יום שני, 2 באוגוסט 2010

שלב סיכומי עונה: Legend Of The Seeker - עונה שנייה: שוב חוזר הסיפור.


לאחר עונה ראשונה אותה אני יכול להגדיר כטובה ומעניינת, העונה השנייה קצת מאכזבת.
בעונה הזאת, למי שעקב אחר העונה הראשונה, לריצארד, קיילין וזד מצטרפת גם קארה (מורד-סית') והחבורה מנסה למצוא את אבן הדמעות בכדי לנסות לסגור את הקרע בין עולם המתים לעולם החיים, קרע אשר "השומר" מנסה לנצל בכדי לחסל את כל האנושות.
אז, מה הבעיה ?
יש מספר בעיות. ראשית, אני לא יודע אם מדובר בעיבוד של הספר השני בסדרת הספרים אבל מה שקיבלנו פה הוא גרסה נוספת של העונה הראשונה. הסיפור השתנה מעט אבל שוב קיבלנו את ריצ'ארד וחבורתו במסע נוסף אשר נמתח על פני 22 פרקים. אם בעונה הראשונה המסע הזה היה מעניין הרי שבעונה השנייה קיבלנו התחלה של אופרת סבון וזה משהו שאני לא יכול לסבול בסוג כזה של סדרה.
רבים משווים את הסדרה ל"הרקולס" אשר שודרה בשנות ה 90 אבל "הרקולס" לא הפכה לאופרת סבון כפי שחזינו בעונה השנייה של הסדרה הזאת. דאנקן ראל חוזר מהמתים, ריצ'ארד מגלה שהוא לורד ראל החדש, אחותה של קיילין חוזרת מהמתים, אבא של ריצ'ארד רצח את אביו של זד וכו'... יותר מדי אופרת סבון, במיוחד לסדרה שלא אמורה להיות כזאת.
נקודה נוספת שעצבנה אותי: אני לא יודע אם כך הציגו זאת בספרים (בכל זאת, לא קראתי אותם) אבל אני חושב שהלכו על הקטע ההומו-אירוטי קצת יותר מדי. לדעתי, כל העניין הזה עם הנשיקות הלסביות בין המורד-סית' והקטעים ההמו-אירוטיים בעונה הזאת היו ניסיון לקרב את הקהל ההומו-לסבי לסדרה. באופן אישי, לא ראיתי שום הצדקה כמעט לאף סצינה שכזאת, אולי רק פעם אחת. אמרתי כמה פעמים: אם זה מועיל לסיפור אין לי בעיה עם זה, אבל זה לא הועיל לסיפור ולכן יש לי בעיה עם זה.
נקודה שלישית: הסיפור לא ממש היה מעניין. לאחר שכבר ראינו סוג כזה של מסע בעונה הראשונה, שהייתה טובה מאד, הניסיון לשחזר עונה דומה נכשל. נו באמת, לנסות להשיג את "אבן הדמעות" ? מה אנחנו, ילדים בני שתיים ?
נקודת האור היחידה בעונה השנייה של הסדרה היא כמות הנשים היפות שעברו בה. ולא, אני לא אתחיל למנות אותן, תצטרכו לסמוך עלי בנידון.
אז, לראות או לא ?
שוב, אני לא יודע אם מדובר בהוצאה לפועל של ספר אבל הרעיון של כל העונה היה קצת טיפשי, הראה כי מחזרו שם חומרים והפך בשלב כלשהו לאופרת סבון. אם אין לכם משהו אחר לראות אתם יכולים לנסות, בכל זאת יש מספיק נשים יפות לשטוף את העיניים במשך 42 דקות לכל פרק, אחרת, זה קצת בזבוז זמן.

אין תגובות: