר בהוכחה נוספת לבינוניות של הרשת.

רשת FOX מעלה עולה שנייה ל The X Factor ותשיג נתונים גבוהים אם כי לא היסטריים כפי שקרה במקרה של "אמריקן איידול" בתחילת דרכה, למרות שבריטני ספירס ודמי לבאטו הצטרפו כשופטות. ואם מזכירים את "אמריקן איידול" (שתעלה בחצי השני של העונה) הרי שהתוכנית צפויה להמשיך ולאבד גובה ועושה רושם שגם במקרה הזה, השיא הרבה מאחוריה.

יום רביעי היה היום של רשת ABC, ובעונה הקרובה לפי דעתי, המצב לא ישתנה, אם כי ברשת יאבדו חלק מהקהל שלהם: The Middle תאבד גובה ו Neighbors לא אמורה להוות הצלחה גדולה. Modern Family צפויה להמשיך ולהפגיז בנתוני הרייטינג שלה בעיקר משום שלא מזהים ירידה באיכות של הסדרה גם לאחר שלש עונות. Suburgatory צפויה לרדת מעט מנתוניה ולהישאר על נתונים קצת מעל לבינוניים, אך מספיק טובים לחידוש נוסף. Nashville, אשר תסגור את הערב צפויה להניב נתונים של 2.0 נק' מדד במקרה הרע ו 2.5 נק' מדד במקרה הטוב.

עבור רשת CBS המצב אמור להישאר דומה. הישרדות תמשיך לנפק את הרייטינג הרגיל שלה וכך גם במקרה של Criminal Minds, אם כי צריך לראות כיצד הצופים יגיבו לעזיבתה של פייג' ברוסטר. הערכה שלי ? הזעזוע לא יהיה גדול מדי. CSI, אשר תסגור את הערב, לא צפויה להיות להיט גדול, אך לנפק רייטינג בינוני ומעלה, אם כי אני לא יודע מדוע האמריקאים עדיין סובלים אותה לאחר 13 עונות.

דווקא רשת ה CW ביצעה את המהלך המפתיע מכולם, כאשר יצרה ערב חדש. המבקרים מהללים את הפיילוט של Arrow בעיקר משום שלדעתם הוא אפל ולא מדובר בסדרת קומיקס רגילה לילדים קטנים. הערכה שלי ? במקרה שלה זה יהיה או הצלחה גדולה או כישלון גדול. נכון לעכשיו, ההערכות שלי צופות הצלחה, אך נצטרך לראות את נתוני הסדרה לאחר הפרק הרביעי ולקבוע באופן סופי.

הצלחה של Arrow תגרום ללא ספק גם להצלחה של Supernatural. ברשת מאד אוהבים את הסדרה ורואים בה את הבייבי שלהם. צריך היה אומץ גדול להזיז סדרה מיום שישי לאמצע השבוע, ולמרות שהמחשבה מאחוריו הייתה לייצר ערב דומה לזה של "סמולוויל" ו Supernatural לפני מספר שנים, הרי שעדיין מדובר בהימור לא קטן. הערכה שלי ? פרט לקטסטרופה גדולה, ואני לא צופה אחת כזאת, הסדרה תחזור לעונה נוספת, במיוחד לאחר שצמד כוכבי הסדרה הסכימו לחזור לעונה תשיעית ועשירית במידה וברשת יחדשו אותה. אני לא יודע לגבי עונה עשירית, אך הסיכויים לעונה תשיעית, לפני תחילת העונה, גבוהים מאד.

יום חמישי:



עבור רשת NBC ערב יום חמישי בעונה הבאה יהווה את הרגע לפני הסגירה. 30 רוק בעונתה האחרונה, Up All Night אמורה להיות מבוטלת בתום העונה, The Office נמצאת בעונתה האחרונה.Parks and Recreation גם היא לפני סגירה ונתוניה צפויים לרדת, ובאם לא תבוטל בעונה הבאה סביר מאד להניח שזה יקרה שנה לאחר מכן. על השעה עשר ברשת ויתרו וישדרו תוכנית אירוח. אוהבי הקומדיות הללו צריכים להתחיל להתרגל לכך שהן עומדות להעלם מהעולם ולא לחזור.

ברשת FOX ערכו שינויים ולאחר תוכנית התוצאות של The X Factor ו"אמריקן איידול", אשר יניבו נתוני רייטינג טובים, Glee צפויה להמשיך ולאבד גובה, בעיקר בשל העובדה ששעת השידור שלה (תשע) עומדת להיות קשה ביותר בעונה הבאה. גם במקרה שלה, הסוף נראה בפתח, ולפי דעתי בעוד שלש שנים, ואולי לפני כן, לא נראה אותה.

עבור רשת ABC לא צפויים שינויים גדולים ביום חמישי. Last Resort לא צפויה להצליח, בעיקר משום שהיא לא מתאימה לרשת המשדרת. הרשת פונה בעיקר לנשים מבוגרות והסדרה דווקא פונה לצד הגברי, קשה לי לראות את זה קורה ובתום העונה ברשת יצטרכו למלא את משבצת השידור הזאת מחדש, אלא אם הסדרה Zero Hour, אשר אמורה להחליף אותה תצליח, הסיכויים לכך מעט גבוהים יותר.

האנטומיה של גריי צפויה לאבד גובה העונה, במיוחד לאור השינויים הגדולים ועזיבת שלשה מהשחקנים הראשיים שלה ו Scandal לא צפויה להיות להיט ולהעניק לרשת במקרה הטוב ביותר נתונים בינוניים. מעניין יהיה לראות אם ברשת יהיו מוכנים לסבול זאת.

עושה רושם שערב יום חמישי עומד להיות הערב של רשת CBS. הסדרה The Big Bang Therory צפויה להמשיך להיות להיט היסטרי עם נתונים מפלצתיים. Two And A Half Man נמצאת בסוף דרכה וגם אם לא תבוטל בתום העונה הנוכחית אזי היא תבוטל בתום העונה שלאחר מכן, היא לא צפויה להתרומם מעבר לנתונים שהניבה ביום שני ואולי גם לרדת מעט והעובדה שהיא תשודר אחרי The Big Bang Therory לא אמורה לעזור יותר מדי, משום שראינו בשנים האחרונות שעובדה זו לא עזרה לקומדיות להצליח בצורה היסטרית. 3.2 נק' מדד יהוו הצלחה ענקית עבורה.

Person Of Interest הפתיעה מאד שדווקא בחצי השני של העונה היא הצליחה להתרומם והיא נמצאת במצב עלייה ולכן נתוניה צפויים להיות גבוהים, אלא אם נצפה בירידה דרסטית באיכות שלה, כך שעונה שלישית נראית, נכון לעכשיו לפני תחילת העונה, עניין די בטוח.

Elementary צפויה להיות מגה להיט, לפחות בתחילת הדרך, אולם היא צפויה להיות מושוות כבר בתחילתה לגרסה הבריטית, שהיא אחת הסדרות הטובות כיום על המסכים, ולאחר שלשה או ארבעה פרקים הסדרה צפויה לחוות ירידה, השאלה היא רק עד לאיזו נקודה. במידה והסדרה תניב 3.0 נק' מדד זו תהיה הצלחה אדירה. הערכה שלי ? לפחות בתחילת הדרך היא צפויה להניב את הנתונים הללו ועונה נוספת היא קרוב לוודאי תקבל.

עבור רשת ה CW המצב די ברור. The Vampire Diaries תמשיך להניב את נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר של הרשת גם בעונתה הרביעית, אם כי גם במקרה שלה, צפויה ירידה קלה בנתונים. Beauty And The Beast לא צפויה להתרומם לגבהים ושאלת חידושה לעונה נוספת תעמוד בסימן שאלה כבר לאחר חמישה או שישה פרקים. הסיבות ? בין היתר, שעת שידור קשה והעובדה שמדובר בחידוש ובדרך כלל לחידושים קשה מאד להצליח, תראו מה קרה לחידוש של "ניקיטה", שרק הזזה ליום שישי, לשעת שידור שהיא בית קברות לסדרות, הצילה אותה מביטול.

יום שישי:



עבור רשת NBC שתי הקומדיות: Whitney ו Community אמורות לסיים את דרכן בתום העונה הנוכחית, למרות הניסיונות של ראשי הרשת להפריך את הטענה הזאת. Grimm מצאה לה בית ביום שישי וגם נתוני הפרקים הראשונים של העונה השנייה הניבו נתונים מספיק טובים לימי שישי. קשה לראות כיצד הסדרה תדרדר עד כדי כך שהיא לא תקבל עונה נוספת. מצד שני, מדובר ברשת NBC, אז הכל יכול לקרות.

מצד שני, רשת FOX, מביטה על יום שישי בחשש משום, ש Touch לא תהיה כבר להיט וברשת כבר מבינים זאת. סביר מאד להניח שברשת מעוניינים שהיא תחליף את Fringe, אשר מסתיימת בתום העונה המקוצרת שלה. הערכה שלי ? נתונים של 1.5 נק' מדד יהיו הצלחה אדירה עבורה וקשה לי לראות אותה מגיעה לכך.

רשת ABC לא משדרת סדרות בימי שישי בתחילת העונה הבאה. רק בחודש נובמבר Last Man Standing ו Malibu Country יעלו לאוויר. דווקא במקרה שלהן ובניגוד לקומדיות של רשת NBC, לקומדיות הללו יש סיכוי גבוה להצליח, בעיקר משום שהכוכבים שלהם הם מבוגרים ומתאימים לערב יום שישי. הערכה שלי ? לפחות אחת מהן תשרוד, עם דגש על Last Man Standing, ואולי אף שתיהן.

יום שישי לא אמור להאיר פנים לרשת CBS. עבור הסדרה CSI:NY מדובר כמעט בוודאות בעונתה האחרונה והסיבה שהיא לא בוטלה לפני מספר חודשים היא שברשת החליטו לבטל את "אחותה" CSI:Miami ולהעניק לה ארכה. הארכה תסתיים השנה. Made In Jersey לא צפויה להשאיר חותם ולהיעלם לאחר עונה אחת בלבד ורק Blue Bloods צפויה לשרוד עונה נוספת, אם כי לאור העובדה ששתי הסדרות שישודרו לפניה יניבו נתוני רייטינג לא מספיק גבוהים, גם נתוניה צפויים לרדת מעט.

האחרונה ברשימה היא רשת ה CW, וגם במקרה שלה לא מדובר בערב שיעלה חיוך על פני מנהליה. America's Next Top Model נמצאת בדמדומיה והמעבר ליום שישי לא אמור להיטיב איתה, במיוחד לאור השינויים שערכו בהפקה. מעניין יהיה לראות כמה זמן ייקח לרשת לגאול אותה מייסוריה. הערכה שלי ? יש לה עוד סיבוב אחד או שניים בקנה. Nikita, מנגד, צפויה להתבטל בתום העונה השלישית.

יום ראשון:



Do No Harm לא תצליח לרשת NBC ותבוטל לאחר עונה אחת. ברשת דחפו סדרה ליום ראשון לערב של ריאלטי ו\או פוטבול. קשה לראות כיצד הסדרה מצליחה.

את ההצלחה של סדרות האנימציה של רשת FOX קשה להעריך ולכן אפילו לא אנסה.

אין כמעט ספק שאת יום ראשון תוביל רשת ABC. הסדרה Once Upon a Time לא צפויה להיתקל בקשיים בקבלת עונה נוספת, אם כי הנתונים הגבוהים של העונה הראשונה לא צפויים לחזור. Revenge לא תניב את הנתונים של "עקרות בית נואשות" בימיה הגדולים, אולם נתוניה צפויים להיות בינוניים ומעלה (2.5 נק' מדד יתקבלו בברכה). Park Ave 666 היא הימור וקשה עדיין לדעת בדיוק כיצד היא תצליח. הערכה שלי ? לא מדובר בלהיט גדול. יש לה שחקנים ראשיים מפורסמים, אולם הסיפור די משעמם. לאחר ארבעה פרקים נדע בוודאות לאן היא צועדת.

רשת CBS צפויה להגיד יפה שלום לסדרה The Good Wife בתום העונה הרביעית שלה ואילו על פי פרסומים לא רשמיים The Mentalist חודשה לשתי עונות ולא לעונה אחת, כך שיש לה עונה נוספת מעבר לעונה הנוכחית, עונת המעבר מיום חמישי. הערכה שלי ? נתונים של 2.5 נק' מדד יתקבלו בברכה והם יגיעו, פחות או יותר, ויעניקו לה, אם היא לא חודשה כבר לעונה נוספת, עונה שישית.


לסיכום, על פי הניתוח הראשוני ניתן להגיע למסקנות הבאות לגבי ימי השידור: יום ראשון צפוי להיות הערב של רשת ABC, ביום שני צפויות רשתות NBC ו CBS להוביל, יום שלישי שמור לרשת CBS (פרט לשעה 10), יום רביעי יישאר של ABC (אם כי ברשת יחוו ירידה בנתונים) וביום חמישי שוב רשת CBS תוביל. בימי שישי אין רשת דומיננטית ואילו בימי ראשון ידה של רשת ABC שוב תהיה על העליונה.

צפייה מהנה.

9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה ההתלהבות מהפרויקט של מינדי? הפיילוט לא ממש מצחיק, ואם משווים אותו לסקראבס הקורעת (בגלל הדמיון בדגש על קומדיית רפואה ומערכת יחסים), הוא סתם מיותר כמו הקומדיה של מתיו פרי וthe new normal - או שזו מגמה חדשה : קומדיות שלא מצחיקות בכוונה, וזה הולך טוב עם כך שאין פס צחוק מוקלט ברקע?! :(
תודה על הסקירה, ולא נראה לדעתי שמחשבות פליליות תסבול מהעזיבה של פייג'ט ברוסטר, כי הדרה היא כמו csi והרעיון יותר חשוב מהדמויות [והפכה גם משעממת ומיכנית כמוה לדעתי כבר לפני כשלוש עונות, אבל זה כבר עניין אחר...)

מני אמר/ה...

לא הבנתי למה הכנסת את הסופרבול למערכת השיקולים של NBC הרי השנה הוא ישודר בCBS?

ניר אמר/ה...

1. אני לא מבין מדוע אתה חושב שסיכוייה של "Happy Endings" לשרוד קטנים יותר משל "Apartment 23"...
הרי "Happy Endings" היא סדרה יותר וותיקה והיא גם תשודר מיד לאחר "רוקדים", דבר שיבטיח לה נתונים גבוהים יותר - לפחות משל "Apartment 23".
אז למה שהרשת תבטל דווקא אותה?

2. חבל לי לחלוטין על כל הקומדיות של רשת NBC (הקומדיות הישנות, לא החדשות) - אחת אחת מהן היא פנינה. קשה לי לדמיין את עונת השידורים 2013/14 בלי "קומיוניטי", "המשרד", "רוק 30", "מחלקת גנים ונוף" ואפילו "ערים כל הלילה".

D1D1 אמר/ה...

מני,
לגבי הסופרבול, לא שמתי לב שהוא ישודר בסופו של דבר ב CBS. תוקנה ההערכה.

דוד אמר/ה...

פשוט מרתק הניתוח שלך, כל הכבוד על ההשקעה,דרך אגב חבל על מה שקורה עם ניקיטה היה לה פוטנציאל גבוה, שאלה:מה לגבי continuum היא נמכרה לרשת אחרת או ש- show case ממשיכה להקרין אותה ?

OldReader אמר/ה...

תודה רבה על הסיכום, התגעגעתי לפוסטים הארוכים שלך.

רציתי לשאול אותך לגבי הסדרות שסיימתי לאחרונה ולדעת האם אתה חושב כמוני.

סיימתי את העונות השישית והשביעית של איך פגשתי את אמא לאחרונה ומאוד אהבתי את השחקנים האורחים בשתי העונות (ג'ניפר מוריסון בשישית וקאל פן בשביעית), לדעתי הופעתם העלתה מאוד את רמת הסדרה (במיוחד של ג'ניפר, אבל אני מכור - האוס).

בנוסף סיימתי את העונה השלישית של משפחת סימפסון, ואני מאוד מאוכזב מהסדרה. כשהייתי צעיר יותר זכרתי את העונות הראשונות שראיתי כמצחיקות מאוד ואילו עכשיו בקושי חייכתי ברוב הפרקים (לא שאני זקן, אבל בכל זאת).

גם בסדרה הסמויה, סדרה ששמעתי פעמים רבות שהיא יצירת מופת, האכזבה הייתה עצומה. סיימתי את העונה הראשונה ואף התחלתי את השנייה, וחוץ מפרק אחד בעונה הראשונה שנגמר במתח ומיד המשכתי לפרק הבא, לא נהניתי ממנה כלל.

לעומת זאת, הסדרה סקראבס שכרגע אני כבר בעונתה החמישית לאחר מרתון לא קטן מהעונה השלישית לא מראה נפילה באיכות גם בעונה זו.

לאחר סיום כל העונות עד כה של האנטומיה של גריי במרתון מהיר, אני יכול להגיד שלקראת העונות האחרונות, למרות שאני עדיין אוהב את הסדרה, הדרמה כבר נהיית כבדה מידי והסדרה מרגישה יותר ויותר כמו אופרת סבון.
בנוסף אני ממש לא מרוצה מהקאסט החדש שנוצר בעונות האחרונות, לא אהבתי את רוב הרופאים החדשים ולדעתי רובם לא נחוצים כלל (כמו ג'קסון, ריד, צ'ארלס, טדי, האנט ואפילו קאלי) ובכלל לדעתי יש שם יותר מידי שחקנים ראשיים.

לסיום, הסדרה הישנה סיינפלד מבדרת אותי בזמן האחרון (אני בעונתה החמישית) ולמרות שאני קצת צוחק פחות מבעבר, אני מאוד נהנה מהשחקנים שם ובמיוחד ג'ורג' קוסטנזה - שחקן מדהים.

אשמח לשמוע את תגובתך לגבי הניתוחים שלי.
תודה רבה על כל ההשקעה.

נילי אמר/ה...

קודם כל המון תודה על הסקירה והזמן היקר שהשקעת בה.
לדעתי רשת CW הולכים להנות מאוד מהציוות של גרין ארו ועל טבעי באותו יום.
ועושה רושם שקרין ארו תהיה הלהיט של הרשת, אפילו יותר מיומני הערפד שמתחילה להפוך לאופרת סבון.
Revolution של גי.גי. אברמס נשמעת מעניינת, אם היא תגיע לאיכויות של פרינג' אני אהיה מרוצה.

שלמה אמר/ה...

תודה על הכתיבה המדהימה.
מה אתה אומר על זה שגרים עובר שוב לליל שישי?

Urix אמר/ה...

תודה רבה רבה על הפוסט המעניין! כרגיל!