יום שני, 20 ביוני 2011

ביקורת: Teen Wolf, עונה ראשונה - פרקים 3-1: כשמה כן היא.


קבלו פרט טריוויה שאולי לא ידעתם: מייקל ג'יי פוקס, אחד מהשחקנים הגדולים ביותר שהוליווד ידעה, צילם את הסרט Teen Wolf במקביל לצילומי הסרט הראשון של "בחזרה לעתיד" וכאשר ברקע הוא עדיין השתתף בסדרה "קשרי משפחה". 2 הסרטים הנ"ל הזניקו את הקריירה של פוקס, והפכו אותו לאחד מהשמות החמים ביותר של התעשייה.

בימים אלו, 26 שנים לאחר שהסרט המקורי עלה לאקרנים, עלתה ברשת MTV גרסה טלוויזיונית של הסרט, אם כי בניגוד לסרט כאשר הכוכב הראשי הופך לזאב הוא לא הופך שעיר אלא משתנה בפניו וציפורניו הופכות ארוכות, אשר מספר את קורותיו של סקוט מקול, בן עשרה בתיכון, ש"איש זאב" נושך אותו וגורם לו להיות "איש זאב" בעצמו ולקבל כוחות על, אך במקביל גם את הזעם הגדול, שגורם לו לתקוף מהר מאד אנשים שמעצבנים אותו.

כבר עכשיו אפשר לסכם זאת ולומר: טיילר פוסי, אשר מגלם את התפקיד שמייקל ג'יי פוקס גילם בסרט המקורי, לא באותה ליגה של פוקס. מדובר בשחקן נחמד, אבל כפי שכבר ידוע לכל מי שצופה בשנים האחרונות בסדרות וסרטים אמריקאיים: התעשייה מעדיפה מראה על איכות. ואכן, פוסי נראה טוב ובעל גוף חטוב, אבל אין לו את הנוכחות שיש לפוקס, גם היום בגילו המתקדם ועם מחלת הפרקינסון ממנה הוא סובל.

גם שאר השחקנים לא בקנה מידה של הצלחה הוליוודית מסחררת. לטעמי, מדובר בסדרה שמיועדת לנוער בלבד ולא לצופים המבוגרים. השחקנים (כולל השחקן הראשי) נראים כמי ש"יש להם עוד חלב על השפתיים", כלומר כינוקות. נכון, השחקנית בתפקיד הנשי הראשי, קריסטל ריד אשר מגלמת את אליסון ומושא האהבה של סקוט, לוהטת בטירוף, אבל גם היא נראית כמו ילדה. ואם רוצים להשוות אותה למשל לנינה דוברב מהסדרה The Vampire Diaries, קיימים הבדלים גדולים בנוכחות שלה לעומת זאת של דוברב, אשר בכל רגע שהיא על המסך מרתקת את הצופה ולא רק בשל יופייה הרב.

דווקא מבחינת העריכה והבימוי ניתן להעניק להפקה צל"ש. ניכר, שדווקא בנקודה הזאת הם מנסים לקחת את הסדרה לכיוון אפל יותר ולהידמות יותר לסדרות בניחוח של "על טבעי" יותר מאשר סדרות בניחוח The Vampire Diaries, שהיא סוג של אופרת סבון עם ניחוח על טבעי, הבעיה נעוצה בתסריט שמתקרב יותר לאופרות הסבון מאשר לסדרות או סרטי איכות אשר עוסקים באותו נושא.

אבל, כאשר מוציאים את העובדה שמדובר לסדרה לנוער מהמשוואה ומנתחים אותה עבור קהל היעד אליו היא מכוונת, אפשר לומר שמדובר בסדרה לא רעה בכלל. מדובר בסדרה קצבית, יש בה צמד שחקנים לוהט, המשחק סביר וכך גם התסריט והעריכה והבימוי מעולים.

אז, לראות או לא לראות ?
חובבי הסרט המקורי יתאכזבו מהסדרה שפונה לבני הנוער בלבד, אבל בני הנוער שאוהבים את נושא ה"על טבעי" יכולים ליהנות מסדרה נחמדה להעביר איתה את חודשי הקיץ החמים. אחרי שהפרק מסתיים הצופה שוכח את מה שראה, ועובר לסדרה הבאה ברשימה שלו.

Share on Facebook

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לטעמי, ביקורתך אינה מבוססת מספיק על קטעים מהסדרה. איך אתה מבקר סדרה מבלי לתת דוגמאות לביקורת? אם הדמות לא משוחקת טוב, למה אין דוגמה לכך?