יום שני, 4 באוקטובר 2010

Undercovers – פרקים 2-1: הבטחה שלא מומשה וככל הנראה לא תמומש.


לפני שנים עשר ימים עלתה ברשת NBC הסדרה Undercovers, אשר מספרת את קורותיהם של צמד מרגלים שפרש ונישא אחד לשנייה. ב C.I.A רוצים שהם יחזרו לפעילות ויעבדו על המקרים הקשים ביותר. הסדרה, שכבר כשהפיילוט שלה אושר לשידור, לפני כחצי שנה, סומנה כהבטחה הגדולה של העונה החדשה עבור הרשת. לאחר שידור שני פרקים בלבד הסדרה כבר מצויה בבעיית רייטינג רצינית והיא הפכה למועמדת רצינית לביטול.
נשאלת השאלה: כיצד סדרה של ג' ג' אברהמס, אשר אחראי לסדרות כמו Alias ו Lost, נכשלת כל כך מהר עבור רשת NBC ? במיוחד כשלוקחים בחשבון שהיא שובצה בשעת שידור לא כל כך קשה, שאין בה תחרות גדולה כל כך.
כמו כל דבר בחיים, לא מדובר בבעיה אחת אלא במכלול של בעיות אשר בסופו של דבר יוצרות סדרה בינונית במקרה הטוב. ואני נדיב מאד.
בואו נתחיל עם הבעיה הגדולה מכולן:
השיבוץ שלה. כל מי שצפה בשני הפרקים הראשונים הבחין כי מקומה של הסדרה לא בשעה שמונה בערב, השעה שהיא משודרת. בשעה הזו משודרות בדרך כלל סדרות לכל המשפחה וזו בהחלט לא סדרה לכל המשפחה. זו סדרת אקשן לכל דבר שבדרך כלל אמורה להיות משודרת בשעה 10 בלילה במקרה הטוב. בכדי להיות סדרה לכל המשפחה, לפחות בז'אנר הזה, היא צריכה להיות יותר מגוונת והיא ממש לא סדרה כזו. אין בה הומור, אין בה תחכום, פשוט אקשן טהור. אין שום דבר רע בכך אבל לפחות שלא יציבו אותה במשבצת שידור שגויה.
לפי דעתי, במידה והסדרה הייתה משודרת ביום שני בשעה 10 בלילה היא הייתה יוצרת ערב מושלם עבור רשת NBC. ערב שמתחיל עם צ'אק, נמשך עם The Event ומסתיים עם Undercovers. אבל ברשת NBC, כרגיל, מקבלים החלטות שגויות ולכן הרסו עוד משבצת שידור נוחה וגם סדרה, שרבים מהצופים ציפו לה. הם חשבו שהם יקבלו גרסה מתקדמת של Alias. בפועל זה אפילו לא מתחיל להתקרב לאותה רמה.
הבעיה הרצינית השנייה היא השחקנים:
בוריס קודג'ו כסטיב בלום וגוגו מבטה רו כסמנתה בלום הם צמד הליהוקים הגרועים ביותר שניתן למצוא לסדרה מהסוג הזה. הם כל כך לא אמינים כצמד מרגלים, לבד או ביחד, שזה פשוט עלבון בפני הצופים. יתרה מכך, אין בין השניים כימיה וזה עצוב מאד, במיוחד בסדרה מהז'אנר הזה. בפיילוט (זהירות ספוילר), כאשר בסוף הפרק סמנתה ניסתה לפתות את בעלה עם בגדי הלבשה תחתונה, התקבלה הרגשה של אי נוחות ולא אינטימיות כפי שאמורה להיות בין בני זוג על המסך.
בעיה שלישית היא התסריט:
מסדרה של ג' ג' אברהמס מצפים לקצת יותר. אי אפשר לומר שמדובר בתסריט גרוע, אבל מצד שני לא ניתן גם להגיד שמדובר בתסריט מעבר לממוצע. כל המילים הנכונות מופיעות, המשפטים קלילים אבל התמונה כולה היא לא יותר מממוצעת. בשביל זה צריך את ג' ג' אברהמס ?
אז, לראות את הסדרה או שלא ?
אם אתם משועממים אז אפשר, אבל לא יותר מכך. חבל לבזבז זמן.

Share on Facebook

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה תודה תודה!
איזה כיף של סיקורים D1!
בכל מקרה, קצת מוקדם לדעת משהו מ2 פרקים לא?
3 פרקים זה לא קצת יותר מדד?

techtik אמר/ה...

תודה על הביקורת! מחקתי את הפרקים שהורדתי [למזלי עוד לא ראיתי]. לא סתם המתרגמים נטשו אותה.

אנונימי אמר/ה...

למייקל, אתה רציני?
למזלך? זה יהיה כל כך נורא אם תנסה ולא תאהב?